Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

45 minutter siden, bondekone skrev:
 

Så godt, jeg blir så glad av å høre om slike leger! Lykke til❤

Tusen takk! Jeg også, det er så verdifullt! Jeg gruet meg skikkelig, og var redd for å ikke bli tatt på alvor, men helt uten grunn selvfølgelig - og akkurat den erfaringen har jeg jo egentlig hver eneste gang jeg er hos henne! At jeg aldri lærer, haha😅🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såh, denne dagen kom og gikk uten mensen - for så vidt ikke så veldig overraskende. Jeg kjenner litt murringer faktisk, så antar at mensen kanskje dukker opp om en dag eller to! Har absolutt ingen naiv teori om at jeg er gravid, alt jeg ønsker meg er bare at mensen kan dukke opp! Helst igår!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen mensen, og heller ingen spotting. Idag er syklusdag 35, og den ene lange syklusen jeg hadde i sommer (juli/august) fikk jeg mensen på dag 36. Men, da hadde jeg i tillegg positiv eggløsningstest, og den var på dag 23, så det betydde jo i så fall bare 12 dager fra EL til mens. Nå har jeg igrunn ingen ting å forholde meg til, annet en murringer og karbo-craving som relativt sikre tegn på mensen. Jeg har bestemt meg for å ta en graviditetstest imorgen tidlig hvis mensen ikke dukker opp (og nå gjør den sikkert det, siden jeg sier dette), egentlig bare for å sjekke at jeg har rett i mine antakelser, men også litt fordi laaaaangt bak i hjernemassen sitter et bittelite håp om at jeg faktisk kan ha blitt gravid allikevel. Selv om jeg egentlig vet at jeg ikke er det, så kan jeg avkrefte det for meg selv i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen mensen, men negativ test. Æsj altså. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så innmari skuffende, jeg visste jo at den kom til å være negativ! Men allikevel går jeg rett i kjelleren når jeg står der med den hvite testen i hånda💔😢 Hvorfor kan ikke bare mensen komme?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig :( Mensen bruker nok litt tid hvis ikke du har hatt EL. Da blir det rot 😕 Krysser fingrene for at mensen kommer snart!

Forresten, oppløftende å lese at du har en så flink lege. Flere skulle vært som henne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Aryamili skrev:
 

Så kjedelig :( Mensen bruker nok litt tid hvis ikke du har hatt EL. Da blir det rot 😕 Krysser fingrene for at mensen kommer snart!

Forresten, oppløftende å lese at du har en så flink lege. Flere skulle vært som henne! 

Ja, den er veldig treig denne gangen - syklusdag 36 idag, og det tærer på tålmodigheten! Håper i alle fall jeg får time til gynekolog veldig snart, for jeg blir helt deprimert av denne ventingen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god klem til deg ❤ er på samme syklusdag som deg, så vi er likt i løypa igjen. Er usikker på når jeg skal teste, men prøver å legge litt bånd på meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tutta23 skrev:
 

En god klem til deg ❤ er på samme syklusdag som deg, så vi er likt i løypa igjen. Er usikker på når jeg skal teste, men prøver å legge litt bånd på meg selv...

Takk for det, og det samme til deg! ❤️ Har du så lange sykluser? Hvilken dag hadde du EL? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruFiolett skrev:
 

Takk for det, og det samme til deg! ❤️ Har du så lange sykluser? Hvilken dag hadde du EL? 

Har ikke alltid så lange sykluser. Men det ser ut til at det skjer når vi prøver. Har som regel sykluser på 28-34 dager. Tror jeg er lett påvirkelig for stress og psykiske påkjenninger når det gjelder syklus. Hadde EL ca på dag 26-27 denne gangen, og det MED Letrozol 😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, tutta23 skrev:
 

Har ikke alltid så lange sykluser. Men det ser ut til at det skjer når vi prøver. Har som regel sykluser på 28-34 dager. Tror jeg er lett påvirkelig for stress og psykiske påkjenninger når det gjelder syklus. Hadde EL ca på dag 26-27 denne gangen, og det MED Letrozol 😥

Og du har ikke tatt en test enda? Snakk om viljestyrke i så fall altså! Når tenker du å teste da? 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok test i dag tidlig, da klarte jeg ikke holde med lenger. Negativ selvfølgelig.Er 10 eller 11 dpo idag. Har ikke fått positiv test før 12-13 dpo andre ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, tutta23 skrev:
 

Stille fra deg nå om dagen. Hvordan går det? Syklusdag 39 her. Ingen mens, og negativ test idag.

Hei, og takk for omtanken! Vi har vært på hytta i helgen, og derfor har det vært litt fravær fra min side! Og så sykt at vi har så synkrone sykluser! Det er jo helt sprøtt! Kjempekjipt at det er som det er da, med så lange sykluser som bare ikke ender opp med noen baby😔 Hvilken pp er dere i nå? Har du vært hos lege? 

