Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Cati skrev:

Det er ikke lurt å vente for lenge heller, da blir ofte sædkvaliteten dårligere den første utløsningen. En gynekolog jeg snakket med anbefalte samleie syklusdag 10, deretter annenhver dag frem.

Men gjelder det når man har redusert kvalitet? Jeg syns det er litt ulogisk å «bruke opp» de oppsparte svømmerne når det tar såpass lang tid å lage nye jeg, men jeg skjønner liksom ikke helt dette🤔😳 Men ser jo at det er flere som skriver det du skriver, så jeg begynner jo å tro at det har noe for seg altså! 

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, FruFiolett skrev:

Men gjelder det når man har redusert kvalitet? Jeg syns det er litt ulogisk å «bruke opp» de oppsparte svømmerne når det tar såpass lang tid å lage nye jeg, men jeg skjønner liksom ikke helt dette🤔😳 Men ser jo at det er flere som skriver det du skriver, så jeg begynner jo å tro at det har noe for 

Selve prosessen for å produsere sædceller går over en 3 mnd tid (derfor endringer tar lang tid) men fornyelsen  av cellene tar 72 timer, derfor vil det ved over 72 timer ikke være noe positivt oft mengden utløsning☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bondekone skrev:

Her er en litt gammel, og ikke helt sikker kilde,men likevel dette jeg mener er ganske tydelig i det meste av dagens forskning: https://www.vg.no/forbruker/helse/i/wEEEBM/ingen-vits-aa-spare-paa-saeden

I korte trekk viste det at å spare på sæden var negativt i de tilfellene hvor mannen hadde redusert kvalitet.

Hurra! 👏🏼👏🏼 Tusen takk! Tror nettopp du ble min manns store helt😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, FruFiolett skrev:

Hurra! 👏🏼👏🏼 Tusen takk! Tror nettopp du ble min manns store helt😉

Haha, fantastisk😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Diamant skrev:

Hei. Jeg har bare vært innom her en gang før, men følger likevel med fra sidelinjen.

Tenkte bare å spørre om en ting: Har mannen din mobilen i bukselommen? En stor studie viser nemlig at det kan skade sædkvaliteten.

https://illvit.no/mennesket/kroppen/mobiltelefoner-i-bukselommen-dreper-sadceller

Hei! Og ja! Hjelpe meg, han går jo med den telefonen i lomma konstant! 😱 Tusen takk for info, denne linken går rett til mannen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, FruFiolett skrev:

Hei! Og ja! Hjelpe meg, han går jo med den telefonen i lomma konstant! 😱 Tusen takk for info, denne linken går rett til mannen! 

Bare hyggelig :) Greit å eliminere den biten ihvertfall. Det kan jo være en medvirkende årsak. Hvem vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2019 den 7.53, FruFiolett skrev:

Hei! Og ja! Hjelpe meg, han går jo med den telefonen i lomma konstant! 😱 Tusen takk for info, denne linken går rett til mannen! 

Bruker han setevarmer i bilen? Det skal visst ødelegge det og. Mannen min måtte fint fryse litt da vi skulle prøve å få barn🙈

Aldri skrevet her før, men har fulgt med en stund. Krysser fingrene for dere🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Pixeli skrev:

Bruker han setevarmer i bilen? Det skal visst ødelegge det og. Mannen min måtte fint fryse litt da vi skulle prøve å få barn🙈

Aldri skrevet her før, men har fulgt med en stund. Krysser fingrene for dere🤞🏼

Hei👋🏼 Og takk skal du ha☺️😘 Han bruker ikke den setevarmeren lengre nå for å si det sånn😂🙈 Den - og mobilen i lomma - har blitt ofret nå de siste dagene! Håper det kan ha noe å si☺️🙄🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ EL-test fredag kveld og lørdag kveld, men igår kveld begynte det jommen meg å blinke en smiley der! Jeg har kjøpt sånne fancy-pants EL-tester denne runden som viser tre steg; ingen ting, blinkende smiley for økende LH, og så den stillestående smiley’n som til slutt indikerer EL. Så da får vi bare håpe at den står stille i kveld da! 🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt deg fra sidelinjen en stund nå, og heier på dere! Det er så kjipt når det ikke klaffer, når man virkelig vil det. Jeg holder en liten finger på at jo mer man stresser med dette - jo mer setter kroppen seg i "nødmodus" og ikke er like mottakelig. Dette vet du jo, og jeg vet at det er umulig å ikke stresse med det når man virkelig vil! 

