Gå til innhold

Forelsket i en av mine ansatte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem som jeg ikke helt klarer å løse på egenhånd, og håper noen kvinner her inne kan hjelpe meg. Jeg er en mann starten i 30-årene som er daglig leder for et firma med rundt 30 ansatte. 1 januar ansatte vi en ny kvinne, som jeg i løpet av de siste månedene har blitt svært interessert i. Vi var tre personer som var enstemmig i at hun var det riktige kandidaten, så hun har ikke fått noen fordel ovenfor andre søkere bare for å understreke det.

Problemet mitt er at jeg er svært usikker i kjølvannet av disse #metoo tidene. Jeg har hatt diskusjoner med mine kamerater utenfor firmaet og de mener at jeg ikke kan vise interesse for henne ettersom jeg er daglig leder og det er derfor et maktforhold som kan sette denne kvinnen i en vanskelig situasjon. De mener i bunn og grunn at det er nøyaktig dette #metoo handler om. Men hvordan ville dere reagert hvis sjefen deres hadde prøvd seg forsiktig på dere? Er det nå blitt "forbudt" for sjefen og sjekke opp en kollega?

Jeg kan legge til at jeg på ingen måte er en "gammel gris" og hun er kun 5-6 år yngre enn meg. Jeg er også godt trent, høy og mørk og er fotballtrener på fritiden. Jeg føler hun også virker litt interesse i meg, men dette er mulig jeg feiltolker. 

Anonymkode: 80826...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare fordi du er forelsket så betyr ikke det at du må gjøre noe med det. 

Anonymkode: 7eaf5...2aa

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kameratene dine har rett. Det er dette #metoo handler om.

Du setter henne i en vanvittig vanskelig posisjon hvis du prøver deg.

Anonymkode: 11594...1c2

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhold og flørting på jobb er som regel å be om trøbbel, spesielt om den ene er sjef. Det blir ofte drama, kleinhet, forskjellsbehandling og annet tull

Jeg hadde nok skulle hatt veldig tydelige signaler fra en ansatt og sterke følelser om jeg skulle flørtet med dem. Om jeg var sjef ville jeg vært ytterst forsiktig. Man har et litt større ansvar når man er sjef, enn om man er vanlig ansatt. 

Anonymkode: c543f...9ee

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan trur du atmosfæren vil bli på jobb hvis du på en eller annen måte prøver deg, men hun avslår?

Eller om dere går på date, men finner ut at det ikke er noen match likevel?

Kleint på jobb etter det ja. Hadde vært nok for meg til å føle at jobben ville vært ett vanskelig sted å være, selv om jobben i seg selv er noe jeg liker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det blir feil av deg, å gå videre med dette. På grunn av maktforholdet. 
Kolleger på samme nivå som innleder et forhold. Uavhengig av rang. Greit. 
Når du som leder går etter de under deg. Så kan dette skape et problem.  Så jeg hadde droppet det. Det finnes mange kvinnfolk der ute. 

Anonymkode: 1c055...8c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, hvorfor ikke? Men jeg synes du skal se dette an, hun startet i januar og det har ikke gått lang tid. Sjefen min prøver seg på meg hele tiden, men han er gift så der skjer det i hvert fall ikke noe. Men jeg synes ikke det er kleint på noe vis. Jobber i et mannsdominert yrke så har sett litt av hvert av saker og ting. 

Skulle det skje noe med dere så er det megaviktig at dere klarer å skille på jobb- og privatliv. Jeg jobber med et gift par og de klarer ikke å legge privatlivet igjen hjemme og diskuterer alt mulig på jobb i jobbtiden. Krangler høylytt også. Veldig slitsomt!

Anonymkode: 330da...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei, jeg har et problem som jeg ikke helt klarer å løse på egenhånd

Anonymkode: 80826...11b

Dersom du er daglig leder bør du vel klare å "løse" et så fundamentalt spørsmål om personalansvar?

17 minutter siden, AnonymBruker said:

 Jeg er en mann starten i 30-årene som er daglig leder for et firma med rundt 30 ansatte.

Jeg kan legge til at jeg på ingen måte er en "gammel gris" Jeg er også godt trent, høy og mørk og er fotballtrener på fritiden. 

Anonymkode: 80826...11b

Eller er dette egentlig en skjult kontaktannonse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballtrener på fritiden gjør deg ikke dritkul, bare sånn at det er sagt ... 

Anonymkode: 3739e...5f1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei, jeg har et problem som jeg ikke helt klarer å løse på egenhånd, og håper noen kvinner her inne kan hjelpe meg. Jeg er en mann starten i 30-årene som er daglig leder for et firma med rundt 30 ansatte. 1 januar ansatte vi en ny kvinne, som jeg i løpet av de siste månedene har blitt svært interessert i. Vi var tre personer som var enstemmig i at hun var det riktige kandidaten, så hun har ikke fått noen fordel ovenfor andre søkere bare for å understreke det.

Problemet mitt er at jeg er svært usikker i kjølvannet av disse #metoo tidene. Jeg har hatt diskusjoner med mine kamerater utenfor firmaet og de mener at jeg ikke kan vise interesse for henne ettersom jeg er daglig leder og det er derfor et maktforhold som kan sette denne kvinnen i en vanskelig situasjon. De mener i bunn og grunn at det er nøyaktig dette #metoo handler om. Men hvordan ville dere reagert hvis sjefen deres hadde prøvd seg forsiktig på dere? Er det nå blitt "forbudt" for sjefen og sjekke opp en kollega?

Jeg kan legge til at jeg på ingen måte er en "gammel gris" og hun er kun 5-6 år yngre enn meg. Jeg er også godt trent, høy og mørk og er fotballtrener på fritiden. Jeg føler hun også virker litt interesse i meg, men dette er mulig jeg feiltolker. 

