Gå til innhold

90 talls og tidlig 2000 talls tråden


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Gjest Carressa
2 minutter siden, Winza skrev:

På den tiden da man måtte skrive ting for hånd, jeg har knapt skrevet noe for hånd de siste 10 årene :P Nå så begynner jeg alltid å få litt krampe i handa etter å ha skrevet noen setninger og så har jeg en grusom skrivemåte så takker gudene for at vi lever i den digitale verden :biggrin:

Haha. På tide å øve seg litt igjen, da. 😄 Frem med de linjerte bøkene for å øve på løkkeskriften. 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, wintergirl skrev:

Husker foreldrene mine hadde handlet inn kokosruller og potetchips + Donald duck en lørdag for mange år siden. Koste meg skikkelig. Merker et lite savn når jeg tenker på det. Er ikke alltid så mye som skal til :)

Kjekt med gode minner fra barndommen :) 

32 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Var den? Har ikke jeg fått med meg.

https://m.nettavisen.no/nyheter/husker-du-denne/3672667.html Var vel kanskje bare midlertidlig

Disse er tre godsaker som jeg virkelig skulle likt å smake igjen :)

7A0F8BF7-1865-4B04-9AFE-9D66EF85FE56.thumb.jpeg.e144d4f11b0db00921fc818fb8ed55c3.jpeg

2B599B73-F2B1-43E6-8605-54C8E47964D3.jpeg.958f7fbd841f43c4f493ed0b07336ac9.jpeg

18A80999-CA5E-41D5-9FCE-79040702D028.jpeg.d7f6955ead9c618faabfb3f151163498.jpeg

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at jeg alltid hørte på Topp 20, og hvis det kom en fin sang måtte jeg prøve å forte meg for å ta den opp på kassett. Noen ganger satt jeg og ventet på at den og den sangen skulle komme sånn at jeg fikk tatt den opp.

Litt morsomt å tenke tilbake på :)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Elaine Marley skrev:

Jeg husker at jeg alltid hørte på Topp 20, og hvis det kom en fin sang måtte jeg prøve å forte meg for å ta den opp på kassett. Noen ganger satt jeg og ventet på at den og den sangen skulle komme sånn at jeg fikk tatt den opp.

Litt morsomt å tenke tilbake på :)

Før man bare kunne finne den på YouTube eller Spotify :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå så mange gode minner! 😀 Født tidlig på 90-tallet så her var det mye gøy å mimre tilbake til ☺ elsker alt med 90-tallet og tidlig 2000-tallet! 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg var helt i hundre da jeg fikk Nintendo 64 av foreldrene mine i gave i 98. Da var jeg 8 år. Mario 64 fulgte med. Vet ikke hvor den ble av, men har den ikke nå lengere. Barndomsminner 😍

Jeg så på Full House, Passions, Hotel Cæsar, Syv Søstre, Sunnset Beach, Ricky Lake, Sesam stasjon, Mummi Trollet, Fox Kids osv

Vi fikk data i 96/97. Det var stass. Husker det var dyrt og vi måtte ringe opp? eller søke opp for å kunne bruke dataen og det tok noen ganger LANG tid. Også den irriterende lyden som kom 🙈

Enda mer stas var det når jeg fikk min første mobiltlf i 2002. En liten Simmes. Ikke kamera, fargeskjerm eller noe. Kunne kun ringe og sende melding. Før vi fikk mobil, så måtte vi ringe til hustelefonen for å avtale ting. Skikelig gøy å høre på når storesøster snakket i tlf. Var bare å løfte opp røre på den andre hustelefonen :ler:

 

 

Endret av smalls
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ja, 90 tallet. Var ungdom da. 

Skoledagbøker

Spice girls

Boy band

Adidasbukser med knapper

Buffalosko

Alle bukser ble klippet opp på innsiden slik at de gikk over de store joggeskoene eller buffaloene, alt ettersom hva man hadde.

Store hettegensere, Fruit of the loom

Discman 

Analog internett

Topp, Girls, Starlet og andre jenteblader. 

Nokia 5110 

 

Og mye annet jeg ikke husker. Savner ungdomstiden altså.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2018 den 20.19, Sitronmelis skrev:

Åååå så mange gode minner! 😀 Født tidlig på 90-tallet så her var det mye gøy å mimre tilbake til ☺ elsker alt med 90-tallet og tidlig 2000-tallet! 

Hehe med meg, når jeg er på YouTube og for eksempel ser på introen til flukten fra Dyreskogen eller ducktales så får jeg en slik sterk spesiell følelse inni meg :)

Haha hadde tenkt å nevne mummitrollet men mummitrollet, brannmann og postmann pat har jeg sett såpass mange dubber av de siste 8 årene i tillegg til å ha dubbet selv at det føles mer som noe fra nyere tid :skratte: Jeg vil aldri klare å se på postmann pat uten å se for meg at han er et narkovrak :P 

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2018 den 20.20, smalls skrev:

Jeg husker jeg var helt i hundre da jeg fikk Nintendo 64 av foreldrene mine i gave i 98. Da var jeg 8 år. Mario 64 fulgte med. Vet ikke hvor den ble av, men har den ikke nå lengere. Barndomsminner 😍

Jeg så på Full House, Passions, Hotel Cæsar, Syv Søstre, Sunnset Beach, Ricky Lake, Sesam stasjon, Mummi Trollet, Fox Kids osv

Vi fikk data i 96/97. Det var stass. Husker det var dyrt og vi måtte ringe opp? eller søke opp for å kunne bruke dataen og det tok noen ganger LANG tid. Også den irriterende lyden som kom 🙈

Enda mer stas var det når jeg fikk min første mobiltlf i 2002. En liten Simmes. Ikke kamera, fargeskjerm eller noe. Kunne kun ringe og sende melding 

 

 

Nintendo 64 var the real shit på den tiden :biggrin: Husker hvor imponert jeg var over Super Mario 64. Nå har jeg faktisk utrolig nok blitt helt lei spillet siden jeg spilte det i hjel de neste årene :hoho:Men banjo kazooie og oppfølgeren tooie og Zelda spillene elsker jeg dypt fortsatt :)

Hadde du Super Nintendo?