Jeg er som du - guttemamma, og vil gjerne ha en jente. Jeg blir helt dårlig av å se mine venninners jentebarn, og drømmer om det natt og dag. Jeg våkner faktisk flere ganger i uka med en så livaktig drøm om at jeg er gravid, at det tar meg noen sekunder å forstå at jeg ikke er det på ordentlig. Jeg elsker gutta jeg har fra før, og jeg vet at jeg ville blitt like forelsket i en ny gutt. Men jentedrømmen er der. Jeg er så klar for å få baby igjen, jeg kan nesten ikke få sagt det klart nok. Det er det jeg tenker på hele tiden, det er hva jeg vil og ønsker. Men jeg er i et rimelig "ferskt forhold" (vi bor sammen altså, men har ikke mange år bak oss som kjærester, selv om vi har vært venner leeenge), og VI er ikke klare selv om jeg er klar. Det blir litt som de som ikke har partner men vil ha barn likevel. Jeg er litt der. Jeg må dog vente på at vi sammen er klare. Frustrasjon på høyt nivå! Takker gud for at jeg har en så forståelsesfull, fornuftig og tålmodig samboer. 

Håper den sitter på pp nr 10, jeg skal tenke på dere 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, _kvikklunsj skrev:

Har fulgt deg fra sidelinjen en stund nå, og heier på dere! Det er så kjipt når det ikke klaffer, når man virkelig vil det. Jeg holder en liten finger på at jo mer man stresser med dette - jo mer setter kroppen seg i "nødmodus" og ikke er like mottakelig. Dette vet du jo, og jeg vet at det er umulig å ikke stresse med det når man virkelig vil! 

Jeg er som du - guttemamma, og vil gjerne ha en jente. Jeg blir helt dårlig av å se mine venninners jentebarn, og drømmer om det natt og dag. Jeg våkner faktisk flere ganger i uka med en så livaktig drøm om at jeg er gravid, at det tar meg noen sekunder å forstå at jeg ikke er det på ordentlig. Jeg elsker gutta jeg har fra før, og jeg vet at jeg ville blitt like forelsket i en ny gutt. Men jentedrømmen er der. Jeg er så klar for å få baby igjen, jeg kan nesten ikke få sagt det klart nok. Det er det jeg tenker på hele tiden, det er hva jeg vil og ønsker. Men jeg er i et rimelig "ferskt forhold" (vi bor sammen altså, men har ikke mange år bak oss som kjærester, selv om vi har vært venner leeenge), og VI er ikke klare selv om jeg er klar. Det blir litt som de som ikke har partner men vil ha barn likevel. Jeg er litt der. Jeg må dog vente på at vi sammen er klare. Frustrasjon på høyt nivå! Takker gud for at jeg har en så forståelsesfull, fornuftig og tålmodig samboer. 

Håper den sitter på pp nr 10, jeg skal tenke på dere 😀

Hei👋🏼 Så utrolig bra du beskriver - det ble nesten som å lese mine egne tanker dette😳😍 Jeg har akkurat de samme følelsene knyttet til dette med jentebaby - til og med nå, når alt jeg egentlig ønsker meg er en baby! Det føles egentlig helt absurd å si det, men de tankene er der allikevel. Selv om - som du sier - en gutt vil bli like høyt elsker også! Så jeg skjønner deg så godt - takk for at vi er flere☺️🥰  Nå må jeg bare først og fremst bli gravid! 

