Gå til innhold

Ikke invitert i konfirmasjonen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, vkt said:

Så moden hadde ikke jeg vært på den alderen. Kudos til henne for det. I mitt tilfelle hadde jeg droppet å invitere begge to (og ikke bare en av dem) og betalt alt selv, evt valgt å ikke konfirmere meg, men da vært innforstått med at forholdet til den siden av familien hadde vært tapt. Skjønner godt at hun ikke vil risikere det. Bare synd at en 15-åring må være den som tar initiativet til et godt forhold med den siden av familien og at faren ikke har gjort det fra hun var mye yngre. Veldig sår situasjon.

Enig, kudos til datteren her. Hun er den som er «large». 

Jeg stusser over at konsekvensene ville blitt så store som Ts skisserer i sitt bestilte innlegg - miste kontakten med kjørt familiemedlem. Altså; far ikke bare nekter andre på hans side å komme, men også fremtidig kontakt, om ikke samboer blir invitert? Fy flate for en umoden egosentrisk «liten» fyr. Ingenting å samle på som far, håper datter ikke har forventninger etter dette, verken som far eller fremtidig bestefar, men bruker energien på de som bryr seg. 

Anonymkode: ad13c...a56

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skulle dere oppdra barnet sammen i forksjelige hjem?....

Nei, hun har oppført seg helt normalt - og ikke vært slem. Han har stått opp for hovedfamilien sin som blir tråkket på, ikke noe "lite voksent" med det. Alle vet at man ber par

Anonymkode: 8e808...91a

Det er noe veldig lite voksent med måten han gjorde det på. Han kunne ha sagt at det ble feil for ham at samboeren ikke var invitert - og derfor selv også valgte å ikke komme. Det hadde vært ganske voksent.

Men å kreve at resten av hans familie ikke skulle møte og true et barn med det - det var alt annet enn voksent. Svaret hans viser jo også at det ikke bare var en ubetenksom kommentar - fordi han ble såret av opprinnelig invitasjon/mangel på invitasjon.

Anonymkode: 04d4b...91f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vett du hva! Det der er så jævlig provoserende og kunnskapsløst sagt at du burde skjemmes. 

En femtenåring med skilte foreldre har allerede lært på en jævla hard måte at hun "ikke alltid får det som hun vil". Mest sannsynlig dreier livet hennes seg etter skilsmissen om å tilfredsstille foreldres forhåpninger, senke egen dårlig samvittighet og skyld, og hele tiden sette seg selv sist. 

Revet opp fra hus og hjem, forholde seg til to hjem, flytte fra venner, kanskje bytte skole, gå glipp av det sosiale som skjer når hun skal på samvær, dårligere råd, mi Dre rutiner, mindre oppfølging. 

Det er f*** meg så tøft å være skilsmissebarn i tenårene - uavhengig av hvor mye foreldrene prøver å overbevise seg selv om at de gjør en super jobb og barna har det såååå godt! 

Usympatisk bullshit! 

Hilsen skilsmissebarn av ressurssterke foreldre! 

Anonymkode: bbbfe...be0

Far og mor hadde jo ikke egngang vært samboere eller testet forholder før de satte liv til verden, hun hadde uansett vokst opp i to hjem, da foreldrene var særboere.?

Anonymkode: 8e808...91a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe veldig lite voksent med måten han gjorde det på. Han kunne ha sagt at det ble feil for ham at samboeren ikke var invitert - og derfor selv også valgte å ikke komme. Det hadde vært ganske voksent.

Men å kreve at resten av hans familie ikke skulle møte og true et barn med det - det var alt annet enn voksent. Svaret hans viser jo også at det ikke bare var en ubetenksom kommentar - fordi han ble såret av opprinnelig invitasjon/mangel på invitasjon.

Anonymkode: 04d4b...91f

Der er jeg helt enig, han og mor burde tatt denne diskusjonen. Helt enig i at hun oppførte seg som "the bigger man" når hun sendte meldingen og la seg flat, det er bra jobbet.

