AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #1 Del Skrevet 15. april 2018 Ser ut som det nå går mot slutten for produksjonen av Toyota Avensis, og det er heller ikke planlagt noen erstattet. Dog med kun 39 solgte til nå i år har jo modellen gått fra å være storselger til mer nisje, så den er jo i praksis på lang vei utfaset her i landet. Det store spørsmålet er hvorfor den solgte såpass bra for noen år siden. Kjedeligste drittbilen i sin klasse, på samme måte som at Auris er det samme i sin. Enkelte i Norge har visst fått det for seg at Toyota er kvalitet, bare fordi noen av 90-tallsmodellene er ganske slitesterke, noe som kun har noe å si om man har lyst til å eie en bil når den er rundt 20 år gammel. Husker en reklame for noen år siden «du vil vel ikke være som alle andre, du vil vel være unik». Og det var reklame for Toyota Avensis, den minst unike bilen av dem alle omtrent på det tidspunktet. Som at DDR skulle reklamert for «du vil vel bo i et demokratisk land, så flytt til Deutsche Demokratische Republik, da vel». Noen Avensis- og Auris-eiere her på forumet som kan forklare hva de tenkte på? Anonymkode: 2aa6a...707 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #2 Del Skrevet 15. april 2018 Jeg har Auris, og for meg er det ikke noe poeng i å skille meg ut, eller å være kul. Jeg skal ha en driftssikker bil som fører meg fra a til b, og Aurisen har en størrelse som passer helt perfekt. I tillegg er det enkelt å være Toyota-kunde. Jeg får beskjed når det er på tide med service, gratis hjulskift osv. Godt mulig andre forhandlere har det samme, det har jeg ikke satt meg inn i. Anonymkode: 261da...89e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #3 Del Skrevet 15. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har Auris, og for meg er det ikke noe poeng i å skille meg ut, eller å være kul. Jeg skal ha en driftssikker bil som fører meg fra a til b, og Aurisen har en størrelse som passer helt perfekt. I tillegg er det enkelt å være Toyota-kunde. Jeg får beskjed når det er på tide med service, gratis hjulskift osv. Godt mulig andre forhandlere har det samme, det har jeg ikke satt meg inn i. Anonymkode: 261da...89e «[..]Toyota's family hatch promises much but once again fails to deliver.» https://www.topgear.com/car-reviews/toyota/auris/verdict Anonymkode: 2aa6a...707 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #4 Del Skrevet 15. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser ut som det nå går mot slutten for produksjonen av Toyota Avensis, og det er heller ikke planlagt noen erstattet. Dog med kun 39 solgte til nå i år har jo modellen gått fra å være storselger til mer nisje, så den er jo i praksis på lang vei utfaset her i landet. Det store spørsmålet er hvorfor den solgte såpass bra for noen år siden. Kjedeligste drittbilen i sin klasse, på samme måte som at Auris er det samme i sin. Enkelte i Norge har visst fått det for seg at Toyota er kvalitet, bare fordi noen av 90-tallsmodellene er ganske slitesterke, noe som kun har noe å si om man har lyst til å eie en bil når den er rundt 20 år gammel. Husker en reklame for noen år siden «du vil vel ikke være som alle andre, du vil vel være unik». Og det var reklame for Toyota Avensis, den minst unike bilen av dem alle omtrent på det tidspunktet. Som at DDR skulle reklamert for «du vil vel bo i et demokratisk land, så flytt til Deutsche Demokratische Republik, da vel». Noen Avensis- og Auris-eiere her på forumet som kan forklare hva de tenkte på? Anonymkode: 2aa6a...707 De fleste vil ha en kjedelig bil som går og går istedet for en spennende en med problemer og dyre deler. Anonymkode: 5bbd8...6e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GauteS Skrevet 15. april 2018 #5 Del Skrevet 15. april 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Kjedeligste drittbilen i sin klasse En bil SKAL være kjedelig. Den skal LEVERE, gang etter gang – frakte meg fra A til B. Overraskelser er ikke ønskverdig. Og på det helt avgjørende punktet klarte Toyota å opparbeide seg et meget godt rykte. (Til dels ved hjelp av noen halvvegs tjuvtriks, det skal sies, men merket framstod i alle fall slik). Grei bil for gode sjåfører. Hva drittsjåfører måtte mene, spiller mindre rolle. De kan holde seg til mer "spennende" (går/går ikke?) merker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå