Gå til innhold
AnonymBruker

Når burde babyene klare å sitte selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når burde babyer klare å sette seg på rompa selv? 

Anonymkode: 9308f...856

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minlillelykke

Vår eldste satte seg omm selv når han var 6.5 måned. Blir spennende å se når vesla sitter selv. Ho er 5 mnder på onsdag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Min baby er snart 8,5 mnd og setter seg ikke opp selv ennå. Det er veldig individuelt når de begynner med det 😊

Anonymkode: 0d4d9...d58

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
3 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Vår eldste satte seg omm selv når han var 6.5 måned. Blir spennende å se når vesla sitter selv. Ho er 5 mnder på onsdag

Oj.. min er 8 mnd og klarer det ikke selv. Skjedde det «plutselig»?

ts

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min baby er snart 8,5 mnd og setter seg ikke opp selv ennå. Det er veldig individuelt når de begynner med det 😊

Anonymkode: 0d4d9...d58

Godt å høre! Min er nemlig 8 mnd :P

ts

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minlillelykke
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ts

Ja, vi satt i sofaen og plutselig satt han. Det skal sies at han er langt fremme. Krabbet ved 7 mnder og gikk ved 9 mnder. Snakker flytende nå når han er 3. Nyt roen, så fort de krabber blir det hektisk😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Vera Vinge

Jeg mener mine har vært åtte mnd når de satt selv, altså satte seg opp selv på gulvet. Hadde ikke noe inntrykk av at det var sent i det hele tatt, vet om flere som var senere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

ts

Min satte krabbet og lærte seg å krabbe først da han var 8.5 mnd,  senere enn de 2 andre på barselgruppa. Likevel var han den første som gikk mer enn han krabba. Da var de 12 mnd. 

Utviklingen går i rykk og napp, og det er helt normalt ikke sette seg opp selv når man er 8 mnd.

Anonymkode: 42372...e2d

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Min er 9 med. og hverken krabber eller sitter selv... jeg satt da jeg var 5 mnd. stooore individuelle forskjeller.

Anonymkode: 50a91...c02

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Tror det er "bedre" at de ikke kan sette seg og sitte, vel, basert på erfaring av mine to barn. Nr 1 klarte å sette seg for å sitte tidlig og var veldig fornøyd med å sitte og kikke rundt lenge, og begynte ikke å åle seg før 8-9 mnd og lærte ikke å krabbe skikkelig før ett år. Nr to skjønte aldri hvordan han skulle sitte, så han krabbet rundt masse istedenfor og begynte å gå ved 10 mnd. Lærte å sitte rett før det, kanskje 9 mnd da. 

Anonymkode: 11c00...572

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

1 år, krabbet fra 6 mnd.  Hadde ikke balanse på rompa.  Jeg var veldig bekymret for han ikke kunne sitte før,  men alt ordnet seg.  

Anonymkode: 832bc...495

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Så bra! Takk for svar :) Det er lett å bli bekymret når barna faller litt utenfor «malen»

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minlillelykke
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra! Takk for svar :) Det er lett å bli bekymret når barna faller litt utenfor «malen»

Jeg tror nok ikke barnet ditt er utenfor malen☺️Tror det er mer normalt at de sitter sent, enn tidlig☺️

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Minlillelykke skrev:

Jeg tror nok ikke barnet ditt er utenfor malen☺️Tror det er mer normalt at de sitter sent, enn tidlig☺️

👌🏼😃

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Malen" er mye bredere enn man tenker når man er førstegangsforelder. Min satt stødig og fritt ved 6 mnd, da prøvde jeg for moro skyld å la ungen sitte litt. Men sette seg opp selv skjedde først ved 8.5 mnd. Og reiste seg etter møbler samtidig. Plutselig var h*n på nivå med de andre igjen, omtrent fra en dag til den neste. Gikk 5-6 skritt 2 uker før ettårsdagen, holdt på slik i 1 mnd, og 2 uker etter ettårsdagen var det kun gåing. Noen bruker også mye lengre tid. Siste i barnehagegruppa gikk ved 22 mnd, og snakket lite da. Der var alle søsknene etter gjennomsnittet og var babyer lenge, men da de var 3-4 år merker man ikke forskjell lengre. 

Anonymkode: efd56...0c5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ny Bruker

9 mnd. her. Lærte seg å stå og gå, krabbe langs møbler og oppå trappa 2 uker senere. Så det var alt på en gang, selv om det gikk treigt de første månedene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her