Gå til innhold

Hunden vår har bitt et barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 16.4.2018 den 17.48, AnonymBruker skrev:

Ha ! Hunder biter ikke uten grunn basta!

Krapyl unger som plager hunder,  med foreldre som driter i å følge med- ja, da kan en hund bite. Meget forståelig!

FORELDRE skal følge med små barn i situasjoner med hund. Eldre barn som er vordende psykopater skal heller ikke være rundt hunder.  Voksne er ANSVARLIGE for å lære barn kroppsspråket til hunder. DE må lære det. 

Tror ikke det spøtt på at hunden bare bet ut av intet. Om hunder gjør det så er de dødssyke med sterke smerter, dvs da er eiere mishandlere som lar hunder gå rundt slik.

Anonymkode: 58343...c11

Du bør kanskje ikke ha hund om dette er holdningen din. Hunder kan bite, de kan jakte, de kan være aggressive. de kan være upålitelige og uforutsigbare. En hund som biter er ikke noe og ta vare på med mindre den biter i forsvar under direkte angrep. Verden skal ikke gå rundt og ivareta våre hunder, det er vårt ansvar som hundeiere og påse at rovdyrene vi har valgt og ha som kjæledyr og hobby ikke utgjør en fare for andre, hverken  andre mennesker eller dyr skal være belemret med vår hobby.  

Folk med urasjonell angst for hunder derimot trenger vi ikke ta hensyn til, disse har sine problemer og de trenger vi ikke imøtegå. Er en del av disse også

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er rasen labrador offensiv eller defensiv?

Anonymkode: aace3...709

En labrador er en hund. Hva slags linjer som ligger bak avgjør gemyttet.. 

Aggressive hunder bør avlives. Angstbitere bør avlives. Hunder som har det vondt over tid bør avlives 

Hunder er 60-70% genetikk 30-40% miljø. Tiden og sosialiseringen av hunder fra 4 uker til 6-7 mnd er avgjørende for hvordan hunden blir siden i livet, feil som gjøres i denne perioden er til dels svært vanskelig og rette siden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Er rasen labrador offensiv eller defensiv?

Anonymkode: aace3...709

Generelt sett er den defensiv. 

Anonymkode: bbdea...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2018 den 14.38, Duff skrev:

Hvordan tenker du man skal unngå å møte sykkelister da?

Gå tur i ulendt terreng eller i hagen sin.. har man en psyko bikkje får man ta slike hendt  

Anonymkode: a18e3...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Er rasen labrador offensiv eller defensiv?

Anonymkode: aace3...709

Det er alltid unntak, men labrador regnes som en defensiv rase. Dvs at om den blir utsatt for noe den anser som en mulig trussel, så velger den å trekke seg eller bli passiv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tabris skrev:

Det er alltid unntak, men labrador regnes som en defensiv rase. Dvs at om den blir utsatt for noe den anser som en mulig trussel, så velger den å trekke seg eller bli passiv. 

Her er det én hund som har bitt en unge, og det var en labrador gitt. 

Anonymkode: a18e3...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Her er det én hund som har bitt en unge, og det var en labrador gitt. 

Anonymkode: a18e3...a2d

Defensive hunder kan selvsagt også bite. I tillegg til at det selvsagt er, som sagt, individuelle forskjeller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tabris skrev:

Defensive hunder kan selvsagt også bite. I tillegg til at det selvsagt er, som sagt, individuelle forskjeller.

Ja, og det ser ut til at labradorer og golden retrievere biter oftere enn man tror. Kanskje fordi alle "tror de er snille", fordi de dømmer pga rasen. "Det er en labrador, han biter ikke".

Anonymkode: a18e3...a2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2018 den 19.58, AnonymBruker skrev:

TS her.

Har kontaktet forsikringen, for å høre om det er noen mulighet for å få dekket avlivingen. Det koster mange tusen å avlive en hund..

 

Anonymkode: 92222...7a2

Hjælp!  Er det ditt fokus???? En frisk hund skaø drepes og du er mest bekymret for at det koster penger.....

Anonymkode: f056a...6b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ja, og det ser ut til at labradorer og golden retrievere biter oftere enn man tror. Kanskje fordi alle "tror de er snille", fordi de dømmer pga rasen. "Det er en labrador, han biter ikke".

Anonymkode: a18e3...a2d

Ja, de blir jo ansett som så "barnevennlige" at folk nok ikke alltid respekterer grensene deres. Man kan ikke ta for gitt an enhver labrador eller golden synes det er greit at barn klatrer på dem. I tillegg er det jo litt ymse avl, som det alltid blir med populære raser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hjælp!  Er det ditt fokus???? En frisk hund skaø drepes og du er mest bekymret for at det koster penger.....

