Gå til innhold

Til dere menn som er omskjært... om det er noen her.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri klart å bestemme meg for hva jeg synes er penest av en vanlig penis eller omskjært. Jeg har aldri hatt sex med en omskjært mann så det er noe jeg lurer litt på. Hva føler du er fordelen med en omskjært penis? Hvordan føles det å onanere eller ha sex? Hvordan er det å bli sugd? Savner du følelsen av forhud for eksempel? Den virker lett å holde ren. Får du vond lukt når den ikke er vasket på en stund?

Anonymkode: f59f2...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble omskåret som liten gutt, så kan ikke sammenlikne meg selv med andre, men syns ikke jeg savner no egentlig. Sexen er ok, bjs gir lite dersom dama ikke kan sakene sine. Det er jo folk som påstår at penis blir mindre "følsom" hos de som er omskåret, så "what if" tanken har jo streifet selvsagt. Rent hygienisk er det ok å være omskåret, ingen lukt. 

Anonymkode: 5f50e...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fryktelig vanskelig å savne følelsen av forhud om man aldri har hatt den. Så når bør omskjæringen ha funnet sted i forhold til spørsmålet du stiller der? 

Jeg er omskjært og kunne ikke tenkt meg forhud. Nytelsen vil jeg si for min del er herlig. Holder ut lenge selv om jeg kjenner alle følelser. Den er ekstrem ren og holder seg uten noe lukt og fått komplementer for det av tidligere norsk kjæreste som var vant med «vanlig» penis. Men det bør jo ikke være et issue i og med at alle vasker seg hver dag. 

Sex generelt, og onanering/suging, gir meg ekstremt med følelse så for min del savner jeg ingenting. Har ikke mangel på noe som helst. 

Anonymkode: 3919a...282

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dame men svarer fordet: Omskjært er helt klart penest og renest. Og de holder lengre i senga, og ingen av de jeg har ligget med som har vært omskjært har noe mindre følelse eller noe. De nyter jo sexen like godt som alle andre.
Jeg liker ikke å suge eller runke pikker med mye forhud, syns det er litt.....rart.
Og sex med en mann med mye forhud gir ikke i nærheten av samme stimuleringen som omskjært, for da er det mer som at penisen "inni" huden sin rører på seg, men ikke selve utsiden av penisen/forhuden , blir liksom et etui som henger igjen, i stedet for en penis som stimulerer meg og kjennes for hver milimeter den glir inn og ut.

Anonymkode: eb298...c61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått på norsk skole? «Omskjært» er ikke et ord. :klaske: 

OMSKÅRET som det heter på norsk.

Anonymkode: 3c867...82a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er dame men svarer fordet: Omskjært er helt klart penest og renest. Og de holder lengre i senga, og ingen av de jeg har ligget med som har vært omskjært har noe mindre følelse eller noe. De nyter jo sexen like godt som alle andre.
Jeg liker ikke å suge eller runke pikker med mye forhud, syns det er litt.....rart.
Og sex med en mann med mye forhud gir ikke i nærheten av samme stimuleringen som omskjært, for da er det mer som at penisen "inni" huden sin rører på seg, men ikke selve utsiden av penisen/forhuden , blir liksom et etui som henger igjen, i stedet for en penis som stimulerer meg og kjennes for hver milimeter den glir inn og ut.

Anonymkode: eb298...c61

Her sier du jo i mot deg selv. En mann holder lenger i senga fordi de har noe mindre følelse. 

Anonymkode: 08aab...d29

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her sier du jo i mot deg selv. En mann holder lenger i senga fordi de har noe mindre følelse. 

Anonymkode: 08aab...d29

Veeldig godt poeng. Og btw, det er IKKE normalt med en omskjært penis. Er en grunn til at menn er født med det. Herregud..

Anonymkode: a6567...8d5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri klart å bestemme meg for hva jeg synes er penest av en vanlig penis eller omskjært. Jeg har aldri hatt sex med en omskjært mann så det er noe jeg lurer litt på. Hva føler du er fordelen med en omskjært penis? Hvordan føles det å onanere eller ha sex? Hvordan er det å bli sugd? Savner du følelsen av forhud for eksempel? Den virker lett å holde ren. Får du vond lukt når den ikke er vasket på en stund?

Anonymkode: f59f2...f1c

Hvordan kan man savne følelsen av forhud dersom man ble omskåret som barn? Forresten har dette ingenting med hva som er pent å gjøre. Jeg ville uansett tro det peneste er å ikke være forandret på noen måte, ved å fjerne en del av kjønnsorganet.

