Gå til innhold

Ny permisjonsregelverk innført?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mindre korttenkt å mene at alle passer fint inn under denne nye ordningen og at dette er en bedre løsning for familiene. 

Hvorfor skal egentlig hensynet til din manns arbeidssituasjon komme før hensynet til mitt barns behov for å ha foreldre rundt seg for en lengre periode enn 7 mnd? 

Anonymkode: a8da0...beb

Min mann var kun ett eksempel. Poenget er at det finnes veldig mange som ikke får tatt ut mer med dagen ordning på grunn av arbeidsgiver. Loven driter de i. Og jeg som selv har to små synes samvær med far er like viktig som med mor. Og her avslutter jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Mnjah said:

Forstår ikke hvordan du har forhåndsbestemt at du ikke er fysisk klar for jobb etter et halvår. Alle svangerskap og dets komplikasjoner er ulike. At du i forkant har bestemt deg for å være sykemeldt for å kunne amme på natten og i tillegg har bestemt deg for at kroppen din ikke er klar etter 6 måneder, og mener skattebetalerne skal betale for ditt tankesett, er trist og temmelig tafatt. Om hele Norges befolkning var like bedagelig anlagt, så hadde ikke velferdsstaten fungert.

Å være hjemmeværende er mer fysisk/kroppslig krevende enn å skulle jobbe, så jeg ser ikke resonnementet ditt. 

Det tenkte jeg og. Hjemmeværende krever en mye friskere kropp enn de feste arbeidsplasser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mnjah said:

Forstår ikke hvordan du har forhåndsbestemt at du ikke er fysisk klar for jobb etter et halvår. Alle svangerskap og dets komplikasjoner er ulike. At du i forkant har bestemt deg for å være sykemeldt for å kunne amme på natten og i tillegg har bestemt deg for at kroppen din ikke er klar etter 6 måneder, og mener skattebetalerne skal betale for ditt tankesett, er trist og temmelig tafatt. Om hele Norges befolkning var like bedagelig anlagt, så hadde ikke velferdsstaten fungert.

Å være hjemmeværende er mer fysisk/kroppslig krevende enn å skulle jobbe, så jeg ser ikke resonnementet ditt. 

Det tenkte jeg og. Hjemmeværende krever en mye friskere kropp enn de feste arbeidsplasser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

forstår virkelig ikke dere som tenker at her gis ikke far mulighet til å få sine uker. Han unnes all tid med barnet sitt, like mye som jeg ønsker. I vår familie, for meg og han, passer det best dersom jeg er hjemme lengst med barnet, og fordi vi ikke ønsker så tidlig barnehagestart. Ingen her vet noe om oss og hvordan vi har tenkt og planlagt før vi kom frem til at vi skal ha barn og ønsker å leve barnets første leveår eller to. 

 

Til deg som mente jeg absolutt ikke må pumpe foran kollegaene mine; hva vet du om skolen jeg jobber på, eller våre tilgjengelige «pumpeorgel» som du så fint kaller det. Eller grupperom/møterom som jeg heller ville sagt. I perioder, feks tiden jeg må tilbake i jobb, pågår utviklingssamtaler = alle rom opptatt! 

 

Ikke kom her å tro for et sekund vi ikke har sett på alle muligheter. 5 uker i seg selv er kanskje ikke mye, men for OSS er 5 uker mye ettersom vi blir påvirket på flere måter. Det handler ikke om at far ikke er god nok til å ta vare på barnet vårt, men fordi VI ønsket ordningen vår slik vi planla, uten at staten skal komme inn å diktere hvor mye jeg eller mannen kan få være med vårt barn. 

Som et ekstra stikk kan jeg legge til at far har en jobb som tillater ham å være hjemme med barnet to fulle uker hver 6. Uke!!! Far har mer enn nok av mulighet til å ta seg av og bli kjent med barnet. Jeg har ikke fri fra jobben min to uker hver 6. Uke! 

