Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Deler den med deg. Jeg har ikke kommet meg til DPO-land en gang, men kjenner jeg er overrasket hvor pessimistisk jeg er for denne syklusen - og jeg har altså ikke hatt eggløsning en gang 😬 Føles litt håpløst hele greia. 

Det er faktisk veldig godt at det er flere som tenker sånn altså! Jeg vet ikke helt hva som skjedde, for frem til jul var jeg liksom spent og engasjert. Kanskje fordi første runde med Letrozol heller ikke funket. Jeg skjønner bare ikke hvorfor det plutselig skal klaffe nå når det ikke klaffet første runden. 

Endret av FruFiolett
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke at det har noooe som helst å si - men jeg og var skikkelig pessimist den syklusen jeg ble gravid. Testet ikke før 13/15 dpo tror jeg det var (var ikke 100 % sikker på EL). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aryamili skrev:

Ikke at det har noooe som helst å si - men jeg og var skikkelig pessimist den syklusen jeg ble gravid. Testet ikke før 13/15 dpo tror jeg det var (var ikke 100 % sikker på EL). 

Åh, det hadde vært så innmari herlig om jeg kan si det samme om to uker! Men, i pessimismens ånd tror jeg jo ikke det🤔 Hadde du ofte sex rundt antatt EL den syklusen du ble gravid? Hvis det lov til å spørre? 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var fulgt med en stund uten å legge igjen spor, men nå synes jeg det er på tide :) 

Krysser alt jeg har for at det har klaffet denne gangen! 

Jeg hadde heller ikke troen på at det hadde klaffet da jeg ble gravid. Jeg var 100% sikker på at det ikke hadde klaffet. Ventet flere dager lengre enn jeg pleier med å teste til og med! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruFiolett skrev:

Åh, det hadde vært så innmari herlig om jeg kan si det samme om to uker! Men, i pessimismens ånd tror jeg jo ikke det🤔 Hadde du ofte sex rundt antatt EL den syklusen du ble gravid? Hvis det lov til å spørre? 🙄

Fikk beskjed av gynekologen å ha sex annen hver dag fra syklusdag 12, frem til negativ EL-test. Men vi kjørte på to dager etter negativ test også, bare for å være sikker ;) Mener jeg leste noe om det på Sperm Meets Egg Plan (syns det var ganske nyttig lesing, forresten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Aryamili skrev:

Fikk beskjed av gynekologen å ha sex annen hver dag fra syklusdag 12, frem til negativ EL-test. Men vi kjørte på to dager etter negativ test også, bare for å være sikker ;) Mener jeg leste noe om det på Sperm Meets Egg Plan (syns det var ganske nyttig lesing, forresten).

Ooo, det skal jeg sjekke! Takk for tips - og for svar☺️ Vi fikk samme beskjed, så da er det vel en slags gyllen regel vil jeg tro😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 dpo idag, og dagene snegler seg avgårde. Jeg har ingen optimisme å oppdrive, ingen tegn, ingen følelse av noe, absolutt ingen ting. Og jeg er så lei meg, så skuffa, så innmari pessimistisk og negativ, og faktisk litt overrasket over hvor mye dette tærer på meg. Jeg har faktisk begynt å tenke at jeg kanskje burde hatt noen å snakke med - ikke nødvendigvis en psykolog, men noen som bare kan være en støtte. Jeg vet ikke, jeg føler bare jeg famler nedi bunnen av ett eller annet nå, hvor mannen fortsatt er der at «det skjer nok snart nå», og jeg ser sønnen vår bare blir større og større uten at det er noe lillesøsken på vei, og ALLE vi kjenner nå enten har fått eller venter barn nummer to. Jeg har seriøst snart lyst til å isolere meg fra alt, og bare ligge under dyna til jeg kan melde meg på tobarnslivet jeg også. 

 

Og igår ble jeg tante for aller første gang! 💙 Men det er bare nok en påminnelse om at jeg har venta innmari lenge nå, for så klart jeg hadde forventet å være gravid før denne gutten kom til verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruFiolett skrev:

6 dpo idag, og dagene snegler seg avgårde. Jeg har ingen optimisme å oppdrive, ingen tegn, ingen følelse av noe, absolutt ingen ting. Og jeg er så lei meg, så skuffa, så innmari pessimistisk og negativ, og faktisk litt overrasket over hvor mye dette tærer på meg. Jeg har faktisk begynt å tenke at jeg kanskje burde hatt noen å snakke med - ikke nødvendigvis en psykolog, men noen som bare kan være en støtte. Jeg vet ikke, jeg føler bare jeg famler nedi bunnen av ett eller annet nå, hvor mannen fortsatt er der at «det skjer nok snart nå», og jeg ser sønnen vår bare blir større og større uten at det er noe lillesøsken på vei, og ALLE vi kjenner nå enten har fått eller venter barn nummer to. Jeg har seriøst snart lyst til å isolere meg fra alt, og bare ligge under dyna til jeg kan melde meg på tobarnslivet jeg også. 

 

Og igår ble jeg tante for aller første gang! 💙 Men det er bare nok en påminnelse om at jeg har venta innmari lenge nå, for så klart jeg hadde forventet å være gravid før denne gutten kom til verden.

