Gå til innhold

Tutta og mannen prøver igjen 😻


tutta23

Anbefalte innlegg

10 timer siden, tutta23 skrev:

Det er mannen min som egentlig ikke var så innstilt på flere barn, men som gav det en sjanse, med et vindu ut året... For min skyld - siden det er et utrolig høyt ønske for meg. 

Vi er uansett ikke kandidater for offentlig ivf, siden vi har 2 barn fra før. 

Har gått til en privat gynekolog, hvor jeg fikk en heller lunken oppfølging. Hadde ventet noe annet når man gikk privat. Er skuffet over det, hun har ikke overbevist meg om at alle midler er tatt i bruk for å fremskynde en graviditet. Føler jeg mest har kommet med alle forslagene selv.. Og jeg vil nok tenke en stund på om det var andre ting som burde vært prøvd... Men men... Uansett er det ikke sikkert at ting hadde vært annerledes med en mer engasjert gynekolog. Men jeg hadde kanskje følt litt mer på en ro med at jeg hadde blitt tatt mer på alvor... 

Æsj, så kjipt med sånn lunken oppfølging! Det skal jo ikke være sånn - og ihvertfall ikke når man går privat i tillegg! Hva tenker du selv om å stoppe nå da? Siden du har ønsket det så innmari, blir det vondt å «gi det opp», hvis du skjønner hva jeg mener? 

Har du tatt test idag forresten? ☺️🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7.12.2018 den 8.52, FruFiolett skrev:

Æsj, så kjipt med sånn lunken oppfølging! Det skal jo ikke være sånn - og ihvertfall ikke når man går privat i tillegg! Hva tenker du selv om å stoppe nå da? Siden du har ønsket det så innmari, blir det vondt å «gi det opp», hvis du skjønner hva jeg mener? 

Har du tatt test idag forresten? ☺️🤞🏼

Mensen kom på fredag, og det ble ikke flere tester nei. Er ikke alltid så flink til å oppdatere her inne. Det går litt i ett for tiden. 

Det er virkelig vondt å "gi det opp". Da vi startet var jeg liksom overbevist om at det kom til å skje, og at det bare var et spørsmål om når eventuelt. Klarer liksom ikke helt å forstå hvorfor det ikke skjer, når jeg har blitt så lett gravid tidligere. Jeg grubler en del over det, og er litt trist av og til. Men jeg er ikke trist hele tiden. Jeg har mange ting å glede meg over. Jeg har en snill, morsom og omtenksom mann, og to flotte jenter som jeg elsker over alt på jord. Jeg prøver å tenke alle de mulighetene vi har fremover uten en ny graviditet, må fokusere på det positive. Tenker på at jeg skal jobbe mindre, dra på turer med familien, bruke litt oppsparte midler (som skulle vært brukt til en forlenget permisjonstid) på å pynte opp litt hjemme, pusse opp litt, ha mer overskudd til jentene og ha bedre tid til hobbyen mine. Jeg kan bare ikke grave meg ned i det ene jeg ikke kan få. Livet er for kort til å være bitter... 

Men ja, innimellom er det skikkelig sårt, og jeg kommer til å lengte en god stund enda etter et barn til å elske... 💔

I går bestilte jeg ny time hos gynekologen (som jeg egentlig ikke var så happy over). Jeg klarer ikke legge fra meg tanken om at jeg kanskje kunne ha prøvd blodfortynnende. 

Da jeg ringte gynekologen, så sa egentlig sekretæren at det ikke var ledige timer før jul. Jeg forklarte saken (i håp om å i det minste få en telefontime), om at vi kun hadde et forsøk igjen på å prøve å bli gravide, og at jeg så gjerne ønsket å høre om jeg kunne få prøve blodfortynnende dette forsøket. Da svare sekretæren; da trenger du time ja, du kan komme førstkommende torsdag 14.30 😁 jeg takket veldig for det, og kjente at det var helt ok og få litt ekstra service når den første opplevelsen der var så ugjestmilde 🤣

Nå er jeg såklart veldig spent på morgendagen. Det er allerede snart gått 1 uke siden mensen. Jeg skal ta mitt livs aller siste dose med Letrozol i morgen (håper aldri jeg trenger det igjen av andre årsaker heller). Så da må vi bare kjøre på i julen, og gjøre en aller siste heidundrende innsats i å få en liten spire i dette året 2018...

Sorry jamrende langt svar... 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skreiv mye fint her jeg, viktig å fokusere på hva man har, men håper virkelig dere får det til denne runda! Spennende med blodfortynnende, håper det kan gi ønsket effekt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos gynekolog igjen igår. Hadde en fin samtale. Hun sa at det ikke fantes forskning som kunne underbygge at blodfortynnende kunne øke sjansene for et vellykket svangerskap med mindre det var påvist økt risiko for blodpropp. Hun ville skrive ut resept på albyl-E hvis jeg ønsket det veldig sterkt,og hvis det gav meg en slags ro på at jeg hadde prøvd alt. Men jeg falt faktisk til ro med det hun sa om forskning. Mest sannsynlig er det alderen som gir meg færre befruktningsdyktige egg, og det er det ingenting å gjøre med. Vi kunne prøvd IVF, men det ønsker vi ikke. 

