Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, FruFiolett skrev:
 

Takk takk☺️ Det som gjør avgjørelsen litt kjip (hvis man kan si det sånn), er jo at jeg tror det øker sjansen for gutt hvis vi har sex hver dag🙄 Altså, det legger jo bedre til rette for de kjappe guttesvømmerne som nå bare kan stikke rett avgårde til egget før jentesvømmerne får mobilisert. Men vi får se, løpet er jo ikke helt kjørt for jentedrømmen selvfølgelig, men oddsen er nok heller på guttesiden nå tror jeg🙄

Vi er i pp7 nå, så jeg kan selvfølgelig ikke si at vi har prøvd i evigheter, men det føles egentlig sånn. Spesielt med tanke på at deg kanskje ikke kan regnes helt som reelle forsøk ettersom hyppigheten av sex ikke har vært helt på max - men allikevel føler jeg at vi har gikk jenteteoriene et realt forsøk altså! Så får vi se hvor lang tid det tar med max innsats, vi er jo absolutt ikke garantert at det funker noe bedre! 😱

Skjønner deg godt! Jeg ønsker meg jo gutt, men tør ikke å ta sjansen på kun samleie tettest mulig opptil EL. Vi er i pp 9 (men tidsmessig vært prøvere siden juli 2017). Vil bare bli gravid. 

Hvis det kan være en trøst. Når våre jenter ble unnfanget, hadde vi samleie daglig, og av og til flere ganger om dagen. Innerst inne tror jeg marginene for å påvirke kjønn er minimale...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du hva, vi er 13 søskenbarn på mammas side, og kun én av oss er gutt. Jeg tror nok ikke det var så veldig timet og planlagt fra noens side. Altså, poenget mitt er at jeg ikke tror timing og sånt har SÅ mye å si, og at det er mest tilfeldig :) 

Men du.. ingen orgasmer ever!? 😯 Håper du unner deg en av og til, haha 🙈 You deserve it!

Lykke til med prøvingen framover ❤️ Jeg står spent på sidelinjen og heier! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, tutta23 skrev:
 

Skjønner deg godt! Jeg ønsker meg jo gutt, men tør ikke å ta sjansen på kun samleie tettest mulig opptil EL. Vi er i pp 9 (men tidsmessig vært prøvere siden juli 2017). Vil bare bli gravid. 

Hvis det kan være en trøst. Når våre jenter ble unnfanget, hadde vi samleie daglig, og av og til flere ganger om dagen. Innerst inne tror jeg marginene for å påvirke kjønn er minimale...

 

Altså, dette er det aller beste jeg kan høre! Dette er så bra - det gir meg virkelig troen på at det er minimale marginer, og det er jo bra! 👏🏼☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tweet skrev:
 

Vet du hva, vi er 13 søskenbarn på mammas side, og kun én av oss er gutt. Jeg tror nok ikke det var så veldig timet og planlagt fra noens side. Altså, poenget mitt er at jeg ikke tror timing og sånt har SÅ mye å si, og at det er mest tilfeldig :) 

Men du.. ingen orgasmer ever!? 😯 Håper du unner deg en av og til, haha 🙈 You deserve it!

Lykke til med prøvingen framover ❤️ Jeg står spent på sidelinjen og heier! 

Åhjo! Altså, jeg innser at jeg kanskje har vært litt uklar på dette, for det gjelder selvfølelig bare akkurat rett før, under og rett etter EL! Her er det bare snakk om et par dager! 😅 Ellers hadde jo livet blitt rimelig kjipt må jeg si🙄😅 (alt hva man deler her på KG altså🙈) Er det innafor å si takk for omtanken? 😉🤣🤔

Og takk for heiingen, jeg føler vi går inn med litt ny giv nå, så det blir ordentlig spennende! 👏🏼☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt dagboken din litt, jeg ønsket meg også veldig jente som nummer 2 (har en herlig gutt som førstemann). Gjorde ingenting for å påvirke kjønn, som andre nevner her tror jeg det er minimalt man kan påvirke selv. Etter 8 mnd prøving med nr 2 bestemte jeg meg for å teste etter eggløsning, også kjørte vi på med sex samme kveld som positiv test og kvelden etter (pliktsex 😅). Ble da gravid omsider! Jeg var veldig mentalt forberedt på gutt, følte ikke at vi kunne få jente på en måte. På svigers sin side er det bare gutter også, så tenkte min mann var en sånn som kun lagde gutter 😂 Fikk sjokk på OUL når jordmor sa det så ut som en jente, mannen fikk enda mer sjokk, han var så sikker på gutt. Følte meg dog ikke helt sikker før vi fikk bekreftet jente en gang til på 3D ultralyd. Så her hadde vi sex rimelig tett på eggløsning og fikk jente 😊 Men det vil jeg si, at nå som jenta er her så vet jeg også at en lillebror hadde vært kjærkomment det også. Det er det å ha en baby, et nytt familiemedlem, et søsken til eldstemann som har vært mest stas! Det er så utrolig koselig å ha en liten en igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tweet skrev:
 

Vet du hva, vi er 13 søskenbarn på mammas side, og kun én av oss er gutt. Jeg tror nok ikke det var så veldig timet og planlagt fra noens side. Altså, poenget mitt er at jeg ikke tror timing og sånt har SÅ mye å si, og at det er mest tilfeldig :) 

Men du.. ingen orgasmer ever!? 😯 Håper du unner deg en av og til, haha 🙈 You deserve it!

