Gå til innhold

Tutta og mannen prøver igjen 😻


tutta23

Anbefalte innlegg

Fikk mensen igår! Da regner jeg med at det blir ny runde med Letrozol.

Har idag oppdaget at blodprøver, som ble tatt i januar mtp på blodpropprisiko, som jeg har fått beskjed om var helt fine, ikke egentlig var tatt. Bare en av tre blodprøver var tatt, og den viktigste prøven var ikke tatt. Ble utrolig lei meg når jeg oppdaget det!! Disse prøvene blir tatt hvis man opplever flere aborter etter hverandre. Jeg har bare hatt 1 abort for et år siden, men jeg kan  ha økt risiko for blodpropp i svangerskapet på grunn av at jeg har en autoimmun sykdom. 

Nå venter jeg på telefon fra gynekologen. Skal spør henne om jeg skal fortsette med Letrozol. Jeg vil også spør om jeg kan gjøre et forsøk med Prednisolon denne syklusen.

Har fri før jobbehelg idag, er deilig, men kjenner at jeg ikke klarer å fokusere på å gjøre så mye idag. Er så spent på svaret fra gynekologen (typisk hvis hun ikke ringer før sent i ettermiddag😝)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk telefon fra gynekologen på fredag når jeg satt i tannlegestolen med munnen proppet med alskens remedier 😂er det ikke festlig 😅 hadde avtalt med tannlegen at hun kunne svare hvis telefonen ringte, forklare situasjonen, og be dem ringe opp igjen. Gynekologen var visst hissig på å ta helg, men hun gikk med nød og neppe med på å ringe tilbake etter 10 min slik at tannlegen kunne gi meg taleevnen tilbake 😥. Gynekologen var alt annet enn imøtekommende da hun ringte opp igjen. Hun hørtes oppgitt ut over at jeg lurte på om jeg skulle fortsette med Letrozol. Hun hadde visst sagt det da jeg var hos henne... fikk klarsignal om å starte med Prednisolon...og null forståelse for at det hadde blitt kluss med blodprøvene mine. Hun gav meg virkelig følelsen av å være dum og hysterisk. Ikke noe god følelse. Gråt i bilen på vei hjem fra tannlegen. Føler man må stå så på selv for å få en grundig oppfølging, og for å få ting til å skje. Jeg oppfører meg kanskje litt desperat. Men jeg mener det er med god grunn. Har bare 3 pp igjen for at det skal klaffe, hvis ikke jeg får overtalt mannen til å fortsette. Og da må ingen hindringer stå i veien de få pp vi har igjen...💪👊

Har et lite handikap når det kommer til egen helse. Er nemlig sykepleier, og har litt grunnlegende forståelse om kroppen. Nok til at jeg kan gruble over alt som kan være galt...

Blir nok iallefall siste gangen jeg kontakter den gynekologen igjen. Følte ingen form for medlidenhet eller overbærenhet fra den dama.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt! Tenker at gynekologene i de situasjonene møter så utrolig sårbare mennesker. Det minste man bør forvente er litt forståelse! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, bondekone skrev:

Så utrolig kjipt! Tenker at gynekologene i de situasjonene møter så utrolig sårbare mennesker. Det minste man bør forvente er litt forståelse! 

Tror kanskje ikke man forstår hvor liten og sårbar man føler seg før man har vært der selv...desverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme gynekologen som ikke viser forståelse, vi er da bare mennesker. Sender en stor klem og krysser fingrene for denne prøveperioden 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Nikketutta skrev:

Dumme gynekologen som ikke viser forståelse, vi er da bare mennesker. Sender en stor klem og krysser fingrene for denne prøveperioden 😊😊

❤takk❤

Nå har jeg kjøpt vitaminer til mannen, sink og c-vitamin. Skal visstnok være bra for spermen 😂 vi satt og så på Kongsvik-klinikken her om dagen, og mannen holdt på å le seg skakk. Kjente seg vel litt for godt igjen det med det paret som prøver å bli gravide....

Her skal ingenting være uprøvd...