Gynekologen steg mange hakk i anseelse hos meg etter denne samtalen. Hun tok seg god tid, og var veldig forståelsesfull. I tillegg tok hun ikke betalt for timen 😮er det mulig liksom 😃

Idag har jeg snakket med lederen min, og fortalt at vi sliter med å bli gravid, og at jeg derfor mest sannsynlig kommer til å søke om permisjon fra deler av stillingen min en gang på nyåret. Nå når det sikkert ikke blir noen ny permisjon, vil jeg heller jobbe mindre, og ha mer tid til de barna vi allerede har! 

Utrolig deilig at det er helg! Nå skal det slappes av for alle penga. Har vært en slitsom uke. Eldstemann har hostet mye på nettene, så det har blitt alt for lite søvn! 

Til uka må jeg få ordnet med resten av julegavene. Er litt sent ute nå, i forhold til hva jeg er komfortabel med.

God helg til alle som leser i denne deprimerende dagboken, som snart går mot en ende... 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver så fint, og jeg føler skikkelig på at du gir opp drømmen om et tredje barn! Men jeg liker også så godt det du skriver om å ha tid til de to du har, jobbe redusert og nyte livet med ting som kan gjøres uten en baby. Håper selvfølgelig det skal klaffe for dere aller siste runden nå, men hvis ikke så håper jeg også at du veldig fort kommer dit hvor du er glad for å ha «bare» to❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har besøk av verdens herligste tantebarn på 5 mnd og 4 år. Mannen har fått kjempegod kontakt med h*n på 5 mnd. Så nå håper jeg det vekker følelser i ham, så han blir med på flere prøverunder (håper jo egentlig vi ikke trenger flere runder...) 

Ellers tenker jeg at EL har vært igår eller på torsdag. Jeg temper/tester ikke, men bare følger med på kroppens signaler... Passer helt supert, så fikk vi lagt inn aksjer tom i går kveld før gjestene kom. Vi får se hvor "gale" vi er, om vi fortsetter å legge inn aksjer med huset fullt av gjester... 

Men jeg tror egentlig jeg er 1 dpo idag, på syklusdag 15, og det er bare helt flott det, mtp hvor lange sykluser jeg har hatt i det siste. Så dobbel dose Letrozol har iallefall hatt god innvirkning på syklusen min, så gjenstår det å se om det gir oss andre resultater også.

Har stresset mye denne uken. Hjemme og på jobb, så er utrolig sliten. Men nå er julen her. Julematen, julegavene og julegjestene er i hus! Så nå koser vi oss. Søskenbarna har lekt utrolig greit sammen idag - over all forventning i forhold til at de ikke treffes så ofte. I morgen skal vi feire julaften, og det blir skjønt å se ungene sin forventning❤️!! Jeg er så "heldig" at jeg skal tilbringe selve julaften på jobb. En sykepleier-karrieres bakside av medaljen... Men nå skal jeg prøve å bare nyte resten av helgen 🤩

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antatt 5 dpo idag. Er syk, og er sykt pessimistisk i forhold til at en syk og sliten kropp vil prioritere en graviditet... Får oppvartning av mannen i skrivende stund, som kommer med kveldsmat til meg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår alle KG-ere, og alle prøvere!! 

Jeg hadde håpet på en nyttårs-overraskelse, men kan desverre bare melde om negative tester. Idag er jeg 11 dpo. Nå er det vinn eller forsvinn. Alt er som det pleier. Ømme pupper og litt murringer nederst i magen, som det har vært alle de 11 PP vi har vært gjennom. Og nå er det altså siste forsøk. Snart er det avgjort om vi blir trebarnsforeldre, eller om vi forblir tobarnsforeldre... 

Idag hadde ei gammel venninne en kunngjøring på Facebook, om at tredjemann hadde kommet til verden rett før jul. Hun er et år eldre enn meg, og jeg kjente at det svei 😭 det er så blodig urettferdig i dette gamet her. Noen bare knipser med fingrene, og så er barna der (vet jo ikke om ho venninna mi hadde prøvd lenge)... 

I dag er det bare tungt å tenke på at vi ikke har lykkes i året som ligger bak. Jeg kjenner heller ingen optimisme for denne PP her. Nå gjelder det å stålsett seg mot skuffelsen som kommer dersom mensen kommer fredag eller lørdag. Jeg vet ikke hvordan jeg kommer til å reagere, nå som det er så endelig alt sammen. Jeg vet at det blir en sorgprosess, men jeg vet ikke hvordan styrken på den blir, og hvor langvarig den blir. Jeg vet bare at jeg akkurat nå ikke føler meg ferdig med å få barn, og jeg vet ikke om jeg noen gang kommer til å slutte å lengte etter flere... 

Men jeg vet også at denne prøvingen er forferdelige slitsom, og at det nok skal bli godt å kunne lande litt, og finne andre ting å fokusere på. 

