Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

EL-testene har vært negative hele helgen - også igår kveld og idag morres🙄 Og det er jeg egentlig veldig fornøyd med, men nå kan den jo godt bli positiv syns jeg🤞🏼 Idag er jo SD 19, det pleier jo egentlig å være EL-dagen, men tydeligvis ikke nå! Så nei, heeelt stabil syklus har jeg absolutt ikke😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en tydelig strek på EL-testen nå i kveld - absolutt ikke positiv enda, men på god vei. Tipper den blir positiv imorgen - et par dager senere enn vanlig, men det var jo egentlig akkurat det jeg ønsket meg før helgen, så jeg skal bare sette pris på at kroppen etterkommer mine ønsker😅 Vi tenkte egentlig å sexe i kveld, men utsetter det til imorgen ettersom det nå blir flere dager på rad - helst dagen med positiv test og så to dager til etterpå. Da tenker jeg jo virkelig at vi burde ha GOD sjanse - spesielt med tanke på at det er mange dager siden sist sånn at første forsøk (trolig i morgen) inneholder en god del oppsparte svømmere, som blir supplert av noen ferskere svømmere i et par dager i etterkant. Jeg kjenner at jeg har skyhøye forventinger til denne runden denne gangen - så det er bare å forberede seg på sutring og pessimisme fra meg om et par uker hvis det ikke klaffer nå heller, for DET kommer til å være kjipt. Men okey, la oss ikke ta de sorgene på forskudd, nå handler de kommende dagene om god gammeldags pliktsex, og det skal man jo ikke undervurdere! 😅😉

Endret av FruFiolett
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjenner meg igjen i det du skriver. Lite visste jeg før prøvingen startet hva pliktsex var og hvordan kroppen har sørget for at det og bli gravid må times og tilrettelegges for full klaff😅 Skal ikke være så enkelt nei, selv om det virker som om «alle» andre vare trenger en enkel ubeskyttet omgang for å bli gravide🤔😊 Håper dere lykkes denne runden🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Lavterskel skrev:
 

Hehe, kjenner meg igjen i det du skriver. Lite visste jeg før prøvingen startet hva pliktsex var og hvordan kroppen har sørget for at det og bli gravid må times og tilrettelegges for full klaff😅 Skal ikke være så enkelt nei, selv om det virker som om «alle» andre vare trenger en enkel ubeskyttet omgang for å bli gravide🤔😊 Håper dere lykkes denne runden🤞🏻

Tusen takk for det! Godt at det er flere som er igjennom uromantisk sex som kun er til for forplantningen😅 Det er uten tvil hovedmotivasjonen til mannen for å bli gravid, nemlig at vi kan gå over til å ha sex når vi har lyst og ikke når vi må🙄 Håper vi kommer dit veldig snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååeh, den EL-testen er litt på stedet hvil, ingen endring i stryke verken til morgen idag eller nå i kveld. Nå begynner jeg jo typisk å tvile på hele denne perioden, MEN, jeg skal ikke glemme at dette har skjedd en gang før, og da dukket EL opp en uke senere enn vanlig, så jeg gir ikke helt opp håpet enda. Og det er ganske sprøtt, for sist dette skjedde var den perioden der EL egentlig kom til å være da mannen skulle bort på jobbtur, og alt jeg ønsket meg var jo litt forsinket EL! Og det skjedde jo den gangen - og jommen lar ikke EL vente på seg denne gangen også, som jeg også ønsket litt forsinket EL pga gutteturen! Altså, hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg nesten trodd jeg hadde hatt medvirkningskraft! 😅🤔 Men altså, jeg skjønner at dette er kroppen alene altså, så nå håper jeg bare at EL dukker opp snart!! Vi avventer sexen foreløpig - og litt spennende er det faktisk, for vi bygger jo opp litt spenning hver dag nå ift om vi skal ha sex eller ikke! 🤣 Men mest av alt er jeg selvfølgelig redd for at EL ikke dukker opp denne runden (hvis det er mulig), for DET er i så fall innmari kjipt! 😵😔