Anonymkode: 8e808...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tvinge en 15 åring til å gjøre som far som hun ser en gang i år sier, eller stå i stormen?

Forslag any one?

Anonymkode: 0a4d8...f29

For en suppe! Det virker jo ikke som noen av dere( inkludert TS) evner å oppføre dere som voksne. Dette er en fin måte å traumatisere barn på. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Far og mor hadde jo ikke egngang vært samboere eller testet forholder før de satte liv til verden, hun hadde uansett vokst opp i to hjem, da foreldrene var særboere.?

Anonymkode: 8e808...91a

Det gjør det langt ifra noe bedre, og åpner fortsatt ikke for en anledning til å si at endelig kan tenåringen få en anledning til å ikke få viljen sin. Det sier seg selv at tenåringen er i en sårbar situasjon. Blir kranglet om, føler seg som en kilde til konflikt. Uavhengig av om foreldrene aldri har vært sammen eller er skilt, det er tøft å være tenåring i to familier. 

Anonymkode: bbbfe...be0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars barn som har en så idiotisk og selvgod far. Håper samboeren hans er mer fornuftig og takker nei.

Anonymkode: 1175f...350

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør det langt ifra noe bedre, og åpner fortsatt ikke for en anledning til å si at endelig kan tenåringen få en anledning til å ikke få viljen sin. Det sier seg selv at tenåringen er i en sårbar situasjon. Blir kranglet om, føler seg som en kilde til konflikt. Uavhengig av om foreldrene aldri har vært sammen eller er skilt, det er tøft å være tenåring i to familier. 

Anonymkode: bbbfe...be0

Nja, foreldrenes sexliv og kjærlighetsforhold har ikke barn så mye med da. bedre at foreldrene er lykkelige på hver sin kant, enn ulykkelige sammen. Halvparten av barn lever med større familier/bonusfamilier etter skilsmisser/brudd, og klarer seg fint. Jeg innså jo selv som ung at jeg heller ville at foreldrene mine skulle ha det bra, enn å holde sammen når de ikke ville. 
Men er enig i at folk bør tenke seg om flere ganger før de setter barn til verden. Bodd sammen  minst endel år og har gode forutsetninger (men alt kan jo skje, og brudd er alltid bedre enn å holde ut i et ulykkelig forhold). 

 

Anonymkode: 8e808...91a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts igjen her. 

Ser at flere tror at far ble tvunget til å bli far. Vi var i et seriøst forhold som særboere, og barnet var ønsket. Han har ikke barn med sin nåværende samboer. Valget om å ikke ha samvær har vært helt og holdet hans, jeg har gjort det jeg kunne. Blant annet vært på FVK alene for å få hjelp til dette.

I frykt for å miste kontakt med et kjært familiemedlem har hun nå sendt SMS til far og sagt at samboer kan komme. Og fått til svar at det var "fint, for da kommer de andre familiemedlemmene som er invitert" Så her har en 15 åring vært mer voksen enn en mann på over 50 år. 

Anonymkode: 0a4d8...f29

Når man bor hver for seg og har barn, så er man ikke en familie. Man kan ikke være familie ved å bo i hvert sitt hus og la barnet pendle mellom husene. Det er typisk samværsforeldre etter brudd. 

Anonymkode: c573e...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vett du hva! Det der er så jævlig provoserende og kunnskapsløst sagt at du burde skjemmes. 

En femtenåring med skilte foreldre har allerede lært på en jævla hard måte at hun "ikke alltid får det som hun vil". Mest sannsynlig dreier livet hennes seg etter skilsmissen om å tilfredsstille foreldres forhåpninger, senke egen dårlig samvittighet og skyld, og hele tiden sette seg selv sist. 

Revet opp fra hus og hjem, forholde seg til to hjem, flytte fra venner, kanskje bytte skole, gå glipp av det sosiale som skjer når hun skal på samvær, dårligere råd, mi Dre rutiner, mindre oppfølging. 

