Gå til innhold

Toyota Auris eller Prius?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Commander skrev:

Haha. Du fikk en like for 1.8l og 136hk:)

Snakker om det som er "typisk" for Toyota eiere. Det er, etter min mening, en bra bil for folk uten interesse for bil. Transport fra A-B uten problemer og kravet tilfredstillt..

Og det er greit det. Men bil er jo ogsa et uttrykk for hvordan man vil bli oppfattet. Akurat som hva man har paa seg. En jakke og bukse er ikke bare en jakke og bukse. En veske er ikke bare en veske selv om hensikten med den er det samme som plastpose.

Som mann overrasker det meg litt at mange bruker timer for aa komponere det perfekte outfit, fin frisyre og kledelig makeup. Men transporter seg rundt i kosedress eller gymtoy. Sophia Loren ville ikke blitt sett i en Corolla. 

Ei dame som kommer i en Alfa Romeo Mito blir med ett litt mer spennede enn om hun ankommer i Suzuki Baleno. Kult er kult og gjesp er gjesp....og kjedelig er ikke feil men hva man ankommer i er og statement.

 

Kan du ikke lage deg en egen Alfa Romeo-tråd og se hvor mange likes du får på den? Det er et stort forum, så det er ikke umulig at det finnes en og annen mekaniker her inne. De trykker like, for sånne som deg står for lønningene deres :)

Anonymkode: 09279...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Din verden er litt vel enkel. Jeg er entusiast, og jeg har hatt mye rart - blant dette GAZ (Volga), Isuzu, sjeldne Hondaer, men også en rekke Toyota. Jeg bor i Norge, et av verdens tregeste billand regnet per asfaltmeter. Fart er langt ifra det mest interessante med den superlave farten vi kan holde her. Mange av veiene våre holder 50-talls standard, og det er tilsvarende gøy å dra langs disse sidelengs med en undermotorisert Hillman fra 60-tallet.

Leser du anmeldelser av f.eks. nye Giulia, så har flere enn 9 av 10 anmeldere opplevd tekniske problemer. På en fabrikkny bil som vises til journalister! Jeg tør å påstå her og nå om du kjøper 10 Corolla med 200000km på klokka, at minimum 5 av de klarer seg gjennom en hard prøveuke uten tilsvarende feil. Alfa Romeo klarer jeg per i dag ikke en gang å ta seriøst som et valg til folk flest.

De som vil nyte bil skal etter min mening få lov til å gjøre det akkurat som de vil. Det er ikke noe grunn til å le av folk som foretrekker Toyota, og det er i alle fall ikke noe grunn til å le av de som ikke bryr seg om bil og som kjøper Toyota. De vet i alle fall nok til at de kjøper den rette bilen for seg selv: Den som bare gjør jobben sin. Og, ja, jeg også foretrekker Kia. Men det er ikke det TS spør om. Ta henne litt på alvor også da. :)

Anonymkode: a7523...966

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Petra75 skrev:

Men tror du de som kjører Prius er så himla opptatt av statements, da? De som ser at du freser rundt i din Alfa Romeo skjønner at du er opptatt av det (mens de inni seg himler litt oppgitt med øynene over slik umoden overfladiskhet :) ), men jeg syns jo ikke det er noe rart at folk som ikke interesserer seg for bil ikke bruker penger og energi på det heller. 

Med det sagt, jeg syns min lille Auris er litt snasen og småsexy jeg, da. Men så er jeg en enkel sjel også, som er lite bortskjemt i bilveien. 

Syntes du skal skjemme deg litt bort i bilveien ogsa:)  Transport kan bli noe man gleder seg til og...

BTW: Desverre er Alfa (og prius,auris) for lite til mitt behov. Var bare et eksempel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Commander skrev:

Syntes du skal skjemme deg litt bort i bilveien ogsa:)  Transport kan bli noe man gleder seg til og...

BTW: Desverre er Alfa (og prius,auris) for lite til mitt behov. Var bare et eksempel....

Jo, men jeg gleder meg til turene med Aurisen, jeg. Enkel sjel, som sagt :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en - ganske snål og oppsiktsvekkende - påstand. Skulle ha likt å se et argument også?

Ingen selger flere biler i verden enn Toyota. Det skal godt gjøres å bli størst ved å være oppskrytt? Ikke Apple vi snakker om her.

Anonymkode: a7523...966

McDonald’s selger mer mat enn de fleste resutauranter. Med din logisk er McDonald’s et av verdens beste spisesteder.

Det selges også mer MUK-pølser enn indrefilet.

Anonymkode: d6ad5...274

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

McDonald’s selger mer mat enn de fleste resutauranter. Med din logisk er McDonald’s et av verdens beste spisesteder.

Det selges også mer MUK-pølser enn indrefilet.

Anonymkode: d6ad5...274

Grandiosa er det beste retten som finnes i Norge, selger jo massevis:)

Tror at hvis mange hadde testet noe annet at de hadde blitt overrasket. Nordmenn handler det naboen har omtrent ps sutopilot. Har man ikke testet noe annet er man glad for det man har....

Anonymkode: 644e3...b12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den mest solgte bilmodellen i historien er en Lada.

Konklusjon: Lada er den beste bilen!

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_automobiles

«The original model Lada produced by AvtoVAZof Russia, is the most numerous vehicle ever marketed without any major design change during its production history, with over 20 million units sold»

Anonymkode: d6ad5...274

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurrimalla, så vrange dere er? År for år salg de siste årene. Og, nei, ikke all mat kan sammenliknes. Det selges mere epler enn McDonalds måltider - blir de da den mest populære maten?

