Gå til innhold

Er det noen som har tatt fettsuging her? Trenger erfaringer!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor lurer du på det? Vil ikke si det i fare for å bli gjenkjent 😊

Anonymkode: 2a320...00d

Hvordan i all verden skal du bli gjenkjent på det?!

Anonymkode: 0c2dc...256

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke prøvd det, men jeg kjenner teknologiene/har utviklet flere medisinsktekniske selskaper og teknologier personlig. Jeg hadde benyttet meg av denne kjøleteknikken, hvis det vært ønskelig/nødvendig.

PrivatKlinikken i Bergen og Oslo, med flere, tilbyr denne type tjenester. Du får søke på nettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lurer du på det? Vil ikke si det i fare for å bli gjenkjent 😊

Anonymkode: 2a320...00d

Fordi det er helseskadelig å gi råd om fettsuging dersom høyde og vekt tilsier at du ikke trenger/ har behov for det.

Det er faktisk ganske nytteløst å be om råd/hjelp rundt vekt hvis man ikke er villig til å oppgi info om vekt og høyde.

Det er heller ikke mulig å bli gjenkjent om man kun oppgir vekt og høyde, det er over 5 millioner mennesker i Norge.

Når man spør om råd rundt slanking men nekter å oppgi vekt og høyde, så ringer det varsellamper hos meg. Da får jeg inntrykk av at vedkommende er normalvektig og har er usunt og farlig syn på vekt.

Derfor ønsker jeg å vite hvilke vekt og høyde du har. Slik info er avgjørende når man spør om råd rundt slanking.

Anonymkode: 4c95b...cec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, DominantHr skrev:

Det har kommet en ny teknikk på markedet, som på engelsk heter Cool Sculping eller fettfjerning vha nedkjøling.

Fett er meget sensitivt for oppvarming (gjerne vha ultralyd), men også sterk kjøling. Man blir behandlet i ca 1 t i en spesiell apparatur. Fettcellene vi dø av behandlingen, og blir fjernet i kroppen av makrofagene ("spisecellene"), og blir skilt ut via fordøyelsesprosesser. Passer meget bra for fettansamling rundt livet ("bilring"). Det tar ca 3 måneder før full effekt inntreffer, men det gjør det faktisk ved lipo skulpturering (fettsuging) også.

Fordelen ved cool sculping er at den er ikke-invasiv, dvs det er ingen inngrep i kroppen.

En "bilring" koster ca kr. 12.000, noe som tilsvarer kostnaden ved å opprette/få den i utgangpunktet.

;-)

Har en venninne som gjorde det. Hadde innen virkning og eneste som ble mindre var lommeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er helseskadelig å gi råd om fettsuging dersom høyde og vekt tilsier at du ikke trenger/ har behov for det.

Det er faktisk ganske nytteløst å be om råd/hjelp rundt vekt hvis man ikke er villig til å oppgi info om vekt og høyde.

Det er heller ikke mulig å bli gjenkjent om man kun oppgir vekt og høyde, det er over 5 millioner mennesker i Norge.

Når man spør om råd rundt slanking men nekter å oppgi vekt og høyde, så ringer det varsellamper hos meg. Da får jeg inntrykk av at vedkommende er normalvektig og har er usunt og farlig syn på vekt.

Derfor ønsker jeg å vite hvilke vekt og høyde du har. Slik info er avgjørende når man spør om råd rundt slanking.

Anonymkode: 4c95b...cec

Hun har sagt hun har bmi på 30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, DominantHr skrev:

Jeg har ikke prøvd det, men jeg kjenner teknologiene/har utviklet flere medisinsktekniske selskaper og teknologier personlig. Jeg hadde benyttet meg av denne kjøleteknikken, hvis det vært ønskelig/nødvendig.

PrivatKlinikken i Bergen og Oslo, med flere, tilbyr denne type tjenester. Du får søke på nettet.

Ok. Tusen takk for svar. Skal se på det :)

Anonymkode: 2a320...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BMI min er rett over 30. Så er ikke slank nei :)

Er ikke høy og rett over 30.

