Gå til innhold

Hunden vår har bitt et barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her ville jeg tenkt det er noe galt med deres barn, når to hunder måtte avlives. 

Anonymkode: d3ddb...379

Fint å like slike innlegg hva? Hvor noen påstar det er noe galt med barnet.

Barnet var under 2 år begge gangene og begge gangene var det voksne til stede. Jeg tenker det heller er noe galt med hundene. Vår egen var rar med unger og den andre holdt på å sovne. Barnet var ikke voldsom eller "gal" i noen av tilfellene. En hund skal ikke bite i ansiktet når et barn koser med den.

Anonymkode: 5103e...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her omgår du det aller aller viktigste i klippet, og som jeg også skriver: Vi vet ingenting om hvilke signaler denne hunden gir, da vi kun ser den i brøkdelen av et sekund.

Vi vet heller ingenting om dette mennesket som blir bitt, eller dets forhold til hunden. Det er derfor IKKE noe godt "bevis" på at hunder bare biter "ut av det blå". Det er uhyre sjeldent at en hund gjør det, og det er også uhyre sjeldent at man blir alvorlig skadet av hundebitt.

Anonymkode: 2c791...316

Jeg har også blitt bitt av en hund. En venninnes hund som er "engstelig aggressiv" eller noe slikt. Den burde sikkert egentlig vært avlivet, for den har bitt før. Det som skjedde var at hun var på besøk hos meg med hunden sin, men var ute en kjapp tur på butikken mens jeg var alene med hunden. Hunden er ellers glad i meg, kommer til meg og hilser når jeg kommer på besøk eller møter dem. Liker vanligvis å bli kost med, ruller seg på ryggen og vil bli strøket på magen.

Jeg har også passet hunden tidligere i helger og slikt og det har gått veldig bra. Jeg er ikke noe hundekjenner som klarer å se signalene til en hund. Så det kan godt være at hunden har prøvd å advare på forhånd uten at jeg har oppfattet det. Men trodde at hunden var trygg på meg. Men da jeg strakk hånden frem da jeg var alene med hunden, ble jeg bitt. Det var ingen brå bevegelser eller noe slikt. Mulig slikt skjer uhyre sjeldent, men da har jeg vært uhyre uheldig. Og det skjer med meg som en voksen, alminnelig person, med en hund som egentlig kjenner meg. Dette var en mellomstor hund, litt mindre enn den huskyen i youtubefilmen. Antagelig følte hunden seg utrygg fordi venninnen min var borte og jeg rakk hånden frem. Men uansett hva grunnen er så skal ikke en hund bite slik.

Anonymkode: 2d865...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 22.23, AnonymBruker skrev:

Hunden er nå avlivet og begravet..

Det var en hard opplevelse for mannen og meg. Barnet vårt vet ikke sannheten, da jeg vet det vil knuse hjertet..

Nå får vi håpe at samtlige i nabolaget er fornøyde. Naboen kjørte sakte forbi huset vårt i går, for å forsikre seg at hunden vår virkelig var borte:heks: 

Skal ikke være greit å bo på et sted med personer som ikke er glad i dyr. Hundene skal ses men ikke høres omtrent..

Kommer til å savne lydene av minstebarnet vårt. Alle lufteturene, spilloppene, den gode lukten i pelsen, klengingen i sofaen osv. Det var en livsglad og elskelig hund dette, som dessverre ble offer for hundehat.. 

TS

 

 

Anonymkode: 92222...7a2

Kan jo ikke skrive at dere har naboer som ikke LIKER dyr! Man blir jo naturligvis redd for hunder som biter barn - selv om - at det kan være et menneske som er ansvarlig for at bitingen fant sted. Dette vet ikke naboene, og mange er kanskje redd for hunder i utgangspunktet. Og jeg er heller ikke for omplassering av hunder som har bitt, plutselig skjer det igjen, kanskje med et mer alvorlig utfall.

