Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Takk for oppmuntringene damer! Jeg tror nok ganske sikkert at mensen er på vei, karbo-cravingen har meldt seg idag, og det pleier å være et sikkert tegn! Heldigvis hadde noen med seg kake på jobben idag😅😍 Denne gangen skal jeg prøøøøøve å holde meg unna sukker så godt det lar seg gjøre etter tips fra en av dere forrige gang jeg hadde mensen, kanskje jeg slipper så mye smerter! Verdt et forsøk, men det spørs om jeg er såpass sterk😅🤷🏼‍♀️ Ihvertfall hvis jeg syns litt ekstra synd på meg selv hvis/når mensen kommer denne gangen😅 Jeg vet jo at sjansene for at den ikke dukker opp fortsatt er der, men jeg har som sagt mine tvil. Er nesten sånn at jeg igrunn bare vil at den skal dukke opp nå, så vi kan komme igang med neste runde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Negativ test idag også, og idag fikk jeg helt gråteanfall mens jeg ventet på resultatet. Ikke fordi jeg er lei meg pga negativ test, men fordi jeg så på/hørte på en film/lydfil på nettet mens jeg ventet, hvor barn ble tatt vekk fra foreldrene sine ved grensen i USA. Jeg føler seriøst at hjertet mitt gikk helt i oppløsning, og dagen min har egentlig vært helt ødelagt siden. Det må være det aller verste jeg kan klare å forestille meg (vet ikke engang om jeg faktisk klarer å forestille meg det!), og jeg føler meg plutselig ussel og patetisk som har hodet fullt av tanker om at jeg ikke ble gravid med en gang denne gangen, og - enda verre - at jeg i det hele tatt lar meg selv være opptatt av kjønn på en eventuell kommende baby. Jeg mener ikke å være politisk her, og jeg kommer dessverre til å være opptatt av de tankene jeg allerede har fremover også, men akkurat idag fikk jeg en skikkelig påminnelse om hvor uviktig det er. Idag er jeg bare så evig takknemlig for at jeg får klemme rundt en lykkelig og ubekymret barnekropp hver eneste dag og at faren for at han skal forsvinne fra meg er ubetydelig liten. Det er helt panisk å tenke på at noen opplever min aller største skrekk, og jeg tror jeg har fått meg en skikkelig realitetssjekk på nettopp dette idag. Jeg skal selvfølgelig ikke fortsette å skrive om dette i denne dagboka, men det kommer til å være en aktiv tanke hos meg fremover allikevel. Det er rett og slett helt hjerterått💔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny negativ test idag, og idag holdt jeg meg i tillegg unna filmsnutter på nettet. Jeg vet jo at jeg ikke er gravid, idag er dag 12 etter eggløsning, og det er klart det hadde vært antydning til strek hvis jeg hadde vært gravid. Det er det altså ikke, men allikevel måååå jeg liksom teste frem til jeg får mensen🙄 Nå har jeg bare én strimmel igjen, og har bestilt flere, men det kommer vel ikke på en stund enda. Håper jeg får mensen imorgen, altså en dag tidligere enn egentlig forventet, bare sånn at vi kommer igang med neste runde liksom! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om sola da, plutselig fikk jeg mensen nå! 🤨 Det skjønner jeg ikke helt, jeg fikk jo tydelig positiv EL-test lørdag for 13 dager siden! Altså har EL vært for bare 12 dager siden, er ikke det litt for få dager? 🤔 Og hva har det i så fall å si? Nå må jeg ha en date med min venn Google...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror en lutealfase på ned til 10 dager regnes som normalt. Blir den kortere enn det, kan det medføre vanskeligheter med å bli gravid. Så ville ikke tenkt så mye på det hvis den er 12-13 dager 😊

Egget fester seg vel som regel mellom dag 6-8 eller noe, selv om det er variasjoner også her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Aryamili skrev:

Tror en lutealfase på ned til 10 dager regnes som normalt. Blir den kortere enn det, kan det medføre vanskeligheter med å bli gravid. Så ville ikke tenkt så mye på det hvis den er 12-13 dager 😊

Egget fester seg vel som regel mellom dag 6-8 eller noe, selv om det er variasjoner også her. 

Tusen takk for svar! Google sier akkurat det samme, så da senker jeg skuldrene igjen jeg☺️ Liker egentlig at kroppen bare føyer seg etter mine behov, hehe, og bare setter gang mensen så jeg slipper å vente unødvendig lenge😅

Men ja, da er første prøveperiode offisielt over da! Moving on; pp2 here we come! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd at det ikkje gjekk veien denne gangen.:klem: Men då er du iallfall klar for pp2, og det blir spennande! :jepp:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mirabella76 skrev:

Synd at det ikkje gjekk veien denne gangen.:klem: Men då er du iallfall klar for pp2, og det blir spennande! :jepp:

Takk skal du ha, nå satser vi på full klaff neste runde☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny mandag, nye muligheter, ny prøveperiode! Idag begynner siste uka på jobb før ferie, og jeg er så klar for ferie! Vi reiser på hyttetur med svigermor og svigerfar allerede til helgen, og blir borte i to uker, med litt utflukter og en overnatting her og der innimellom så vi ikke går oppå hverandre absolutt hele tiden. Jeg gleder meg veldig, det skal bli så deilig! Både med ferie, forhåpentligvis masse sol, og vin! Jepp, det skal bare nytes det nå, når jeg tross alt kan! 

