Gå til innhold

Helt ærlig; hvis Grande-saken var motsatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne saken er en skandale. Jeg reagerer likt på denne saken som jeg hadde gjort hvis kjønnene var byttet om, men jeg ser at det er mange som ikke gjør det. Det er snakk om en beruset 17-åring her, at noen på nesten 40 velger å gå etter noen som er så ung og beruset er utnytting.

Som om ikke det var nok prøver Venstre i tillegg fremstille det som om han er ressurssvak og ikke til å stole på, og Trine Skei Grande fremstiller det som om hun ble "hoppet på"? Da er det en skandale rett og slett, og jeg har null tillit til Venstre og Grande etter dette. 

Anonymkode: 9bc1d...633

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, men ikke glem at hun grafset et titalls menn i skrittet også den samme kvelden. Det er i hvert fall ingen tvil om at det er overgrep. 

Anonymkode: 29c24...c44

Ja om det stemmer er det helt klart et eksempel på dårlig oppførsel og dømmekraft, men forhåpentligvis noe som var resultat av en for fuktig kveld, og ikke en adferd hun pleier å ha. 

Så synes jeg ikke heller at det å ha klådd en kveld i seg selv er så skrekkelig ille, så fremt hun ikke fremstod truende og tok et nei for et nei. Jeg har opplevd det samme fra fulle og kåte jenter, og selv om jeg har takket nei, kunne jeg like gjerne satt pris på det om jeg selv ikke hadde vært i forhold. Den slags interaksjon er såpass grumsete farvann at jeg tenker vi skal ha en viss takhøyde for mislykkede, også vell direkte, forsøk på sjekking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, herzeleid said:

Ja om det stemmer er det helt klart et eksempel på dårlig oppførsel og dømmekraft, men forhåpentligvis noe som var resultat av en for fuktig kveld, og ikke en adferd hun pleier å ha. 

Så synes jeg ikke heller at det å ha klådd en kveld i seg selv er så skrekkelig ille, så fremt hun ikke fremstod truende og tok et nei for et nei. Jeg har opplevd det samme fra fulle og kåte jenter, og selv om jeg har takket nei, kunne jeg like gjerne satt pris på det om jeg selv ikke hadde vært i forhold. Den slags interaksjon er såpass grumsete farvann at jeg tenker vi skal ha en viss takhøyde for mislykkede, også vell direkte, forsøk på sjekking. 

Det er ikke slik at man kan skylde på fylla for det man gjorde. Hvis man ikke greier å aunngå å seksuelt trakassere andre når man er full så burde man ikke drikke.

Det er heller ikke "sjekking" hvis noen kommer tilfeldig bort til meg og grafser meg i skrittet, og det er ikke noe som verken vi menn eller kvinner skal trenge å tolerere.

Endret av LoneWolf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, LoneWolf skrev:

Det er ikke slik at man kan skylde på fylla for det man gjorde. Hvis man ikke greier å aunngå å seksuelt trakassere andre når man er full så burde man ikke drikke.

 

Jeg tror ikke noen har påstått at en skal skylde på fylla, men at det er en viss forskjell på å gjøre dumme ting fordi en er full, og det å gjøre samme handlinger fordi en generelt mener det er greit. 

Sitat

Det er heller ikke "sjekking" hvis noen kommer tilfeldig bort til meg og grafser meg i skrittet, og det er ikke noe som verken vi menn eller kvinner skal trenge å tolerere.

Igjen tror jeg ikke noen har sagt at det er noe en skal tolerere, eller kun sjekking. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt påA.Rajas agenda her,han bidrar jo bare til at saken får mer omtale og publisitet. Er det ledervervet han er ute etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mkigjen skrev:

Lurer litt påA.Rajas agenda her,han bidrar jo bare til at saken får mer omtale og publisitet. Er det ledervervet han er ute etter?

Ja, la oss håpe det.  Abid Raja eller Terje Breivik som ny partileder før kjerringa kjører hele partiet i grøfta.

Anonymkode: 214b5...066

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, la oss håpe det.  Abid Raja eller Terje Breivik som ny partileder før kjerringa kjører hele partiet i grøfta.

Anonymkode: 214b5...066

Dersom ikke Venstre nå tar grep og bytter ut lederen, så kommer dette til å ramme partiet hardt. Slik saken står nå, så gir partiet sin stilletiende aksept til det som har skjedd. Det er det de viser ved ikke å foreta seg noe. 

Anonymkode: 608be...621

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom ikke Venstre nå tar grep og bytter ut lederen, så kommer dette til å ramme partiet hardt. Slik saken står nå, så gir partiet sin stilletiende aksept til det som har skjedd. Det er det de viser ved ikke å foreta seg noe. 

Anonymkode: 608be...621

 De satser vel på at denne saken etterhvert kommer til å rulle over av seg selv, og gå i glemmeboken..

 Og det er jo tross alt veldig lenge til neste valg...

