Gå til innhold

Hunden vår har bitt et barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 hours ago, AnonymBruker said:

Vi ble presset. De satt også på finn.no for å sjekke om vi prøvde oss på omplassering. Dette var noe de ikke ønsket at vi skulle gjøre.

TS

Anonymkode: 92222...7a2

Ja helt sikkert. Hvem legger ut en hund på finn.no som har bitt et barn? Det logiske ville være å ta kontakt med en omplasseringsorganisasjon så hadde dere unngått disse naboene som må ha lite fritid også, merkelig at dere ikke tenkte på det.

Anonymkode: 2c791...316

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 4/19/2018 at 11:17 PM, duplexx said:

Jeg forstår at dette er tungt. Men det virker som dere mangler noe selvinnsikt? Du skriver som om dette er alle andres feil. Og ikke dere, eller hunden. Dere har ikke kunnet nok om hundespråket og derfor ikke sett hundens signaler. DESSVERRE er det mange dyr som må lide fordi EIERNE mangler kunnskap. Dette ligger på deres kappe, ikke nabolagets...

Offer for hundehat skriver du, du må ta deg en runde eller to altså...

 

18 hours ago, Tvist said:

Vil heller si at hunden er offer for eiere som ikke vil jobbe for å finne en annen løsning, og setter status i bygda høyere enn hundens liv. 

 

12 hours ago, AnonymBruker said:

Var det ikke heller barnet som ble offer for hundens barnehat? 

Det er veldig kjekt å ha noen å skylde på, men til syvende og sist er dette deres skyld som ikke passet bedre på hunden. 

Anonymkode: fa6e8...14b

Skjønner dere ikke at ts skriver for å trigge? I hvert eneste innlegg har hen lagt ut "åte" for at folk skal bli forbanna. Det er ikke slik man opptrer når en vurderer om en skal avlive eller omplassere hunden sin, så dette er et troll.

Anonymkode: 2c791...316

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Skjønner dere ikke at ts skriver for å trigge? I hvert eneste innlegg har hen lagt ut "åte" for at folk skal bli forbanna. Det er ikke slik man opptrer når en vurderer om en skal avlive eller omplassere hunden sin, så dette er et troll.

Anonymkode: 2c791...316

Det MÅ ikke være et troll. Kjenner flere hundeeiere som er helt ubrukelige, dessverre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, duplexx said:

Det MÅ ikke være et troll. Kjenner flere hundeeiere som er helt ubrukelige, dessverre...

Ts er bare en ubrukelig skuespiller.

Anonymkode: 2c791...316

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/20/2018 at 1:23 PM, AnonymBruker said:

Vi ble presset. De satt også på finn.no for å sjekke om vi prøvde oss på omplassering. Dette var noe de ikke ønsket at vi skulle gjøre.

TS

Anonymkode: 92222...7a2

Ja, for du vet at naboene dine sitter på finn? 

Uansett virker det veldig spesielt. 

Anonymkode: c997c...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere gjorde det rette. Vårt barn ble bitt i ansiktet av først vår egen hund, deretter en slektnings. Begge ble avlivet ved første mulighet. Har den bitt en gang, kan den gjøre det igjen. Vi praktiserer nulltoleranse. 

Anonymkode: 5103e...d09

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes faktisk ikke at barn skal få klemme og klappe på hunder med mindre hunden og barnet er kjent med hverandre. Mange dyr, både hunder og katter blir usikre på mennesker de ikke kjenner, og spesielt barn fordi de ikke ser og kjenner grensen til dyra. De er ofte hardhente uten å mene det.
Og dette barnet har mest sannsynlig gjort hunden usikker. Dyr ligger gjerne stille før de går til angrep, eller de tydelig gir beskjed, jeg har sett begge deler. 

Jeg synes det er synd hunden skal avlives, men det er jo tragisk at et barn ble angrepet også.