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj altså, EL-testene er fortsatt negative! Nå begynner jeg virkelig å miste motet her, for det første blir jo denne syklusen så inn i h******* lang, hvis EL i det hele tatt har tenkt til å dukke opp! Jeg begynner for alvor å bli stressa for å i det hele tatt blir gravid igjen - nå er det veldig snart et år siden p-pilleslutt, og det burde jo virkelig stabilisere seg her nå, hvis alt er i orden! Jeg vurderer for alvor å oppsøke lege snart faktisk, selv om vi ikke har prøvd et år enda, men det er kanskje annerledes når man har vært gravid en gang før? Det hadde jo kanskje vært lurt å få sjekket at eggstokker og alt er som det skal? Jada, jeg overdriver sikkert, men katastrofetankene tar fort litt overhånd her nå faktisk😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye varierer syklusen? Skjønner virkelig det er kjedelig! Tenker det absolutt kan være grunn for å ta det opp. Hvor lenge har dere prøvd nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, bondekone skrev:
 

Hvor mye varierer syklusen? Skjønner virkelig det er kjedelig! Tenker det absolutt kan være grunn for å ta det opp. Hvor lenge har dere prøvd nå?

Den har jo egentlig ikke variert noe særlig, bortsett fra denne gangen her pluss én syklus i sommer hvor EL ble én uke senere enn vanlig😳 Så vet ikke helt hva jeg skal tro, men ja, det er fristende å ta en tur til legen nå faktisk😳 Dette blir vel pp7 (eller er det 8?), så ikke såååå lenge, men jeg sluttet på p-piller ved juletider for snaaaart et år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FruFiolett skrev:
 

Den har jo egentlig ikke variert noe særlig, bortsett fra denne gangen her pluss én syklus i sommer hvor EL ble én uke senere enn vanlig😳 Så vet ikke helt hva jeg skal tro, men ja, det er fristende å ta en tur til legen nå faktisk😳 Dette blir vel pp7 (eller er det 8?), så ikke såååå lenge, men jeg sluttet på p-piller ved juletider for snaaaart et år siden. 

Dere vil ikke få utredning fra det offentlige før dere har vært prøvere i ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hulderen skrev:
 

Dere vil ikke få utredning fra det offentlige før dere har vært prøvere i ett år.

Neida, jeg vet det altså, men jeg går til en privatpraktiserende lege, og tenkte kanskje det kunne være greit å drøfte med henne uansett! Det er ikke sikkert hun gjør noe før etter et år heller, men jeg tror kanskje det vil være greit for meg å bare snakke med henne om det☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, FruFiolett skrev:
 

Neida, jeg vet det altså, men jeg går til en privatpraktiserende lege, og tenkte kanskje det kunne være greit å drøfte med henne uansett! Det er ikke sikkert hun gjør noe før etter et år heller, men jeg tror kanskje det vil være greit for meg å bare snakke med henne om det☺️

Det er sikkert lurt :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, FruFiolett skrev:
 

Den har jo egentlig ikke variert noe særlig, bortsett fra denne gangen her pluss én syklus i sommer hvor EL ble én uke senere enn vanlig😳 Så vet ikke helt hva jeg skal tro, men ja, det er fristende å ta en tur til legen nå faktisk😳 Dette blir vel pp7 (eller er det 8?), så ikke såååå lenge, men jeg sluttet på p-piller ved juletider for snaaaart et år siden. 

Har man en reell bekymring (som f.eks mistenker at EL ikke kommer som den sksl) kam man få hjelp før. Jeg fikk tatt blodprøve etter vi hadde prøvd i 7-8 mnd. Sikkert ikke alle fastleger som er slik, men tenker at om man har en reell ting man bør finne ut, så blr de ta det seriøst. Eller gå privat selvsagt 😊 men sikkert ikke sumt uansett, selv om det helt sikkert ikke er noe😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, bondekone skrev:
 

Har man en reell bekymring (som f.eks mistenker at EL ikke kommer som den sksl) kam man få hjelp før. Jeg fikk tatt blodprøve etter vi hadde prøvd i 7-8 mnd. Sikkert ikke alle fastleger som er slik, men tenker at om man har en reell ting man bør finne ut, så blr de ta det seriøst. Eller gå privat selvsagt 😊 men sikkert ikke sumt uansett, selv om det helt sikkert ikke er noe😊