Anonymkode: 2a320...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2018 den 16.47, AnonymBruker skrev:

BMI min er rett over 30. Så er ikke slank nei :)

Er ikke høy og rett over 30.

Anonymkode: 2a320...00d

Kosthold kosthold kosthold!

Anonymkode: 756a1...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fettsugd rygg, midje, hofter og lår. Hadde ikke vondt i det heletatt men så ut som et skambanka lik i et par uker. Fettet har ikke kommet tilbake.

Anonymkode: 0adec...430

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har fettsugd rygg, midje, hofter og lår. Hadde ikke vondt i det heletatt men så ut som et skambanka lik i et par uker. Fettet har ikke kommet tilbake.

Anonymkode: 0adec...430

Dette er tre år siden.

Anonymkode: 0adec...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2018 den 14.25, hotellpute09 skrev:

Har en venninne som gjorde det. Hadde innen virkning og eneste som ble mindre var lommeboka.

Jeg har tatt fettfrysing.  Hadde veldig god virkning på meg. Gikk vel inn ca 2 str. Jeg er normalvektig . Hadde så god virkning at de ville bruke bildene mine som reklame!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flere svar :)

Kjenner jeg gruer meg til det. Ja kosthold holder jeg bra. Men pga psykisk og fysisk sykdom og graviditetskg på disse plassene får jeg det ikke vekk desverre. Har prøvd noen år no. Og orker ikke mer.

Mye stress og lite søvn og så ikke lett å bli kvitt. Desverre.

Tok dere sånn lymfedrasje eller hva det het og før og etter?Er det ok?

Hvordan ble huden? 

Trakk den seg fint sammen?

Er det mulig å bade og gå i bikini i slutten av juni?

TS

Anonymkode: 2a320...00d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Dytter litt i denne gamle tråden då jeg undrer litt på det med fettfrysing eller fettsuging selv! 

 

Tar denne anonym siden jeg er litt feig

Anonymkode: bd17f...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2018 den 11.42, AnonymBruker skrev:
 

Hei.

Klarer ikke å trene/spise vekk fra rumpe/hofter/mage/lår etter graviditetene.

Og har bestemt meg for Fettsuging.

Men er redd. Er dette trygt? Mange som har gjort det?Hvordan var selve inngrepet og dagene/tiden etter?

Ble dere veldig hoven og blå?

Hvor lenge?

Hva betalte dere?

Og hvordan var det med oppfølging etterpå?

Noen som har gjort det i Bergen og kan tipse om ett bra sted eller bra lege?

Hvordan ble resultatet?

Og hvordan er det flere år etter?

Negativt og positivt mottas gjerne :)

 

Vet ikke hvor jeg skal poste dette :)

Anonymkode: 2a320...00d

Gjør du det i Norge, så kan det ikke bli mer trygt utover vanlige risikoer ved inngrep med narkose.

Jeg fettsugde hals/kjeve/hake. Litt mindre tradisjonelt område å velge tror jeg! Hadde fett som var umulig å fjerne med trening/kosthold så jeg valgte fettsuging.

Inngrepet var problemfritt. Var dritnervøs, men det gikk veldig bra! Og for å få sagt det angrer jeg ikke og er svært fornøyd med resultatet!(gjorde det i februar) 

Tiden etter inngrepet var forferdelig vondt. Og halsen ble ekstremt hoven.(får du smertestillende så ta de!) Var ekstra hoven og blå første uken, deretter gikk det ned, også opp igjen og resultatet så verre ut en utgangspunktet. Fikk litt panikk da,men etter 3 måneder kom det endelige resultatet. Så det er noe man må være klar over. Det blir verre før det blir bedre! 

Smerten var som sagt helt jævlig første uken. Men etter dette var det ingen følelse i området en stund(også normalt), noe som kom tilbake litt etter litt. Og all følelse er tilbake nå!

Eneste jeg sliter med akkurat nå er at det er litt "rug burn" på et lite område. Der huden er mørkere og ruere enn resten. Men det plager meg fint lite.

