Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Hulderen skrev:

Jeg googlet litt og fant en beskrivelse: «

Menstruasjon uten eggløsning

Det hender en gang imellom at man får mensen uten at man har hatt eggløsning. For at et egg skal kunne løsne, må det være tilstrekkelig høye nivåer av hormonet østrogen i blodet. Noen ganger er nivåene for lave, og da løsner ikke noe egg, men slimhinnen i livmoren vokser likevel. Når slimhinnen er blitt tilstrekkelig tykk, løsner den til slutt av seg selv. Man får da en blødning som kan være litt lengre enn en vanlig menstruasjon.

Dette skjer med alle og er ikke noe å bekymre seg for. Spesielt vanlig blir det når man kommer opp i 40-årsalderen, da eggløsningene kommer sjeldnere. Menstruasjonsblødninger uten eggløsning er ofte lengre og gjør mindre vondt enn en vanlig mensen.»

 

http://www.gravidjaellernei.no/om-graviditet/kroppen-din/

Takk! Dette var faktisk helt nytt for meg, så dette var veldig oppklarende! Måtte selvfølgelig google selv også😅 Men dette er jo i alle fall ingen ting jeg trenger å stresse med! Da er det igrunn bare å vente på mensen da, blir spennende å se når den bestemmer seg for å dukke opp😅 skinner til å ta EL-tester litt fremover også, bare for å sjekke om noe forandrer seg. Spennende greier dette her altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror dere ikke at EL-testen var klinkende positiv idag da!? Nesten en uke senere enn forventet, men altså, hvor gøy er ikke det? Mannen har vært på kurs de siste dagene, så det har ikke blitt noe sex i forkant av denne eggløsningen, men det gjør ingen ting, nå vet jeg jo at jeg bare må være tålmodig! Så planen neste runde blir å ha sex hva andre/tredje dag helt til jeg får positiv test, og så får vi se hvordan det går. Selvfølgelig litt kjipt å ha «mistet» en prøveperiode nå da, men jeg har jo bare meg selv å takke som ikke har begynt med EL-testing før nå:fnise: Jeg kommer nok til å være rimelig utålmodig de neste ukene nå da, kjenner jeg med meg selv rett! Jeg er egentlig av typen «det-skulle-helst-skjedd-igår» når jeg setter igang med noe, men her kan jeg neimen ikke gjøre annet enn å smøre meg med den berømte tålmodigheten:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns disse dagene frem til mensen er helt fryktelig lange! Jeg blir såååå utålmodig! Vil gjerne bare ha mensen nå, så vi kan begynne å prøve sånn på ordentlig🙄 Det er typisk at nå blir jo alle rundt meg gravide - det føles i alle fall sånn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg blitt en sånn person som jeg selv irriterer meg over. En som overtenker, overtolker og lager mening ut fra noe som i utgangspunktet er totalt usannsynlig. Men nå har jeg altså begynt å tro at jeg kanskje faktisk kan ha blitt gravid - eller i alle fall at det er en mulighet for det. For etter et ganske kjapt googlesøk fant jeg jo ut at sædceller kan leve opp til 7 dager i livmoren, og vi hadde sex seks dager før eggløsningen. Så nå tenker jeg plutselig at det er en mulighet jeg! Og har begynt å kjenne på stikking i magen (helt reelt at det er der altså) og såre brystvorter (også helt reelt). Enda jeg VET at sjansen er minimal! Enda jeg VET at disse såkalte symptomene kan skyldes helt andre ting! Og enda jeg VET at det i så fall ville vært altfor tidlig til å kjenne noe som helst av symptomer. Så ja, jeg har med andre ord blitt hun teite som overanalyserer, og jeg klarer ikke helt å styre det. Kan vi bare spole en uke frem så jeg får mensen og blir ferdig med denne runden her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har lest hele innlegget nå!:) ønsker masse lykke til og krysser fingre for at dere treffer! Gleder meg til og følge med videre!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nemo<33 skrev:

Hei har lest hele innlegget nå!:) ønsker masse lykke til og krysser fingre for at dere treffer! Gleder meg til og følge med videre!❤️

Tusen takk skal du ha, så hyggelig! :blomst: Det er virkelig en spennende tid fremover, og det er så koselig med så fin støtte fra andre helt fremmede! ☺️ 

Idag fikk jeg vite at søsteren min er gravid med sin første! Jeg skal bli tante for første gang! HURRA!!! :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, FruFiolett skrev:

Tusen takk skal du ha, så hyggelig! :blomst: Det er virkelig en spennende tid fremover, og det er så koselig med så fin støtte fra andre helt fremmede! ☺️ 

Idag fikk jeg vite at søsteren min er gravid med sin første! Jeg skal bli tante for første gang! HURRA!!! :hjertesmil:

Spennende og bli tante og da!❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg er så fraværende! Men nå har det vært noen travle dager med en flott feiring av 17.mai, og så et par dager med syk unge! Men forhåpentligvis er han frisk igjen imorgen så vi kan nyte det fine været Østlandet har å by på disse dagene! Men jeg klager ikke altså, det var helt greit å ha en syk unge å skylde på idag når jeg satt inne og så på prinsebryllup på TV! 