Anonymkode: 33e1d...5cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En normal, frisk hund biter ikke uprovosert eller uten forvarsel :)

Anonymkode: 46cf1...0d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder og generelt dyr angriper aldri uten grunn. Som flere sier kan barnet ha påført hunden smerte, med eller uten vilje. Jeg har faktisk hørt om hunder som har fått nakkeproblemer etter å ha brukt vanlig halsbånd. En usynlig plage som fort kan ende opp som et «uprovosert» angrep fordi hunden ble klappet «feil» og får vondt.

og av og til blir dyr syke. De kan feks få en svulst i hjernen som igjen kan gjøre dem aggressive. 

Trist uansett 

Anonymkode: c2ff1...fff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også legge til at den hunden står verken i bånd eller inneklemt på noen måte som skulle tilsi at den skulle følt seg truet. Den gir ingen forvarsler. Den bare angriper.

Skal aldri ha hund. Utenom å potensielt være farlige for mennesker, så synes jeg hunder er veldig bråkete av seg og krever veldig mye rom i hverdagen.

Anonymkode: 2d865...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil også legge til at den hunden står verken i bånd eller inneklemt på noen måte som skulle tilsi at den skulle følt seg truet. Den gir ingen forvarsler. Den bare angriper.

Skal aldri ha hund. Utenom å potensielt være farlige for mennesker, så synes jeg hunder er veldig bråkete av seg og krever veldig mye rom i hverdagen.

Anonymkode: 2d865...47d

Det er mye som potensielt er farlig for mennesker og et hundebitt er uhyre sjeldent en av dem.

Det bittet som den hunden leverte kommer knapt til å gi et arr, og vi ser den kun brøkdelen av et sekund rett før den biter, så vi kan ikke se om den gir noen signaler i denne videoen. Den sitter imidlertid og stirrer rett foran seg, ser ikke mot den som kommer, og ser veldig anspent ut i det mikroskopiske klippet vi ser.

Anonymkode: 2c791...316

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil også legge til at den hunden står verken i bånd eller inneklemt på noen måte som skulle tilsi at den skulle følt seg truet. Den gir ingen forvarsler. Den bare angriper.

Skal aldri ha hund. Utenom å potensielt være farlige for mennesker, så synes jeg hunder er veldig bråkete av seg og krever veldig mye rom i hverdagen.

Anonymkode: 2d865...47d

Det tror jeg du gjør lurt i.

Anonymkode: 9914f...f3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er mye som potensielt er farlig for mennesker og et hundebitt er uhyre sjeldent en av dem.

Det bittet som den hunden leverte kommer knapt til å gi et arr, og vi ser den kun brøkdelen av et sekund rett før den biter, så vi kan ikke se om den gir noen signaler i denne videoen. Den sitter imidlertid og stirrer rett foran seg, ser ikke mot den som kommer, og ser veldig anspent ut i det mikroskopiske klippet vi ser.

Anonymkode: 2c791...316

Legger også merke til at hunden snur seg bort fra den som kommer. Altså, på det mikroskopiske klippet vi ser snur hunden seg bort og stirrer stivt foran seg, det betyr "jeg vil ikke ha noe med deg å gjøre" på hundespråk.

Anonymkode: 2c791...316

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2018 den 23.04, FactsOverFeelings skrev:

Kan det hende at barnet på noen måte påførte hunden smerte?
Jeg vet naboen min måtte avlive sin hund ifjor i en veldig lignende situasjon, men da viste det seg i ettertid at jævelungen hadde stukket en knappenål gjennom øret på hunden, og at det var derfor den bet.

Synes det er for jævlig at hunder må avlives pga barn er stygge med de og hunden biter i forsvar 😕

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legger også merke til at hunden snur seg bort fra den som kommer. Altså, på det mikroskopiske klippet vi ser snur hunden seg bort og stirrer stivt foran seg, det betyr "jeg vil ikke ha noe med deg å gjøre" på hundespråk.

