Gå til innhold

Tutta og mannen prøver igjen 😻


tutta23

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Møkk og søle ⛈😾😠

Ingen mens idag...

Måtte på butikken å kjøpe tester idag...

Kjøpte 2, for å kunne ta 1 med en gang, og spare en til morgenurin i morgen...

Var jo selvfølgelig BLENDA test i ettermidda %@¿¡

Hadde riktignok drukket 2 kopper ca 1 time før testen...så det lille tynne håpet jeg har igjen, er at urinen var veeeldig uttynnet 😟

Jeg er så DRITT-lei negative tester...😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen positiv test denne måneden heller, og mensen kom, trofast som bare det, i går ettermiddag 😧

I morgen har jeg time hos gynekolog! Kjempefestlig med mensen og hele pakka 😵 men men, det får stå sin prøve. Forhåpentligvis kan vi få litt hjelp til å optimalisere muligheten vår for et etterlengtet trekløver ☘

Bør vel få lage meg en liste med alle spørsmålene jeg har. Tror jeg leste at det var satt av 20 min. Syntes det hørtes litt lite ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tutta23 skrev:

Det ble ingen positiv test denne måneden heller, og mensen kom, trofast som bare det, i går ettermiddag 😧

I morgen har jeg time hos gynekolog! Kjempefestlig med mensen og hele pakka 😵 men men, det får stå sin prøve. Forhåpentligvis kan vi få litt hjelp til å optimalisere muligheten vår for et etterlengtet trekløver ☘

Bør vel få lage meg en liste med alle spørsmålene jeg har. Tror jeg leste at det var satt av 20 min. Syntes det hørtes litt lite ut...

Masse lykke til - det kommer til å gå helt fint ☺️ Håper dere får litt hjelp på veien ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Nikketutta skrev:

Masse lykke til - det kommer til å gå helt fint ☺️ Håper dere får litt hjelp på veien ❤️

Takk for lykkeønskningen, det er godt å få noen støttende ord 💗

Da var besøket hos gynekologen overstått!! Noe av det første hun spurte meg om var om vi hadde tenkt å gå så langt som med prøverør. Jeg sa at vi ikke hadde det. Da ble hun litt sånn..."men hva tenker du at jeg skal hjelpe deg med da? Du må nesten regne med at det ikke er så lett å bli gravid i din alder"...kjente at jeg ble skikkelig lei meg, og hadde lyst til å begynne å gråte, men beit det i meg. Svarte at jeg hadde håpet at jeg kunne få hjelp med noe form for hormonbehandling....så kom vi inn på det at jeg har uregelmessige sykluser, og da fikk jeg plutselig litt forståelse fra henne igjen...

Synes det var rart at hun var så lite imøtekommende med en gang. Man oppsøker jo liksom ikke gynekolog for moro skyld. 

Resten av besøket var greit. Hun undersøkte meg og forklarte, og svarte på de spørsmålene jeg hadde. Alt så greit ut mtp livmor og eggstokker. Ingen cyster (som jeg var litt bekymret for), men jeg hadde "fine" eggposer sa hun.... ingen tegn på tidlig overgangsalder (tatt blodprøver tidligere)....

Konklusjonen ble at jeg skulle prøve Letrozol for å "pushe" eggløsning, og forhåpentligvis få kortere sykluser.

Sitter hjemme nå og føler for å gråte ut frustrasjon, skuffelse og lettelse. Frustrasjon over at prøvingen tar så lang tid,og over plager jeg har pga en kronisk sykdom som ikke kan behandles i prøvetiden, og fordi jeg er så sliten. Skuffelse over mensen som kom på søndag. Lettelse for at vi nå får litt hjelp på veien. Kjenner det hadde vært godt å få lettet på trykket. Men jeg kan ikke gråte nå... skal straks gjøre meg klar for kveldsvakt, og kan ikke komme på jobb med røde øyne og hovent ansikt. Får bite det i meg igjen....

Blodprøve skal jeg ta dag 21, som jo blir en lørdag. Glemte jo å spør om det var best å ta prøven dagen før, eller 2 dager etterpå. Erfaringer? Heller mot å ta den fredagen, for da kan jeg jo eventuelt ta den på nytt på mandagen.

Solskinnshistorier med bruk av Letrozol mottas med stor takknemlighet. Må prøve å holde motet oppe nå 🙉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en kjip måte gyn møtte deg! Godt du fikk litt forståelse og prøve ut hormoner, det blir spennende! 

Regner med det er progesteron testen du tar? Den skal iallefall tas 1uke før forventet mens, altså dag 21 i 28 dagers syklus. Jeg tok den f.eks på dag 20 i min syklus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner frustrasjonen din godt, men la tårene komme. Du har lov til å gråte, noen ganger er det lov å syntes synd på seg selv ❤️ Håper du får god effekt av Letrozol. Gikk på det selv sist prøveperiode, og da skulle jeg ta blodprøve på dag 20, hvis du 21 og 22 var i en helg. Så jeg ville tatt prøven på fredag ☺️ krysser fingrene for at dette gjør susen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, bondekone skrev:

For en kjip måte gyn møtte deg! Godt du fikk litt forståelse og prøve ut hormoner, det blir spennende! 

Regner med det er progesteron testen du tar? Den skal iallefall tas 1uke før forventet mens, altså dag 21 i 28 dagers syklus. Jeg tok den f.eks på dag 20 i min syklus. 