Det er f*** meg så tøft å være skilsmissebarn i tenårene - uavhengig av hvor mye foreldrene prøver å overbevise seg selv om at de gjør en super jobb og barna har det såååå godt! 

Usympatisk bullshit! 

Hilsen skilsmissebarn av ressurssterke foreldre! 

Anonymkode: bbbfe...be0

Hun har jo aldri flyttet eller opplevd skilsmisse i tenårene, siden foreldrene aldri bodde sammen og ikke planla å gjøre det! Hun har også bodd fast hos mor, slik at hun ikke trengte å bo i koffert. Hvorfor fantaserer du? 

Anonymkode: c573e...c66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

TS her!

Dette skapte jammen engasjement! For å klargjøre et par ting; Far har tidligere bekreftet at han betaler en del av konfirmasjonen, og om han trekker seg på det, så er det ikke så nøye, dette betaler jeg gladelig selv. Det handler definitivt IKKE om penger.

Han har ikke vært i direkte kontakt med datteren på mange år. De årlige treffene de har hatt har vært satt i stand av et annet familiemedlem. Dette familiemedlemmet betyr mye for henne, og hun ser nå at hun kan miste kontakten med denne personen om hun står på sitt ifht fars samboer. Hun er ikke bortskjemt prinsesse som ikke skjønner skikk og bruk, men en svært såret ung kvinne som har ønsket kontakt med faren sin bestandig, men blitt avvist. Og det blir hun nok en gang, da han velger å sette samboeren sin gjennom 3 år foran sitt biologiske barn. Han er invitert som en forsøk på å opprettholde den minimale kontakten de har i dag, og hun ønsker at han skal være der. Det har hun vært veldig tydelig på.

Jeg ser at det er to ulike syn her i tråden, og jeg har lest tråden nøye, og takker for alle innspill. 

Slik jeg ser det, er to løsninger her, enten så gir hun etter for fars "trusler" eller så mister  hun mest sannsynligvis kontakten med de få familiemedlemmene på fars side som hun har kontakt med. Jeg snakker med henne, og gjør mitt beste for å veilede henne.

Hva vil du angre mest på når du blir voksen og ser tilbake på konfirmasjonsdagen din? 

 

 

 

Anonymkode: 0a4d8...f29

Men etter alt han har påført datteren din valgte dere å fortsatt inkluderer han i konfirmasjon.  Du kan ikke straffe og inkluderer han samtidig. Enten må du la alt det gamle ligge, i hvert fall for EN DAG, ellers burde du rett og slett å ha hatt din egen konfirmasjon til datteren og ikke involvert han i det hele tatt.  Her straffer du en dame som har absolutt ingenting med dette å gjøre, og viser at begge du ts, og datteren din, er egoistisk.  

Anonymkode: d0c57...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør det langt ifra noe bedre, og åpner fortsatt ikke for en anledning til å si at endelig kan tenåringen få en anledning til å ikke få viljen sin. Det sier seg selv at tenåringen er i en sårbar situasjon. Blir kranglet om, føler seg som en kilde til konflikt. Uavhengig av om foreldrene aldri har vært sammen eller er skilt, det er tøft å være tenåring i to familier. 

Anonymkode: bbbfe...be0

Yes true er veldig voksent! 

Anonymkode: d87ac...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Vett du hva! Det der er så jævlig provoserende og kunnskapsløst sagt at du burde skjemmes. 

En femtenåring med skilte foreldre har allerede lært på en jævla hard måte at hun "ikke alltid får det som hun vil". Mest sannsynlig dreier livet hennes seg etter skilsmissen om å tilfredsstille foreldres forhåpninger, senke egen dårlig samvittighet og skyld, og hele tiden sette seg selv sist. 

Revet opp fra hus og hjem, forholde seg til to hjem, flytte fra venner, kanskje bytte skole, gå glipp av det sosiale som skjer når hun skal på samvær, dårligere råd, mi Dre rutiner, mindre oppfølging. 

Det er f*** meg så tøft å være skilsmissebarn i tenårene - uavhengig av hvor mye foreldrene prøver å overbevise seg selv om at de gjør en super jobb og barna har det såååå godt! 