Skal mest sannsynlig starte med Prednisolon også denne måneden. Har en autoimmun sykdom som betyr at immunforsvaret er "overaktivt". I noen tilfeller kan kroppen (immunforsvaret) oppfatte et befruktet egg som en trussel, og "angripe" det. Prednisolon demper immunforsvaret, så det kan kanskje være gunstig for meg både mtp sykdommen og på å bli gravid... 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, ja vi ser og på kongsvik klinikken. «SÅ ille er jeg faktisk ikke», sier jeg. Han var heldigvis enig😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med tullene mine på en bitteliten høstferie 😄 Mannen måtte bli hjemme på grunn av jobb... jeg rekker akkurat hjem til å begynne prøvingen på dag 11 i syklus (søndag). Kjenner jeg er litt spent på om EL kommer i rimelig tid denne gang. Forrige pp kom EL på dag 18 ( med Letrozol). Er jo egentlig litt seint?!

Har tatt Prednisolon 2 dager nå. Synes å merke en positiv virkning i form av litt økt energinivå  ☺ er litt nervøs for at Prednisolonen skal påvirke EL....

Kunne hatt svart belte i bekymring 😂!!

Dette blir pp 8 (9 med det som endte i MA). Er jo over et år siden vi startet og prøve. Men på grunn av litt lange sykluser, og fordi vi hoppet over noen måneder i beg. av året, blir det ikke så mange pp...

Nå må det bare klaffe! 

 

Endret av tutta23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 10. PP 9. 

Synes det er så deilig at dagene fra mensen til de fruktbare dagene går ganske så raskt!!! Vet ikke om andre opplever det sånn da...

Gleder meg til å komme hjem til mannen i morgen. Litt avstand gjør jo bare at gjensynsgleden blir stor, og vi kan forhåpentligvis nyte "the babymaking" en god del den kommende uken 😆 !

Hatt en fin helg så langt med unger, familie og min beste venninne ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2018 den 20.48, tutta23 skrev:
 

Er med tullene mine på en bitteliten høstferie 😄 Mannen måtte bli hjemme på grunn av jobb... jeg rekker akkurat hjem til å begynne prøvingen på dag 11 i syklus (søndag). Kjenner jeg er litt spent på om EL kommer i rimelig tid denne gang. Forrige pp kom EL på dag 18 ( med Letrozol). Er jo egentlig litt seint?!

Har tatt Prednisolon 2 dager nå. Synes å merke en positiv virkning i form av litt økt energinivå  ☺ er litt nervøs for at Prednisolonen skal påvirke EL....

Kunne hatt svart belte i bekymring 😂!!

Dette blir pp 8 (9 med det som endte i MA). Er jo over et år siden vi startet og prøve. Men på grunn av litt lange sykluser, og fordi vi hoppet over noen måneder i beg. av året, blir det ikke så mange pp...

Nå må det bare klaffe! 

 

Hva slags dose Prednisolon får du og hvor lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Cati skrev:
 

Hva slags dose Prednisolon får du og hvor lenge?

Merk at doseringen er ment for min autoimmune sykdom, ikke som fertilitetsbehandling. Men håper at en sideeffekt for meg vil være økte sjanser for vellykket graviditet.

10 mg i en uke. Detetter 7,5 mg i en uke. Så 5 mg etter det inntil videre. 

Det lille jeg har funnet om fertilitetsbehandling og Prednisolon er vel at det brukes mellom 5 og 10 mg.

Endret av tutta23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kropp, kan du ikke spille litt på lag med hodet og følelsene mine. 

Jeg skjønner ikke hva som skjer. Er på syklusdag 17, har tatt Letrozol for å fremme EL, men har til nå ikke hatt noen av de vanlige symptomene på EL. Sist syklus var EL på dag 18, og jeg merket symptomer fra dag 14-18. 

Har idag hatt litt kremaktig, tykk, hvit utflod.

Har lagt inn aksjer ca annenhver dag denne uken.

Jeg som gledet meg sånn til å merke at EL snart skulle være rett rundt hjørne, og virkelig nyte prøvingen. I stedet er jeg nok en gang kjempeforvirret og motløs. Jeg som de siste årene har hatt megatydelige tegn på EL. 

Tung dag idag også mtp at ungene har vært trøtte, og hatt diverse sinne/trass-anfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Syklusdag 36, 9 eller 10 dpo.

