Gå til innhold

Ønsker meg en baby!

FruFiolett

Anbefalte innlegg

Okeyyy, såååå, EL-testen er like negativ idag. Typisk at det skal tynes mest mulig nå....🙄 Nå håper jeg liksom nesten at det bare drøyer så mye at vi rekker sex på lørdag før eggløsning - MEN, jeg har mye EL-slim nå, så det skjer jo veldig snart. Type positiv test imorgen sikkert? 

Imorgen skal søsteren min på UL! Så da får vi vite om det gjemmer seg en liten fetter eller kusine inni der! Jeg er ordentlig spent, og er veldig usikker på hvordan jeg kommer til å reagere hvis det er en jente😳 Jeg veksler mellom å tenke at det ville blitt koselig å få en niese, til å krisemaksimere fordi jeg aldri får jente og hun får det, til å håpe det er en gutt fordi da får min sønn en fetter, til å tenke at hvis jeg faktisk ender opp med bare gutter så er det jo koselig å ha jentebarn i familien allikevel, til å krysse fingrene for at hun får en gutt så jeg kanskje kan være den som gir mamma et jentebarnebarn (som jeg vet at hun ønsker seg veldig), for så å håpe at hun kanskje allerede imorgen kan få vite at hun får nettopp et jentebarnebarn. Så ja, som dere skjønner så er det rimelig kaotisk oppi hodet mitt😅 Imorgen får vi uansett svaret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, HanenIFlokken skrev:

Skal dere ha jente må dere knulle med sokkene på, lykke til 🙃

Hahaha, den har jeg aldri hørt før! 😅 Men altså, haha, takk for tipset! 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk flau over hvor lettet jeg er over at søsteren min har en gutt i magen. Jeg kan nesten ikke tro hvor mye dette egentlig betyr, det er jo helt pinlig😳 Men jeg er så evig glad for at jeg ikke trenger å forholde meg til at hun får enda en ting jeg skal være sjalu på. Nå kan jeg heller glede meg 100% til å bli tante!! For det skal selvfølgelig bli veldig stas! 

Det som ikke er fullt så stas er at EL-testen fortsatt er negativ! Eller, altså, det er jo KJEMPEBRA hvis den venter helt til mannen er hjemme igjen med å bli positiv, men sjansen for det er jo ganske liten. Hvis den testen er positiv imorgen så blir jeg bare irritert, kunne den ikke bare blitt det igår liksom, så vi kan komme oss videre fra denne syklusen! Dessuten dukker det opp et kjempedilemma, for hva gjør vi hvis den er positiv på lørdag? Har vi sex og håper at guttecellene dør før egget slipper ca 24 timer senere? Eller venter vi til neste runde? Ayay, så vanskelig altså. Trolig blir det ikke et dilemma jeg må ta stilling til, men jeg klarer ikke unngå å tenke på det allikevel.... Eller hva om jeg rett og slett bare hopper over EL denne gangen? Går det i det hele tatt ann? 🙄🤔 Jeg kjenner at jeg ikke blir helt klok på dette....😳

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at hun får en gutt 😀 Hadde hun noen ønsker om kjønn? Det blir sikkert gøy for sønnen din også, med en fetter ❤ Ang el ville jeg prøvd meg på en o+12 denne gangen. Les litt om det, virker som folk har ganske stor tiltro til den metoden. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Pupsilure skrev:

Så fint at hun får en gutt 😀 Hadde hun noen ønsker om kjønn? Det blir sikkert gøy for sønnen din også, med en fetter ❤ Ang el ville jeg prøvd meg på en o+12 denne gangen. Les litt om det, virker som folk har ganske stor tiltro til den metoden. 😀

Hun ønsket seg veldig en gutt faktisk, så vi er begge svært fornøyde med utfallet☺️

Har lest mye om o+12, men syns det virkelig veldig vanskelig å få til. Man må jo nesten tempe da, for å kunne vite ca når EL er. Med en EL-strimmel-test er jo timespennet veldig vidt, og det er så fort gjort å bomme😳 Så jeg er usikker på om det i det hele tatt lar seg gjøre nå?🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL-testene er fortsatt negative! Både igår og nå nettopp! Heeeeelt hvite liksom, absolutt ikke til å misforstå! Og på en side er jeg hoppende glad, fordi nå er mannen hjemme igjen og vi har ikke gått glipp av en eggløsning. MEN, jeg savner jo eggløsninga mi, hvis dere skjønner? Altså, hva skjer med denne kroppen? Hvorfor slipper ikke det forbaska egget? Jeg har jo hatt masse slim i utfloden i mange dager i strekk nå, hvor i h..... kommer det fra da? Jeg skjønner det ikke, og jeg hater å ikke skjønne det! Kan kroppen bare hoppe over en eggløsning? Kan den bare forsinke den sånn plutselig med så mange dager? Kan den ha skjedd uten at jeg har fanget det opp med EL-tester? Jeg har jo tatt en test i døgnet, og alle de andre gangene har det jo blitt synligere og synligere strek, som fader ut igjen etter toppen. Nå er det ingen ting. Nada og niks. Skjønner det rett og slett ikke. Kjære egg, gidder du slippe om et par dager eller? Jeg vil lage en baby av deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, etter å ha brukt hele kvelden på Google (nesten), har jeg innsett at man av og til faktisk mister EL. Dette er gjerne pga stress, og det har mildt sagt vært enormt med stress siste to ukene - langt utenom det vanlige. Så jeg tror faktisk at eggløsninga aldri kom denne runden, og syns faktisk det er litt dårlig gjort av kroppen😅🙄 Håper bare ikke mensen blir veldig forsinket eller at det blir noe kluss her nå altså, jeg er så lite lysten på så mye styr! Jeg kommer til å ta EL-tester noen dager til, og kanskje helt til mensen dukker opp, for man kan jo aldri vite, men syns nesten det virker mer sannsynlig (ihvertfall ifølge min venn Internettet) at EL bare hoppes over enn at det forskyves. Faen altså, så frustrerende! 🤬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere ikke det var utslag på EL-testen idag da!? Herrefred, jeg hoppet nesten i taket av glede! Det er ikke sånn at den var positiv per nå altså, men tydelig strek, og det er mer enn det har vært i det hele tatt denne perioden! Så idag hoppet vi til sengs, mannen tok en laaang varm dusj først, og så krysser vi fingrene for tydeligere strek imorgen! Tenk om det faktisk slipper et egg denne runden allikevel da? Det er i så fall så uendelig positivt det! 