Anonymkode: 2c791...316

Det er godt mulig at hundeeiere forstår kroppsspråket til en hund bedre, men det er det langt fra alle som gjør. Jeg bare viser hvor fort gjort det kan være å bli bitt. Selv for en voksen person med rolige bevegelser. Verre kan det gå med en større hund og et mindre barn hvis hunden går mer ordentlig til angrep enn å bare bite å hånden. Det kan bli veldig stygt i løpet av bare et par sekunder før andre rekker å gripe inn. Det har skjedd at barn har blitt drept eller alvorlig skadd av hunder før. Jeg som er voksen klarer heller ikke å se at den hunden i videoen gir uttrykk for å ville være i fred. 

50 minutter siden, Snuppah00 skrev:

Synes det er for jævlig at hunder må avlives pga barn er stygge med de og hunden biter i forsvar 😕

De fleste hundeeiere vil nok stille seg uforståelig til at hunden deres biter. Alle tenker som så at deres egen hund er verdens snilleste og flotteste vesen, selv etter den har jaget etter noen for å rive rumpa deres i filler. At det bare var et spontant engangstilfelle. Men det er uønsket adferd av en hund som ikke er ønskelig å avle videre. Jeg synes det med nulltoleranse og avliving er greit. Da ligger ansvaret mer på hundeeierne og det blir en ekstra grunn til å påse at hunden ikke biter. Skulle det bare vært bagatellisert med en liten tur til legevakt og "pyttsan, shit happens" hver gang noen blir bitt, så ville vi nok hatt mye mer hundebitt. Akkurat som at hvis noen hadde sagt "pyttsan" hver gang det er en dødsulykke i trafikken på grunn av uaktsom kjøring og sjåførene aldri ble holdt ansvarlig, så ville det vært flere dødsulykker. Det er hundeeieres ansvar å påse at hundeholdet ikke går utover andre mennesker. Akkurat som at ved andre aktiviteter/arrangementer så er det utøvernes ansvar og det blir gitt pålegg om utbedring dersom noe går galt. Det er ingen menneskerett å ha hund.

Anonymkode: 2d865...47d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2018 den 10.14, AnonymBruker skrev:

Dere gjorde det rette. Vårt barn ble bitt i ansiktet av først vår egen hund, deretter en slektnings. Begge ble avlivet ved første mulighet. Har den bitt en gang, kan den gjøre det igjen. Vi praktiserer nulltoleranse. 

Anonymkode: 5103e...d09

Her ville jeg tenkt det er noe galt med deres barn, når to hunder måtte avlives. 

Anonymkode: d3ddb...379

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Det er godt mulig at hundeeiere forstår kroppsspråket til en hund bedre, men det er det langt fra alle som gjør. Jeg bare viser hvor fort gjort det kan være å bli bitt. Selv for en voksen person med rolige bevegelser. Verre kan det gå med en større hund og et mindre barn hvis hunden går mer ordentlig til angrep enn å bare bite å hånden. Det kan bli veldig stygt i løpet av bare et par sekunder før andre rekker å gripe inn. Det har skjedd at barn har blitt drept eller alvorlig skadd av hunder før. Jeg som er voksen klarer heller ikke å se at den hunden i videoen gir uttrykk for å ville være i fred. 

Anonymkode: 2d865...47d

Her omgår du det aller aller viktigste i klippet, og som jeg også skriver: Vi vet ingenting om hvilke signaler denne hunden gir, da vi kun ser den i brøkdelen av et sekund.

Vi vet heller ingenting om dette mennesket som blir bitt, eller dets forhold til hunden. Det er derfor IKKE noe godt "bevis" på at hunder bare biter "ut av det blå". Det er uhyre sjeldent at en hund gjør det, og det er også uhyre sjeldent at man blir alvorlig skadet av hundebitt.

Anonymkode: 2c791...316

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Skulle det bare vært bagatellisert med en liten tur til legevakt og "pyttsan, shit happens" hver gang noen blir bitt, så ville vi nok hatt mye mer hundebitt. Akkurat som at hvis noen hadde sagt "pyttsan" hver gang det er en dødsulykke i trafikken på grunn av uaktsom kjøring og sjåførene aldri ble holdt ansvarlig, så ville det vært flere dødsulykker.

Du likestiller hundebitt og dødsulykker?

Anonymkode: 2c791...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...