Oi, er det sant? Takk, det var veldig kjekt å vite! Da skal jeg i alle fall bestille en time☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, FruFiolett skrev:
 

Oi, er det sant? Takk, det var veldig kjekt å vite! Da skal jeg i alle fall bestille en time☺️

Ja jeg tenker at det året man skal prøve i forkant er om man ikke har noen grunn til bekymring. Har man grunner til å tro noe annet (sier ikke at det er det i ditt tilfelle) tenker jeg at man kan, og bør ta det opp. 😊 så er det jo opp til legen å se om det er aktuelt i ditt tilfelle da. Men skader jo ikke å spør😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bondekone skrev:
 

Ja jeg tenker at det året man skal prøve i forkant er om man ikke har noen grunn til bekymring. Har man grunner til å tro noe annet (sier ikke at det er det i ditt tilfelle) tenker jeg at man kan, og bør ta det opp. 😊 så er det jo opp til legen å se om det er aktuelt i ditt tilfelle da. Men skader jo ikke å spør😊

Vi måtte vente et år før fastlegen vår kunne henvise oss videre til utredning. Men jeg husker ikke om fastlegen foretok noen undersøkelser selv først. Det er mulig det ble tatt noen blodprøver alt før det beryktede året hadde gått. Dette begynner å bli så lenge siden at jeg ikke husker rekkefølgen. Men som du sier, det skader ikke å spørre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2018 den 17.02, Stavangebrud2012 skrev:
 

Husk å ligge med beina hevet etter sex. Slik  har jeg blitt gravid begge gangene, vet ikke om det er forsket på akkurat da men..hehe

Fungerte her også flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj, det har vært en kjip helg (og uke) sånn syklusmessig, og jeg er bare sur og sint og frustrert på denne kroppen nå. Det ble aldri noe mer utslag på EL-testene etter onsdag, så denne runden har de ikke vært positive i det hele tatt, og jeg antar derfor at jeg faktisk ikke har hatt eggløsning. Og det gjør meg en blanding av illsint og deprimert, og tusen tanker går igjennom hodet mitt, alt fra katastrofetanker om at vi trolig ikke kan få flere barn, via et håp om at jeg hadde EL allikevel uten at det slo ut på testene (er det i det hele tatt mulig?), til utålmodighet og desperasjon som gjorde at jeg nå har bestilt en legetime for å sjekke ut dette. I tillegg føler jeg meg bare så innmari dum som har fjollet bort så mange sykluser hvor jeg faktisk har testet positivt på EL-tester med sånne halvhjertede forsøk i håp om å påvirke kjønnsoddsen. Jeg er så mye trist og lei meg, og tanken på å aldri få oppleve en baby til tærer helt ekstremt. Dette er virkelig ikke noe greit, og jeg føler meg så mislykka. Tenk om jeg aldri skal få flere! 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lurt å ta en legetime jeg👍 det er sikkert ingen problem, men fint å konferere med fagperson😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FruFiolett skrev:

tillegg føler jeg meg bare så innmari dum som har fjollet bort så mange sykluser hvor jeg faktisk har testet positivt på EL-tester med sånne halvhjertede forsøk i håp om å påvirke kjønnsoddsen. J

Jeg tror ikke det var bortkatet tid. For det første så er det lov å ønske seg et bestemt kjønn. For det andre, så har du nå innsett at det viktigste for deg er å få et barn til, ikke å få en datter. Hvis du hadde blitt gravid på første forsøk, og det ble en gutt, så ville du blitt skuffet. Blir du gravid nå, og får en gutt, så blir du inderlig lykkelig og glad. Så du har blitt bedre kjent med deg selv og sett hva du virkelig ønsker. Og det er ikke dumt. 

Du har hatt EL tidligere, og du vil få det igjen. Du har kanskje ikke EL i hver syklus, men det du har hatt EL oftere enn du ikke har hatt det. Så dette går nok veien, det tar bare litt tid. Og du, ikke glem å få testet sæden til din mann også.

Endret av Hulderen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud dette er spennende. Jeg er aldri interessert i å følge vil- bli-gravid historier, men dette er som å følge en spennende serie 😍😄

Klarer ikke se vekk! Ønsker deg masse lykke til, og takk for litt spenning i hverdagen 😘

Endret av Glidelås
Ord
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...