Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

1 time siden, Xmasclovn skrev:

Jeg vet ikke om det er vitenskaplig bevist, men dette kjerringrådet med levetid på sædceller fungerte for oss! Etter to gutter (prøving under eggløsning) ville vi prøve på jenter tredje gang. Hadde samleie kun i dagene før eggløsning. Nå er prinsessa her:)

Åh, så utrolig gøy å høre!! Hvor lenge før EL? Hvordan sjekket du EL? Testet du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, FruFiolett skrev:

Ja, er det sånn det funker? For jeg trodde at positiv EL-test (altså sånn strips) kom 12-24 timer FØR egget slipper? Og da tenkte jeg at det holdt å ha sex den dagen testen var positiv:rolleyes: Men det blir kanskje feil? I så fall prøver vi jo idag! 👏🏼☺️

Hvis du venter til positiv EL-test er det vel størst sansynlighet for graviditet, men også større sansynlghet for å få gutt? Tror jeg. Men jeg har ikke erfaring med EL-tester, så jeg skal ikke være for påståelg. Du gjør ikke noe galt med å ha sex såpass tidlig,  hvert fall. Og EL-testene er fine for å få bekreftet at du virkelig får EL, og hvor i syklusen den kommer. Selv tok jeg tempen hver dag og skrev grafer. EL-tester er mye enklere (og dyrere i det lange løp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Hulderen skrev:

Hvis du venter til positiv EL-test er det vel størst sansynlighet for graviditet, men også større sansynlghet for å få gutt? Tror jeg. Men jeg har ikke erfaring med EL-tester, så jeg skal ikke være for påståelg. Du gjør ikke noe galt med å ha sex såpass tidlig,  hvert fall. Og EL-testene er fine for å få bekreftet at du virkelig får EL, og hvor i syklusen den kommer. Selv tok jeg tempen hver dag og skrev grafer. EL-tester er mye enklere (og dyrere i det lange løp).

Tusen takk for oppklarende svar! Da venter vi jo absolutt ikke, og gjør første forsøk idag! Det skal sies at mannen og jeg kranglet heftig før jobb idag da, så det var jo dårlig timing, MEN, han er nok ikke så vanskelig å få med seg idag allikevel, denne pågående sex-nekten tatt i betraktning! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, FruFiolett skrev:

Åh, så utrolig gøy å høre!! Hvor lenge før EL? Hvordan sjekket du EL? Testet du? 

Jeg har så «rutinert» syklus at jeg vet når eggeløsningen skal komme. Gjør ingen tester. Vi begynte 5 dager før, med siste gang dagen før eggeløsning. Hadde da ikke samleie under eggeløsningen. På tredje forsøk satt spiren. Her er forøvrig en avisartikkel som gjorde meg oppmerksom på denne metoden/kjerringrådet og som fikk meg til å lese mer om det :) http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2946574/After-200-years-s-girl-time-girl-Lawrie-family-fighting-Napoleon.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Xmasclovn skrev:

Jeg har så «rutinert» syklus at jeg vet når eggeløsningen skal komme. Gjør ingen tester. Vi begynte 5 dager før, med siste gang dagen før eggeløsning. Hadde da ikke samleie under eggeløsningen. På tredje forsøk satt spiren. Her er forøvrig en avisartikkel som gjorde meg oppmerksom på denne metoden/kjerringrådet og som fikk meg til å lese mer om det :) http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2946574/After-200-years-s-girl-time-girl-Lawrie-family-fighting-Napoleon.html

Tusen takk! På den artikkelen virker det jo veldig sikkert at dette faktisk funker da! Nå fikk jeg skikkelig troa på at min lille jentedrøm faktisk kan gå i oppfyllelse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei fra snikleseren meg:laugh:

Jeg blir litt forvirret av å lese om prøving egentlig til tross for at jeg har 2 jenter selv. Men ville bare si at jeg er ganske så sikker på at jeg og samboer ikke hadde samleie under eggløsning og heller ikke et par dager i forveien, men enda tidligere. Så jeg vil tro at de sædcellene som befruktet meg hadde ventet på egget noen dager. Er ganske sikker på dette fordi vi egentlig ikke var prøvere og prøvde egentlig å unngå sex rundt eggeløsning...funka jo veldig😜

Så om jeg hadde gått inn for å prøve på jentebaby så ville jeg unngått å ha sex for nærme eggløsning😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, FruFiolett skrev:

Tusen takk! På den artikkelen virker det jo veldig sikkert at dette faktisk funker da! Nå fikk jeg skikkelig troa på at min lille jentedrøm faktisk kan gå i oppfyllelse! 