Endret av FruFiolett
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, bondekone skrev:

Jippi! Skal se det er denne runden spira sitter😀😀

Åh, jeg hååååååper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte jo så klart ta en test i morges også, og den var liiiiiitt sterkere, men ikke noe overveldende. Men jeg kjenner eggløsninga idag, eller, jeg kjenner at det er på vei til å skje noe, for det stikker noe innmari i venstre eggstokk-område. Forrige periode var det akkurat det samme, bare på høyre side, så jeg tolker det som et ganske sikkert tegn. Håper jentesvømmerne fra igår nå ligger klare til å angripe egget som kommer i løpet av idag eller imorgen, mens guttesvømmerne dør én etter én! Tror det ble ganske bra timing med sex igår da, hvis egget slipper i løpet av det neste døgnet blir det sånn 24/36/48-ish timer etter sex. Så nå er det bare å krysse fingrene i 12 (laaaaange) dager! 🤞🏼🤞🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den EL-testen ble aldri noe mer positiv den, nå i kveld var den enda svakere enn den var i morges igjen🤔 Så, nå skjønner jeg ikke så mye egentlig - kan toppen ha vært så kort at den har skjedd mellom kl 6 i dag tidlig og kl 21 nå i kveld? Jeg kjenner veldig tydelig disse stikkingene rundt vestre eggstokk, så jeg er egentlig ikke i tvil om at det er et egg på vei derfra, men syns allikevel det er rart at det ikke har slått ut på noen test. Kanskje det er et dårlig parti med tester jeg bruker nå? Det er uansett ingen ting å verken finne ut av eller gjøre noe med, så nå er det bare å vente. Vente, vente, vente. Jeg skal prøve å vente til dag 10 med å teste, så hvis dag 1 er idag, blir det altså neste fredag. Herrefred, det er lenge til! Her blir det symptomjakt de kommende dagene veit jeg, jeg er jo helt håpløs!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns jeg hører mange som sier de får litt utslag, før de går negativt igjen, for så å bli helt positive. Skal jo ikke mer til enn litt mer utvannet urin for at den skal bli svakere. Test igjen i morgen du 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, bondekone skrev:

Jeg syns jeg hører mange som sier de får litt utslag, før de går negativt igjen, for så å bli helt positive. Skal jo ikke mer til enn litt mer utvannet urin for at den skal bli svakere. Test igjen i morgen du 😜

Oj, takk for tips! Da skal jeg fortsette å teste noen dager til! ☺️👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe mer utslag på EL-testene, så jeg konkludere med at den streken jeg så var alt den klarte denne måneden, og at EL skjedde tirsdag ettermiddag/kveld eller natt til onsdag - sånn ca. Hadde jeg skulket basere alt bare på EL-testene hadde jeg for alvor ikke trodd at jeg hadde noen eggløsning denne måneden, men fordi jeg kjente kanskje tydelige tegn i venstre eggstokk som jeg helt seriøst ikke kan tilskrive noe som helst annet, velger jeg å tro at et egg slapp, og at det er denne pakka med EL-tester som ikke er helt til å stole på. Så, med sex mandag kveld, og et egg som trolig slapp 24/36 timer etterpå bør jo være ganske bra klaff da! Burde det ikke det? Spørsmålet blir jo i så fall om det var lenge nok i forkant for at en jentesvømmer skulle klare seg uten disse gutte-maraton-svømmerne! Men nå er jo første spenningsmoment om jeg i det hele tatt har blitt gravid, og det er det enda 8/9/10 laaaaaange dager før vi får noe svar på. Kan vi plis plis plis bare spole frem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er ganske tydelig at det skjer ett eller annet i kroppen min disse dagene, og siden jeg er i den situasjonen jeg er, så tolkes selvfølgelig ALT i retning graviditet. Jeg har rett og slett ingen annen forklaring, men det kan jo så klart skyldes at symptombrillene er relativt godt festet disse dagene😅 Såååå, hvis mensen dukker opp som vanlig også denne måneden så burde jeg enten til utredning for mye mystiske symptomer, eller kanskje utredes for innbilning og vrangforestillinger🙈 Anyways, kroppen styrer på med følgende:

- myyyye stikninger i nedre del av magen. Altså, fra navelen og ned. Det pågår ikke absolutt hele tiden, men ganske ofte. Det kan kanskje beskrives som litt murringer, men ikke sånn mensen-aktig, så det er egentlig stikninger som beskriver det best. 

- tunge pupper med såre brystvorter. Jeg vil IKKE si ømme pupper, for de er ikke det, men de føles tunge og «sprengt», og igår kveld var brystvortene sånn ordentlig såre å være borti. Det føles ikke sånn nå, men nå er de jo godt pakket inn i bh og øvrige klær. 

Ok, det var ikke allverdens da, men dette er veldig unormalt, og spesielt den stikkingen er helt ukjent for meg. Så jeg begynner jo virkelig å tro at det har klaffet nå, så ja, fallhøyden er stor. Det skal bli spennende å teste neste helg! 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...