Anonymkode: f3aca...99b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fint å like slike innlegg hva? Hvor noen påstar det er noe galt med barnet.

Barnet var under 2 år begge gangene og begge gangene var det voksne til stede. Jeg tenker det heller er noe galt med hundene. Vår egen var rar med unger og den andre holdt på å sovne. Barnet var ikke voldsom eller "gal" i noen av tilfellene. En hund skal ikke bite i ansiktet når et barn koser med den.

Anonymkode: 5103e...d09

Et to år gammelt barn skal heller ikke kose på et dyr mens det holder på å sovne.... regel nummer én, ikke plag dyr som spiser eller sover. En toåring skal heller ikke sitte ved siden av et dyr alene, da de lett kan være altfor hardhendte.

Anonymkode: 9914f...f3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også blitt bitt av en hund. En venninnes hund som er "engstelig aggressiv" eller noe slikt. Den burde sikkert egentlig vært avlivet, for den har bitt før. Det som skjedde var at hun var på besøk hos meg med hunden sin, men var ute en kjapp tur på butikken mens jeg var alene med hunden. Hunden er ellers glad i meg, kommer til meg og hilser når jeg kommer på besøk eller møter dem. Liker vanligvis å bli kost med, ruller seg på ryggen og vil bli strøket på magen.

Jeg har også passet hunden tidligere i helger og slikt og det har gått veldig bra. Jeg er ikke noe hundekjenner som klarer å se signalene til en hund. Så det kan godt være at hunden har prøvd å advare på forhånd uten at jeg har oppfattet det. Men trodde at hunden var trygg på meg. Men da jeg strakk hånden frem da jeg var alene med hunden, ble jeg bitt. Det var ingen brå bevegelser eller noe slikt. Mulig slikt skjer uhyre sjeldent, men da har jeg vært uhyre uheldig. Og det skjer med meg som en voksen, alminnelig person, med en hund som egentlig kjenner meg. Dette var en mellomstor hund, litt mindre enn den huskyen i youtubefilmen. Antagelig følte hunden seg utrygg fordi venninnen min var borte og jeg rakk hånden frem. Men uansett hva grunnen er så skal ikke en hund bite slik.

Anonymkode: 2d865...47d

Bet den så det gikk hull på huden eller hadde den kontroll? Vesentlig forskjell.

Anonymkode: 9914f...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/16/2018 at 5:55 PM, duplexx said:

Dette. Samboeren din har ikke sett de dempede signalene. Hunden biter ALDRI uten en grunn. 

Bullshit. Hunder kan fint bite uten grunn fordi ett eller annet i hodet deres klikker. Dette skjer forholdvis "ofte" med slik som pitbuller og lignende, så det er en god grunn til at mange syntes slike dyr kan være skumle.

Anonymkode: 9cb1b...40c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Bullshit. Hunder kan fint bite uten grunn fordi ett eller annet i hodet deres klikker. Dette skjer forholdvis "ofte" med slik som pitbuller og lignende, så det er en god grunn til at mange syntes slike dyr kan være skumle.

Anonymkode: 9cb1b...40c

Forholdsvis ofte? Ofte i forhold til hva da?

Anonymkode: 2c791...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bullshit. Hunder kan fint bite uten grunn fordi ett eller annet i hodet deres klikker. Dette skjer forholdvis "ofte" med slik som pitbuller og lignende, så det er en god grunn til at mange syntes slike dyr kan være skumle.

Anonymkode: 9cb1b...40c

Og pitbullen blir sett på som en farlig rase og er ulovlig i Norge..

Anonymkode: 9914f...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avliv

Anonymkode: a9348...d1c

Hvem snakker du til? 

Anonymkode: 29380...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bullshit. Hunder kan fint bite uten grunn fordi ett eller annet i hodet deres klikker. Dette skjer forholdvis "ofte" med slik som pitbuller og lignende, så det er en god grunn til at mange syntes slike dyr kan være skumle.

Anonymkode: 9cb1b...40c

Feil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...