Mensen er nesten over, siste dag er vel imorgen. Vi har en tanke om å prøve sex annenhver dag frem til EL nå, det spørs om det lar seg gjennomføre sånn helt konsekvent ettersom vi tross alt skal på ferie med svigers, hehe, men det er i alle fall planen. Den ene appen sier EL 6. juli (altså syklusdag 15), den andre appen (jeg har tatt dette til enda nye høyder og fått meg enda en app!) sier EL 11. juli. Den første bruker sykluser på 28 dager som utgangspunkt, den andre regner snitt av de forrige syklusene. Så da regner jeg med at det skjer mellom 6. og 11. en gang jeg☺️ Trolig nærmere den 11. Men jeg skal fortsette med EL-testing så klart, men jeg venter noen dager enda. Det skjer jo i alle fall IKKE før den 6.! Så nå krysser vi bare fingrene for at ferie + prøveperiode 2 skal være det som skal til for en klaff! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med ny PP 😀 men sikkert ikke like lett å legge inn aksjer på ferie med svigers nei 😂 Hvor lenge prøvde dere sist? Og hvor gammel er den kommende storebror? Hvis du tester i tillegg til to apper bør du ha god kontroll 😀 Flo sa el 18 mai, og testen ble positiv 17. Så her stemte flo. Jeg har 25-26 dagers sykluser, så må ha en app som justerer for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Pupsilure skrev:

Spennende med ny PP 😀 men sikkert ikke like lett å legge inn aksjer på ferie med svigers nei 😂 Hvor lenge prøvde dere sist? Og hvor gammel er den kommende storebror? Hvis du tester i tillegg til to apper bør du ha god kontroll 😀 Flo sa el 18 mai, og testen ble positiv 17. Så her stemte flo. Jeg har 25-26 dagers sykluser, så må ha en app som justerer for det. 

(Forhåpentligvis) kommende storebror er drøyt to år, og han satt på første forsøk han☺️ Men han ble skapt på bryllupsreisen vår, så da hadde vi bittelitt mer sex enn nå😅 *kremt* 🙈 Jeg testet ikke for EL da, tenkte egentlig å begynne med det når vi kom hjem, men da var han allerede påbegynt! Har vært forberedt på at det kan ta lengre tid denne gangen, både fordi jeg jo er noen år eldre, noen kilo tyngre, og med tanke på hyppigheten, pluss at vi nå bevisst unngår sex rett før og på EL. Men jeg blir jo så preget av denne kjente utålmodigheten da😳

De siste to syklusene mine har faktisk vært 30 dager, så den nyeste appen jeg lastet ned nå regulerer seg etter tidligere sykluser og er sikkert dermed riktigere! Men Flo har jeg ikke prøvd, så den skal jeg sjekke ut! Kanskje jeg ender opp med tre😅🙈

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig at mensen er helt over for denne gang, og man kan jo bare håpe på at det var siste gang på en lang stund! Vi har ikke begynt med plikt-sexen enda, det er jo altfor lenge til EL til at det skal ha noe å si foreløpig. Det jeg har lurt på de siste dagene er nå om det faktisk er lurt å ha sex hver dag frem til positiv test. Altså, jeg har lest at guttesvømmerne fornyes og dør raskere enn jentesvømmerne også inni mannen, sånn at sex hyppigere enn hver 24 time gir større ansamling av gutteceller fordi de da fornyes og svømmer ut hver døgn. Men! Hvis vi uansett stopper å ha sex før positiv EL-test, så blir det jo minst 48 timer før selve eggløsningen, og da har vel de fleste guttesvømmerne kastet inn håndkleet (haha😅) allerede uansett? Noen som henger med? Poenget er vel uansett at det er jentecellene som ligger igjen oppi hufsa etter 48 timer, og jo mer sex i forkant (altså type 4,3,2 dager før positiv test), jo flere celler ligger kanskje og venter? Eller er dette helt på jordet nå? Jeg skal selvfølgelig google dette også altså😅😉

 

P.S. Jeg er selvfølelig inneforstått med at gutteceller også kan leve lenge nok til å befrukte egget etter 48 timer! Men at det kanskje/forhåpentligvis/mest sannsynlig er flere jenter enn gutter!