Usympatisk bullshit! 

Hilsen skilsmissebarn av ressurssterke foreldre! 

Anonymkode: bbbfe...be0

Så du mener da at det er helt greit at samboeren til faren skal ikke bli invitert på grunn av det som har skjedd mellom barn of far?  Hva med samboeren til mor?  Blir han invitert?  Partneren til faren har ikke noe skyld i det faren har gjort mot datteren, men hun blir straffet for det allikevel.  

Anonymkode: d0c57...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men etter alt han har påført datteren din valgte dere å fortsatt inkluderer han i konfirmasjon.  Du kan ikke straffe og inkluderer han samtidig. Enten må du la alt det gamle ligge, i hvert fall for EN DAG, ellers burde du rett og slett å ha hatt din egen konfirmasjon til datteren og ikke involvert han i det hele tatt.  Her straffer du en dame som har absolutt ingenting med dette å gjøre, og viser at begge du ts, og datteren din, er egoistisk.  

Anonymkode: d0c57...fa4

:laugh:

Anonymkode: d87ac...ecf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Stakkars barn som har en så idiotisk og selvgod far. Håper samboeren hans er mer fornuftig og takker nei.

Anonymkode: 1175f...350

Stakkars barn som har en mor som ikke klarer å forklare at måten å straffe faren er ikke å utelate stemoren. Om de klarte å svelge noe kameler for da å invitere han, burde de å ha klart å inkludere partneren hans og.  

Anonymkode: d0c57...fa4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

:laugh:

Anonymkode: d87ac...ecf

Du er nok en av de egoistisk kjerringer som er enig med ts. 

Anonymkode: d0c57...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er nok en av de egoistisk kjerringer som er enig med ts. 

Anonymkode: d0c57...fa4

en av de :laugh:

Anonymkode: 0240e...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vett du hva! Det der er så jævlig provoserende og kunnskapsløst sagt at du burde skjemmes. 

En femtenåring med skilte foreldre har allerede lært på en jævla hard måte at hun "ikke alltid får det som hun vil". Mest sannsynlig dreier livet hennes seg etter skilsmissen om å tilfredsstille foreldres forhåpninger, senke egen dårlig samvittighet og skyld, og hele tiden sette seg selv sist. 

Revet opp fra hus og hjem, forholde seg til to hjem, flytte fra venner, kanskje bytte skole, gå glipp av det sosiale som skjer når hun skal på samvær, dårligere råd, mi Dre rutiner, mindre oppfølging. 

Det er f*** meg så tøft å være skilsmissebarn i tenårene - uavhengig av hvor mye foreldrene prøver å overbevise seg selv om at de gjør en super jobb og barna har det såååå godt! 

Usympatisk bullshit! 

Hilsen skilsmissebarn av ressurssterke foreldre! 

Anonymkode: bbbfe...be0

Amen. Jeg og flere lærer at en partner er midlertidig. Og godt er det!

Anonymkode: 9e1ff...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LadyLa skrev:

Jeg blir litt irritert over foreldre som gir konfirmantene «all makt».

Noen ganger må faktisk en av foreldrene gå inn å rettlede ungdommen. Hvorav du her burde fortalt konfirmanten at hans samboer skal inviteres.

Skjønner faren godt! 

 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er ikke "hennes dag" i betydningen at hun kan blåse i vanlig skikk og bruk. Her har du som mor sviktet. Selvfølgelig inviterer man etablerte par sammen, uavhengig av hvor godt konfirmanten synes hun kjenner personen. På tide å lære datteren din hvordan voksenlivet fungerer. Man kan ikke plukke ut en person som det er naturlig å invitere og si "ikke du!!". 

Jeg blir så matt av alt dette snakket om at det er "konfirmantens dag", så han /hun må få bestemme alt. De har ikke erfaring  eller kompetanse til det på den alderen. 

Anonymkode: bf83e...d74

Enig med begge dere. Man inviterer etablerte par, ikke splitter opp.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...