Gå til innhold

90 talls og tidlig 2000 talls tråden


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, GammelSierraFan skrev:

Mange gode der ja, og de gamle er helt klart de beste. Ellers må jeg vel si at min favoritt blant Disney som kom på 90-tallet er Toy Story, husker jeg så den på nattkino, da det var den eneste måten å få sett den uten dubbing. :P 

Ja kjekkest å se de på norsk :)

2 minutter siden, parmanoia skrev:

Men man kunne kjøpe ringetoner og logoer 😁

Jepp, Flintstones og Pink Panther 😃

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, parmanoia skrev:

Men man kunne kjøpe ringetoner og logoer 😁

Ble en liten formue brukt på det, ja. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Winza skrev:

Ja kjekkest å se de på norsk :)

Nei, den var på original-språk, alle de andre forestillingene var på norsk. Er ikke så glad i dubbing, synes stemmene ofte blir feil. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, GammelSierraFan skrev:

Nei, den var på original-språk, alle de andre forestillingene var på norsk. Er ikke så glad i dubbing, synes stemmene ofte blir feil. :)

Jeg har vokst opp med de norske stemmene i tegneserier/filmer og liker de best, blir ikke det samme på noe annet språk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, GammelSierraFan skrev:

Ble en liten formue brukt på det, ja. :blush:

Ja 😇😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, parmanoia skrev:

Ja 😇😇

Husker når jeg fikk min første kamera mobil i 2004. På mobil butikken så betalte jeg 100kr for to klipp fra filmen Uno hvorav klippene bare varte sånn 5 sekunder hver :ler: 

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2018 den 13.45, smalls skrev:

Husker faktisk ikke. Vet bare det var Nintendo 64 grå boks :P Jeg hadde Mario 64, Mario party, yoshi (De søte små dinosaurene) Mario Cart og et Wario spill som jeg ikke husker navnet på.

Jeg trodde faktisk en stund at gnagesårene inni hendene mine aldri skulle bli bra igjen etter å ha spillt Mario party 🙊 Spesielt etter de drakampene. Hadde vært gøy å spille det igjen, men har "bare" PlayStation og gidder ikke bruke så mye penger på det. 

Jeg trente veldig mye på den tiden og var overlykkelig da mp3-spilleren kom, etter endeløse forsøk på å ha discmanen i lomma og det bare hakket og stoppet 😂

Spice Girls - Sporty spice 😍

Flukten fra dyreskogen husker jeg bare som en endeløs løping på konstant flukt og veldig slitsomt. Men sjarmerende med nynorsk (dialekter?) faktisk.

Jeg savner følelsen av å være "fri". Vi trengte ikke være "på" hele tiden, og jeg føler det var mye mer ro, uten å konstant ha oversikt over alt og alle med tanke på Internett, mobil osv. Bare alle timene vi var ute. Endeløse sommere, båtis og den med tyggis. Bilturer med kart, uten GPS og dvd-spillere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Winza skrev:

Husker når jeg fikk min første kamera mobil i 2004. På mobil butikken så betalte jeg 100kr for to klipp fra filmen Uno hvorav klippene bare varte sånn 5 sekunder hver :ler: 

LOL 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Superchips skrev:

Jeg trodde faktisk en stund at gnagesårene inni hendene mine aldri skulle bli bra igjen etter å ha spillt Mario party 🙊 Spesielt etter de drakampene. Hadde vært gøy å spille det igjen, men har "bare" PlayStation og gidder ikke bruke så mye penger på det. 

Jeg trente veldig mye på den tiden og var overlykkelig da mp3-spilleren kom, etter endeløse forsøk på å ha discmanen i lomma og det bare hakket og stoppet 😂

Spice Girls - Sporty spice 😍

Flukten fra dyreskogen husker jeg bare som en endeløs løping på konstant flukt og veldig slitsomt. Men sjarmerende med nynorsk (dialekter?) faktisk.

