Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

9 timer siden, tutta23 skrev:
 

Ville kanskje ha regnet fra den første dagen med blod. Så kanan jo heller ta ny blodprøve noen dager etterpå hvis man mistenker at EL kommer senere. Har du tatt ny test. Mensen kom her også i ettermiddag, men blør foreløpig veldig lite...

Er det annerledes enn du pleier? Jeg har ikke trengt å ta noen test, for idag er det skikkelig mensen🙄 Jeg skal ringe legen å høre akkurat hvilken dag som er best, men tenker egentlig at det må være fra idag, for det er først nå jeg blør ordentlig🤔 Men dette må jeg dobbeltsjekke altså, eller som du sier, heller ta flere dager hvis vi er usikre👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, bondekone skrev:
 

Den første dagen med skikkelig blod får jeg beskjed om😊

Takk😘 Da er det i så fall idag, og det føles egentlig helt riktig - det er jo først idag jeg har skikkelig mensen! Tenker jeg ringer legen for sikkerhetsskyld, men hvis jeg skal regne idag som dag 1, blir det blodprøve tirsdag 27.november. Hjelpe meg, det føles ekstremt lenge til! HÅPER jeg har hatt eggløsning før det! 🤞🏼🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FruFiolett skrev:
 

Takk😘 Da er det i så fall idag, og det føles egentlig helt riktig - det er jo først idag jeg har skikkelig mensen! Tenker jeg ringer legen for sikkerhetsskyld, men hvis jeg skal regne idag som dag 1, blir det blodprøve tirsdag 27.november. Hjelpe meg, det føles ekstremt lenge til! HÅPER jeg har hatt eggløsning før det! 🤞🏼🤞🏼

Sikkert lurt å forhøre deg, men det er iallefall slik jeg gjør det. Jeg spotter alltid fra dpo 10, noen ganger så tidlig som dpo 7, og det har vært friskt blod. Men det har uten tvil ikke vært så tidlig jeg sksl regne med mens. (Så går jeg jo utifra temp og da) 

Men krysser fingrene for at eggløsning har skjedd innen da!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Aryamili skrev:
 

Det skal være dagen med friskt blod, spotting teller ikke. Men best å ringe legen uansett😊

Bra! ☺️👏🏼 Men jeg hadde friskt blod mandag morgen jeg altså, men ikke sånn som mensen er liksom, så derfor tenker jeg egentlig at det er dagen idag som teller. Skal få ringt legen ja😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag fikk jeg brev i posten med time til gynekolog - OM TRE UKER!! Altså, var ikke det ekstremt lenge å vente? Dette er en såkalt avtalespesialist, jeg trodde ventetiden hos dem var kort jeg - eller i alle fall kortere enn tre uker😳🙄 Er det bare jeg som har litt forvrengt virkelighetsoppfatning her kanskje? Jeg syns det var helt umenneskelig lenge til, da er jo også denne syklusen over også innen det...😢 Skal ringe dit imorgen for å høre, men regner egentlig med at jeg er satt opp på første ledige time altså🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 6 ukers ventetid husker jeg, men det er jo til fertilitetsspesialist. Men bare hos fastlegen min er det 4 ukers ventetid😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte vente i 2-3 mnd... Syns det var horribelt lenge og jeg gikk privat. 3 uker var i grunn ikke så mye, men skjønner godt at det føles som en evighet! Når man er midt opp i det, snegler dagene seg av gårde. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en kort telefon til gynekologen fikk jeg time allerede førstkommende onsdag! Trengte ikke engang bruke et eneste av de forberedte argumentene mine, fikk endret timen uten noe tegn til motstand. Ikke skjønner jeg hvorfor jeg fikk time om så lenge når de tydeligvis hadde tidligere alternativer, men altså, tommel opp for at det ordnet seg! ☺️👍🏼 Da er jeg altså på syklusdag 8, og da bør det vel være mulig å se om det ligger egg klart til forløsning? Håper i alle fall det🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, FruFiolett skrev:

Idag fikk jeg brev i posten med time til gynekolog - OM TRE UKER!! Altså, var ikke det ekstremt lenge å vente? Dette er en såkalt avtalespesialist, jeg trodde ventetiden hos dem var kort jeg - eller i alle fall kortere enn tre uker😳🙄 Er det bare jeg som har litt forvrengt virkelighetsoppfatning her kanskje? Jeg syns det var helt umenneskelig lenge til, da er jo også denne syklusen over også innen det...😢 Skal ringe dit imorgen for å høre, men regner egentlig med at jeg er satt opp på første ledige time altså🙄

Jeg synes egentlig 3 uker var ganske kort tid altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cati skrev:

Jeg synes egentlig 3 uker var ganske kort tid altså!