Min første mobil var i julen 1999 da jeg var 8, var svart og hvitt men 8 år gamle meg syntes det var drit kult :biggrin: Husker det var så in å kjøpe ringetoner og så spillet Snake 

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tenåring i 02. Da var det veldig inn med Buffalo sko, Miss Sixty bukse og Jean Paul og Napapirji jakker. Vi gikk mye med disse WOW genserne fra Bikbok. Skulle vi på fest elle noe på ungdomsskolen, så var det ingen som pyntet seg. Var helt vanlig vi kom med jeans og t-shirt liksom

Vi hadde ikke kamera på mobilen, så måtte ta bilder med fotokamera og få bildene tatt ut i en fotobutikk. Husker det var stas å få mobil med kamera. Vi hadde ikke SoMe på den tiden, men hadde noen chatsider. Husker MirQ (eller hva den het) og vi laget bare et Nick og snakket med hverandre. Ikke bilder av oss eller noe.

Så gikk vi ofte i videobutikk og leide film. Savner det. På 90 tallet var det jo VHS og måtte alltid spole tilbake når vi hadde leid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Winza skrev:

Nintendo 64 var the real shit på den tiden :biggrin: Husker hvor imponert jeg var over Super Mario 64. Nå har jeg faktisk utrolig nok blitt helt lei spillet siden jeg spilte det i hjel de neste årene :hoho:Men banjo kazooie og oppfølgeren tooie og Zelda spillene eøsker jeg dypt fortsatt :)

Hadde du Super Nintendo?

Min første mobil var i julen 1999 da jeg var 8, var svart og hvitt men 8 år gamle meg syntes det var drit kult :biggrin: Husker det var så in å kjøpe ringetoner og så spillet Snake 

Husker faktisk ikke. Vet bare det var Nintendo 64 grå boks :P Jeg hadde Mario 64, Mario party, yoshi (De søte små dinosaurene) Mario Cart og et Wario spill som jeg ikke husker navnet på.

Tror jeg hadde et spill på mobilen. Snake. Det var gøy. Så hadde jeg Gameboy med Tetris på :P

For å ikke glemme discman. Hadde ikke plass i lomma, så måtte gå å bære på den :hoho:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, smalls skrev:

For å ikke glemme discman. Hadde ikke plass i lomma, så måtte gå å bære på den :hoho:

Jeg klarte å få plass til discman i lomma, men det hoppet jo som bare det, bare jeg tok noen skritt, så det måtte jeg gi opp. Koblet den til et par små høyttalere på rommet mitt og spilte CDer på den der inne. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2018 den 20.18, Elaine Marley skrev:

Jeg husker at jeg alltid hørte på Topp 20, og hvis det kom en fin sang måtte jeg prøve å forte meg for å ta den opp på kassett. Noen ganger satt jeg og ventet på at den og den sangen skulle komme sånn at jeg fikk tatt den opp.

Litt morsomt å tenke tilbake på :)

Jeg gjorde det samme, husker også at vi tok opp musikk videoer med videospilleren av sanger vi digget på mtv og ztv😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, candykiss skrev:

Jeg gjorde det samme, husker også at vi tok opp musikk videoer med videospilleren av sanger vi digget på mtv og ztv😊

Ja, savner virkelig ikke den spoling frem og tilbake som man måtte med videokassetter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker veldig godt Adidas knappebuksa. Den var veldig populær på 90 tallet.  Ble ikke den kalt for hurtigsexbuksa? 🙊

Alle røyka jo overalt. Huset til besteforeldrene mine var helt innrøyket og bilen. Pappa røyket inne på kjøkkenet hele tiden :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, smalls skrev:

Husker veldig godt Adidas knappebuksa. Den var veldig populær på 90 tallet.  Ble ikke den kalt for hurtigsexbuksa? 🙊

Alle røyka jo overalt. Huset til besteforeldrene mine var helt innrøyket og bilen. Pappa røyket inne på kjøkkenet hele tiden :kvalm:

Hurtigsexbuksa? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, smalls skrev:

Husker veldig godt Adidas knappebuksa. Den var veldig populær på 90 tallet.  Ble ikke den kalt for hurtigsexbuksa? 🙊

 

11 minutter siden, Winza skrev:

Hurtigsexbuksa? :P

Husker det uttrykket. Rask tilgang..... :lur:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Fenixs skrev:

Jeg ble 20 i 1999, så for meg var 90-tallet, ungdomstiden.

Bilderesultat for ungdom på 90 tallet

Herregud, noe så fælt :skratte:

Husker godt disse buksene

IMG_1305.JPG.435f70704c58d6a3b2368f49e6ef34e4.jpg.778c24641d13280d3151a95282080c94.jpg

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...