Ja, det blir veldig spennende å se om dette gjør susen ☺ Ja, jeg skal ta progesteron-prøve. Blir veldig interessant å se om jeg egentlig har eggløsning. Har liksom hele tiden trodd at jeg har det, helt til denne siste syklusen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nikketutta skrev:

Skjønner frustrasjonen din godt, men la tårene komme. Du har lov til å gråte, noen ganger er det lov å syntes synd på seg selv ❤️ Håper du får god effekt av Letrozol. Gikk på det selv sist prøveperiode, og da skulle jeg ta blodprøve på dag 20, hvis du 21 og 22 var i en helg. Så jeg ville tatt prøven på fredag ☺️ krysser fingrene for at dette gjør susen!

Takk for tips, da blir det dag 20 ☺ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

CD 20, Dpo 2

Lenge siden oppdatering nå. Ser ut til at Letrozol har kortet ned syklusen min iallefall. Forrige syklus var på 40 dager, og nå ligger det an til 31 dagers syklus hvis jeg tolker symptomene mine riktig. Vi har fulgt gynekologens oppskrift til punkt og prikke 😅 Samleie annenhver dag fra CD 10-18. Håpet er som vanlig tent på nytt for at vi skal lykkes denne gangen. 

 

Jeg prøver å stresse ned, og få nok hvile, så kroppen ikke skal være for sliten til å ta imot et befruktet egg. Det er ikke så lett å ta livet med ro med full jobb, og 2 små barn hjemme. Men prøver å ta små pauser når jeg kan, ikke legge for mange planer på fritiden, og legge meg (oss) tidlig. Så får vi se om vi nå endelig lykkes å bli gravide igjen denne måneden.

Nå skal det bli utrolig deilig med helg!! Har tatt blodprøve idag, for å sjekke om jeg har hatt EL. I følge helsesekretæren kunne jeg forvente å få svar til tirsdag!

Nå begynner de deilige, håpefulle, vanskelige og nervepirrende dpo-dagene. 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tider 😀 er det første syklus ned noe medisiner? Har du påvist at det ikke var EL før? Er litt nyskjerrig, vi skal jo til undersøkelse snart, men jeg påviser jo EL gjennom temp, samt at jeg tok blodprøve en gang. Legen mente derimot at «jeg må prøve medisiner noen ganger først uansett, som påvirker syklusen» men kan ikke fforstå det skal være nødvendig når jeg vet jeg har EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er første syklus med Letrozol. Jeg har nok EL noen sykluser iallefall. For jeg ble gravid i fjor i august, og jeg har hatt en positiv g-test i vår også. Men på grunn av uregelmessige sykluser er det mulig at jeg ikke har EL hver måned. Så syns det var verdt et forsøk med Letrozol, så får kroppen lott hjelp til å kicke igang eggløsninga iallefall...jeg har ikke så mye å tape på det. Det blir uansett ikke ivf på oss. Vi har ikke råd til det, og får ikke dekket det offentlig når vi har 2 fra før.

Mannen har gitt det ut året, etter det syns han det er nok prøving (vi er 37 og 41 straks). Så jeg håper selvfølgelig at vi lykkes før det 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tutta23 skrev:

Ja det er første syklus med Letrozol. Jeg har nok EL noen sykluser iallefall. For jeg ble gravid i fjor i august, og jeg har hatt en positiv g-test i vår også. Men på grunn av uregelmessige sykluser er det mulig at jeg ikke har EL hver måned. Så syns det var verdt et forsøk med Letrozol, så får kroppen lott hjelp til å kicke igang eggløsninga iallefall...jeg har ikke så mye å tape på det. Det blir uansett ikke ivf på oss. Vi har ikke råd til det, og får ikke dekket det offentlig når vi har 2 fra før.

Mannen har gitt det ut året, etter det syns han det er nok prøving (vi er 37 og 41 straks). Så jeg håper selvfølgelig at vi lykkes før det 😢

Skjønner! Da krysser jeg fingrene for at dere lykkes innen det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lite spennende å melde om her 😝

Negativ g-test 9, 10 og 11 dpo 😣

Ny test i morgen tidlig ✌

Ingen spennende symptomer heller, kun ømme pupper som alltid før mens (nå for tiden)...

Vært forkjølet i helgen, så har blitt mye slacking på sofaen. Svigermor og mannen har tatt med seg ungene hver sin gang i flere timer, for å ka meg få litt sjanse til å komme til hektene 💕💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 dpo

Enda en morgen med negativ test, da regner jeg med at løpet er kjørt for denne pp også...

Hadde selvfølgelig håpet oppe siden jeg tok Letrozol denne pp, og blodprøven jeg tok på cd 20 viste sikker eggløsning...

Nå begynner dette virkelig å tære på psyken altså. Hadde ikke trodd at det kunne bli så tungt å ikke lykkes med prøvingen, vi som har to flotte og friske jenter allerede...men ønsket om tredjemann er bare så utrolig stort 💔

Får prøve å gripe et halmstrå av håp, siden TR ikke har kommet enda (ventes onsdag). Men en g-test burde nok slått ut, da jeg bruker sensitive tester på 10ml/u.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 dpo

 

Måtte se tilbake litt i kalenderen og på kg - for å prøve å finne ut når jeg testet positivt når jeg var gravid i fjor. 

Fant ut at jeg testet positivt 13 dpo.

Vel, det var blenda test idag også.

Håpet er syltynt. Forventer mensen i morgen tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dpo

Ingen mens så langt, og blenda g-test😐

Helt sikker på EL, pga blodprøve, så en test burde slått ut idag...

Blir visst en pp 9 for oss...😫

Endret av tutta23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke den hersens mensen bare komme da 😡 så vi kan komme videre...

Vet jo at det ikke er noe spire der likevel.. 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...