Uff, deler langt på vei mange av de samme tankene du har ❤️ Jeg kjenner det stikker litt ekstra hardt i magen hver gang jeg får høre at noen er gravide 😥 Negativ er jeg også denne syklusen, selv om jeg ikke en gang har hatt eggløsning enda (er på CD15). Stor klem til deg ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntringen damer❤️ Det jeg tror er litt av problemet denne gangen er at jeg bare går og venter på den veldig vonde og nå nokså velkjente skuffelsen som jeg vet kommer samtidig som mensen. Den følelsen av total mislykkethet uten noe håp som jeg kjenner på en dag eller to er så innmari vond, og denne gangen gruer jeg meg skikkelig til det. 7 dpo idag, og halvveis mellom EL og IKM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg gjort en ganske interresant oppdagelse, eller, i alle full lurer jeg på om jeg har blitt bittelitt klokere når det gjelder kvinnekroppen. De siste to dagene har jeg hatt ganske stort ubehag heeeeelt nederst i magen, nesten så langt ned at jeg egentlig har tenkt at det var i skrittet. Type ned mot  lysken liksom. Og min første tanke var at det kaaaaanskje kunne være et slags symptom på at noe holder på å skje i livmora, men så antok jeg i hodet mitt at livmora ligger lenger opp enn som så. Men etter litt googling idag så ser jeg jo faktisk at den ikke gjør det! Den ligger jo rett bak der den! 😱 Så nå klarer jeg jo ikke legge den tanken fra meg da, om at det kanskje kan være et egg som prøver å etablere seg der nede? Kanskje kanskje kanskje? 🤞🏼 Vet ikke engang om man skal kunne kjenne noe sånt jeg altså, og om man skal kunne kjenne det så er kanskje 8 dpo altfor tidlig. Men ja, det øker jo håpet bittelitt, og det gjør meg egentlig bare enda mer redd  for den skuffelsen som eventuelt ligger noen dager frem i tid. Hjelpe meg altså, disse dagene er virkelig uutholdelige! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 dpo, og jeg har ikke testet. Jeg gruer meg seriøst så innmari til skuffelsen. Så jeg går og kjenner etter da - er jeg ikke liiiiitt kvalm? Jo, jeg er litt kvalm. Er jeg ikke liiiiiitt øm i puppene. Jo, jeg er litt øm i puppene! Men nei, sannheten er at jeg verken er kvalm eller øm altså, og det mageubehaget jeg kjente på her om dagen ble med de to dagene. Så jeg venter egentlig bare på mensen - eller en negativ test hvis jeg ikke klarer å vente. Jeg skjønner at det muligens er for tidlig for eventuelle symptomer, men både hode er kropp er ganske så pessimistiske nå, så egentlig kan jo bare mensen komme så vi kan komme igang med nok en syklus🤔 Men ja, jeg er for tiden litt nedfor for dette her🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mamma til én skrev:

Har du testet? Krysser fingrene for deg 🤞🙂

Nei, jeg har faktisk ikke testet😱 Jeg har liksom gått fra å være en av de som bare mååå teste fra dag 8, til å ikke tørre i det hele tatt! Nå tar jeg heller skuffelsen med mensen enn med negativ test faktisk🙄 Og jeg venter å få mensen imorgen - kjenner allerede litt sånn små mensenmurringer, og det begynner å bli altfor velkjent nå🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Første gang jeg legger igjen spor også! Dette er utrolig spennende :) jeg er overbevist om at du enten allerede er gravid, eller at du blir det veldig snart. 

Jeg fikk min første i sommer, og jeg tok ikke graviditetstest før flere dager etter forventet mens, for min del var mensen mye mindre skuffende enn en negativ test. Dessuten tenkte jeg at hvis jeg testet for tidlig og fikk negativ test, ville jeg gått og hatt et lite håp i noen dager, noe som ville vært veldig plagsomt og lite konstruktivt. Mensen er "brutalt", men da får man liksom begynt å bearbeide skuffelsen med en gang. Sånn ser jeg på det da:) 

Krysser fingrene for dette forsøket eller at det skjer snart! Jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lidis88 skrev:

Første gang jeg legger igjen spor også! Dette er utrolig spennende :) jeg er overbevist om at du enten allerede er gravid, eller at du blir det veldig snart. 

Jeg fikk min første i sommer, og jeg tok ikke graviditetstest før flere dager etter forventet mens, for min del var mensen mye mindre skuffende enn en negativ test. Dessuten tenkte jeg at hvis jeg testet for tidlig og fikk negativ test, ville jeg gått og hatt et lite håp i noen dager, noe som ville vært veldig plagsomt og lite konstruktivt. Mensen er "brutalt", men da får man liksom begynt å bearbeide skuffelsen med en gang. Sånn ser jeg på det da:) 

Krysser fingrene for dette forsøket eller at det skjer snart! Jeg heier på deg!

Hei, og så utrolig hyggelig! Tusen takk for positiviteten! ☺️ Jeg er så enig med deg - den negative testen er jo egentlig veldig tydelig, men så klart man håper bittelitt allikevel. Nå er jeg kvalm av nervøsitet hver gang jeg går på do, men er samtidig stålsatt for den skuffelsen som eventuelt kommer. Denne runden føles det i alle fall bedre sånn☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, FruFiolett skrev:

Nei, jeg har faktisk ikke testet😱 Jeg har liksom gått fra å være en av de som bare mååå teste fra dag 8, til å ikke tørre i det hele tatt! Nå tar jeg heller skuffelsen med mensen enn med negativ test faktisk🙄 Og jeg venter å få mensen imorgen - kjenner allerede litt sånn små mensenmurringer, og det begynner å bli altfor velkjent nå🙄

Håper det blir positiv test, lykke til ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mamma til én skrev:

Håper det blir positiv test, lykke til ☺

Tusen takk😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...