Gå til innhold

Det kvinnesjåvinistiske uttrykket "manneinfluensa" må forbys


Gjest Overrasket

Anbefalte innlegg

Gjest Overrasket

I 2018 har vi kommet lang nok til at kvinner nå virkelig bør manne seg opp og slutte med den bedritne vitsingen om manneinfluensa. Dette er kvinnesjåvinisme som reduserer menn til noe enda mindre enn objekter. Det er ikke rett at den ene kjønnet skal gå rundt og spøke og tulle med sykdommen til det andre kjønnet. Makan til slibrig arroganse! Det er manglende respekt for sine medmennesker og si at menn ikke takler å bli syk, og alle som er likestillingsforkjempere bør slutte å bruke slik billig, nedlatende hersketeknikk. 

Vi vet faktisk at menns imunforsvar er skrudd sammen slik at det medfører andre og større reaksjoner på feber- og luftveisinfeksjoner enn det kvinner får. Vi ser også at mange menn vegrer seg med å gå til legen med ting de objektivt sett burde gå til legen med. Det kan skyldes kvinners ondskapsfulle vitsing om at menn ikke tåler å bli syke. Det er faktisk hardt å være mann og ha influensa, og kvinner fyrer opp under kjønnskampen når de tror de er kule og slår vitser som syke menn. 

 

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette innlegget er kvinnefiendtlig du er rapportert.

Anonymkode: 880fa...373

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer liksom ikke hisse meg så veldig opp over dette. Dette er en populær myte som noen åpenbart får mye morro ut av, og den kan de godt få beholde for min del.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Overrasket skrev:

I 2018 har vi kommet lang nok til at kvinner nå virkelig bør manne seg opp og slutte med den bedritne vitsingen om manneinfluensa. Dette er kvinnesjåvinisme som reduserer menn til noe enda mindre enn objekter. Det er ikke rett at den ene kjønnet skal gå rundt og spøke og tulle med sykdommen til det andre kjønnet. Makan til slibrig arroganse! Det er manglende respekt for sine medmennesker og si at menn ikke takler å bli syk, og alle som er likestillingsforkjempere bør slutte å bruke slik billig, nedlatende hersketeknikk. 

Vi vet faktisk at menns imunforsvar er skrudd sammen slik at det medfører andre og større reaksjoner på feber- og luftveisinfeksjoner enn det kvinner får. Vi ser også at mange menn vegrer seg med å gå til legen med ting de objektivt sett burde gå til legen med. Det kan skyldes kvinners ondskapsfulle vitsing om at menn ikke tåler å bli syke. Det er faktisk hardt å være mann og ha influensa, og kvinner fyrer opp under kjønnskampen når de tror de er kule og slår vitser som syke menn. 

 

Du sier altså at du mener du har forskning på at menn har dårligere immunforsvar?

Anonymkode: 8e810...c90

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Overrasket skrev:

I 2018 har vi kommet lang nok til at kvinner nå virkelig bør manne seg opp og slutte med den bedritne vitsingen om manneinfluensa. Dette er kvinnesjåvinisme som reduserer menn til noe enda mindre enn objekter. Det er ikke rett at den ene kjønnet skal gå rundt og spøke og tulle med sykdommen til det andre kjønnet. Makan til slibrig arroganse! Det er manglende respekt for sine medmennesker og si at menn ikke takler å bli syk, og alle som er likestillingsforkjempere bør slutte å bruke slik billig, nedlatende hersketeknikk. 

Vi vet faktisk at menns imunforsvar er skrudd sammen slik at det medfører andre og større reaksjoner på feber- og luftveisinfeksjoner enn det kvinner får. Vi ser også at mange menn vegrer seg med å gå til legen med ting de objektivt sett burde gå til legen med. Det kan skyldes kvinners ondskapsfulle vitsing om at menn ikke tåler å bli syke. Det er faktisk hardt å være mann og ha influensa, og kvinner fyrer opp under kjønnskampen når de tror de er kule og slår vitser som syke menn. 

 

Seneste forskning viser faktisk at kvinner har større og flere symptomer enn menn. ;) så sorry

Anonymkode: 49fb3...f45

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja. Nå stemmer det her i huset i såfall. Jeg bihulbetennelse ved forkjølelse og 38.4 c...Drar på jobb.. Mann forkjølet uten feber..3 dagers.

Eller er kanskje arbeidsmoralen som erforskjellig?

Anonymkode: d5609...b1a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke dette fenomenet, aldri opplevd det selv, eller kjenner noen som har opplevd det.
Og når det kommer til sykefravær, så er dette noe kvinner har LANGT mer av, det viser alle statistikker.
Så jeg skjønner ikke helt hvor denne myten kommer fra?

Endret av FactsOverFeelings
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er så og si aldri skikkelig syk. Han kan hangle lenge med litt forkjølelse, men manneinflensa er et fremmedord her. Jeg ser liksom ikke helt vitsen med å latterliggjøre syke folk generelt. Ser mye syke folk på jobben, alle er forskjellige. Å skryte at man aldri er syk, eller drar på jobb med feber er jo og idiotisk. Du kan risikere å bli enda sykere og du kan smitte andre. Det er da ikke noe skam å være syk innimellom!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

Jeg skjønner ikke dette fenomenet, aldri opplevd det selv, eller kjenner noen som har opplevd det.
Og når det kommer til sykefravær, så er dette noe kvinner har LANGT mer av, det viser alle statistikker.
Så jeg skjønner ikke helt hvor denne myten kommer fra?

Handler nok mest om at en del føler at det er sånn, og at det føles godt gjøre litt narr av menn på dette området.