Uansett, å ha arr etter omskjæring kan ødelegge mye for en mann.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er dame men svarer fordet: Omskjært er helt klart penest og renest. Og de holder lengre i senga, og ingen av de jeg har ligget med som har vært omskjært har noe mindre følelse eller noe. De nyter jo sexen like godt som alle andre.
Jeg liker ikke å suge eller runke pikker med mye forhud, syns det er litt.....rart.
Og sex med en mann med mye forhud gir ikke i nærheten av samme stimuleringen som omskjært, for da er det mer som at penisen "inni" huden sin rører på seg, men ikke selve utsiden av penisen/forhuden , blir liksom et etui som henger igjen, i stedet for en penis som stimulerer meg og kjennes for hver milimeter den glir inn og ut.

Anonymkode: eb298...c61

Takker, men det har fortsatt ikke noe med hva som er pent å gjøre. At det er renest er en myte. Alle kan vaske seg under forhuden og oftere enn en kvinne kan vaske seg før hun begynner å få utflod og irritasjoner. Menn får ikke sopp av såpevask.

Og det er ikke penest med en penis der man tydelig kan se konsekvensene av omskjæring. Det kan påvirke nytelsen betraktelig. I negativ retning. Man kan få arr ved snittet og nervesmerter. Får man en infeksjon som barn etter inngrepet er det kjørt.

Hvordan du kan merke at en manns forhud er et etui som henger igjen, skjønner jeg ikke. Og det tror jeg ikke på heller. Det er vel ikke en løs pølse, heller. Den må trekkes tilbake og brukes fysisk hånd for å trekkes fram igjen. Den er veldig elastisk. Så det tror jeg er løgn, det du sier der.

Det er ingenting pent ved dette. Det er et religiøst påbud for å vise at man underkaster seg Gud fullt og helt, til det punkt å snitte i penis.

Endret av Tøytigern
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her sier du jo i mot deg selv. En mann holder lenger i senga fordi de har noe mindre følelse. 

Anonymkode: 08aab...d29

Ja, følsomheten må jo bli redusert med årene, gjennom livet. Hvis ikke orker man jo ikke å gå med undertøy og bukser. Dessuten får man en konsekvens menn med forhuden ikke får: Huden på glans penis blir blek og tørr. Dette opplever ikke de gutta som har forhuden sin. De har naturlig smøring der og glansen er beskyttet av forhuden. 

 

Endret av Tøytigern
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen er poenget med å omskjære? Ikke minst små barn som ikke får bestemme selv? Fy faen! Sorry måtte bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Axl skrev:

Hva faen er poenget med å omskjære? Ikke minst små barn som ikke får bestemme selv? Fy faen! Sorry måtte bare. 

Poenget er altså ikke at det skal se spesielt bra ut eller være hygienisk eller gi følsomhet. Poenget er det faktum at man skal skille seg ut fra de andre folkene ( på jorden) ved å gå til det skritt å fjerne en del av penis i underkastelse. Satt i system er det undertrykkelse for å skape en maktbalanse. De som krever omskjæring og de som må godta den. Samt å faktisk regulere seksuell nytelse. Dette er noe av hensikten. Omskjæring er en kontrollmekanisme, hverken mer eller mindre.

 

Debatten om hva som er penest er som om menn (og lesber/bifile) skulle begynne å diskutere hva som er mest sexy av kvinner med eller kvinner uten hijab. Hva som er mest hygienisk med å ha noe over håret eller å ha løst hår. Om kvinner som går i hijab kan bli mer opphisset av sex, når de tar plagget av, frigjør seg og har seg.

Det er faktisk en direkte korrelasjon her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Tøytigern skrev:

Takker, men det har fortsatt ikke noe med hva som er pent å gjøre. At det er renest er en myte. Alle kan vaske seg under forhuden og oftere enn en kvinne kan vaske seg før hun begynner å få utflod og irritasjoner. Menn får ikke sopp av såpevask.

Og det er ikke penest med en penis der man tydelig kan se konsekvensene av omskjæring. Det kan påvirke nytelsen betraktelig. I negativ retning. Man kan få arr ved snittet og nervesmerter. Får man en infeksjon som barn etter inngrepet er det kjørt.