Lykke til med prøvingen framover ❤️ Jeg står spent på sidelinjen og heier! 

Samme her, vi er 12 kusiner og to fettere. Jeg har 5 tanter og 1 onkel. På grunn av dette ønsket jeg meg en sønn og jaggu ble jeg den første av oss søskenbarna som fikk en gutt 🙌Da var det 35 år siden det sist hadde kommet en gutt i familien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at når man prøver på et bestemt kjønn, så blir man  veldig opphengt i de triksene som muligens kan øke sannsynligheten for et bestemt kjønn marginalt. Kanskje man begynner å tro at disse tingene er veldig avgjørende. I realiteten er det er snakk om virkelig små forskjeller, hvis det i det hele tatt er mulig å kalle det en signifikant forskjell. Så det at dere ikke bruker triksene, dvs. går all inn for å bli gravide og ikke for å prøve på en jente, fører jo ikke automatisk til at det blir gutt :) Uansett hva man gjør, er sjansen omtrent 50/50 (med mindre man drar til utlandet og velger kjønn). 

Lykke til med prøvingen fremover, og håper dere får deres lille spire snart ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lulus skrev:
 

Har fulgt dagboken din litt, jeg ønsket meg også veldig jente som nummer 2 (har en herlig gutt som førstemann). Gjorde ingenting for å påvirke kjønn, som andre nevner her tror jeg det er minimalt man kan påvirke selv. Etter 8 mnd prøving med nr 2 bestemte jeg meg for å teste etter eggløsning, også kjørte vi på med sex samme kveld som positiv test og kvelden etter (pliktsex 😅). Ble da gravid omsider! Jeg var veldig mentalt forberedt på gutt, følte ikke at vi kunne få jente på en måte. På svigers sin side er det bare gutter også, så tenkte min mann var en sånn som kun lagde gutter 😂 Fikk sjokk på OUL når jordmor sa det så ut som en jente, mannen fikk enda mer sjokk, han var så sikker på gutt. Følte meg dog ikke helt sikker før vi fikk bekreftet jente en gang til på 3D ultralyd. Så her hadde vi sex rimelig tett på eggløsning og fikk jente 😊 Men det vil jeg si, at nå som jenta er her så vet jeg også at en lillebror hadde vært kjærkomment det også. Det er det å ha en baby, et nytt familiemedlem, et søsken til eldstemann som har vært mest stas! Det er så utrolig koselig å ha en liten en igjen. 

Hei! Og så koselig at du har fått en av hver, jeg tipper det er kjempestas! Jeg tror også en liten baby - og som du sier, et nytt familiemedlem - kommer til å bli kjærkomment uansett! Kos deg med dine to - håper jeg har det samme selv snart! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ella1 skrev:
 

Samme her, vi er 12 kusiner og to fettere. Jeg har 5 tanter og 1 onkel. På grunn av dette ønsket jeg meg en sønn og jaggu ble jeg den første av oss søskenbarna som fikk en gutt 🙌Da var det 35 år siden det sist hadde kommet en gutt i familien. 

Så morsomt at det er så overvekt av et kjønn! Vi er også en del flere jenter i familien faktisk, men ikke så overveldende som hos dere altså!☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aryamili skrev:
 

Jeg tror at når man prøver på et bestemt kjønn, så blir man  veldig opphengt i de triksene som muligens kan øke sannsynligheten for et bestemt kjønn marginalt. Kanskje man begynner å tro at disse tingene er veldig avgjørende. I realiteten er det er snakk om virkelig små forskjeller, hvis det i det hele tatt er mulig å kalle det en signifikant forskjell. Så det at dere ikke bruker triksene, dvs. går all inn for å bli gravide og ikke for å prøve på en jente, fører jo ikke automatisk til at det blir gutt :) Uansett hva man gjør, er sjansen omtrent 50/50 (med mindre man drar til utlandet og velger kjønn). 

Lykke til med prøvingen fremover, og håper dere får deres lille spire snart ❤️

Åååå, du er så klok! Og det du skriver er så treffende, og så sant! ☺️💛 Tusen takk!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 6 søskenbarn, 2 på en side og 4 på den andre. Det er en gutt på hver side. Her er vi 3 søstre, de to har hver sin jente, bare en har også en gutt. Av søskenbarna mine som har fått barn, er det bare to stk som har fått hver sin gutt og resten er det totalt 5 jenter fordelt på de søskenbarna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Avalon skrev:
 

Jeg har 6 søskenbarn, 2 på en side og 4 på den andre. Det er en gutt på hver side. Her er vi 3 søstre, de to har hver sin jente, bare en har også en gutt. Av søskenbarna mine som har fått barn, er det bare to stk som har fått hver sin gutt og resten er det totalt 5 jenter fordelt på de søskenbarna.

