Gå til innhold

Har de lov til dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ellers kan du lese hele tråden hvor ts svarer dette flere ganger. 

Anonymkode: 768df...56a

Jeg gjorde det, men det fremstod litt uklart for meg. Slik jeg forstår det så har du fortsatt jobb i samme prosent hos arbeidsgiveren, men med nye oppgaver. Det er i så fall innenfor arbeidsgivers styringsrett, så lenge du har samme lønn og samme arbeidsprosent. Stillingen i seg selv er jo ikke borte selv om innholdet i den er redefinert. Jeg jobber i offentlig sektor og det er veldig vanlig der jeg jobber. Når noen går it i permisjon så fordeles oppgavene til noen andre, av driftsmessige hensyn kan man derfor få andre oppgaver når man kommer tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Kungfumamma skrev:

Jeg gjorde det, men det fremstod litt uklart for meg. Slik jeg forstår det så har du fortsatt jobb i samme prosent hos arbeidsgiveren, men med nye oppgaver. Det er i så fall innenfor arbeidsgivers styringsrett, så lenge du har samme lønn og samme arbeidsprosent. Stillingen i seg selv er jo ikke borte selv om innholdet i den er redefinert. Jeg jobber i offentlig sektor og det er veldig vanlig der jeg jobber. Når noen går it i permisjon så fordeles oppgavene til noen andre, av driftsmessige hensyn kan man derfor få andre oppgaver når man kommer tilbake. 

Du bør lese tråden, dette er faktisk ikke lov med mindre oppgavene har forsvunnet ut av virksomheten/dere følger reglene om endringsoppsigelse. 

Det er mange dårlige ledere der ute som virkelig ikke har peiling på hva de driver med, spesielt i offentlig sektor! (sikter ikke til brukeren jeg siterte spesielt, snakker bare av personlig erfaring) 

Anonymkode: 10994...55f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kungfumamma skrev:

Jeg må bare spørre, er det stillingen din som er borte, i form av at du ikke har jobb lenger, eller har de gitt seg nye oppgaver etter du kom tilbake? 

Jeg har fått en ny stillingstittel med nye arbeidsoppgaver. 

ts

Anonymkode: 9a614...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kungfumamma skrev:

Jeg gjorde det, men det fremstod litt uklart for meg. Slik jeg forstår det så har du fortsatt jobb i samme prosent hos arbeidsgiveren, men med nye oppgaver. Det er i så fall innenfor arbeidsgivers styringsrett, så lenge du har samme lønn og samme arbeidsprosent. Stillingen i seg selv er jo ikke borte selv om innholdet i den er redefinert. Jeg jobber i offentlig sektor og det er veldig vanlig der jeg jobber. Når noen går it i permisjon så fordeles oppgavene til noen andre, av driftsmessige hensyn kan man derfor få andre oppgaver når man kommer tilbake. 

Det kan jo ikke være det. La oss si du er kirurg og etter endt mammaperm så sier sykehuset at nå skal du jobbe som renholder på sykehuset, men bare slapp av det er samme stillingsprosent og lønn...

TS

Anonymkode: 9a614...df3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått en ny stillingstittel med nye arbeidsoppgaver. 

ts

Anonymkode: 9a614...df3

Da skal du jo ha ny arbeidsavtale også (ikke signer denne!) og arbeidsgiver skulle ha gitt deg endringsoppsigelse. Ta kontakt med fagforening eller advokat! 

Anonymkode: 10994...55f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo ikke være det. La oss si du er kirurg og etter endt mammaperm så sier sykehuset at nå skal du jobbe som renholder på sykehuset, men bare slapp av det er samme stillingsprosent og lønn...

