Gå til innhold

Prøvedagbok vol. 2


Metzili

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner absolutt ingen symptomer.... eller  i går kveld fikk jeg  plutselig  høy feber, magevondt og halssmerter. Trodde det var påbegynnende influensa, men i dag er jeg helt fin. Men med et barnehagebarn i hus er det vel heller sannsynlig at det var et eller annet merkelig virus. Halsvondt og feber er ikke et symptom så vidt jeg vet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spotter :( så mensen kommer nok litt tidligere denne måneden.. æsj idag er en drittdag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke kroppen min begynner å klusse med hormoner og syklus. Mensen kom tre dager før IKM, noe som aldri pleier å skje. Det Er bare så typisk at kroppen skal klusse når man faktisk vil bli gravid. Kjenner at jeg ble skikkelig skuffet, trodde egentlig at det ville gå raskere denne gangen siden kroppen nå liksom skal ha lært seg å være gravid 😕 så har jeg en tendens til å krisemaksimere, så negative tanker har allerede slått inn.... men vi er jo bare i PP2 så det er alt for tidlig med slike tanker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at mensen kom! Lykke til i PP3, alle gode ting er tre sier de jo :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
On 7/5/2018 at 10:42 AM, Tyah said:

Så kjedelig at mensen kom! Lykke til i PP3, alle gode ting er tre sier de jo :)

Takk. Dessverre ingen Lykke denne gangen heller. Mensen kom ì dag, 3 dager over egentlig IKM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg endelig faatt PC igjen, og kan skrive litt lengre innlegg. De siste innleggene har blitt veldig korte, siden jeg kun har hatt mobil tilgjengelig og jeg ikke orker aa skrive lange tekster paa den. 

Naa er det uansett tid for EL igjen. Enten har jeg hatt, eller saa har jeg i loepet av de neste dagene. Jeg har vaertfall (sorry for ekle detaljer) masse EL-slim. Vi har saa langt ligget annen hver dag denne uken, saa om EL har vaert boer vi ha truffet. Krysser fingrene for at det klaffer denne maanenden! Da vil termin i saafall vaere rundt den tid naar gutten vaar fyller 3. 

Mannen begynner aa bli utaalmodig med proevingen, han er veldig klar for barn nummer 2. Han ELSKER virkelig aa ha barn, og tror egentlig han har en hemmlig droem om en hel flokk med unger. Jeg er virkelig MYE mer taalmodig denne gangen. Det er saa klart kjipt naar mensen dukker opp, men tenker at det skjer naar det skjer. Det er ganske deilig. Tenker ogsaa at det kanskje blir siste gang jeg gaar gravid, selv om jeg egentlig vil ha 3 barn, men med tanke paa plassen vi bor, leilighet, penger, tid osv. saa er det kanskje ikke helt realistisk. Derfor er det noe jeg troester meg med, at jeg fortsatt har graviditeten, opplevelse av foedsel, og nyfodt baby tilgode. Jeg synes det var helt fantastisk aa vaere gravid sist. 

Paa tirsdag skal jeg til psykolog. Jeg kjenner jeg gruer meg. Jeg skal dit for aa ta tak i vonde ting fra min fortid som ligger aa slumrer i bevisstheten og underbevisstheten. Jeg har vaert hos psykolog tidligere, men med daarlig erfaring. Den gangen gjorde det mer skade enn godt. Haaper og tror det blir anderledes denne gangen. Jeg er saa usikker paa hvordan jeg skal legge frem om mine problemer, foeler liksom at det blir saa unaturlig aa ramse det opp. Og vet heller ikke hva jeg skal fortelle om foerst. Hva ligger liksom i bunnen av de vonde foelelsene. Hva er det viktigste aa fortelle om foerst? Jeg er uansett veldig glad for at jeg endelig har tatt dette steget  igjen. Jeg oensker aa ha det bedre med meg selv, og den eneste veien aa gaa er aa gjoere noe med det. Jeg har utsatt dette i mange aar naa. Saa selv om jeg gruer meg til aa gaa til psykolog igjen, foeles det ogsaa som en lettelse aa faktisk gjoere noe aktivt for aa faa det bedre. 

Haaper dere alle (hvis noen leser :P) har en fin loerdag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/20/2018 at 8:44 AM, Azumarill said:

Jeg leser, men er ikke veldig flink til å kommentere, dessverre :sjenert: (hvilket jeg for så vidt tror jeg  ikke er alene om ;) )

Lykke til hos psykolog i morgen! Håper du får en bedre opplevelse denne gangen! Det krever stort mot å ta det steget!