Vanskelig situasjon å være i, når én er klar og allikevel vet at man dom par ikke er klar! Men det er klart det er best for alle parter at alle er klare - forhåpentligvis vil det skje om ikke så altfor lenge sånn at tålmodigheten din ikke sprenges helt😅 Hvor gamle er guttene dine da? Er det mange år mellom dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, FruFiolett skrev:

Hei👋🏼 Så utrolig bra du beskriver - det ble nesten som å lese mine egne tanker dette😳😍 Jeg har akkurat de samme følelsene knyttet til dette med jentebaby - til og med nå, når alt jeg egentlig ønsker meg er en baby! Det føles egentlig helt absurd å si det, men de tankene er der allikevel. Selv om - som du sier - en gutt vil bli like høyt elsker også! Så jeg skjønner deg så godt - takk for at vi er flere☺️🥰  Nå må jeg bare først og fremst bli gravid! 

Vanskelig situasjon å være i, når én er klar og allikevel vet at man dom par ikke er klar! Men det er klart det er best for alle parter at alle er klare - forhåpentligvis vil det skje om ikke så altfor lenge sånn at tålmodigheten din ikke sprenges helt😅 Hvor gamle er guttene dine da? Er det mange år mellom dem? 

Det er sikkert mer vanlig enn man tror. På ultralyden med minstegutten ble jeg faktisk nesten på gråten, så skuffet var jeg. Jeg ville jo ha jente. Det gikk over etterhvert, og tenkte at det er jo fint med to gutter og. Og jeg elsker guttene - virkelig! Men en jente *sukk*, jeg kjenner det så fysisk at jeg blir litt våt i øyenene når jeg tenker på det. 

Nå er det slik at jeg skal operere buken etterhvert, forhåpentligvis iløpet av de første 3 månedene. Da kan jeg i utgangspunktet ikke bli gravid, iallefall er det ikke anbefalt, før etter 3 år, helst 5 år. Dette er noe som sliter litt på meg, for jeg kunne tenke meg å gjøre unna baby nr 3 før operasjonen. Den kan utsettes, så det er ikke noe problem slik. Nevnte det for samboeren i går, og han var enig i at vi kan ta dette opp til diskusjon når jeg har fått operasjonsdatoen 🤩  Så kanskje må jeg ikke vente for lang tid likevel, 3-5 år er mange, lange år å kjenne på lengselen 😅

De er 8 og 2,5 år gamle, eldstemann bor hos far og yngstemann hos oss. De har ny søster hos far, heldiggrisene 😂 Heldigvis er jeg "tante" til to småjenter som jeg får låne når jeg vil, hjelper litt på 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, _kvikklunsj skrev:

Det er sikkert mer vanlig enn man tror. På ultralyden med minstegutten ble jeg faktisk nesten på gråten, så skuffet var jeg. Jeg ville jo ha jente. Det gikk over etterhvert, og tenkte at det er jo fint med to gutter og. Og jeg elsker guttene - virkelig! Men en jente *sukk*, jeg kjenner det så fysisk at jeg blir litt våt i øyenene når jeg tenker på det. 

Nå er det slik at jeg skal operere buken etterhvert, forhåpentligvis iløpet av de første 3 månedene. Da kan jeg i utgangspunktet ikke bli gravid, iallefall er det ikke anbefalt, før etter 3 år, helst 5 år. Dette er noe som sliter litt på meg, for jeg kunne tenke meg å gjøre unna baby nr 3 før operasjonen. Den kan utsettes, så det er ikke noe problem slik. Nevnte det for samboeren i går, og han var enig i at vi kan ta dette opp til diskusjon når jeg har fått operasjonsdatoen 🤩  Så kanskje må jeg ikke vente for lang tid likevel, 3-5 år er mange, lange år å kjenne på lengselen 😅

De er 8 og 2,5 år gamle, eldstemann bor hos far og yngstemann hos oss. De har ny søster hos far, heldiggrisene 😂 Heldigvis er jeg "tante" til to småjenter som jeg får låne når jeg vil, hjelper litt på 😄