Anonymkode: f056a...6b0

Friske hunder biter ikke.

Anonymkode: a18e3...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hunden er nå avlivet og begravet..

Det var en hard opplevelse for mannen og meg. Barnet vårt vet ikke sannheten, da jeg vet det vil knuse hjertet..

Nå får vi håpe at samtlige i nabolaget er fornøyde. Naboen kjørte sakte forbi huset vårt i går, for å forsikre seg at hunden vår virkelig var borte:heks: 

Skal ikke være greit å bo på et sted med personer som ikke er glad i dyr. Hundene skal ses men ikke høres omtrent..

Kommer til å savne lydene av minstebarnet vårt. Alle lufteturene, spilloppene, den gode lukten i pelsen, klengingen i sofaen osv. Det var en livsglad og elskelig hund dette, som dessverre ble offer for hundehat.. 

TS

 

 

Anonymkode: 92222...7a2

Var det ikke heller barnet som ble offer for hundens barnehat? 

Det er veldig kjekt å ha noen å skylde på, men til syvende og sist er dette deres skyld som ikke passet bedre på hunden. 

Anonymkode: fa6e8...14b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tabris skrev:

Ja, de blir jo ansett som så "barnevennlige" at folk nok ikke alltid respekterer grensene deres. Man kan ikke ta for gitt an enhver labrador eller golden synes det er greit at barn klatrer på dem. I tillegg er det jo litt ymse avl, som det alltid blir med populære raser.

Ja..

Anonymkode: a18e3...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor inni all verden skal dere avlive hunden for at den bet én gang? 

Jeg ble bitt til blods av en hund da jeg var mindre, den ble ikke avlivet heldigvis. Jeg var ikke engang i nærheten av denne hunden, den løp bare bort til meg å begynte å bite meg i bena. Det har aldri skjedd mer enn den ene gangen så vidt jeg vet. 

Anonymkode: 0eadc...6cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor inni all verden skal dere avlive hunden for at den bet én gang? 

Jeg ble bitt til blods av en hund da jeg var mindre, den ble ikke avlivet heldigvis. Jeg var ikke engang i nærheten av denne hunden, den løp bare bort til meg å begynte å bite meg i bena. Det har aldri skjedd mer enn den ene gangen så vidt jeg vet. 

Anonymkode: 0eadc...6cd

Vi ble presset. De satt også på finn.no for å sjekke om vi prøvde oss på omplassering. Dette var noe de ikke ønsket at vi skulle gjøre.

TS

Anonymkode: 92222...7a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var det ikke heller barnet som ble offer for hundens barnehat? 

Det er veldig kjekt å ha noen å skylde på, men til syvende og sist er dette deres skyld som ikke passet bedre på hunden. 

Anonymkode: fa6e8...14b

Barnehat?

Til nå har bare ett barn blitt bitt..

TS

 

Anonymkode: 92222...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi ble presset. De satt også på finn.no for å sjekke om vi prøvde oss på omplassering. Dette var noe de ikke ønsket at vi skulle gjøre.

TS

Anonymkode: 92222...7a2

Beklager, men jeg føler at dere ikke har prøvd i det hele tatt. HVA SÅ om hele nabolaget presset dere! Hvis det ikke forelå en anmeldelse så skulle dere ha gjort alt dere kunne for å redde den stakkars hunden! Ringte dere i det hele tatt til dyrevernorganisasjoner, omplasseringsorganisasjoner? Du har konsekvent unngått å svare på alle innlegg om omplassering, så her tviler sterkt på at det var noe dere jobbet for. All forståelse for at dette har vært en vanskelig situasjon for dere, men faen heller. Den hunden fortjente bedre.

Anonymkode: 9914f...f3c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en golden retriver når jeg var liten, den bet både meg og søstra mi, viste seg at den hadde en hjertefeil, så den ble avlivet.

Anonymkode: 33bfa...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi ble presset. De satt også på finn.no for å sjekke om vi prøvde oss på omplassering. Dette var noe de ikke ønsket at vi skulle gjøre.

TS

Anonymkode: 92222...7a2

Virker som noen snåle mennesker! Drit i dem og prøv å få den omplassert isteden. Synes det er fryktelig leit at en hund må dø fordi den har bitt én gang og det ellers ikke er noe som helst galt med den.

 

Anonymkode: 0eadc...6cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Virker som noen snåle mennesker! Drit i dem og prøv å få den omplassert isteden. Synes det er fryktelig leit at en hund må dø fordi den har bitt én gang og det ellers ikke er noe som helst galt med den.

 

Anonymkode: 0eadc...6cd

Hunden er død. 

Anonymkode: b31e4...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...