Så mange som har overvekt av jenter i familien! ☺️👏🏼 Håper ikke alle jentene er brukt opp nå da😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååå, idag er dag 13, og EL-testene er negative foreløpig. Jeg er VELDIG spent på om EL faktisk venter til dag 19 altså - jeg håper jo det, så vi rekker sex dag 18 (søndag) også. Det blir jo da sex imorgen og torsdag, just in case EL bestemmer seg for å være mens mannen er på tur - så blir det i så fall et halvveis forsøk ut av det også. Men håååååper såklart ikke EL er akkurat de to dagene nå som vi har bestemt oss for sex-hver-dag-taktikken da! Jeg liker mye bedre å vente på EL enn å vente på mensen, det er liksom litt mer positivt ladet i denne perioden!

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, FruFiolett skrev:
 

Såååå, idag er dag 13, og EL-testene er negative foreløpig. Jeg er VELDIG spent på om EL faktisk venter til dag 19 altså - jeg håper jo det, så vi rekker sex dag 18 (søndag) også. Det blir jo da sex imorgen og torsdag, just in case EL bestemmer seg for å være mens mannen er på tur - så blir det i så fall et halvveis forsøk ut av det også. Men håååååper såklart ikke EL er akkurat de to dagene nå som vi har bestemt oss for sex-hver-dag-taktikken da! Jeg liker mye bedre å vente på EL enn å vente på mensen, det er liksom litt mer positivt ladet i denne perioden!

Husk å ligge med beina hevet etter sex. Slik  har jeg blitt gravid begge gangene, vet ikke om det er forsket på akkurat da men..hehe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stavangebrud2012 skrev:
 

Husk å ligge med beina hevet etter sex. Slik  har jeg blitt gravid begge gangene, vet ikke om det er forsket på akkurat da men..hehe

Oi, takk for tips! Men altså, som i beina oppetter veggen? Eller litt hevet på en pute eller noe sånt? Er det for at svømmerne ikke skal renne ut igjen? 🤔😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex hver dag er uansett ikke anbefalt, uavhengig av hvilket kjønn man prøver på. Med sx hver dag blir sæden umoden. Så selv om dere dropper jenteforsøket, så ikke ha sex oftere enn annenhver dag. 

Det kan nok være lurt å gjøre som en over her anbefaler, å få sjekket sædkvaliteten. Er sæden dårlig, så er det ekstra viktig å ikke ha sex for ofte. En ting dere bør droppe, er de varme dusjene. Testiklene skal ikke ha det for varmt. De henger utenpå kroppen av en grunn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Hulderen skrev:
 

Sex hver dag er uansett ikke anbefalt, uavhengig av hvilket kjønn man prøver på. Med sx hver dag blir sæden umoden. Så selv om dere dropper jenteforsøket, så ikke ha sex oftere enn annenhver dag. 

Det kan nok være lurt å gjøre som en over her anbefaler, å få sjekket sædkvaliteten. Er sæden dårlig, så er det ekstra viktig å ikke ha sex for ofte. En ting dere bør droppe, er de varme dusjene. Testiklene skal ikke ha det for varmt. De henger utenpå kroppen av en grunn. 

Ja, vi har faktisk snakket om det med å sjekke sædkvaliteten, men vi har bestemt oss for å avvente til etter jul. Vi har jo ikke hatt sex på EL enda, og tenker vi må gi det et par forsøk før vi sjekker☺️ Sønnen vår ble jo til på første mulighet ved å ta sex hver dag, så jeg føler liksom vi må prøve det nå også, sånn at vi har prøvd alle muligheter☺️ Så får vi se, og krysser fingrene for at svømmerne fortsatt er i godt hold! 🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To kvelder med pliktsex er over, og mannen har dratt avgårde for guttehelg. Helt ærlig så gleder jeg meg skikkelig til en helg alene hjemme sammen med toåringen vår - er det lov til å si? ☺️ Vi skal kose oss veldig! Det som kan ødelegge for meg er jo hvis EL-testen er positiv i kveld, det er liksom worst case, for da tviler jeg på at cellene fra igår holder ut i to døgn frem til EL på lørdag, pluss at vi får jo ikke hatt sex igjen før søndag kveld, og det er vel i så fall for sent. Så jeg krysser ALT jeg har for at testen i alle fall skal vente til lørdag med å være positiv - eller gjerne enda lenger 🤞🏼🤞🏼Jeg vurderte et øyeblikk å be mannen bli hjemme, men innså heldigvis fort at det ikke var aktuelt. Vi trenger denne helgen begge to tror jeg, og så får vi bare håpe at den ikke spolerer denne rundens babyforsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2018 den 20.49, FruFiolett skrev:
 

Oi, takk for tips! Men altså, som i beina oppetter veggen? Eller litt hevet på en pute eller noe sånt? Er det for at svømmerne ikke skal renne ut igjen? 🤔😅

Ja;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ EL-test igår, så det var jo bra! ☺️ Den skal bli positiv imorgen hvis syklusen er den samme som tidligere! 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...