Jeg savner følelsen av å være "fri". Vi trengte ikke være "på" hele tiden, og jeg føler det var mye mer ro, uten å konstant ha oversikt over alt og alle med tanke på Internett, mobil osv. Bare alle timene vi var ute. Endeløse sommere, båtis og den med tyggis. Bilturer med kart, uten GPS og dvd-spillere.

Hehe husker godt den ene minigamen i Mario Party 1 hvor man skulle snurre joysticken rundt og rundt for å holde flåten unna kantene. Nintendo ble saksøkt for mange hadde slitt av huden sin midt på håndflata :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Winza skrev:

Polyfon :P 

Husker jeg var misunnelig på de som hadde det, og så sur når jeg så alle de kule logoene og ringelåtene som ikke ville funke på min telefon. :P

4 minutter siden, Winza skrev:

Jeg har vokst opp med de norske stemmene i tegneserier/filmer og liker de best, blir ikke det samme på noe annet språk :)

Det er forståelig, når det er det du har vokst opp med. Selv ble jeg etterhvert vant med høre de originale stemmene. :) Dog må jeg si at jeg hadde sansen for de "norske" gribbene i Jungelboken, fikk litt "Club 7" vibber. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, GammelSierraFan skrev:

Husker jeg var misunnelig på de som hadde det, og så sur når jeg så alle de kule logoene og ringelåtene som ikke ville funke på min telefon. :P

Det er forståelig, når det er det du har vokst opp med. Selv ble jeg etterhvert vant med høre de originale stemmene. :) Dog må jeg si at jeg hadde sansen for de "norske" gribbene i Jungelboken, fikk litt "Club 7" vibber. :fnise:

Og sangen blir jo anerledes på engelsk med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Winza skrev:

Hehe husker godt den ene minigamen i Mario Party 1 hvor man skulle snurre joysticken rundt og rundt for å holde flåten unna kantene. Nintendo ble saksøkt for mange hadde slitt av huden sin midt på håndflata :P 

Seriøst? 😂 Husker jeg og fikk gnagsår i henda. Ville jo ikke tape :P

Herregud, for en gøy tråd 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, smalls skrev:

Seriøst? 😂 Husker jeg og fikk gnagsår i henda. Ville jo ikke tape :P

Herregud, for en gøy tråd 😁

Jeg har spilt i hjel Mario Party 2 de siste årene og kan nesten ikke fordra det nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
På 14.4.2018 den 11.59, Winza skrev:

Andre her som syntes 90 tallet var best og har mange gode minner fra den tiden? Filmer, serier, spill osv som dere husker godt fra det tiåret? Jeg var barn på 90 tallet (og tidlig 2000 tallet) så jeg har et sterkt forhold til tegneserier derfra, som Ole, Dole og Doffen og Flukten fra Dyreskogen :)

Dette er tråden for de som vil mimre om 90 tallet (og tidlig 2000 tallet) :)

Husker godt flukten fra dyreskogen. Party of five som det var bilde av i tråden her, xfiles, danser med ulver, sheriffen, sunset beach. Kabel tv/parabolhadde vi ikke så tv begrenset seg litt. Leide vhs filmer i videobutikken, deilig å kunne være utilgjengelig. Ingen kunne ringe å forstyrre aktiviteter, den som ville ha kontakt måtte pent vente. Det var både bra og dårlig. Ringte det en gutt på hjemmetelefonen så var det jo ikke så moro om mamma tok telefonen.. , arbeidsmarkedet var bra, det var jobb til den som ville ha. Kunne haike uten at det var for risikofyllt, ting var ikke så dyrt. 90 tallet var bra saker. Tidsmessig altså. Forutsetningene/oppvekstmiljøet mitt hadde forbedringspotensiale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest making.a.mess

Og jeg som tenkte at data ikke var noe å bruke tid på å lære. Det var nok noe fjas som kom til å floppe......    vel, så feil kan man ta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Og jeg som tenkte at data ikke var noe å bruke tid på å lære. Det var nok noe fjas som kom til å floppe......    vel, så feil kan man ta. 

Jeg hadde tro på data, men ingen tro på Internett. :P

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...