TS

Anonymkode: 9a614...df3

En kirurg er en meget spesiell kompetanse å sammenligne med. La oss si du jobber i ferskvaredisken på meny, men når du kommer tilbake så er du fortsatt butikkmedarbeider men med oppgaver i kassen. Det er innafor. Eller om du er jobber i kommunens servicesenter som sekretær og blir omplassert til politisk sekretariat. Jeg sier ikke at det er greit i dette tilfellet, men at arbeidsgivers styringsrett i noen tilfeller gjør at dette er tilltatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Kungfumamma skrev:

En kirurg er en meget spesiell kompetanse å sammenligne med. La oss si du jobber i ferskvaredisken på meny, men når du kommer tilbake så er du fortsatt butikkmedarbeider men med oppgaver i kassen. Det er innafor. Eller om du er jobber i kommunens servicesenter som sekretær og blir omplassert til politisk sekretariat. Jeg sier ikke at det er greit i dette tilfellet, men at arbeidsgivers styringsrett i noen tilfeller gjør at dette er tilltatt. 

Det er ikke det som har skjedd her. Jeg hadde en høyere stilling og er nå satt til en lavere stilling, ikke like ekstrem som kirurg til rengjøringspersonell, men kanskje som fra sykepleier til pleieassistent. Før hadde jeg en jobb som krevde kompetanse (som jeg innehar) nå krever ikke stillingen min det i like stor grad. 

TS

Anonymkode: 9a614...df3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det som har skjedd her. Jeg hadde en høyere stilling og er nå satt til en lavere stilling, ikke like ekstrem som kirurg til rengjøringspersonell, men kanskje som fra sykepleier til pleieassistent. Før hadde jeg en jobb som krevde kompetanse (som jeg innehar) nå krever ikke stillingen min det i like stor grad. 

TS

Anonymkode: 9a614...df3

Da vil jeg jo tro det muligens stiller seg annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SELVFØLGELIG har du en sak!! Det er fullstendig ulovlig !! Hva ER det med svarene du får her.  Dette må du ta videre.  

https://fysio.no/Forbundsforsiden/Jus-arbeidsliv/Artikler-fra-Fysioterapeuten/Rett-til-samme-stilling-etter-permisjon

 

Her oppsummerer de endel av rettighetene sine med paragrafer. 

Anonymkode: 9e154...c35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Kungfumamma skrev:

En kirurg er en meget spesiell kompetanse å sammenligne med. La oss si du jobber i ferskvaredisken på meny, men når du kommer tilbake så er du fortsatt butikkmedarbeider men med oppgaver i kassen. Det er innafor. Eller om du er jobber i kommunens servicesenter som sekretær og blir omplassert til politisk sekretariat. Jeg sier ikke at det er greit i dette tilfellet, men at arbeidsgivers styringsrett i noen tilfeller gjør at dette er tilltatt. 

Her må du slutte å svare på ting du ikke kan noe om. Dersom en sekretær i kommunens servicesenter går ut i permisjon, og det fortsatt er behov for en sekretær på servicesenteret når hun kommer tilbake er det ikke «innenfor arbeidsgivers styringsrett» å omplassere vedkommende til politisk sekretariat og gi en annen stillingen som sekretær på servicesenteret. Dersom dette har skjedd på din arbeidsplass er dette et brudd på likestillings-og diskrimineringsloven, og det at vedkommende sekretær ikke tok dette videre betyr ikke at det er verken greit eller god arbeidsgiverpolitikk. 

Det er skremmende at folk innehar lederstillinger uten å ha noen som helst kompetanse på lover og regler de er satt til å håndheve. 

Anonymkode: 10994...55f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 11.07, AnonymBruker skrev:

Her må du slutte å svare på ting du ikke kan noe om. Dersom en sekretær i kommunens servicesenter går ut i permisjon, og det fortsatt er behov for en sekretær på servicesenteret når hun kommer tilbake er det ikke «innenfor arbeidsgivers styringsrett» å omplassere vedkommende til politisk sekretariat og gi en annen stillingen som sekretær på servicesenteret. Dersom dette har skjedd på din arbeidsplass er dette et brudd på likestillings-og diskrimineringsloven, og det at vedkommende sekretær ikke tok dette videre betyr ikke at det er verken greit eller god arbeidsgiverpolitikk. 

Det er skremmende at folk innehar lederstillinger uten å ha noen som helst kompetanse på lover og regler de er satt til å håndheve. 

Anonymkode: 10994...55f

Jeg skrev -i noen tilfeller-. Jeg regner også med at dette er et forum hvor man kan komme med tanker og meninger og at personen her søker mer kompetent råd enn et nettforum før de gjør noe i saken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...