Saa hyggelig. Ja, jeg er jo selv en av dem som er daarlig paa aa kommentere, og er snikleser i flere dagboeker her inne. 

Det gikk veldig bra hos psykologen Saa det er spennende hvordan det blir fremover, tror og haaper jeg faar jobbet meg gjennom flere av mine problemer sammen med henne. Jeg skal dit igjen paa tirsdag. 

Naa er jeg 6 DPO (hvis jeg velger aa regne etter det typiske at El er 14 dager foer mensen), og jeg foeler meg gravid. Ja, det slaar ikke feil. Hjernen og kroppen lurer meg gang paa gang. Det er jo aaaalt for tidlig aa ha symptomer. Jeg er altsaa kjempe kvalm, og har mye utflod (sorry).  Men ingen oemme bryster, som var mitt foerste tegn paa graviditet sist. Da var det saann at jeg visste at jeg var gravid foer jeg testet, fordi puppene var oemme paa en annen maate enn ved mensen. Dette var 9 DPO. Saa jeg foeler fortsatt at oemme pupper er det foerste symptomet jeg faar neste gang jeg er gravid. Derfor konkluderer hjernen min med at det er alt for tidlig med symptomer, og at jeg ikke er gravid.... 

 

men magefoelelsen min sier at jeg er gravid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo tross alt inni magen at alt skal skje, så magefølelsen skal man ikke kimse av! Krysser fingrene :) Så bra at psykologtimen gikk fint og dere får til et godt opplegg fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Azumarill said:

Det er jo tross alt inni magen at alt skal skje, så magefølelsen skal man ikke kimse av! Krysser fingrene :) Så bra at psykologtimen gikk fint og dere får til et godt opplegg fremover!

Tusen takk! Ja, jeg er veldig glad for at det gikk saa fint hos psykologen :)

 

Ok, jeg klarte ikke aa holde meg! Tok en test i sted etter aa ha holdt meg fra aa tisse i fem timer, og jeg ser en uuuuuuuultra svak strek. Naa er spörsmaalet bare om det er en skyggestrek eller ikke, synes den er litt rosa i fargen men det kan ogsaa vaere innbillning. Dessverre har jeg ingen tester liggende, og vil egentlig ikke kaste bort mer penger paa tester hvis jeg ikke er gravid. Saa hva skal jeg gjöre? Vente til IKM eller teste? :P

Og forresten, hvor vanlig er det med skyggestrek paa slike strimmler? Ser for meg at det er ganske vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjoepte meg en  ny test etter jobb, og har akkurat testet. .. tror den er negativ, men samtidig synes jeg at jeg ser en svaaaak strek, som jeg igjen er usikker paa om er skygge. Faar proeve aa ta bilde av streken saa kan dere hjelpe meg aa tolke.  Foeler jo igjen at den burde vaere tydeligere isaafall siden jeg testet KLART positivt 9 dpo i mine tidligere graviditeter (en endte i SA).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter naermere studering av testen, synes jeg streken ser rosa ut.... spennende 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

  • 2 måneder senere...
On 8/30/2018 at 9:26 AM, tutta23 said:

Gratulerer 😍 det var en fin babystrek!! 

 

On 8/30/2018 at 11:43 AM, Azumarill said:

Gratulerer med graviditeten :hjerte:

Håper du klarer å stole på at det testen sier er riktig og ikke tester masse og sammenligner styrke og så videre. Gravid er gravid :nigo: 

 

On 8/30/2018 at 11:34 AM, Tyah said:

Gratulerer så mye med positiv test! :hjerte:

Tusen takk for gratulasjoner!! 

 Nå er jeg allerde 13 uker på vei. Ukene etter positiv test var ganske utfordrene. Jeg har vært ekstremt kvalm og egentlig ikke klart å gjøre stort annet en å ligge strakt. Heldigvis regnes uke 12 som magisk ikke uten grunn, og kvalmen begynnte  å gi slipp da. Nå kan jeg endelig leve som normalt, og bare det er grunn til å feire. 

Jeg har også vært på TUL og fått bekreftet ett foster med bankende hjerte. Neste uke skal jeg på ny ultralyd. Det blir spennende å se hvordan det har utviklet seg. 

Her hvor jeg bor er det ekstremt mangel på jordmødre, så jordmor måtte jeg ordne så tidlig som uke 7. Hun har allerde vært på besøk hos oss, og  jeg har  bestemt meg for at dersom svangerskapet går bra, og alt står bra til med babyen, så blir det hjemmefødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...