Hvordan du kan merke at en manns forhud er et etui som henger igjen, skjønner jeg ikke. Og det tror jeg ikke på heller. Det er vel ikke en løs pølse, heller. Den må trekkes tilbake og brukes fysisk hånd for å trekkes fram igjen. Den er veldig elastisk. Så det tror jeg er løgn, det du sier der.

Det er ingenting pent ved dette. Det er et religiøst påbud for å vise at man underkaster seg Gud fullt og helt, til det punkt å snitte i penis.


Det er helt klart penest med en omskjært penis, mye forhud er ikke sexy..... Og du får tro hva du vil men er det du eller jeg som har blitt penetrert av omskjærte og ikke omskjærte peniser?
Jo det kan faktisk være litt som en pølse, og da sier det seg selv at om man dytter kjøttet frem og tilbake i skinnet, så kan skinnet fortsatt stå mer eller mindre stille eller bevege seg mindre enn innholdet, så om man ikke har skinnet så kjenner man jo bevegelsen mye mer. Dette gjelder ikke alle peniser, men de med ekstra mye forhud. En omskjært penis stimulerer mere både fordi man kjenner tydelig hele dens bevegelser, og fordi penishodet blir tydeligere så kransen stimulerer mer.

Jeg syns det blir helt fjernt at du sammenligner forhud med hijab, det finnes da mange kvinner som foretrekker selv å bruke hijab og det finnes mange menn som er fornøyd med sin omskjærte penis, og ikke alle blir påtvunget å omskjære seg heller. Det er mange i vesten som gjør dette også så det er ikke bare et religiøst påbud nei.

Å diskutere etikken i religiøs omskjæring er noe helt annet, men det er ikke det som er temaet for denne tråden.

Anonymkode: eb298...c61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Tøytigern said:

Takker, men det har fortsatt ikke noe med hva som er pent å gjøre. At det er renest er en myte. Alle kan vaske seg under forhuden og oftere enn en kvinne kan vaske seg før hun begynner å få utflod og irritasjoner. Menn får ikke sopp av såpevask.

Og det er ikke penest med en penis der man tydelig kan se konsekvensene av omskjæring. Det kan påvirke nytelsen betraktelig. I negativ retning. Man kan få arr ved snittet og nervesmerter. Får man en infeksjon som barn etter inngrepet er det kjørt.

Hvordan du kan merke at en manns forhud er et etui som henger igjen, skjønner jeg ikke. Og det tror jeg ikke på heller. Det er vel ikke en løs pølse, heller. Den må trekkes tilbake og brukes fysisk hånd for å trekkes fram igjen. Den er veldig elastisk. Så det tror jeg er løgn, det du sier der.

Det er ingenting pent ved dette. Det er et religiøst påbud for å vise at man underkaster seg Gud fullt og helt, til det punkt å snitte i penis.

Dette er feil. Infeksjoner er sjeldne når inngrepet er gjort forsvarlig, og de aller fleste infeksjoner er enten selvbegrensende eller lette å behandle.

Hvorfor skal folk bestandig overdrive når man snaker om omskjæring? Det er et helt unødvendig inngrep, men man kan godt være ærlig om at det har lav komplikasjonsrate og minimale til ingen konsekvenser for pasienten. De absolutt fleste komplikasjoner er milde og forbigående, og gir ingen følgetilstand.

Mortalitetsraten er 1:500.000. Til sammenligninger mortalitetsraten ved koloskopi (som er en rutineundersøkelse som regnes som trygg) 1:30.000, og ved kloramfenikolbehandling 1:25.000. Kan vi ikke være ærlige om risiko?

Anonymkode: 1f021...05d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er feil. Infeksjoner er sjeldne når inngrepet er gjort forsvarlig, og de aller fleste infeksjoner er enten selvbegrensende eller lette å behandle.

Hvorfor skal folk bestandig overdrive når man snaker om omskjæring? Det er et helt unødvendig inngrep, men man kan godt være ærlig om at det har lav komplikasjonsrate og minimale til ingen konsekvenser for pasienten. De absolutt fleste komplikasjoner er milde og forbigående, og gir ingen følgetilstand.

Mortalitetsraten er 1:500.000. Til sammenligninger mortalitetsraten ved koloskopi (som er en rutineundersøkelse som regnes som trygg) 1:30.000, og ved kloramfenikolbehandling 1:25.000. Kan vi ikke være ærlige om risiko?