Anonymkode: 80826...11b

Det kommer an på framgangsmåten. En oppsigelse hadde blitt servert temmelig øyeblikkelig uansett, og muligens hadde jeg tatt saken enda videre og meldt saken om upassende oppførsel videre til ledere over deg. 

Anonymkode: 1c1a5...7f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare fordi du er forelsket så betyr ikke det at du må gjøre noe med det. 

Anonymkode: 7eaf5...2aa

Jo, jeg må gjøre noe med det. Mitt følelsesregister har jeg svært god kontroll på, og jeg vet hva som er ekte og hva som bare er en midlertidig forelskelse. Gjennom mitt 30 år gamle liv har jeg skapt en god del premisser og tanker om hvordan min fremtidige kone skal være, og jeg har aldri møtt en kvinne som møter disse kravene jeg har. Selvfølgelig er det særdeles mange flotte kvinner der ute, men ikke på denne måten. Når man står ovenfor en slik mulighet, så tar man sjansen. 

Hvis det skulle vise seg at det et forhold er aktuelt, hadde jeg ikke hatt noen problemer med å tre av som daglig leder hvis det skulle være den minste mistanke om forskjellsbehandling eller andre komplikasjoner.

Anonymkode: 80826...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS skrev: 

Hvis det skulle vise seg at det et forhold er aktuelt, hadde jeg ikke hatt noen problemer med å tre av som daglig leder hvis det skulle være den minste mistanke om forskjellsbehandling eller andre komplikasjoner.

 

Jeg skrev:

Er du villig til det så tenker jeg du bør ta sjansen. :) Bare pass på å tre varsomt frem og gi deg om du ikke får positiv tilbakemelding.  

Dere har vel noe lønningspils, sommerfest, eller noe? Pass på at du er edru!  

Endret av godjenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synest ikke det er helt ille dette. Men hadde brukt TID på det. Bygget opp en god relasjon og tatt det med museskritt. Om hun liker deg godt så vil du merke det og da kan du ta et forsiktig "fremstøt".

Anonymkode: d4e4b...175

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg må gjøre noe med det. Mitt følelsesregister har jeg svært god kontroll på, og jeg vet hva som er ekte og hva som bare er en midlertidig forelskelse. Gjennom mitt 30 år gamle liv har jeg skapt en god del premisser og tanker om hvordan min fremtidige kone skal være, og jeg har aldri møtt en kvinne som møter disse kravene jeg har. Selvfølgelig er det særdeles mange flotte kvinner der ute, men ikke på denne måten. Når man står ovenfor en slik mulighet, så tar man sjansen. 

Hvis det skulle vise seg at det et forhold er aktuelt, hadde jeg ikke hatt noen problemer med å tre av som daglig leder hvis det skulle være den minste mistanke om forskjellsbehandling eller andre komplikasjoner.

Anonymkode: 80826...11b

Du har jo allerede bestemt deg, så hvorfor ber du egentlig om råd på kg?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fotballtrener på fritiden gjør deg ikke dritkul, bare sånn at det er sagt ... 

Anonymkode: 3739e...5f1

Ikke min intensjon å gjøre meg kul, jeg prøver bare å hjelpe folk med å skape et bilde av meg over internett. Men jo, jeg synes frivillig arbeid med barn er kult. 

Anonymkode: 80826...11b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei, jeg har et problem som jeg ikke helt klarer å løse på egenhånd, og håper noen kvinner her inne kan hjelpe meg. Jeg er en mann starten i 30-årene som er daglig leder for et firma med rundt 30 ansatte. 1 januar ansatte vi en ny kvinne, som jeg i løpet av de siste månedene har blitt svært interessert i. Vi var tre personer som var enstemmig i at hun var det riktige kandidaten, så hun har ikke fått noen fordel ovenfor andre søkere bare for å understreke det.

Problemet mitt er at jeg er svært usikker i kjølvannet av disse #metoo tidene. Jeg har hatt diskusjoner med mine kamerater utenfor firmaet og de mener at jeg ikke kan vise interesse for henne ettersom jeg er daglig leder og det er derfor et maktforhold som kan sette denne kvinnen i en vanskelig situasjon. De mener i bunn og grunn at det er nøyaktig dette #metoo handler om. Men hvordan ville dere reagert hvis sjefen deres hadde prøvd seg forsiktig på dere? Er det nå blitt "forbudt" for sjefen og sjekke opp en kollega?

Jeg kan legge til at jeg på ingen måte er en "gammel gris" og hun er kun 5-6 år yngre enn meg. Jeg er også godt trent, høy og mørk og er fotballtrener på fritiden. Jeg føler hun også virker litt interesse i meg, men dette er mulig jeg feiltolker. 

Anonymkode: 80826...11b

Tror kanskje denne er din, samt de etterhvert JÆVLIG MANGE ung kvinne/eldre mann-trådene på forumet. Du finnes hverken morsom eller sjarmerende.

Anonymkode: d6c80...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke min intensjon å gjøre meg kul, jeg prøver bare å hjelpe folk med å skape et bilde av meg over internett. Men jo, jeg synes frivillig arbeid med barn er kult. 

Anonymkode: 80826...11b

Men mener du at det er mer OK for deg å bryte normal skikk og bruk som leder, siden du er høy, mørk og fotballtrener, enn en leder som er kort, lubben og drikker øl i sofaen på kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Minitroll said:

Du har jo allerede bestemt deg, så hvorfor ber du egentlig om råd på kg?

Han ber ikke om råd, bare bekreftelser på at han har "rett".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte egentlig nei, men siden du er høy mørk fotballtrener så ombestemte jeg meg til ja. 

Anonymkode: 4fd7a...291

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...