Jeg tenkte det samme da jeg leste den. Uansett, lykke til! Du får holde oss oppdatert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mainecoon skrev:

Heihei fra snikleseren meg:laugh:

Jeg blir litt forvirret av å lese om prøving egentlig til tross for at jeg har 2 jenter selv. Men ville bare si at jeg er ganske så sikker på at jeg og samboer ikke hadde samleie under eggløsning og heller ikke et par dager i forveien, men enda tidligere. Så jeg vil tro at de sædcellene som befruktet meg hadde ventet på egget noen dager. Er ganske sikker på dette fordi vi egentlig ikke var prøvere og prøvde egentlig å unngå sex rundt eggeløsning...funka jo veldig😜

Så om jeg hadde gått inn for å prøve på jentebaby så ville jeg unngått å ha sex for nærme eggløsning😊

Så hyggelig med en snikleser☺️ Og så utrolig gøy å høre at denne teorien egentlig stemte for deg også - selv om dere ikke prøvde! Vi skal virkelig holde oss langt unna eggløsning nå altså, men bare såpass langt at jentecellene overlever så de kan befukte egget! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Xmasclovn skrev:

Jeg tenkte det samme da jeg leste den. Uansett, lykke til! Du får holde oss oppdatert:)

Tusen takk! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være dere kloke damer gjorde vi første forsøket på jentebaby igår vi☺️ EL-testen igår var helt identisk som dagen før, altså en svak teststrek, men ikke noe særlig å skryte av. Derfor tok vi sjansen på at det var lenge nok i forkant! Jeg fortsetter selvfølgelig å sjekke EL, og hvis testene fortsatt er like negative til helgen, prøver vi på nytt på fredag. Må jo la det gå langt over 24 timer mellom hver gang sånn at cellene til mannen ikke er så ferske! :fnise:

 

Det er rart hvor enkelt det er å dele relativt intime detaljer i en dagbok som denne - jeg er egentlig en person som ikke diskuterer sexlivet mitt (eller noen andres forsåvidt) med NOEN! Heller ikke mannen og jeg snakker så mye om sex, vi har det, og så holder det. Men her er liksom sperrene helt borte, og det overrasker meg egentlig hva denne anonymiteten har å si! Ganske spennende igrunn😅 Og veldig befriende egentlig, kanskje jeg skal begynne å snakke litt mer om sex sånn generelt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag kveld - og EL-testen er fortsatt like negativ:klo: Så er tydeligvis ikke syklusen min så stabil så raskt som jeg trodde, men det er for så vidt helt greit - vi prøver jo nå ca annenhver dag frem til testen plutselig begynner å nærme seg positiv, og så ser vi jo hvordan det går. Så ja, det betyr jo nytt forsøk idag! Det som bekymrer meg litt er om jeg i det hele tatt slår ut på disse strimmel-testene! Altså, vil alle få positiv test? Eller er det ikke alle dette faktisk funker på? For da blir jeg jo plutselig stressa for om jeg egentlig har EL uten at det slår ut! For appen min har regnet ut at EL er idag, men så lang er det ikke akkurat noe som tyder på at det er innen rekkevidde:vetikke: Skjønner meg ikke helt på dette, og er nok blant verdens mest utålmodige, så jeg syns det er helt pyton å bare vente for å se... Men jeg har ikke akkurat så mye valg da, så da får vi (dessverre) rett og slett bare vente og se! :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, FruFiolett skrev:

Fredag kveld - og EL-testen er fortsatt like negativ:klo: Så er tydeligvis ikke syklusen min så stabil så raskt som jeg trodde, men det er for så vidt helt greit - vi prøver jo nå ca annenhver dag frem til testen plutselig begynner å nærme seg positiv, og så ser vi jo hvordan det går. Så ja, det betyr jo nytt forsøk idag! Det som bekymrer meg litt er om jeg i det hele tatt slår ut på disse strimmel-testene! Altså, vil alle få positiv test? Eller er det ikke alle dette faktisk funker på? For da blir jeg jo plutselig stressa for om jeg egentlig har EL uten at det slår ut! For appen min har regnet ut at EL er idag, men så lang er det ikke akkurat noe som tyder på at det er innen rekkevidde:vetikke: Skjønner meg ikke helt på dette, og er nok blant verdens mest utålmodige, så jeg syns det er helt pyton å bare vente for å se... Men jeg har ikke akkurat så mye valg da, så da får vi (dessverre) rett og slett bare vente og se! :huh:

Når på døgnet tester du? Har forstått det sånn at det kan være lurt å teste for el morgen og kveld, men aller helst kveld...dersom du tester kun morgen, kan du ha misset el dersom du har relativt kort lh-stigning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tutta23 skrev:

Når på døgnet tester du? Har forstått det sånn at det kan være lurt å teste for el morgen og kveld, men aller helst kveld...dersom du tester kun morgen, kan du ha misset el dersom du har relativt kort lh-stigning...