Ja, jo, jeg ser den, men det føltes bare skikkelig skikkelig lenge! 😳 Heldigvis ordnet det seg med kortere ventetid☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du slipper prøverørs- karusellen som jeg er i, for her er det mange måneder med venting gang på gang. Men bra du får komme til, og håper du får noen flere svar. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syklusdag 5 idag, og siste dag med mensen for denne gang. Og SOM jeg håper at det er for siste gang på leeeenge! Vi går inn i en spennende uke nå, både mannen og jeg - på tirsdag skal mannen til legen for å sjekke status på svømmerne sine, og på onsdag skal jeg sjekke status på eggene og generelt på opplegget oppi hufsa. Jeg regner egentlig med at jeg får svar på hvordan tilstanden er sånn umiddelbart? Altså, han kan jo se der og da hvordan det ligger ann? Men hva med mannen? Er det kanskje noen som vet hvor lang tid det tar å så resultater fra en sånn sædprøve? 🤔 Håper ikke det tar altfor lang tid i alle fall🤞🏼 Det kan jo bli noen sjebnesvangre tilbakemeldinger, jeg mener, det kan jo få enorme konsekvenser for oss hvis ting ikke er optimale, og jeg er jo (som dere sikkert har skjønt) ikke akkurat den som er best til å vente tålmodig hvis det skulle vise seg at vi trenger hjelp...🙄 Men, vi får se, og bare krysse fingrene for at alt er i orden - og at det eventuelt er lett å få hjelp hvis noe eventuelt ikke er i orden. Det er uten tvil mye som står på spill denne uka som dere skjønner🙄🤞🏼

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mamma til én skrev:

Får håpe du slipper prøverørs- karusellen som jeg er i, for her er det mange måneder med venting gang på gang. Men bra du får komme til, og håper du får noen flere svar. 

Tusen takk, og masse gode tanker til deg! 😘 Jeg håper selvfølgelig også at jeg slipper det, men om det er det som skal til for å få et barn til, er jeg selvfølgelig klar til å hoppe på! Hvor lenge har dere prøvd da? Antar at du har et barn fra før (brukernavnet tatt i betraktning☺️), og at dere nå prøver på nummer to? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk svar på hans prøve samme dag faktisk! Fikk det på mld. Gynekologundersøkelen hadde alle svar nå, men om du skal ta noe blodprøve og bakterieprøve kommer ikke det med en gang😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, FruFiolett skrev:

Tusen takk, og masse gode tanker til deg! 😘 Jeg håper selvfølgelig også at jeg slipper det, men om det er det som skal til for å få et barn til, er jeg selvfølgelig klar til å hoppe på! Hvor lenge har dere prøvd da? Antar at du har et barn fra før (brukernavnet tatt i betraktning☺️), og at dere nå prøver på nummer to? 

Takk for det 🙂 Det stemmer ja. Har prøvd i 2.5 år nå uten hell. Legene finner ingenting galt hos meg eller mannen, så vi vet ikke hva problemet er. Barnet vi har ble vi gravide med på første forsøk. Håper vi en eller annen gang kan gi han et søsken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mamma til én skrev:

Takk for det 🙂 Det stemmer ja. Har prøvd i 2.5 år nå uten hell. Legene finner ingenting galt hos meg eller mannen, så vi vet ikke hva problemet er. Barnet vi har ble vi gravide med på første forsøk. Håper vi en eller annen gang kan gi han et søsken..

Huff, så utrolig vanskelig situasjon! Men tenker jo liksom at man skal klare flere når man treffer så fort på første! Det gjorde jo vi også, og derfor er dette både så overraskende og kjipt! Hvor mange runder med prøverør har dere hatt? Hvis det er lov til å spørre? Krysser fingrene for dere!🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, bondekone skrev:

Vi fikk svar på hans prøve samme dag faktisk! Fikk det på mld. Gynekologundersøkelen hadde alle svar nå, men om du skal ta noe blodprøve og bakterieprøve kommer ikke det med en gang😉

Oi, er det sant? Det var jo kjekt å høre, da tar det sikkert ikke maaaange dager for oss heller! Satser på at de er like effektive her da! 🤞🏼 Aner ikke va slags prøver som skal tas jeg, men kjekt å vite at noe eventuelt kan ta litt tid - så kan jeg forberede meg på litt ventetid😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, FruFiolett skrev:

Huff, så utrolig vanskelig situasjon! Men tenker jo liksom at man skal klare flere når man treffer så fort på første! Det gjorde jo vi også, og derfor er dette både så overraskende og kjipt! Hvor mange runder med prøverør har dere hatt? Hvis det er lov til å spørre? Krysser fingrene for dere!🤞🏼

Ja er veldig kjipt å innse at det er et problem, og at månedene (og årene) går uten at det blir noen baby. Vært gjennom tre runder med prøverør. Blir gravid, men mister av en eller annen grunn etter noen uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...