Det har også vært en del blandete følelser hos meg de siste dagene knyttet til det kommende tantebarnet. Det er mitt første tantebarn, og deler av meg gleder meg veldig, men dessverre er jeg litt stresset også. Den stygge, usle, egoistiske delen av meg tenker: hva om hun får en jente, og vi får en gutt til? Huff, det er en så stygg tanke, jeg vet. Men jeg tror faktisk det vil påvirke mitt forhold til både søsteren min og babyen faktisk, fordi jeg kommer til å være sjalu. Sjalu fordi hun da fikk den jenta jeg ønsker meg. Ikke misunnelig på en sånn måte som går over, men jeg tror faktisk jeg vil være sånn grønn sjalu som vil prege forholdet vårt i negativ grad. Jeg føler meg som et fryktelig menneske, men sånn er det altså bare. Nå kommer jeg til å krysse fingrene enda hardere for at vi får til å lage en jente!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ikke kmmer til å skje. Får søsteren din en datter, så er det jo din niese. Det er av ditt blod, felles gener. Når du får se den skjønne, lille tulla, så kommer du til å bli veldig glad i henne. For hun vil være litt din også :) 

Så ikke frykt at det kan bli en jente. Bare gled dg til å bli tante, enten det nå blir en nevø eller en niese.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Hulderen skrev:

Det tror jeg ikke kmmer til å skje. Får søsteren din en datter, så er det jo din niese. Det er av ditt blod, felles gener. Når du får se den skjønne, lille tulla, så kommer du til å bli veldig glad i henne. For hun vil være litt din også :) 

Så ikke frykt at det kan bli en jente. Bare gled dg til å bli tante, enten det nå blir en nevø eller en niese.

Tusen takk, det var koselig sagt! Du har helt sikkert helt rett, og jeg håper det blir like stas enten det blir en nevø eller niese! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg begynte å skrive denne dagboka har jeg ofte tenkt på en ting. Altså, jeg er en person som stort sett pynter litt på sannheten hvis det jeg mener fort kan virke litt ekstremt. Jeg sier aldri noe som kan såre noen, jeg er en som holder tett hvis jeg mener noe annet enn det som er mainstream, jeg menger meg med de jeg er sammen med og tilpasser meg alltid heller enn å skille meg ut. Derfor føles det veldig rart å være så ærlig som jeg skriver her i denne dagboka! Jeg ville aldri i verden sagt høyt at jeg ønsker meg et kjønn over et annet på neste baby. Jeg ville aldri i verden sagt at jeg trolig vil føle litt skuffelse en stund hvis neste baby også viser seg å være en gutt. Jeg ville heller aldri i verden sagt til en levende sjel at vi aktivt går inn for å prøve å få en jente. Jeg er livredd for å bli sett på som overfladisk, jeg ønsker ingen dømmende blikk, og jeg frykter kommentarer som «du skal være heldigvis hvis du får friske barn» eller «kjønn spiller da absolutt ingen rolle. Mest fordi jeg vet at det er sant, og også fordi jeg hadde både dømt og sagt det samme hvis noen hadde ytret et så stort ønske om en jente som jeg føler akkurat nå. Men allikevel sitter jeg her da, med disse tankene, og det er utrolig befriende å kunne skrive dem rett ut sånn som de utspiller seg inne i hodet mitt! Og ja, jeg føler fortsatt at jeg må forsvare det litt, men det er faktisk dette jeg faktisk føler og tenker, og da hjelper det veldig å ha et sted å skrive det! Så takk til dere som leser!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ALDRI trodd at to uker kunne føles så lange! Det er fortsatt ikke gått to uker siden den positive EL-testen, og det føles for alvor som en evighet siden. Nå bør mensen dukke opp presis på torsdag altså, nå syns jeg denne perioden har vart lenge nok! 