Oi, kanskje det skjer ganske snart nå da! Da skal jeg krysse fingrene for at du får den jenta du ønsker deg! Gjør det samme for min egen del altså, men først og fremst handler det om å bli gravid for min del nå - og så kan jeg gå over til å ønske meg en jente når jeg forhåpentligvis får meg en bebis i magen☺️🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har lest i dagboken din fra når den handlet om at du ønsket deg jente. Nå kom jeg innpå den igjen når jeg søkte etter tråder om Provera 😅 Vi prøver på første og jeg har i denne prøveperioden tatt letrozol for første gang. Hadde ikke hatt mensen på over 4 mnd, men fikk den tilfeldigvis rett før jeg skulle til gynekologen og kunne da begynne rett på letrozol. Dersom jeg ikke blir gravid og ikke får mensen igjen etter denne runden skal jeg ta Provera for å sette i gang mensen. 

Aner ikke om jeg har hatt eggløsning enda, men skal ta blodprøver for å sjekke neste uke. 

Neste pp tenker jeg å bruke disse fancy eggløsningstestene som du nevner. Ser billigtester har de på tilbud 😅

Krysser fingrene for deg i dagene fremover 🤞👊🏼

Endret av Tussi2018
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, Tussi2018 skrev:

Hei! Jeg har lest i dagboken din fra når den handlet om at du ønsket deg jente. Nå kom jeg innpå den igjen når jeg søkte etter tråder om Provera 😅 Vi prøver på første og jeg har i denne prøveperioden tatt letrozol for første gang. Hadde ikke hatt mensen på over 4 mnd, men fikk den tilfeldigvis rett før jeg skulle til gynekologen og kunne da begynne rett på letrozol. Dersom jeg ikke blir gravid og ikke får mensen igjen etter denne runden skal jeg ta Provera for å sette i gang mensen. 

Aner ikke om jeg har hatt eggløsning enda, men skal ta blodprøver for å sjekke neste uke. 

Neste pp tenker jeg å bruke disse fancy eggløsningstestene som du nevner. Ser billigtester har de på tilbud 😅

Krysser fingrene for deg i dagene fremover 🤞👊🏼

Hei - og velkommen tilbake er kanskje passende å si da☺️ Jeg brukte bare Provera den ene gangen jeg altså, syklusen er presis som en klokke etter oppstart på Letrozol😅 Veldig spennende å se on du har effekt av Letrozol - tar du enkel dose? Krysser fingrene for deg også, håper det klaffer fort! 🤞🏼

Det var veldig kjekt med disse fancy testene altså, da fikk man liksom fulgt prosessen enda bedre! Og igår fikk jeg heldigvis et smilende ansikt som ikke blinket, men vet du hva? Det smilende fjeset står faktisk på skjermen i 48 timer, så man ikke skal fortsette å teste etter at det først kommer opp! 😅🙈 Ganske irriterende sånn med en gang, men veldig lurt også da, for det er jo ingen grunn til å teste videre nå! 🙈

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, kan man ha kraftige eggløsningssmerter? Eller burde jeg begynne å bli bekymret for noe annet nå? Idag har jeg hatt litt murring nederst i mageregionen sånn av og på hele dagen, men nå i kveld har det vært perioder hvor jeg har måttet krype sammen i fosterstilling😳 Det er akkurat samme smerter som ved mensen - men det skal vel ikke være sånn nå? 😱🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får skikkelig sterke eggløsningsmerter. Type fosterstilling. Dog ikke hver gang, men noen ganger er det så ekstremt intenst. Men ligner ikke særlig på mensmerter for meg da, men det er utrolig vanlig iallfall☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, bondekone skrev:

Jeg får skikkelig sterke eggløsningsmerter. Type fosterstilling. Dog ikke hver gang, men noen ganger er det så ekstremt intenst. Men ligner ikke særlig på mensmerter for meg da, men det er utrolig vanlig iallfall☺

Puh, det var godt å høre! Eller, altså, ikke at du har vondt selvfølgelig, men at det er vanlig😅 Jeg måtte jo google selvfølgelig, og der står det så mangt🙄🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...