 

Som du nevner tyder statistikken rundt sykefravær på at det er motsatt, og at denne betegnelsen trolig passer bedre på kvinner, da det er de som hyppigst holder seg hjemme fra jobben, i alle yrkesgrupper, selv uten barn. Men så er det noen som føler at mannen deres, eller har hørt om at andre sine menn, blir mer stusslige ved forkjølelse enn dem selv, og det trumfer nok statistikk og fakta for ganske mange. 

Sitat

 

De nyeste Nav-tallene om sykefravær viser at kvinner i dag har 60 prosent høyere sykefravær enn menn, mot 50 prosent i 2001. Da er fravær med syke barn ikke tatt med, skriver Aftenposten.

https://forskning.no/content/kvinner-har-mye-hoyere-sykefravaer

 

 

Uansett tenker jeg at de som tror på denne myten bare skal få kose seg videre med det, så spørs det om ikke dette i seg selv bidrar til å styrke enkelte andre myter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

Jeg skjønner ikke dette fenomenet, aldri opplevd det selv, eller kjenner noen som har opplevd det.
Og når det kommer til sykefravær, så er dette noe kvinner har LANGT mer av, det viser alle statistikker.
Så jeg skjønner ikke helt hvor denne myten kommer fra?

Antakelig fordi menn sutrer mer når de blir forkjølte eller får influensa ;) Selv om de ikke er mer borte fra jobb enn kvinner.

4 minutter siden, herzeleid skrev:

Som du nevner tyder statistikken rundt sykefravær på at det er motsatt, og at denne betegnelsen trolig passer bedre på kvinner, da det er de som hyppigst holder seg hjemme fra jobben, i alle yrkesgrupper, selv uten barn. Men så er det noen som føler at mannen deres, eller har hørt om at andre sine menn, blir mer stusslige ved forkjølelse enn dem selv, og det trumfer nok statistikk og fakta for ganske mange.

Men "kvinner uten barn" kan også være førstegangsgravide. Gravide kvinner har en tendens til å ha mer sykefravær enn andre.

Anonymkode: e33d1...2b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, herzeleid said:

Handler nok mest om at en del føler at det er sånn, og at det føles godt gjøre litt narr av menn på dette området.

 

Som du nevner tyder statistikken rundt sykefravær på at det er motsatt, og at denne betegnelsen trolig passer bedre på kvinner, da det er de som hyppigst holder seg hjemme fra jobben, i alle yrkesgrupper, selv uten barn. Men så er det noen som føler at mannen deres, eller har hørt om at andre sine menn, blir mer stusslige ved forkjølelse enn dem selv, og det trumfer nok statistikk og fakta for ganske mange. 

 

Uansett tenker jeg at de som tror på denne myten bare skal få kose seg videre med det, så spørs det om ikke dette i seg selv bidrar til å styrke enkelte andre myter. 

De jeg har hørt gjøre narr av menn og sykdom, er mennene selv.

Anonymkode: 78e18...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett antydning til noe manflu selv. Mannen min er aldri syk.. han kan noen ganger få symptomer som kan tyde på at han brygger på noe, altså litt slapp, ør, og litt sår i nesa.Men går alltid over etter 1 dag. Han sier selv at han ikke vet hva det vil si å være syk. 

Jeg derimot blir forkjøla 4-3 ganger i året og stryker nesten med hver gang. Det utvikler seg alltid til kjempe vond bihulebetennelse og jeg ender opp med feber i flere dager, samt umulig å sove og svir lett av to pakke med kleenex og jeg er som regel satt helt utav spill i 7-10 dager.... pga en simpel forkjølelse. Dette er ikke kjønnsbestemt men fordi vi har ulike immunforsvar og ulik anatomi som skaper forskjellige forutsetninger for å takle infeksjoner. Mye morsomt med manflu tøyset, men jeg har som sagt ingen erfaringer som tilegner manflu fenomenet noen som helst kredibilitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest N-Nøff

Forby alt du ikke liker. Vet du hva som bør forbys? Pinglete menn uten selvironi.

Paranoide menn

Menn som hater kvinner

Usikre menn som tror kvinner alltid er ute etter dem.

Endret av N-Nøff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manneinfluensa-begrepet er i hvert fall et høyst dekkende begrep å ta i bruk her i huset. Herregud, så utrolig dårlig mannen blir når han blir syk. Det er lidelse, høylytt lidelse - og ingen skal få unngå å vite at han er skikkelig, skikkelig dårlig, døden nær faktisk😂. 

Heldigvis svært sjelden han blir syk.

Anonymkode: 9f608...fef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men "kvinner uten barn" kan også være førstegangsgravide. Gravide kvinner har en tendens til å ha mer sykefravær enn andre.

Anonymkode: e33d1...2b6

Ingen ting tyder på at det er forklaringen på de voldsomme forskjellene i sykefravær. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er middelaldrende, og har aldri hørt ordet manneinfluensa eller "man flu". Så tror nok det først og fremst er noe som finnes i engelskspråklige land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/man-flu-colds-women-gender-scientists-immune-system-caveman-testosterone-a8105006.html

Nå er ikke alle ekspertene i den artikkelen helt enige, men min erfaring er i hvert fall at manneinfluensa er en greie. Hvis samboer og jeg blir smittet av det samme viruset og har samme sykdomsrunde er jeg pjusk, mens han er skikkelig syk. Han klager ikke noe særlig (det er det heller jeg som gjør), men han har mye kraftigere symptomer.  

Anonymkode: 98e30...b39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønnsdiskriminering blir ofte sett på som morsomt. Men bare om diskrimineringen er mot menn selvfølgelig

Anonymkode: bf47a...227

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...