Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Slik jeg har skjønt det, så kan man få positiv eggløsningstest uten at egget faktisk slipper. Noe sånt må ha skjedd hos meg. Jeg fikk jo positiv eggløsningstest forrige helg, og bare 4 dager etterpå kom mensen..🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Slik jeg har skjønt det, så kan man få positiv eggløsningstest uten at egget faktisk slipper. Noe sånt må ha skjedd hos meg. Jeg fikk jo positiv eggløsningstest forrige helg, og bare 4 dager etterpå kom mensen..🤔

Oi, er det sant? Hva slags eggløsningstester bruker du? 🤔 Ble syklusen da forkortet, eller hadde du også sen eggløsning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FruFiolett skrev:

Oi, er det sant? Hva slags eggløsningstester bruker du? 🤔 Ble syklusen da forkortet, eller hadde du også sen eggløsning? 

Når jeg fikk positiv så brukte jeg sånn strimmeltest fra både babyplan og fra ebay (sendt fra UK). Og begge var tydelig positive. Jeg har tatt tester før og har vært usikker på om de har vært positive, men skjønner nå hvordan de som virkelig er positive skal se ut.. 

Jeg vet ikke helt hva som skjedde egentlig, veldig forvirrende! Men å få positiv eggløsningstest på dag 41 er lovlig sent da.. Så jeg tror ikke at jeg fikk eggløsning, for kan jo ikke ha lutealfase på 4 dager.. Uansett så vil man ved sykluser uten eggløsning til slutt få en blødning som ikke er "ekte" menstruasjon, men litt sånn som man går på p piller. Jeg har rukket å lest en god del om kvinnekroppen de siste månedene 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, FruFiolett skrev:

Syklusdag 6 idag, og idag er det én uke til julaften! Når jeg tenker på det blir jeg superstrateg, tenk at det bare er 7 dager igjen til jul! Men når jeg tenker på at det da også er ca 7 dager til vi vet om vi er gravide eller ei er 7 dager ekstreeeeemt lenge🙄

Jeg føler egentlig allerede at jeg ikke er det da. Altså, jeg har virkelig ikke et eneste symptom. Tidligere har jeg jo av og til kjent litt endringer i kroppen etter antatt eggløsning, men denne gangen kjenner jeg absolutt ingenting, så jeg tviler nesten på at jeg har hatt det nå også. Kan jeg har hatt utslag på Clair Blue eggløsningstest uten å faktisk ha hatt eggløsning? Det føles nesten sånn. Jeg mener, man burde vel kjent ett eller annet? Jeg vet det er for tidlig altså, men jeg har ingen magefølelse eller noe som helst på at noe kan ha skjedd nå. Da blir det i så fall en kjip jul! 🙄 Jeg vet heller ikke når jeg skal begynne å teste denne gangen, jeg har egentlig lyst til å vente til IKM så jeg slipper de skuffende negative testene! Men jeg vet seriøst ikke om jeg klarer å vente, og tenker at det kanskje er greit å ta skuffelsen et par dager før jul enn akkurat lille julaften/julaften/første juledag.

 

Jeg har et annet dilemma: jeg skal jo ta blodprøve nå på fredag, og så vidt jeg har forstått skal den prøven sjekke om jeg hat hatt effekt av Letrozol og dermed hatt eggløsning eller ei? Men når i all verden får jeg svar på det da, nå som vi går inn i julen? Jeg skal vel fortsette å ta Letrozol, men hva om jeg må ha dobbel dose? Trolig får jeg jo mensen lenge før januar igjen, så jeg må jo starte opp i romjula i så fall. Og må jeg ta blodprøver på syklusdag 2-4 den neste syklusen også? Noen av dere kloke hoder som vet noe om dette? 🤔😍

Mener du 6 dpo når du skriver syklusdag 6? Tror første dag med mens regnes som syklusdag 1. Er IKM på julaften? Hvilken syklusdag skulle du ta blodprøve? Hvis det er progesteronprøve du skal ta, kan du kanskje ta den en dag tidligere, sånn at du kan få svar fredag. Da kan du legge en plan sammen med legen om hva du skal gjøre dersom mensen kommer igjen. Altså om du skal ha enkel eller dobbel dose Letrozol... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle ta progesteronprøve, havnet den dagen på en lørdag eller søndag (husker ikke helt). Jeg tok den iallefall på fredagen før, og det gikk helt fint. Da viste prøven at jeg hadde hatt eggløsning... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, tutta23 skrev:

Da jeg skulle ta progesteronprøve, havnet den dagen på en lørdag eller søndag (husker ikke helt). Jeg tok den iallefall på fredagen før, og det gikk helt fint. Da viste prøven at jeg hadde hatt eggløsning... 