Anonymkode: 89b74...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 De satser vel på at denne saken etterhvert kommer til å rulle over av seg selv, og gå i glemmeboken..

 Og det er jo tross alt veldig lenge til neste valg...

Anonymkode: 89b74...574

Ja. Men det spørs om ikke allerede neste meningsmåling vil bli en real kalddusj..

Anonymkode: 608be...621

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som at mange har en slags grunnholdning om at kvinner, f.eks, ikke kan være kjønnsdiskriminerende. Eller at folk med mørk hud ikke kan være rasistiske. Dermed legitimeres forskjellsbehandling gjennom at man indirekte insinuerer at noen grupper er så svake at de trenger særbehandling. Det er dette som er den ekte rasismen og sexismen. Ikke ordpolitiet som driver "virtue signaling" fordi de ønsker å oppfattes som bedre og mer tolerante enn andre

Selvfølgelig må Grande gå. "ALLE" vet at ingen menn hadde sluppet unna med å antaste 10 damer i fitta, for deretter å dra med seg en full 17-åring ned på et jorde og pult henne. Han hadde blitt kastet på ræva ut av politikken for lengst.

Personlig driter jeg i hvem Grande puler på en eller annen harry bygdefest i Trøndelag. Men hvis det å bli fornærmet skal være den nye folkesporten i dette landet, så skal det i hvert fall være like kjipt og kjett for alle. Metoo my ass.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke Venstre-lederen er avsatt innen en uke, så kommer jeg til å kjøre min egen lille aksjon. Jeg kommer til å boikotte alt som har med partiet Venstre å gjøre. Ikke gi en eneste klikk på en eneste nyhetssak som omhandler det partiet. Fullstendig ignorering. Kommer til å late som partiet ikke finnes. Ja, jeg vet det er barnslig og ikke betyr noe for andre enn meg selv. Men jeg finner det helt horribelt at ikke Venstre tar denne saken mer på alvor. Når de kan ignorere, så kan jeg også.

Anonymkode: 608be...621

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ikke Venstre-lederen er avsatt innen en uke, så kommer jeg til å kjøre min egen lille aksjon. Jeg kommer til å boikotte alt som har med partiet Venstre å gjøre. Ikke gi en eneste klikk på en eneste nyhetssak som omhandler det partiet. Fullstendig ignorering. Kommer til å late som partiet ikke finnes. Ja, jeg vet det er barnslig og ikke betyr noe for andre enn meg selv. Men jeg finner det helt horribelt at ikke Venstre tar denne saken mer på alvor. Når de kan ignorere, så kan jeg også.

Anonymkode: 608be...621

Me too!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trine Skei Grande er valgt inn som ny leder for Venstre - med trampeklapp.

Så da vet vi Venstres syn på hva kvinner kan gjøre uten konsekvenser.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ops2 skrev:

Så da vet vi Venstres syn på hva kvinner kan gjøre uten konsekvenser.

Dette er synes de aller fleste mennesker har.

Anonymkode: 3e5c6...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.4.2018 den 1.14, jabx skrev:

Han var ikke så beruset at han var ute av stand til å gi sitt samtykke, og det var ikke Grande som skjenket ham.

Skjerp deg.

Han var 17 år og ble sjenket av voksne og utnyttet seksuelt av en voksen. DU må skjerpe deg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Peaches skrev:

Han var 17 år og ble sjenket av voksne og utnyttet seksuelt av en voksen. DU må skjerpe deg.

Slik er bare galt når den voksne er mann det vet du vel.

Anonymkode: 3e5c6...d5b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 14.4.2018 at 5:10 PM, AnonymBruker said:

VG og Dagbladet er heller ikke en pålitelig kilde, så strengt talt er det vel ingen kilder som er pålitelig hvis man skal følge din logikk.

Anonymkode: d5de5...dcf

Jeg snakker ikke om grad av tabloid, men om faktisk pålitelighet. Resett følger ikke vær varsom-plakaten og de betaler involverte parter forcderes historier. Det gjør ikke VG eller Dagbladet.  

Anonymkode: b48c8...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg snakker ikke om grad av tabloid, men om faktisk pålitelighet. Resett følger ikke vær varsom-plakaten og de betaler involverte parter forcderes historier. Det gjør ikke VG eller Dagbladet.  

Anonymkode: b48c8...530

Vent, tror du helt ærlig på det du selv skriver her, at VG/Dagbladet aldri har betalt for en lekasje eller et tips i en nyhetssak? :skratte:

Og hva ved vær varsom-plakaten er det Resett ikke har fulgt? Hva med det faktum at nesten alt av "riksmedia" har bedrevet med ryktespreding og fake news på denne saken da? https://www.dn.no/nyheter/2018/04/17/0502/Politikk/giske-var-ikke-pa-auf-fest
Har de fulgt vær varsom-plakaten her siden de tydeligvis ikke har sjekket opp i fakta til sakene de har trykket, men har heller bare ukritisk trykket usannheter og sverting av Giske?

Anonymkode: d5de5...dcf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...