Gå til innhold

Jeg lurer på...


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

1 time siden, Emmelise skrev:

I noen tilfeller vil jeg nok nevne at det er ganske vanlig å slå litt over i engelsk. Ikke nødvendigvis fordi man skal prøve seg på "hip og kul", men fordi det faller mer naturlig. Jeg jobber i IT-bransjen f. eks. hvor alt håndteres hovedsaklig på engelsk og kundene man snakker med ikke forstår bæret hvis man bruker de norske uttrykkene.
Samtidig har jeg mange engelske og amerikanske venner som jeg snakker titt og ofte med, og når man slår over såpass ofte så ender det med at de to språkene til tider flyter over i hverandre. Og jeg er ikke det man kaller målgruppen til "ung og hip", snarere tvert imot.

Det er godt mulig at Vegard har delvis av samme problemet som meg. At man er så vant til å kommunisere med andre på engelsk at de to språkene flyter over i hverandre. Og enkelte ordspill og uttrykk er kun brukbare på engelsk, og da er det veldig lett å lene seg på det. Vegard bruker jo ofte uttrykket "starstruck", jeg er faktisk usikker på hva det skulle oversettes til..

Nei, det er ikke det samme. 

Han bruker jo bare ord som amazing osv.. Han tar etter realityshows. Han prøver å være hip, men det blir for dramatisk. Synes han var morsom før (for noen år siden) men vgtv hadde klart seg uten han.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når oppførselen av og til ligner mere på en parodi enn et levende menneske, da tipper det over for min del. 
Jeg sier ingenting negativt om ham. Gutten har humør og underholdningsverdi og...det holder med norsk. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hoppetaujenta skrev:

Målbundet? :) 

Nope! :nori:

Til dømes: Høstens must haves!  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det var bare et eksempel på et teit engelsk uttrykk som vi ikke trenger.

Omduskjønnerhvajegmener? :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

:tommelopp: 

Vårens musthaves mente jeg.

Dæsken det er VÅR og ikke høst!  :hoho:lol.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh...ja, det var noe rart med et skjønner du. :laugh:  Det er natta og Aldri`er bør kanskje sove nå...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

Ehh...ja, det var noe rart med et skjønner du. :laugh:  Det er natta og Aldri`er bør kanskje sove nå...?

Du har rett som vanlig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...