Gå til innhold

Tutta og mannen prøver igjen 😻


tutta23

Anbefalte innlegg

13/14 dpo

Negativ CB digital og bayplan sin tidligtest idag :vetikke:

Var forberedt på at det kunne skje...så er fattet...om det er en "kjemisk", så er det i allefall positivt at jeg har hatt eggløsning, og hans svømmere er spreke nok til å befrukte...så får vi se hva som skjer de nærmeste dagene...20180614_071829.thumb.jpg.142202844835a94e24fe50c922084ad1.jpg

Den til høyre er fra igår kveld, og den til venstre er fra i dag tidlig.... spent på hvordan en test blir i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 minutter siden, Lene25 skrev:

Håpet er ikke ute før mensen kommer! 

Heier på dere 🤩👏🏻🌱❤️

Har et ørlite håp...men er forberedt på alt 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen kom i kveld... :sur:

Har time hos fastlegen til tirsdag...

Håper det er noe hjelp å få...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært hos fastlegen idag. Hun er bare en fantastisk lege. Tok diverse blodprøver, og fikk henvisning til gynekolog. Hun var ganske sikker på at jeg har regelmessig eggløsning, på grunn av regelmesdig syklus, og flere svake graviditetstester i disse prøveperiodene. Spørsmålet er hvorfor de beftuktede eggene ikke utvikler seg som de skal... Alderen min er jo ikke en fordel for meg, men legen antydet at jeg kanskje var sliten og stresset, og at det var et dårlig utgangspunkt for å bli gravid. Hun ville sykemelde meg i 2 uker, for at jeg skulle få mulighet til å komme meg litt ovenpå igjen. Protesterte først, fordi jeg er redd hva andre vil tenke om det...er jo ikke syk i den forstand. Spurte legen om hun syns det var uetisk å bli sykemeldt for noe så egoistisk som ønske om barn. Hun svarte at Norge trenger barn, som kan ta seg av en aldrende befolkning, så det hadde hun ingen betenkeligheter med. Hun lovet også god oppfølging ved et eventuelt svangerskap, og antydet mulig sykemelding da også...

Jeg takket til slutt ja til sykemelding, og håper at overskuddet skal komme snikende nå frem mot sommerferien...

Ellers har vi hatt omgangssyke i heimen av og på i halvannen uke nå...de voksne har foreløpig sluppet unna, men eldstemann er hjemme idag i "karantene".... håper vi går en frisk sommer i møte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 6 idag

Venter på eggløsningstester som jeg har bestilt på nettet....kommer nok de nærmeste dagene, men må nok uansett vente litt med å begynne å teste...

Vanligvis eggløsning på CD 21-22. Men ser jeg tilbake på januar - mars hadde jeg eggløsning på CD 15-16 🙉 Hadde ikke gjort noe om syklusene ble 5-6 dager kortere som de var i vinter 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 11...

Og begynte med eggløsningstester og prevensjonsfri sex i kveld...

Ellers fått time hos gynekolog i oktober 😅...får jo inderlig håpe vi er gravide innen den tid...

Endret av tutta23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 15...

Aner virkelig ikke hva som skjer her i gården... Fikk positiv eggløsningstest på tirsdag morgen, CD 13. Testene hadde vært stigende 2 dager før det. Negativ EL-test igjn tirsdag kveld. Fint det, og vi har lagt inn aksjer selvfølgelig. Men det  jeg ikke skjønner er at EL-slim har vært heelt fraværende... Mye EL-slim i 4-5dager har vært fullt til stede i mine sykluser i flere år. Ikke pleier EL å være så tidlig i syklus heller...Så jeg stoler ikke helt på at EL har vært allikevel...Mistenker at kroppen må ha flere forsøk på å slippe egget....og at EL-slim, og ny positiv test kommer om noen dager...

Misunner de som har regelmessige sykluser på 28 dager... lange sykluser på 33-35 dager, og sen eggløsning gjør prøvetiden ekstra lang...nesten en uke ekstra unødvendig ventetid hver syklus 😭...

Men,men...kan ikke gjøre så mye annet enn å vente å se...

Deilig med sommer og varme i allefall😎

Synes det hjelper litt på kreftene med sykemelding...men har nok en del å ta igjen av tapt hvile...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var det visst på tide med en liten oppdatering igjen. Jeg er en smule forvirret...

EL-slim kom som forventet noen dager etter den første positive EL-testen. Det varte i 5-6 dager. 

Fikk positiv EL-test igjen på forrige søndag (CD 18)...men de holdt seg positive i flere dager 🤔 tror jeg tok den siste testen (gikk tom) onsdag morgen. Hvis jeg ikke husker feil var den aller sterkeste testen tirsdag morgen...men hva skal dette liksom bety? Noen som har peiling, og kan hjelpe meg å forstå dette? Rimelig usikker på hva jeg skal regne som EL-dag...noen som blir med og gjetter😅???tips mottas med takk...

Må jo være noe mellom 2-5 dpo idag da ???? Har uansett prestert å reise på ferie uten alle graviditetstestene mine 😂 utrolig at jeg klarte å glemme DET, av alle ting....når jeg tross alt tenker på dette prøvestyret dagen lang...😅

Kan jo selvfølgelig kjøpe nye, men prøver jo å være litt økonomisk oppi det hele...