Anonymkode: a7523...966

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

McDonald’s selger mer mat enn de fleste resutauranter. Med din logisk er McDonald’s et av verdens beste spisesteder.

Det selges også mer MUK-pølser enn indrefilet.

Anonymkode: d6ad5...274

McDonalds er farlig for deg. Toyota har blitt kåret både til den mest driftssikre og tryggeste småbilen (testen jeg linket til var fra 2012, men lell)

Pølser er billigere enn indrefilet. Pølser er hverdagsmat, indrefilet er det ikke. Toyota er hverdagsbil, Porsche er det ikke.

Argumentet ditt holder ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Petra75 skrev:

McDonalds er farlig for deg. Toyota har blitt kåret både til den mest driftssikre og tryggeste småbilen (testen jeg linket til var fra 2012, men lell)

Pølser er billigere enn indrefilet. Pølser er hverdagsmat, indrefilet er det ikke. Toyota er hverdagsbil, Porsche er det ikke.

Argumentet ditt holder ikke. 

Toyota er ikke et dårlig kjøp teoretisk sett. Holder seg godt i pris siden det er så mange nisser uten peiling på bil her i landet, gode forhandlere og de gjør jobben for de aller fleste.

Men de er kjedelige. Forferdelig kjedelige. Og ikke noe mer driftssikre enn andre biler, heller, det var noe som gjaldt Corolla spesielt på 90-tallet. Tryggest? På ingen måte. Om man kan velge en hvilken som helst test fra de siste 6-7 år, så kan hvilket som helst merke skryte på seg det.

Anonymkode: d6ad5...274

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Toyota er ikke et dårlig kjøp teoretisk sett. Holder seg godt i pris siden det er så mange nisser uten peiling på bil her i landet, gode forhandlere og de gjør jobben for de aller fleste.

Men de er kjedelige. Forferdelig kjedelige. Og ikke noe mer driftssikre enn andre biler, heller, det var noe som gjaldt Corolla spesielt på 90-tallet. Tryggest? På ingen måte. Om man kan velge en hvilken som helst test fra de siste 6-7 år, så kan hvilket som helst merke skryte på seg det.

Anonymkode: d6ad5...274

Tja, nå linket jeg til testresultater på forrige side. Gammel artikkel fra VG, men det har vel ikke forandret seg SÅ mye på seks år. Mekanikere sier også at Toyota er meget driftssikre biler. 

Og så lurer jeg litt på hvorfor Toyota er så grusomt kjedelige? Og hvorfor er det et så viktig poeng å trekke fram? Hvilke andre biler er det som er så mye mer spennende når man skal frakte ungene til og fra trening?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Petra75 skrev:

McDonalds er farlig for deg. Toyota har blitt kåret både til den mest driftssikre og tryggeste småbilen (testen jeg linket til var fra 2012, men lell)

Pølser er billigere enn indrefilet. Pølser er hverdagsmat, indrefilet er det ikke. Toyota er hverdagsbil, Porsche er det ikke.

Argumentet ditt holder ikke. 

Dette!

Jeg har hatt både Porsche og Toyota. Samtidig. Og jeg er ikke i tvil om hvilken som var morsomst å kjøre. Jeg var heller aldri i tvil om hvem av dem jeg skulle ta når jeg hentet ungene på fotballtrening og hvem jeg skulle bruke på banekjøring. Hva tror du TS gjør mest av?

Jeg var heller aldri i tvil om hvem av dem jeg foretrakk og hente etter service. TS har åpenbart er begrenset budsjett og da utgår både Porsche og Alfa Romeo med høye knespark.

Det her blir for dumt, jeg skjønner ikke hva Alfa Romeo har i denne diskusjonen å gjøre, annet enn å vise at @Commander har "greie på bil". Jeg håper at jeg klarte å motbevise påstanden om at toyotaeiere "ikke har greie på bil":P

Anonymkode: 09279...c4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det her blir for dumt, jeg skjønner ikke hva Alfa Romeo har i denne diskusjonen å gjøre, annet enn å vise at @Commander har "greie på bil". Jeg håper at jeg klarte å motbevise påstanden om at toyotaeiere "ikke har greie på bil":P

Anonymkode: 09279...c4f

Har ikke sagt jeg har "greie a bil" hvor skriver jeg det. poenget er at nordmenn handler ofte bil pa autopilot uten at det har sett alternativene. Man kan velge hva som helst pa menyen men velger alltid burger....76% av toyotakjopere provekjorer ikke bilen engang....

Endret av Commander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Commander skrev:

Har ikke sagt jeg har "greie a bil" hvor skriver jeg det. poenget er at nordmenn handler ofte bil pa autopilot uten at det har sett alternativene. Man kan velge hva som helst pa menyen men velger alltid burger....76% av toyotakjopere provekjorer ikke bilen engang....

Jeg skjønner ikke hva mat har med saken å gjøre heller. Men siden du er inne på det: Hvis noen spør om hva man foretrekker av McDonalds og Burger King, så svarer man ikke at man bør gå på Maaemo. Eller thaimat-sjappa nedi gata, hvis man på død og liv skal sammenligne med Alfa Romeo.

Har du en link som viser at vi ikke prøvekjører toyotaer? Jeg har opplevd at folk ikke har prøvekjørt, men jeg ante ikke at det var så mange. Jeg antar det et er fordi disse bilene stort sett er like. Hvis man ikke er spesielt interessert trenger man ikke å prøvekjøre 20 Priuser, for de er prikk like og så lenge servicer er fulgt og bilen er hel og pen, så vet du hva du får. En bil som går og går og går, og som får deg fra A til B på en sikker måte, uten de helt store overraskelsene.

Anonymkode: 09279...c4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...