Jah, jeg mente såklart 6dpo! 🙈 Neimen ikke lett å holde tunga rett i munnen😅 Skal da på dag 23/24, og satte det til fredag fordi det er lettest pga jobb, men mulig jeg skal prøve å få tatt den på torsdag da🤔 Tror faktisk kanskje jeg skal prøve å ringe han gynekologen imorgen og høre hva han tror🙄 Enten om jeg tar den på torsdag eller om han har noen tanker om plan videre☺️

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Når jeg fikk positiv så brukte jeg sånn strimmeltest fra både babyplan og fra ebay (sendt fra UK). Og begge var tydelig positive. Jeg har tatt tester før og har vært usikker på om de har vært positive, men skjønner nå hvordan de som virkelig er positive skal se ut.. 

Jeg vet ikke helt hva som skjedde egentlig, veldig forvirrende! Men å få positiv eggløsningstest på dag 41 er lovlig sent da.. Så jeg tror ikke at jeg fikk eggløsning, for kan jo ikke ha lutealfase på 4 dager.. Uansett så vil man ved sykluser uten eggløsning til slutt få en blødning som ikke er "ekte" menstruasjon, men litt sånn som man går på p piller. Jeg har rukket å lest en god del om kvinnekroppen de siste månedene 😆

Ja, dette skjønner jeg at du kan altså! Det er så kjekt med sånne folk, de har som regel et svar! Tusen takk for oppklaring☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes lurt ut å ta en telefon. Greit å ha en plan. Hvis ikke du vil prøve en naturlig syklus igjen mellom tiden... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å følge med deg! Jeg følger en drøy uke bak deg etter delvis samme behandling. Krysser fingrene for at du får en positiv test rundt jul og jeg rundt nyttår ❤️👶🏻👶🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Spennende å følge med deg! Jeg følger en drøy uke bak deg etter delvis samme behandling. Krysser fingrene for at du får en positiv test rundt jul og jeg rundt nyttår ❤️👶🏻👶🏻

Åh, så spennende! Krysser for oss begge! 🤞🏼❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg snakket med gynekologen, og vi ble enige om at blodprøven tas på fredag som planlagt, og så får han resultatet på torsdag i romjula og ringer meg da. Hvis jeg får mensen før julaften og dermed har syklusdag 3 FØR 3.juledag skal jeg fortsette med enkel dose Letrozol én syklus til. Hvis syklusdag 3 er 3.juledag eller senere skal jeg bare avvente resultatene og så avklarer vi på telefon om jeg trenger dobbel dose neste runde. Veldig deilig å ha en plan! Håper jo da selvfølgelig at jeg rekker samtalen med han før oppstart så jeg er sikker på å få riktig dose allerede neste runde☺️ Eller, håper jo selvfølelig allerede mest at jeg er gravid og derfor ikke trenger en ny dose i det hele tatt, men av en eller annen grunn har jeg en veldig dårlig følelse på nettopp det. 7 dpo idag, og jeg merker absolutt ingen ting! 

 

Men, gynekologen kunne også fortelle at alle de andre prøvene var veldig fine da, så det er egentlig gode forhold for å bli gravid, bare egget slipper! Så da holder vi motet oppe litt igjen🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha en plan ja! Nå husker jeg ikke,men var du på UL før eggløsning? Ift hvor langt folikkelen(e) var modnet? Blir spennende å se ift blodprøve da! Bare litt ift det du sier om du merker EL, de to siste syklusene mine har jeg ikke merket noe etter EL,på tross av at jeg alltid tidliere har hatt ømme bryster og murringer. Men hadde garantert EL (påvist på UL og temp) så ikke alltid man merker så mye til det! Krysser fingrene for at du ikke trenger noe mer letrozol da, selvsagt! Kommer du til å teste noe før mens eventuelt ikke kommer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, bondekone skrev:

Godt å ha en plan ja! Nå husker jeg ikke,men var du på UL før eggløsning? Ift hvor langt folikkelen(e) var modnet? Blir spennende å se ift blodprøve da! Bare litt ift det du sier om du merker EL, de to siste syklusene mine har jeg ikke merket noe etter EL,på tross av at jeg alltid tidliere har hatt ømme bryster og murringer. Men hadde garantert EL (påvist på UL og temp) så ikke alltid man merker så mye til det! Krysser fingrene for at du ikke trenger noe mer letrozol da, selvsagt! Kommer du til å teste noe før mens eventuelt ikke kommer?