Mannen kommer etter i morgen, så får se om han husker å ta de med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen hadde IKKE tatt med testene...😅 vet ikke om det er positivt eller negativt 🤔

Må i såfall kjøpe meg et par "dyre" tester dersom testekløen blir for ille... er nok uansett ikke vits i å teste før nærmere helgen, og er jo uansett litt usikker på når EL har vært...

Å den ventetiden.... 🙉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventetiden er helt grusom altså.. Trist å lese at du har opplevd kjemisk! Har selv opplevd svake streker etterfulgt av negative tester og mens, men vet ikke om det er kjemisk/eller vært noe galt med testene. Det er uannsett utrolig vondt og skuffende :sad: Håper dette blir deres siste prøveperiode, lykke til! :hjerte::blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 - 11 dpo:

Jeg har for første gang ikke testet på 9 dpo 👏 veldig fornøyd med meg selv, at jeg klarte å motstå fristelsen å kjøpe test på ferie 😅 

Nå er vi på vei hjem. 40 min til vi er hjemme tipper jeg, så da ryker jeg vel på en test jeg da  😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er omtrent likt i syklusen, jeg er rundt 9 dpo tror jeg, litt usikker på når EL var 😮 Har du testet? Jeg ble veldig nysgjerrig nå ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nikketutta skrev:

Vi er omtrent likt i syklusen, jeg er rundt 9 dpo tror jeg, litt usikker på når EL var 😮 Har du testet? Jeg ble veldig nysgjerrig nå ❤️ 

Testet negativt igår og idag...men har håpet oppe. Er også litt usikker på når EL var. Hadde positiv EL-test i flere dager på rad. Men IKM er tirsdag eller senest onsdag tipper jeg. Blir ny test i morgen tidlig. Jeg klarer aldri å holde meg til IKM.

Har du testet enda? Har lagt merke til at vi er flere som er nokså likt i syklus her inne nå. Disse dagene går så sakte. Syns tiden gikk relativt raskt da vi har vært på ferie en ukes tid. Nå kjenner jeg velkjente symptomer på ømme pupper og stikninger i livmor....kan jo være både pms og graviditetstegn, så får bare vente å se...🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, tutta23 skrev:

Testet negativt igår og idag...men har håpet oppe. Er også litt usikker på når EL var. Hadde positiv EL-test i flere dager på rad. Men IKM er tirsdag eller senest onsdag tipper jeg. Blir ny test i morgen tidlig. Jeg klarer aldri å holde meg til IKM.

Har du testet enda? Har lagt merke til at vi er flere som er nokså likt i syklus her inne nå. Disse dagene går så sakte. Syns tiden gikk relativt raskt da vi har vært på ferie en ukes tid. Nå kjenner jeg velkjente symptomer på ømme pupper og stikninger i livmor....kan jo være både pms og graviditetstegn, så får bare vente å se...🙄

Jeg røyk på en smell i dag og testet, blendahvit. Men som du sier så er det jo fortsatt håp, da det er noen dager til IKM (min er forøvrig også forventet tirsdag eller onsdag i følge appen). Vurderer å ta en test i morgen, men skal prøve å holde meg til ihvertfall tirsdag. Har kjent litt murringer i noen dager, så håper jo virkelig det er sant og ikke bare ønsketenkning. For hvis man kjenner etter så har man jo fort mange symptomer 🤨

Håper virkelig vi begge to får positiv test denne perioden, det syns jeg vi har fortjent ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror håpet er ute for denne pp...er drittlei av negative tester. Jeg og mannen snakka om å gå til privat gynekolog dersom det ikke lykkes denne måneden. Har time i oktober via det offentlige, men på grunn av alderen vår, og på grunn av at mannen min kun vil gi prøvingen ut året, orker jeg ikke å vente så lenge...

Kunne kanskje med intens mysing skimte en svak skygge på testen i dag tidlig, men tror nok det er mest innbilning/ønsketenkning. Har hatt veldig ømme pupper de siste dagene, men syns de er mindre ømme idag! Skulle bare ønske jeg kunne spole tiden frem til onsdag, så mensen kan komme, og jeg kan innstille meg på ny pp.... holder på å gå på veggene akkurat nå...vil bare ha svar på om vi kommer til å få et etterlengtet barn nr 3... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender hjertevarme klemmer til dere! Håper det virkelig lykkes for dere snart ❤️ 
Jeg angrer ikke på at jeg tok en ekstra tur til privat gynekolog, det er verdt pengene når man føler at man ikke kommer noe vei! 

Endret av Nikketutta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nikketutta skrev:

Sender hjertevarme klemmer til dere! Håper det virkelig lykkes for dere snart ❤️ 
Jeg angrer ikke på at jeg tok en ekstra tur til privat gynekolog, det er verdt pengene når man føler at man ikke kommer noe vei! 

Takk for det @Nikketutta ! Det ble mensen på meg også her idag 😢 har vært en travel dag her idag, så fikk ikke ringt gynekolog. Men det blir nok noe av det første jeg gjør i morgen tidlig... Har ingen tid å miste!!

En varm klem til deg også ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...