Jeg er veldig stolt over å ha latt være å teste til nå denne syklusen. Jeg prøver å være fornuftig og ha litt bakkekontakt. Jeg er ikke så flink til det når det kommer til babyprøving. Jeg gikk faktisk gjennom "normal"-butikk igår, og greide å gå forbi graviditetstestene uten å kjøpe 😂 Har 5 stk hcg-tester "teste tidlig" fra babyplan. Har tenkt å prøve at de skal holde til neste runde også (som det forhåpentligvis ikke blir noe av) 😝

Vi får se på hvilket tidspunkt det rakner for meg, og jeg er på testekjøret igjen 😅

Nå er det andre syklus med Letrozol, og første runde med Prednison. Ser jo ikke ut til at Letrozol har hjulpet noe på sykluslengden min denne omgangen. Ligger an til en 40-dagers syklus, med eggløsning ca på dag 26 😣. Hvis jeg har hatt eggløsning da. Håper det, og har ihvertfall hatt de vanlige symptomene på eggløsning.

Litt usikker på om jeg bør be legen om å doble dosen Letrozol dersom vi ikke lykkes denne gangen heller...noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går du på enkel dose nå? Tar du ultralyd av eggstokkene? Hvilke dager tar du letrozol på? Det er sikkert ikke dumt å høre iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar enkel dose fra dag 3-7. Jeg tok kun blodprøve på dag 20 forrige syklus. Men ingen oppfølging utover det. Gikk til privat gynekolog, og er utrolig skuffet over oppfølgingen. Hadde forventet  UL under prøvingen med Letrozol, og i det minste en oppfølgingstime...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, tutta23 skrev:
 

Tar enkel dose fra dag 3-7. Jeg tok kun blodprøve på dag 20 forrige syklus. Men ingen oppfølging utover det. Gikk til privat gynekolog, og er utrolig skuffet over oppfølgingen. Hadde forventet  UL under prøvingen med Letrozol, og i det minste en oppfølgingstime...

Rart du ikke fikk UL ja! Da er det jo mulig å faktisk se hvordan eggene ligger ann🤔 var blodprøve på dag 20 for å sjekke at EL hadde skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, bondekone skrev:
 

Rart du ikke fikk UL ja! Da er det jo mulig å faktisk se hvordan eggene ligger ann🤔 var blodprøve på dag 20 for å sjekke at EL hadde skjedd?

Jepp. Og blodprøven bekreftet det. Men det hadde den ikke gjort denne gangen siden jeg antar at el var på dag 26 og at jeg nå er på dag 36 uten at mensen har kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, tutta23 skrev:
 

Jepp. Og blodprøven bekreftet det. Men det hadde den ikke gjort denne gangen siden jeg antar at el var på dag 26 og at jeg nå er på dag 36 uten at mensen har kommet.

Skjønner.. krysser fingrene for at ikke mens kommer uansett !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra jobb igår, og oppdaget en lett synlig skyggestrek på testen jeg tok om morgenen (lett å se med det blotte øye, men får ikke fanget streken med mobilkamera). De gangene jeg har vært gravid har det vært skyggestreker på testene før jeg har fått klar positiv test. Hadde derfor såklart litt forventninger når jeg tok en ny test i dag tidlig - men den var blenda. Ikke antydning til skygge engang.

Ømme pupper er på plass som vanlig på denne tiden i syklus. I natt kjente jeg skikkelig strekk i livmoren når jeg snudde meg litt brått i sengen. Har kjent litt på stikninget og murringer nederst i magen de siste dagene. Har også en syk apetitt for tiden - men det kan like gjerne skyldes at jeg tar prednisolon.

I kveld når vi satt og så tv kjente jeg plutselig en rar stikking/brennende følelse i lysken. Var et øyeblikk overbevist om at dette måtte være et tegn på at jeg var gravid! Kommenterte det til mannen, og i samme øyeblikk gikk det opp for meg at det var strømpebuksa som stramte i lysken 😂 I prøvebobla? Jeg? Hæ, forstår ikke hva du mener!%?

Forventet mens mandag eller tirsdag...

Ny test i morgen tidlig da vel antar jeg....

Ligger her og kjenner en del mensmurringer dog...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...