Ønsker alle dere andre som skal fortsette å prøve, alt hell og lykke på veien. Måtte ventetiden bli kort for dere alle ❤️. Måtte dere alle få de barna dere ønsker dere! Og husk å ta vare på hverandre som kjærester også oppi det hele. Glem ikke at  kjærligheten mellom dere er viktig for at barna deres skal ha en trygg og god oppvekst. Kjærligheten mellom mor og far er fundamentet i familien... 

Endret av tutta23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bondekone skrev:

Får tårer i øynene av å lese dette😢 sender deg en stor virtuell klem❤ 

Takk!! Blir spennende å følge dere videre på ferden❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender også en stor klem til deg ❤️ Det gjør meg trist på dine vegne å lese dette ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette gjør virkelig vondt langt inn i hjertet💔 Hadde håpet sånn på at du skulle få ønsket ditt oppfylt! Jeg sender deg en stor klem og mange varme tanker❤️

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2019 den 19.10, Patriotpaula skrev:

Sender også en stor klem til deg ❤️ Det gjør meg trist på dine vegne å lese dette ❤️

Takk ❤️ Har heldigvis mannen min, og våre 2 små gull❤️

 

På 1.1.2019 den 19.33, FruFiolett skrev:

Huff, dette gjør virkelig vondt langt inn i hjertet💔 Hadde håpet sånn på at du skulle få ønsket ditt oppfylt! Jeg sender deg en stor klem og mange varme tanker❤️

Takk ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære prøvedagbok,

Vi har ikke oppnådd målet.Tung dag idag. Merket at jeg var klam og svett i natt, så da antar jeg at hormon-nivåene raser nedover i kroppen,,og at kroppstemperaturen synker. Jeg knakk fullstendig sammen på jobb idag. Det gikk fint frem til lunsjtider (selv om jeg egentlig mest hadde lyst til å ringe og melde meg syk idag). Men etter et møte med en mannlig kollegas arrogante holdning brast det fullstendig for meg, og jeg var ikke forberedt. Personen som oppførte seg ugreit mot meg fikk nok ikke med seg reaksjonen min,men jeg klarte ikke å ta meg sammen foran de andre kollegaene mine. Vi var tre sykepleiere på jobb idag. Alle de jeg arbeider tettest med er bare flotte og skjønne mennesker, og det gjelder også de jeg var sammen med idag. De var så forståelsesfulle!! Jeg er heldig som får jobbe med så fine mennesker. Jeg har vært åpen med alle om at vi prøver, og de vet om at jeg var gravid og mistet i 2017. Så det var en befrielse å kunne være åpen idag også om grunnen til at jeg brøt sammen... Jeg gikk hjem før arbeidsdagen var slutt, og mine kollegaer tok over arbeidet for meg. Det er vanskelig å drive pasientrettet arbeid når gråten sitter i halsen, og tårene presser på hele tiden. Jeg var hjemme og slappet av 1, 5 time før jeg hentet ungene. 

Nå angrer jeg på at jeg ikke bare ble hjemme til å begynne med idag. 

I ettermiddag begynte jeg å spotte. Det pleier jeg ikke. Men spottingen tar seg opp, så det er lite tvil om hva som skjer. Håpet i noen timer at det var festeblødning (man tviholder jo på håpet så lenge man kan)... Men selv om det ikke kommer noe blod i bindet (sorry tmi), så kommer det noen klumper (koagler) når jeg er på toalettet... 

Litt vanskelig å finne to i tankene i kveld, men håper jeg får sove snart, og at det ikke kjennes like vondt i morgen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Vi bestemte oss før sommeren for å gi det en sjanse til med å bli gravide igjen... . Iallefall gjennom sommeren... 

Når jeg så at dagboken min fortsatt lå på første siden av prøvedagbøkene, fikk jeg lyst til å oppdatere litt igjen. Har vært en passiv snikleser i dagbøker her inne jevnlig... 

Juli og august gav ikke noe annet enn negative g-tester desverre... Desverre har sykdom også preget denne sommeren for meg, så det er kanskje ikke så rart at det ikke går. 

Det som er annerledes denne måneden er at eggløsning kom tidligere enn det som er vanlig for meg. Det gav et snev av optimisme... Jeg har også vært "flink" til å ligge med rumpa høyt etter at vi har lagt inn aksjer... 😅

Jeg er nå på ca 10 dpo tror jeg (har ikke helt kontroll)... Og foreløpig bare negative tester. Hadde murringer nederst i magen ca en uke etter eggløsning, men ellers ingen andre symptomer... 

Det blir nok ikke flere prøveperiode etter denne... Dette siste stuntet var jo helt på overtid i forhold til hva som var planen... Men det er visst ikke godt å si heeelt sikkert med oss... 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg igjen☺ kjedelig å høre at det ikke har blitt noe positive tester... krysser fingrene for at det går denne gangen☺ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, bondekone skrev:

Så koselig å høre fra deg igjen☺ kjedelig å høre at det ikke har blitt noe positive tester... krysser fingrene for at det går denne gangen☺ 

Takk for lykkeønskninger ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...