Gå til innhold

Blødning etter sex!! Håpløs og trenger råd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok, skal prøve å holde det kort: 

Kvinne 27, har fått påvist "lettblødende livmorhals" pga. ektopi. 

Ingen kjønnsykdommer(har testa meg for alt, flere ganger), normale celleprøver og alt det der.

Det er en ufarlig tilstand som gjør at jeg blør når cervix/livmorhalsen blir berørt som f.eks ved samleie. Jeg kan ikke begynne med å fortelle hvor mye dette påvirker livskvaliteten min. Jeg har prøvd alt: laseroperasjon, sluttet med p piller(som hjalp i 2 uker), urter, akupunktur(som også hjalp i 2 uker), diett, you name it. Og nå tenker jeg på å prøve laser igjen for å se om det funker 2. gangen. Jeg har prøvd å bruke svamp og softcup under sex og det gjør bare at jeg blør mer. Av og til blør jeg mye under sex, andre ganger blør jeg litt etterpå også starter det neste dag, av og til varer det bare noen timer og andre ganger flere dager. Jeg blir sprø!! Det er 0 system på det, og jeg klarer ikke å takle det rett og slett. Og jeg er en person som har vært gjennom flere traumer i livet og har både insomnia, angst, ocd og depresjoner i blandt, men det jeg ønsker meg mest av alt er at denne blødningen skal gå bort. Jeg kan leve med alt det andre så lenge bare dette kan gå bort. Jeg blir lei meg og gråter hele tiden, og blir lei meg bare jeg tenker på sex. 

Føler meg håpløs, og trenger virkelig at dette skal gå bort. Er det andre som sliter med dette problemet, og som har noen tips? Jeg vurderer å ta laser for andre gang men er redd for at det blir verre. 

Anonymkode: 0ae6f...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet dessverre ingenting om dette, så kan ikke hjelpe deg. Men det høres tungvint og vanskelig ut, og jeg håper at du finner en løsning. 💛

Anonymkode: 9fc52...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir du så lei deg av dette? Får du smerter under/etter sex? Blør du mye?

Jeg har samme tilstand som deg. Jeg blør også etter samleie.. ikke så mye at det blør igjennom trusa og det virker som at jeg bare får en blødning (det som evt. Kommer ut neste dag er gammelt blod), og det bryr meg egentlig ingenting. Eneste problemet er at sex kan være litt smertefullt. Jeg fossblør når jeg er hos gynekologen og de blir alltid like satt ut, men alt står bra til inni der så jeg har bare akseptert at det er sånn jeg er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det ikke like ille som dere her, men sålenge jeg ikke blør mye så gjør jeg ingen tiltak.

Dvs; jeg må unngå bunning og bakfra-stilling(det blir helt krise - mest pga smerter). Blør du mengder, uansett stilling? Og plager dette partneren din?

Anonymkode: b3a17...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iLoveMyBed
11 timer siden, Occulta skrev:

Hvorfor blir du så lei deg av dette? Får du smerter under/etter sex? Blør du mye?

Jeg har samme tilstand som deg. Jeg blør også etter samleie.. ikke så mye at det blør igjennom trusa og det virker som at jeg bare får en blødning (det som evt. Kommer ut neste dag er gammelt blod), og det bryr meg egentlig ingenting. Eneste problemet er at sex kan være litt smertefullt. Jeg fossblør når jeg er hos gynekologen og de blir alltid like satt ut, men alt står bra til inni der så jeg har bare akseptert at det er sånn jeg er. 

jeg vet ikke. Jeg prøver å takle det men av en eller annen grunn så er dette veldig vanskelig for meg. Sikkert mest pga at jeg ikke har kontroll + at sex er veldig viktig for meg, og jeg får ikke friheten til å gjøre hva jeg vil under sex når jeg blør. Det plager meg også at det ikke er noe system på blødningene. De siste månedene har blødningsmønsteret vært slik at av og til blør jeg rett etterpå dvs. etter et penis har kommet i kontakt med cervix som vil si at jeg da blør under sex, også dagen etter, og tredje dag er gammelt blod, eller så kan jeg få en fossblødning under sex(heldigvis skjer ikke dette hver gang!), andre ganger blør jeg bare i en halv dag så er det borte, og andre ganger starter blødningen 2. dag etter sex. Det ideelle er jo å ikke blø under sex, men etter. Men det plager meg at jeg aldri vet. Hadde jeg blødd litt etter sex og litt neste dag, og det var slik hver gang så hadde det ikke plaget meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iLoveMyBed
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det ikke like ille som dere her, men sålenge jeg ikke blør mye så gjør jeg ingen tiltak.

Dvs; jeg må unngå bunning og bakfra-stilling(det blir helt krise - mest pga smerter). Blør du mengder, uansett stilling? Og plager dette partneren din?

Anonymkode: b3a17...121

Det er 0 system på blødningene. Hvor mye jeg blør har ingenting med hvilken stilling vi tar. Jeg tror det er hormonelt, da østrogen kan ha påvirkning på slimhinnene. Partneren min er verdens mest tålmodige type, men det påvirker han også. Ikke det at jeg blør, men det at det plager meg så mye. Jeg blir jo ofte lei meg, og det resulterer i at vi har mindre sex og jeg undertrykker min libido. Det har blitt et problem som har gått utover sexlivet vårt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Har samme plage. Laser hjalp godt noen mnd, men så var det på an igjen, sånn som gynekologen forventet. Tror faktisk at vi må lære oss å akseptere at slik er det bare. 

For min del er det partners reaksjoner og følelser rundt blodet som er verst. Han blir alltid så bekymret for om jeg har vondt, og føler at han skader meg. Jeg har brukt mye tid på å forklare at det ikke er vondt for meg. Han begynner å akseptere det nå. 

Syns likevel at det er skikkelig utrivelig de gangene vi må rett i dusjen å vaske av oss blod etter sex. Noen ganger må vi hive sengklær til vask, og overmadrassen ser ikke ut! 😅😅 Min største frykt er å bli dumpet sånn at jeg må gjennom dette med en ny mann. Er jo litt flaut. Og det ødelegger noe av sex opplevelsen når man må stoppe fordi en er så tilgriset med blod. 

Uansett er det ikke stort å gjøre med dette for min del. Fikk tips av min gynekolog om å begynne med hormonspiral, han mente at det ville hjelpe. Det passer dårlig for meg, siden vi blir prøvere om ikke veldig lenge. Men kanskje det er verd å teste for deg? 🙂 

Anonymkode: 1649a...c34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...