Jeg betalte 20.000,- 

Fikk bare oppfølging når jeg fjernet stingene etter et par uker, noe jeg synes er litt rart, men de ba meg ta kontakt hvis jeg hadde noe komplikasjoner eller spørsmål. Så det har vært minimal kontakt siden inngrepet. Helt ok for min del, men skulle ønske de pushet litt mer på å ta kontakt/ha etterkontroll med selve kirurgen.

Jeg gjorde det på akademiklinikken, som jeg vil definitivt anbefale! Det virket som kirurgen hadde skikkelig peiling og han hadde mye erfaring noe som selvfølgelig er betryggende. Resten av de ansatte var også veldig hyggelig og profesjonelle og jeg følte aldri at de så ned på meg eller dømte.

Sorry for langt svar, håper det er til noe hjelp selv om området er litt mindre enn det du tenker på å fikse!

Lykke lykke til med avgjørelsen :)))

Anonymkode: 608b0...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2018 den 14.22, AnonymBruker skrev:
 

Fordi det er helseskadelig å gi råd om fettsuging dersom høyde og vekt tilsier at du ikke trenger/ har behov for det.

Det er faktisk ganske nytteløst å be om råd/hjelp rundt vekt hvis man ikke er villig til å oppgi info om vekt og høyde.

Det er heller ikke mulig å bli gjenkjent om man kun oppgir vekt og høyde, det er over 5 millioner mennesker i Norge.

Når man spør om råd rundt slanking men nekter å oppgi vekt og høyde, så ringer det varsellamper hos meg. Da får jeg inntrykk av at vedkommende er normalvektig og har er usunt og farlig syn på vekt.

Derfor ønsker jeg å vite hvilke vekt og høyde du har. Slik info er avgjørende når man spør om råd rundt slanking.

Anonymkode: 4c95b...cec

Fettsuging er jo godt egnet for normalvektige. Det er ikke en slankemetode, men en måte å forbedre fasongen på. Man kan være normalvektig og ha fettansamlinger ulike steder som er umulig å slanke eller trene vekk. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

På 18.4.2018 den 7.19, AnonymBruker skrev:

Fettsuging er bare dumt, du har ingen garanti for at det vil hjelpe, og det er flere mulige bivirkninger og komplikasjoner.

Trening og kosthold er det eneste som funker. Men hvorfor kan man ikke bare være fornøyd med kroppen man har, i stede for å gå til drastiske og risikofylt operasjoner som kan gjøre vondt verre. 

Trådstarter, har jeg lov til å spørre om vekt og høyde? Det kan vel ikke være så voldsomt at fettsuging faktisk er verdt det?

Anonymkode: 4c95b...cec

For mennesker som ikke har midjer, er det en big deal. Trening og kosthold funker ikke når fettansamlingene vokser på hofter og mage. 

Anonymkode: 7177d...93d

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med fettsuging gjennomført for ca 10 år siden. Men viktig å sjekke ut klinikk, tar de for mye kan det bli ujevnt. Men det må vedlikeholdes selv, trener og spiser sunt! 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mariss@68 skrev:

Veldig fornøyd med fettsuging gjennomført for ca 10 år siden. Men viktig å sjekke ut klinikk, tar de for mye kan det bli ujevnt. Men det må vedlikeholdes selv, trener og spiser sunt! 

Men da er det størrelsen du først og fremst vedlikeholder. Fasongen er forandret for alltid, eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2018 den 3.01, Thyra skrev:

Fettsuging er jo godt egnet for normalvektige. Det er ikke en slankemetode, men en måte å forbedre fasongen på. Man kan være normalvektig og ha fettansamlinger ulike steder som er umulig å slanke eller trene vekk. 

Jeg kunne aldri tenkt meg å "operere meg penere", det beste er å bli venn med egen kropp. Ingen synes de er helt perfekte!  -Men ellers er jeg enig med deg. Har man en BMI på 30 (henviser til TS) så skal man ikke fettsuge seg, da skal man slanke seg!

Anonymkode: 65e11...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...