Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Altså, av alle ting så glemte jeg å ta EL-test igår kveld! Jeg må rett og slett bare skylde på antall vinglass og diverse annet sammen med svigermor, for den testen gitt rett i glemmeboka! Men, jeg tok en nå i morges, og den er betydelig svakere enn den jeg tok igår morges, så da konkluderer jeg med at EL er idag! Og beklager detaljene her nå, men i urinen jeg samlet for dagens test (i en medbrakt beholder altså, jeg bruker IKKE svigermors kjøkkenutstyr til dette!😅) var det store klumper med slim! Jeg er temmelig sikker på at det er EL-slim, både der og på papiret, så jeg er ganske sikker på at det er ca nå det skjer. Håper håper HÅPER det er nå det skjer! 

Når det gjelder kvisene er de minst like tilstedeværende enda! Jeg skjønner det bare ikke! Nå har jeg ikke spist jordbær på lenge, jeg er masse ute i sola, og bruker ikke noen store mengder med solkrem (og det er den samme jeg har brukt i mange år også, og aldri hatt denne reaksjonen før i alle fall). Så jeg skjønner det fortsatt ikke, og får ikke gjort så mye med saken heller. Men det hadde vært kjekt å bli kvitt dem snart, så jeg ikke ser ut som en forvokst tenåring😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker mye på dette med at søsteren min er gravid, og på hvordan jeg vil reagere hvis hun faktisk får en jente. Det begynner så smått å nærme seg tid for OUL for henne, og jeg får faktisk litt klump i magen av å tenke på det. Jeg har er helt ok forhold til søsteren min, men det har vært - og er dessverre fortsatt - preget av en god del sjalusi fra min side. Hun har liksom «alt», og er heller ikke redd for å bruke det. Hun er slående vakker, sånn type modellpen og billedskjønn - rake motsetningen av meg som absolutt ikke har et eneste pent gen i kroppen. Hun har i tillegg en mann med relativt mye penger, og som bruker ganske mye på å skjemme henne bort - ikke noe sånn show off-greie altså, men hun har mye fine ting, får alltid fine gaver til jul og bursdag, reiser på spennnede ferier om sommeren og sånt. Mannen er helt herlig, og vi kommer veldig godt overens med han, heldigvis. Men altså, hun er liksom en type som alltid får det som hun vil, ting går liksom alltid hennes vei, og hun er litt sånn typisk vellykket på alle måter som settes oss andre - kanskje spesielt meg - litt i skyggen. Så tanken på at hun eventuelt nå skal få en jente (altså det jeg ønsker meg aller mest her og nå) gjør meg litt uvel. Jeg vet at det er fryktelig egoistisk og dårlig gjort å tenke sånn! Og jeg vet at jeg kommer til å elske å være tante til en liten jente, og vi bor ikke så langt fra hverandre, så jeg tror vi kommer til å ha et nært forhold, men jeg er redd denne sjalusien kanskje vil overskygge litt for meg dessverre. Jeg vet jo ikke, men det kjennes litt sånn ut akkurat nå i alle fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke noe for at du føler det sånn :) Noen mennesker ser ut til å ha alt. Og det er urettferdig. Men du har også masse ting som noen ville gjort hva som helst for, f.eks et barn, jobb, god helse osv. 😀 Kanskje det hjelper litt å tenke på det.

Jeg har også ønsket meg veldig en jente. Nå er jeg 10 uker i dag, og får vite kjønnet om 3-4 uker. Og jeg har faktisk begynt å ønske meg gutt istedenfor. Vi får 8,5 års aldersforskjell på barna, og tror det vil være større sjanse for at de får et godt forhold hvis begge er gutter. I tillegg så har jeg jo verdens nydeligste gutt fra før, og ser for meg at en lillebror vil bli like skjønn. Mens jenter er så sutrete og mye drama med. Veldig generaliserende da 😂 Kanskje jeg bare prøver å tenke sånn for å forberede meg på at det kan være gutt...