 

Men altså, idag våknet jeg faktisk med mensen da! På syklusdag 40! Ny rekord🤨 Og det er jo egentlig ikke noe å juble for, men siden jeg omtrent har ventet meg ihjel på den denne runden her, så er jeg faktisk glad for at den endelig dukket opp. Og selv om det SELVFØLGELIG er kjipt, og at jeg helst ville vært foruten i ca ni måneder, så føles det faktisk litt greit denne gangen. Jeg har vært 100% sikker på at jeg ikke har vært gravid, og har egentlig bare sett frem til en ny runde. Nå får vi forhåpentligvis sjekket et par ting denne syklusen, og det er jo fint. Jeg har i tillegg en forsvarsmekanisme som automatisk kommer frem med alt som hadde vært negativt med å bli gravid denne gangen (som selvfølgelig aldri veier opp for alt det positive det eventuelt hadde vært altså, bare så det er sagt!), og denne gangen er det faktisk noen gode argumenter. Nummer 1 er at jeg i så fall hadde vært ca 10-12 uker på vei til jul, og det er da jeg var på mitt absolutt kvalmeste sist. I tillegg hadde jeg hatt termin ca midt i juli, og det er jo ikke akkurat ideelt verken med tanke på å være høygravid og føde midt på det varmeste på sommeren, og heller ikke helt ideelt å ha bursdag midt i tjukkeste sommerferien. Så ja, her er det et par ting som på et vis gjør det ok å ikke ha blitt gravid nå. I november er det derimot selvfølgelig svært ønsket, så ja takk til eggløsning og befrukting!! 

Endret av FruFiolett
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit å få mensen overstått så lenge man ikke har noe forventning om graviditet! Lange sykluser stinker 😡😵💩

Vi er i pp 9. Men vi har prøvd siden juli 2017. Hadde en MA i oktober i fjor. Så det ser ikke ut som at dette går veien for oss. Jeg er 37 nå, og mannen 41. Har et ørlite håp enda for denne syklusen, men regner mest med at mensen kommer i løpet av morgendagen.

Kjenner godt til de forsvarsmekanismene dine  😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, tutta23 skrev:
 

Like greit å få mensen overstått så lenge man ikke har noe forventning om graviditet! Lange sykluser stinker 😡😵💩

Vi er i pp 9. Men vi har prøvd siden juli 2017. Hadde en MA i oktober i fjor. Så det ser ikke ut som at dette går veien for oss. Jeg er 37 nå, og mannen 41. Har et ørlite håp enda for denne syklusen, men regner mest med at mensen kommer i løpet av morgendagen.

Kjenner godt til de forsvarsmekanismene dine  😅

Åååå, jeg krysser fingrene for dere! 🤞🏼🤞🏼 Har du dagbok forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruFiolett skrev:
 

Åååå, jeg krysser fingrene for dere! 🤞🏼🤞🏼 Har du dagbok forresten?

Ja, dagboken heter Tutta og mannen prøver igjen. ..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, den mensen er jommen meg ikke helt til å stole på! Bortsett fra to dobesøk med friskt blod igår morgen har det bare vært brunlig utflod siden. Så nå har det liksom gått bort enda to dager med det jeg tolker som spotting da! 😡 Men da MÅ det ihvertfall komme for alvor imorgen da, og da er mitt store spørsmål: er det da igår (med litt blod først og så bare brunlig utflod) eller imorgen (altså den dagen som det begynner å blø ordentlig) som teller som dag 1? Det har jo litt å si for meg denne gangen, ettersom jeg skal ta blodprøve på dag 21! Ville dere begynt å telle fra igår? Eller den dagen man begynner å blø ordentlig? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruFiolett skrev:
 

Jah, den mensen er jommen meg ikke helt til å stole på! Bortsett fra to dobesøk med friskt blod igår morgen har det bare vært brunlig utflod siden. Så nå har det liksom gått bort enda to dager med det jeg tolker som spotting da! 😡 Men da MÅ det ihvertfall komme for alvor imorgen da, og da er mitt store spørsmål: er det da igår (med litt blod først og så bare brunlig utflod) eller imorgen (altså den dagen som det begynner å blø ordentlig) som teller som dag 1? Det har jo litt å si for meg denne gangen, ettersom jeg skal ta blodprøve på dag 21! Ville dere begynt å telle fra igår? Eller den dagen man begynner å blø ordentlig? 🤔

Ville kanskje ha regnet fra den første dagen med blod. Så kanan jo heller ta ny blodprøve noen dager etterpå hvis man mistenker at EL kommer senere. Har du tatt ny test. Mensen kom her også i ettermiddag, men blør foreløpig veldig lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...