Takk for svar! Jeg har lest det samme, så har bare testet på kvelden, men kanskje jeg burde testet både morgen og kveld? Få se hvordan testen er i kveld, så skal jeg se om jeg prøver to ganger imorgen. Men det altså en sjanse for at EL har vært uten at jeg har fått det med meg da😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EL-testene er fortsatt negative, og jeg begynner for alvor å lure på hva som foregår - og ikke minst hvordan jeg skal gripe det ann. Enten er syklusen min i utakt, og EL vil komme etterhvert, så vi må bare fortsette å ha sex og jeg må teste, og så stopper vi å ha sex når testen nærmer seg positiv. ELLER, så har jeg hatt EL uten at det har slått ut på test, og derfor er det faktisk mulig at vi har hatt sex midt i eggløsninga, og derfor har ganske stor sjanse for å få gutt igjen isteden. Ingen krise, men ikke helt etter prøve-planen. Så spørsmålet nå er jo om vi bare skal fortsette å ha sex annenhver/tredjehver/fjerdehver dag frem til det eventuelt dukker opp en positiv test, eller om vi nå bare skal vente og se om mensen dukker opp eller eventuelt en positiv graviditetstest er casen om et par uker fordi jeg faktisk har hatt EL. Dilemma!! :ohmy: Jeg skal uansett fortsette med hyppige EL-tester for å se om det skjer noen som helst forandring på resultatene av dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert at du har hatt eggløsning nå. Jeg skumleste raskt HI på ny, og ser at det er kort tid siden du sluttet med P-pillen og at forrigemenssyklus var på hele 35 dager. Hvor lang menssyklus brukte du å ha tidligere? Vent et par mensperioder til, så du er sikker på at mensen er helt i rute før dere prøver for fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hulderen skrev:

Det er ikke sikkert at du har hatt eggløsning nå. Jeg skumleste raskt HI på ny, og ser at det er kort tid siden du sluttet med P-pillen og at forrigemenssyklus var på hele 35 dager. Hvor lang menssyklus brukte du å ha tidligere? Vent et par mensperioder til, så du er sikker på at mensen er helt i rute før dere prøver for fullt.

Nei, det er absolutt ikke sikkert jeg har hatt EL, så jeg skal virkelig fortsette å teste - det burde jeg jo begynt med for lenge siden egentlig! Jeg har egentlig ikke hatt så lang periode uten p-piller de siste ti årene at jeg kan si noe konkret om sykluslengde, men de få månedene før jeg ble gravid sist lå det på mellom 28 og 32 dager - så det er jo faktisk ganske sannsynlig at jeg rett og slett ikke har hatt EL enda! Men idag hadde jeg masse slimete utflod (unnskyld detaljene her nå altså!), så nå er det muligens noe på gang! Skal teste etter jobb i kveld☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, FruFiolett skrev:

Nei, det er absolutt ikke sikkert jeg har hatt EL, så jeg skal virkelig fortsette å teste - det burde jeg jo begynt med for lenge siden egentlig! Jeg har egentlig ikke hatt så lang periode uten p-piller de siste ti årene at jeg kan si noe konkret om sykluslengde, men de få månedene før jeg ble gravid sist lå det på mellom 28 og 32 dager - så det er jo faktisk ganske sannsynlig at jeg rett og slett ikke har hatt EL enda! Men idag hadde jeg masse slimete utflod (unnskyld detaljene her nå altså!), så nå er det muligens noe på gang! Skal teste etter jobb i kveld☺️

Det går bra, når man diskuterer graviditetsforsøk blir slike detaljer normalt samtaleemne ;) 

Jeg kan bare snakke ut fra meg selv, men min erfaring var at de gangene jeg ikke hadde EL, så var menssyklusen lenger enn når jeg hadde EL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hulderen skrev:

Det går bra, når man diskuterer graviditetsforsøk blir slike detaljer normalt samtaleemne ;) 

Jeg kan bare snakke ut fra meg selv, men min erfaring var at de gangene jeg ikke hadde EL, så var menssyklusen lenger enn når jeg hadde EL. 

Ååååhja, altså, ingen EL i det hele tatt? Sikkert tidenes teiteste spørsmål, men kan man få mensen hvis man ikke har hatt EL da? :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruFiolett skrev:

Ååååhja, altså, ingen EL i det hele tatt? Sikkert tidenes teiteste spørsmål, men kan man få mensen hvis man ikke har hatt EL da? :ohmy:

Ja, man kan få mensen selv om man ikke har hatt eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg googlet litt og fant en beskrivelse: «

Menstruasjon uten eggløsning

Det hender en gang imellom at man får mensen uten at man har hatt eggløsning. For at et egg skal kunne løsne, må det være tilstrekkelig høye nivåer av hormonet østrogen i blodet. Noen ganger er nivåene for lave, og da løsner ikke noe egg, men slimhinnen i livmoren vokser likevel. Når slimhinnen er blitt tilstrekkelig tykk, løsner den til slutt av seg selv. Man får da en blødning som kan være litt lengre enn en vanlig menstruasjon.

Dette skjer med alle og er ikke noe å bekymre seg for. Spesielt vanlig blir det når man kommer opp i 40-årsalderen, da eggløsningene kommer sjeldnere. Menstruasjonsblødninger uten eggløsning er ofte lengre og gjør mindre vondt enn en vanlig mensen.»

 

http://www.gravidjaellernei.no/om-graviditet/kroppen-din/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...