Takk! 😘 Var ikke på UL, men kommer til å høre om det i samtalen i romjula, i tilfelle jeg burde det i neste syklus! Men kanskje han vil se ann blodprøveresulatene i en syklus først? Jeg skal spørre han☺️ 

Godt at det ikke er unormalt å ikke kjenne noe! Jeg har bare en slags teori om at jeg hadde kjent noe hvis jeg faktisk var gravid nå, om du skjønner? Altså, ett eller annet liksom? Selv om jeg vet at det for tidlig også🙄😳 Jeg kommer helt sikkert til å teste, for jeg tror seriøst ikke jeg klarer å vente, men jeg skal prøve å vente - jeg er så lite klar for en blendahvit skuffelse midt i trynet nå😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, FruFiolett skrev:

Takk! 😘 Var ikke på UL, men kommer til å høre om det i samtalen i romjula, i tilfelle jeg burde det i neste syklus! Men kanskje han vil se ann blodprøveresulatene i en syklus først? Jeg skal spørre han☺️ 

Godt at det ikke er unormalt å ikke kjenne noe! Jeg har bare en slags teori om at jeg hadde kjent noe hvis jeg faktisk var gravid nå, om du skjønner? Altså, ett eller annet liksom? Selv om jeg vet at det for tidlig også🙄😳 Jeg kommer helt sikkert til å teste, for jeg tror seriøst ikke jeg klarer å vente, men jeg skal prøve å vente - jeg er så lite klar for en blendahvit skuffelse midt i trynet nå😳

Celleklumpen er jo så vidt fest, kanskje du kjenner noe i dagene som kommer? 👏😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Patriotpaula skrev:

Celleklumpen er jo så vidt fest, kanskje du kjenner noe i dagene som kommer? 👏😊

Jaaa, jeg håper jo på det altså🤞🏼🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste par/tre dagene har jeg seriøst vært så lettrørt! Jeg føler jeg går med gråten i halsen konstant, og hver lille lang tipper med over altså! Er det et tegn på graviditet eller? 🤔😅🙈 Neida, men for alvor, jeg lurer på om jeg kanskje har tatt ordentlig inn over meg at livet ser litt annerledes ut denne julen enn jeg hadde sett for meg i sommer. Det var jo ikke meningen at jeg skulle passe inn i de vanlige kjolene mine denne julen liksom, og det kjenner jeg at jeg er ordentlig lei meg for💔

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, FruFiolett skrev:

De siste par/tre dagene har jeg seriøst vært så lettrørt! Jeg føler jeg går med gråten i halsen konstant, og hver lille lang tipper med over altså! Er det et tegn på graviditet eller? 🤔😅🙈 Neida, men for alvor, jeg lurer på om jeg kanskje har tatt ordentlig inn over meg at livet ser litt annerledes ut denne julen enn jeg hadde sett for meg i sommer. Det var jo ikke meningen at jeg skulle passe inn i de vanlige kjolene mine denne julen liksom, og det kjenner jeg at jeg er ordentlig lei meg for💔

Føler langt på vei på samme sorgen. Jeg var jo så positivt innstilt på at jeg skulle bli gravid raskt, vi er tross alt unge og friske og «alle» andre ble gravide med et knips. Så for meg termin på sen vår/tidlig sommer. Klaffer det for oss snart, så vil termin tidligst være i september.. Dessverre passer jeg også inn i julekjolen 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Patriotpaula skrev:

Føler langt på vei på samme sorgen. Jeg var jo så positivt innstilt på at jeg skulle bli gravid raskt, vi er tross alt unge og friske og «alle» andre ble gravide med et knips. Så for meg termin på sen vår/tidlig sommer. Klaffer det for oss snart, så vil termin tidligst være i september.. Dessverre passer jeg også inn i julekjolen 😢

Vi får bare håpe alt vi kan at julen neste år ser annerledes ut❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...