En annen ting jeg har tenkt mye på er det at personlighet og at barnet er frisk spiller en mye større rolle enn kjønnet. Jeg ser store forskjeller på min sønn og enkelte av vennene hans, og tenker at jeg er veldig fornøyd med at han er akkurat sånn han er. Vi har ingen sykdommer eller ekstra utfordringer, og han har en personlighet som passer bra inn i familien. Jeg håper det samme gjelder den lille i magen. Så får kjønnet spille mindre rolle 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Pupsilure skrev:

Du kan ikke noe for at du føler det sånn :) Noen mennesker ser ut til å ha alt. Og det er urettferdig. Men du har også masse ting som noen ville gjort hva som helst for, f.eks et barn, jobb, god helse osv. 😀 Kanskje det hjelper litt å tenke på det.

Jeg har også ønsket meg veldig en jente. Nå er jeg 10 uker i dag, og får vite kjønnet om 3-4 uker. Og jeg har faktisk begynt å ønske meg gutt istedenfor. Vi får 8,5 års aldersforskjell på barna, og tror det vil være større sjanse for at de får et godt forhold hvis begge er gutter. I tillegg så har jeg jo verdens nydeligste gutt fra før, og ser for meg at en lillebror vil bli like skjønn. Mens jenter er så sutrete og mye drama med. Veldig generaliserende da 😂 Kanskje jeg bare prøver å tenke sånn for å forberede meg på at det kan være gutt...

En annen ting jeg har tenkt mye på er det at personlighet og at barnet er frisk spiller en mye større rolle enn kjønnet. Jeg ser store forskjeller på min sønn og enkelte av vennene hans, og tenker at jeg er veldig fornøyd med at han er akkurat sånn han er. Vi har ingen sykdommer eller ekstra utfordringer, og han har en personlighet som passer bra inn i familien. Jeg håper det samme gjelder den lille i magen. Så får kjønnet spille mindre rolle 😀

Du har så rett i alt du sier, og innerst inne vet jeg også at kjønn hos babyen absolutt kommer i bakerste rekke - langt bak god helse! Og derfor vet jeg også at jeg heldigvis vil elske babyen min like høyt uansett kjønn når den kommer (forhåpentligvis om ni mnd fra nå😉). Jeg tror jeg det egentlig er frykten for hvilke tanker om vil dukke opp som opptar meg nå, for jeg bruker mye tid og energi på å se for meg at jeg blir skuffet og misunnelig. Men det vet jeg jo ikke sikkert før jeg står midt oppi det, så må egentlig bare vente å se. Men først av alt er det selvfølgelig friskt barn som betyr noe altså! For det betyr jo alt! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel hjemme etter to kjempedeilige uker! Nå kan nedtellingen til graviditetstestingen begynne igjen😅 Idag er det 5 dager siden eggløsning, og denne gangen skal jeg vente til MINST dag 10 før jeg begynner å teste! Aller helst enda litt lenger....🙄 Hvis jeg får mensen allerede på dag 12 denne gangen også, så er det allerede søndag om en uke, så jeg skal i alle fall teste før det! Skal PRØVE å være tålmodig, men kjenner jeg meg selv rett varer den tålmodigheten maks en dag eller to😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har havnet i et skikkelig testedilemma! Altså, jeg går ut fra at mensen kommer på dag 12, så derfor bør jeg ideelt sett vente til søndag med å teste. Tingen er at jeg plutselig skal på helgebesøk til en venninne (sammen med flere andre venninner) fra fredag til søndag, så spørsmålet er om jeg bør teste fredag før jeg drar. En del av meg vil ikke, fordi det er kjipt at skuffelsen over negativ test skal prege helgen - og det vet jeg at den til en viss grad kommer til å gjøre. Det er jo faktisk bedre å gå et par dager i uvitenhet da. MEN, hvis jeg tester og den faktisk er positiv (håperhåperHÅPER!), så er det jo helt umulig å holde tett om det! Det er ikke det at blir ikke vanskelig å holde seg unna alkohol, det kan jeg lett gjøre uansett, men dette er ikke venninner som burde være de første som får vite om en eventuell graviditet. Altså, ingen bør egentlig få vite om det såååå tidlig, og det gjør det ekstra vanskelig. Derfor er det egentlig bedre å ikke vite det selv heller, hvis dere skjønner😅 Men dilemmaet er denne tålmodigheten da🙈 Hvordan skal jeg klare å vente TO ekstra dager? 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville testet! Men jeg syns det er bedre å se negative tester enn blod da. For testen kan jo også være negativ fordi det er for tidlig. Skjønner du ikke vil si det til dem så tidlig, og det blir nok vanskelig å holde tett. De første dagene ville jeg si det til alle. Men etter 2-3 uker gav akkurat det seg, og nå går det helt fint å skjule det. Glemmer nesten at jeg må/bør si det til folk snart (10+4 i dag). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Pupsilure skrev:

Jeg ville testet! Men jeg syns det er bedre å se negative tester enn blod da. For testen kan jo også være negativ fordi det er for tidlig. Skjønner du ikke vil si det til dem så tidlig, og det blir nok vanskelig å holde tett. De første dagene ville jeg si det til alle. Men etter 2-3 uker gav akkurat det seg, og nå går det helt fint å skjule det. Glemmer nesten at jeg må/bør si det til folk snart (10+4 i dag). 

Iiiiik, jeg vil også teste! Men føler skikkelig at jeg burde vente! Spesielt fordi - nettopp som du sier - den testen kan være negativ bare fordi det er for tidlig også! Men jeg er jo så nysgjerrig og da! Spørs om jeg klarer å vente😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten ingen antydning til at jeg kan kjenne noe symptomer som kan minne om en graviditet. Altså, jeg kjenner absolutt ingen ting som jeg kan tolke i retning av tegn... Skikkelig kjipt, for jeg hadde liksom så troa akkurat rundt EL, men kjenner allerede at negativiteten begynner å ta overhånd. Jeg vet jo også at det egentlig er altfor tidlig for symptomer, men burde man liksom ikke kjent at NOE var annerledes? Altså, ikke en slags vag fornemmelse ihvertfall? Puppene er helt følelsesløse i alle fall, og det var der jeg kjente det først sist. Så jeg venter i spenning, men må helt ærlig si at jeg dessverre ikke det klaffet nå heller... Den magefølelsen har jeg nemlig😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det har noe å si har jeg lyst til at du skal teste. :fnise: Det er jo ukesvis til søndag.

Endret av Tonio
Autocorrect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke symptomer før ikm jeg heller. Ømme bryster kom først når jeg var 5-6 uker på vei. Men hadde mye stikking og strekking og pulsering i magen tidlig, men etter positiv test. Jeg stemmer for testing altså 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tonio skrev:

Hvis det har noe å si har jeg lyst til at du skal teste. :fnise: Det er jo ukesvis til søndag.

Ååååå, jaaaa, det ER virkelig ukesvis til søndag! 😱 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pupsilure skrev:

Jeg hadde ikke symptomer før ikm jeg heller. Ømme bryster kom først når jeg var 5-6 uker på vei. Men hadde mye stikking og strekking og pulsering i magen tidlig, men etter positiv test. Jeg stemmer for testing altså 😀😀

Så bra! Satser stort på at det samme gjelder for meg! Hvilken dag fikk du positiv test på igjen? Jeg fikk ømme pupper noen dager før positiv test sist, men da testet jeg ikke før dag 15 (!!!), så de ømme puppene kom nok ikke før type dag 12/13 eller noe sånt. Pluss at jeg har lest at symptombildet kan se veldig annerledes ut fra svangerskap til svangerskap, så det er jo ikke engang sikkert at jeg får de samme symptomene denne gangen🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Test før helgen! 

Jeg fikk en svak svak positiv test 9 dpo. Så det er mulig 😁 det var med sensitivitet på 10 Ml/u. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, dere utfordrer virkelig den fornuften som sier at jeg burde vente altså! 😅 Jeg har jo selvfølgelig også mest lyst til å teste fredag! Men hva gjør jeg hvis (når) den er negativ da? Det kommer til å legge skikkelig demper på helgen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg går litt mot strømmen her og sier at jeg ville ventet:laugh: Men det er fordi jeg syns det er greit å slippe å lure på resultatet ;) Uansett, krysser fingrene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble faktisk ingen test idag! Men jeg er så sikker på at jeg ikke er gravid at det blir sikkert ikke nødvendig med noe testing i det hele tatt - jeg har absolutt ingen symptomer, ikke antydning til ømme pupper heller, og selv om det «bare» er dag 10 idag så er jeg ikke særlig positiv akkurat nå. Men nå skal jeg nyte en koselig helg, og så blir det heller en test hvis mensen mot alle forventinger IKKE skulle dukke opp søndag/mandag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit å vente. Du merker når du er gravid :) Symptomene kommer fort. Jeg har ikke testet med noen av mine. Har kjent det på kroppen hver gang 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...