Meeeeeen, dumme meg klarer ikke gi helt slipp på tanken om at det kanskje kanskje kanskje kan ha gått da, hvis min manns svømmere faktisk kan overleve i syv dager! Så, naiv som jeg er, har jeg bestemt meg for å ta en graviditetstest imorgen tidlig, bare sånn i tilfelle. Den kommer selvfølgelig til å være negativ, og det er helt i orden, men bedre å vite helt sikkert enn å vente på mensen i enda to dager:roll: Gleder meg skikkelig til å bli ferdig med mensen denne gangen så vi kan begynne å prøve sånn på ordentlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble ikke akkurat noen graviditetstest på meg idag! Tidenes mest kaotiske morgen første dag tilbake til hverdagen etter langhelg hvor mannen bråvekte meg fordi han selv hadde forsovet seg, ungen var umulig å vekke klokka halv syv etter å ha fått sovet til halv åtte og åtte på fridagene, og vi måtte ut av huset en halvtime tidligere enn vi pleier - nettopp fordi mannen hadde forsovet seg. Så ja, den graviditetstesten gikk lett i glemmeboka kan man si:fnise: Kanskje like greit, jeg vet jo at den er negativ, så jeg kan like gjerne vente på mensen nå altså. Den må jo dukke opp om et par dager nå! 

Håper dere har hatt en litt roligere start på denne siste korte arbeidsuka enn meg! Må uka gå fort så vi får helg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg ENDELIG fått mensen! Vanligvis ikke noe å rope hurra for, men det gjør jeg idag! En ting jeg må merke meg er at idag er det akkurat to uker siden EL-testen var positiv, så det er vel da 13 dager siden egget slapp? Greit å huske på i alle fall😅 Så det betyr at dagen idag er syklusdag 1, og første ordentlige prøveperiode er endelig igang:hoppendeglad: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Tonio skrev:

Hurra for mensen. :fnise:

Kan dessverre ikke stort om EL-tester.

Ja! Hurra! Føles fortsatt litt rart å juble for mensen altså, spesielt nå når disse smertene plager meg som mest! Er det mulig å glemme hvor vondt det er å ha mensen fra gang til gang liksom? Tydeligvis:fnise: Men altså, jeg rister fortsatt på hodet av de som sier at rier er som litt kraftige menssmerter altså, for det kan absolutt ikke sammenlignes i mitt tilfelle! Jeg grøsser ved tanken på å måtte gjennom en fødsel til faktisk, men det må man jo bare når man ønsker seg flere barn - dessverre😅 Men den bekymringen tar jeg ikke nå altså, nå får det handle om å komne seg gjennom dag to med disse smertene☺️ Ha en fin torsdag til dere som titter innom her! Snart helg igjen☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er plaget av menssmerter? Har du fått det tipset å ligge unna alt av søtt og salt når du har mensen? Selv får jeg enormt lyst på sjokolader og chips når jeg skal ha mensen. Jeg kan nesten se det på handlekurven at mensen er i anmarsj. Tidligere trøstespiste jeg salt og søtt nar jeg hadde mens, men det førte bare til kraftigere smerter. Så nå dytter jeg snopet innerst i skapet og prøver å fortrenge det til mensen er over. Og plages mye mindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hulderen skrev:

Så du er plaget av menssmerter? Har du fått det tipset å ligge unna alt av søtt og salt når du har mensen? Selv får jeg enormt lyst på sjokolader og chips når jeg skal ha mensen. Jeg kan nesten se det på handlekurven at mensen er i anmarsj. Tidligere trøstespiste jeg salt og søtt nar jeg hadde mens, men det førte bare til kraftigere smerter. Så nå dytter jeg snopet innerst i skapet og prøver å fortrenge det til mensen er over. Og plages mye mindre :)

Nei, er det sant? Jeg craver så og si aldri salt da, men søtbehovet er jo ekstremt disse dagene! Og jeg som har sagt til meg selv at litt ekstra sjokolade er lov disse dagene fordi det hjelper (i alle fall psykisk) mot menssmerter:fnise: Nå skal jeg jommen meg teste ut teorien din - null sjokkis eller is før om tre/fire dager! (Spørs om jeg holder ut så lenge altså, men det er verdt et forsøk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens mannen har stua full av kompiser i ulike fotballtrøyer nå i kveld sitter jeg på terrassen og nyter litt hvitvin i kveldssola og googler. Jeg har kommet over noe som heter gender diet, og saumfarer o’store internett i forsøk på å bli klok på det der! Er det noen som tilfeldigvis har hørt om det før? Eller enda bedre, er det noen som har prøvd? Det er visstnok en del spesifikke matvarer som skal fremme det kjønnet man ønsker seg da, og skal være lurt å følge i ukene før eggløsning. Egentlig mye lenger enn det også, men visse uttalelser sier at det holder med ukene før unnfangelse. Guri malla, er det virkelig mulig at det skal ha noen å si? Kan liksom ikke se for meg at det kan stemme? Men er jeg villig til å prøve? Hvitvinen og kveldssola stemmer ihvertfall ja til dette akkurat nå, men om jeg er helt overbevist gjenstår å se🙄😅 Enda mer spennende blir det å foreslå dette for mannen imorgen, lurer på hva som kommer til å si om dette! 😂😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...