Anonymkode: 1f021...05d

Poenget rr at det er en risiko. Unødvendig risiko på små babyer som ikke får veøge selv om de vil ha et totalt unidvendig inngrep.

Poenget er at én infeksjon er én infeksjon for mye. Et dødsfall er er dødsfallfor mye. Én følgetistand er én følgetilstand for mye. Fordi det er totalt unødvendig og var gelt hensiktsløst. 

Anonymkode: a2736...e5b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Poenget rr at det er en risiko. Unødvendig risiko på små babyer som ikke får veøge selv om de vil ha et totalt unidvendig inngrep.

Poenget er at én infeksjon er én infeksjon for mye. Et dødsfall er er dødsfallfor mye. Én følgetistand er én følgetilstand for mye. Fordi det er totalt unødvendig og var gelt hensiktsløst. 

Anonymkode: a2736...e5b

Dette er poeng man kan få frem uten å lyve om hvilken risiko inngrepet utgjør. Da blir debatten mye mer renhårig.

Anonymkode: 1f021...05d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og sex med en mann med mye forhud gir ikke i nærheten av samme stimuleringen som omskjært, for da er det mer som at penisen "inni" huden sin rører på seg, men ikke selve utsiden av penisen/forhuden , blir liksom et etui som henger igjen, i stedet for en penis som stimulerer meg og kjennes for hver milimeter den glir inn og ut.

Anonymkode: eb298...c61

Det er jo ikke sånn det fungerer. Når menn får ereksjon sklir jo forhuden tilbake, og det er selve penisen som penetrerer. De fleste mennn jeg har vært mer har nok at den dekker penis fullstendig, og på noen pluss litt til når den er helt slapp, men på samtlige så har også forhuden blitt strukket helt ut, når penis er erigert. Har også vært med noen få som har mindre forhud, så hodet alltid titter frem, og med noen få som er omskåret, og de fungerer alle likt med ereksjon, disse forskjellene er bare tydelige når penis ikke er erigert. 

Jeg er ikke mot omskjæring, folk kan gjøre hva de vil med kroppene sine, men det bør være en aldersgrense, som sammenfaller med all annen kosmetisk kirurgi. Folk kan sitter her og fortelle anekdoter om velfugnerende menn med omskårne peniser, men statistikken over gruppa som helhet viser at det er betydelig risiko for seksuelle problemer, som forsinket utløsning og sårhet og infeksjoner hos partner. Dette er ikke noe man skal påføre uskyldige små barn, men voksne menn må gjerne velge dette, selv om jeg ikke skjønner hvorfor de skulle gjøre det, like lite som jeg forstår silikonpupper og kjønnsleppereduksjoner. 

Anonymkode: 029fc...cbe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det å bli sugd? Savner du følelsen av forhud for eksempel? Den virker lett å holde ren. Får du vond lukt når den ikke er vasket på en stund?

Jeg er omskåret ja. Det måtte jeg pga forhuden ble veldig trangt og det var nesten umulig å trekke tilbake. 

Løsning - omskåring. 

Nei, jeg ville ikke gjøre det men måtte det.

Om jeg er forhøyd nå, JA.

Men ja, jeg savnet tidligere. For det er blitt mindre følsom på toppen. Men sexlivet mitt er fortsatt den samme, eller kanskje bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble omskåret som liten gutt, så kan ikke sammenlikne meg selv med andre, men syns ikke jeg savner no egentlig. Sexen er ok, bjs gir lite dersom dama ikke kan sakene sine. Det er jo folk som påstår at penis blir mindre "følsom" hos de som er omskåret, så "what if" tanken har jo streifet selvsagt. Rent hygienisk er det ok å være omskåret, ingen lukt. 

Anonymkode: 5f50e...a7d

Man blir mindre og mindre følsom. Etterhvert er det ikke noen vits å ha sex. Jeg ville aldri hatt en mann som er omskjært. Aldri i livet!

Anonymkode: 5e198...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble omskåret pga svært trang forhud i voksen alder, det var ikke mulig å dra forhuden tilbake i det hele tatt. Savner ikke å ha smerter når jeg har samleie, og savner ikke forhuden. I dag nyter jeg sex, om jeg er mindre følsom i dag enn jeg når jeg hadde forhud vet jeg ikke, men når man hadde vondt så nyter jo man ikke sexen i samme grad. Så jeg er fornøyd med livet nå. Og det har ikke noe med utseendet å gjøre, kun bedre hygiene og no pains anymore

Anonymkode: 6a1a8...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...