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke hvor alle disse små kvisene kommer fra altså! Det tar jo ikke slutt! Ser ut som jeg er midt i puberteten liksom😅 Kan det være stress rett og slett? Siste innspurt før ferie er jo alltid litt ekstra stressende, i tillegg til at jeg må innrømme at babyprosjektet tar overraskende mye tankekapasitet. Det er igrunn eneste forklaring jeg kan komme på, jeg bruker de samme kremene som alltid, spiser det samme som alltid (pluss magnesium og kalsium da, men det kan vel ikke være det??), og har ikke byttet vaskemiddel eller noe sånt heller. Så jeg vet rett og slett ikke. Forhåpentligvis vil ferie og sol gjøre susen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, FruFiolett skrev:

Jeg skjønner virkelig ikke hvor alle disse små kvisene kommer fra altså! Det tar jo ikke slutt! Ser ut som jeg er midt i puberteten liksom😅 Kan det være stress rett og slett? Siste innspurt før ferie er jo alltid litt ekstra stressende, i tillegg til at jeg må innrømme at babyprosjektet tar overraskende mye tankekapasitet. Det er igrunn eneste forklaring jeg kan komme på, jeg bruker de samme kremene som alltid, spiser det samme som alltid (pluss magnesium og kalsium da, men det kan vel ikke være det??), og har ikke byttet vaskemiddel eller noe sånt heller. Så jeg vet rett og slett ikke. Forhåpentligvis vil ferie og sol gjøre susen!

Bruker du solkrem? Jeg trodde i mange år at det var sola som gav meg kviser, helt til jeg oppdaget at det faktisk var solfaktoren ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hulderen skrev:

Bruker du solkrem? Jeg trodde i mange år at det var sola som gav meg kviser, helt til jeg oppdaget at det faktisk var solfaktoren ...

Jeg bruker bare solkrem når jeg er i syden (ja, jeg vet, shame on me😳🙄), så det kan nok ikke være det heller🤔 Kanskje det muligens kan være jordbær? Altså, jeg spiser en del frosne jordbær i smoothie og i syltetøy og diverse i løpet av hele året, men det blir jo desidert en del mer jordbær akkurat nå da! Kanskje det rett og slett er det? 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, FruFiolett skrev:

Jeg skjønner virkelig ikke hvor alle disse små kvisene kommer fra altså! Det tar jo ikke slutt! Ser ut som jeg er midt i puberteten liksom😅 Kan det være stress rett og slett? Siste innspurt før ferie er jo alltid litt ekstra stressende, i tillegg til at jeg må innrømme at babyprosjektet tar overraskende mye tankekapasitet. Det er igrunn eneste forklaring jeg kan komme på, jeg bruker de samme kremene som alltid, spiser det samme som alltid (pluss magnesium og kalsium da, men det kan vel ikke være det??), og har ikke byttet vaskemiddel eller noe sånt heller. Så jeg vet rett og slett ikke. Forhåpentligvis vil ferie og sol gjøre susen!

P-pilleslutt kan gi kviser! Jeg fikk masse da jeg sluttet på Loette, og frem til jeg ble gravid to måneder senere. Aldri slitt med det ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Frøya90 skrev:

P-pilleslutt kan gi kviser! Jeg fikk masse da jeg sluttet på Loette, og frem til jeg ble gravid to måneder senere. Aldri slitt med det ellers :)

Ja, det er jo sant! Men jeg sluttet på mine ved nyttår jeg, så de burde vel ha dukket opp tidligere hvis det skulle skyldes p-pillene🤔 Innmari irriterende faktisk, jeg ser virkelig ut som om jeg er midt i puberteten😳😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferien er et faktum, vi er velplassert på hytta med svigers, og der frem til to herlige uker! Det er usikkert hvor mye jeg får skrevet her, men hvis det blir veldig dårlig så skal jeg heller love å komme sterkere tilbake etter ferien! Jeg begynner EL-testingen idag, det er foreløpig bare syklusdag 9, og jeg regner ikke med at EL dukker opp enda. Vi skal prøve oss på sex annenhver dag fremover, så får vi se☺️ Stopper selvfølgelig når EL-testen er positiv, og krysser fingrene for at det blir klaff denne gangen🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge den ene appen min skal jo EL være imorgen, det vil si at testen burde bære positiv i kveld. Det er den nok ikke, tatt tidligere sykluser i betraktning, men det er for så vidt greit. Jeg tar test hver kveld, foreløpig helt kritthvite, og vi har sex annenhver dag, så vi får bare vente og se når EL-testen blir positiv denne gangen! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 18, og idag er EL-testen positiv! Det virker som om kroppen min har slått seg til ro med positiv test på akkurat denne syklusdagen! Det skal sies at testen ikke var klinkende positiv enda, men jeg tok den i dag tidlig og da var streken neeeeesten like sterk, så er ganske sikker på at den er positiv i kveld. Tok en test igår kveld, der var teststreken synlig, men ganske langt fra sterk, så vi hadde sex igår. Tror det skal klaffe ganske så bra med tanke på positiv test idag og da dermed EL imorgen! Så dette blir kjempespennende! Tror det må være så bra klaff det kan bli med dette opplegget altså, så nå er det bare å krysse fingrene for at det holder! 🤞🏼🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...