Anonymkode: 587ab...a85

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Mnjah skrev:

Forstår ikke hvordan du har forhåndsbestemt at du ikke er fysisk klar for jobb etter et halvår. Alle svangerskap og dets komplikasjoner er ulike. At du i forkant har bestemt deg for å være sykemeldt for å kunne amme på natten og i tillegg har bestemt deg for at kroppen din ikke er klar etter 6 måneder, og mener skattebetalerne skal betale for ditt tankesett, er trist og temmelig tafatt. Om hele Norges befolkning var like bedagelig anlagt, så hadde ikke velferdsstaten fungert.

Å være hjemmeværende er mer fysisk/kroppslig krevende enn å skulle jobbe, så jeg ser ikke resonnementet ditt. 

Jeg har nettopp startet på jobb etter permisjon og jeg synes det nesten var ferie å gå hjemme med baby kontra å jobb. Dagen med baby startet kl 08 hver dag. Han sov lur fra kl 11-13 og den sov jeg ofte sammen med han. Dagene var roligere og vi bestemte hva vi ville gjøre. På natta våknet han mange ganger men dette fikk jeg tatt igjen når vi sov sammen på dagen. 

Nå som er i jobb må jeg stå opp kl 5.30. Jeg er ute av døra kl 6.30 og er på jobb kl 08. På jobben er jeg i kontakt med med alt fra 20-50 mennesker om dagen(jobbet på et travel poliklinikk) når jeg går derfra er jeg helt utslitt. Har gitt alt av omsorg, forståelse og lyttet til en hel del personlige historier om folk sykdom og opplevelser. Jeg ferdig kl 15.30 og er hjemme kl 17.00. Hjemme venter en liten gutt som vil ha full fokus. Har også eldre barn som krever sitt. På natten blir jeg fremdeles vekket selv om pappa tar jobben så hører jeg gråten.  Neste dag opp igjen kl 5.30. 

Altså jeg vet ikke hva slags jobb du har men den må være virkelig bedagelig om du synes å.gå hjemme med baby/et lite barn er mer jobb. 

Anonymkode: b6d98...ff2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp startet på jobb etter permisjon og jeg synes det nesten var ferie å gå hjemme med baby kontra å jobb. Dagen med baby startet kl 08 hver dag. Han sov lur fra kl 11-13 og den sov jeg ofte sammen med han. Dagene var roligere og vi bestemte hva vi ville gjøre. På natta våknet han mange ganger men dette fikk jeg tatt igjen når vi sov sammen på dagen. 

Nå som er i jobb må jeg stå opp kl 5.30. Jeg er ute av døra kl 6.30 og er på jobb kl 08. På jobben er jeg i kontakt med med alt fra 20-50 mennesker om dagen(jobbet på et travel poliklinikk) når jeg går derfra er jeg helt utslitt. Har gitt alt av omsorg, forståelse og lyttet til en hel del personlige historier om folk sykdom og opplevelser. Jeg ferdig kl 15.30 og er hjemme kl 17.00. Hjemme venter en liten gutt som vil ha full fokus. Har også eldre barn som krever sitt. På natten blir jeg fremdeles vekket selv om pappa tar jobben så hører jeg gråten.  Neste dag opp igjen kl 5.30. 

Altså jeg vet ikke hva slags jobb du har men den må være virkelig bedagelig om du synes å.gå hjemme med baby/et lite barn er mer jobb. 

Anonymkode: b6d98...ff2

Kjære vene, du må jo da forstå at det ikke er rom for syting og sutring her! Ingen bryr seg om hva du eller mannen din vil! Det er nå staten som vet best hva som lønner seg for dere. Om du nå med alt dette gående ikke har nok energi til overs til eldre barn, ja kanskje risikerer du også en bekymringsmelding fordi mor virker utmattet og ute av stand til å ta vare på barna! 

Hvem er vi til å komme her å kreve noe, kreve å få bruke permisjonen slik vi vil, når andre har klart det fint! Fordi noen andre klarer seg fint med fem ukers endring, så skjønner du vel at det må vi også?! 

Ikke bry deg om andre sine kommentarer! Det er ikke verdt det! ❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp startet på jobb etter permisjon og jeg synes det nesten var ferie å gå hjemme med baby kontra å jobb. Dagen med baby startet kl 08 hver dag. Han sov lur fra kl 11-13 og den sov jeg ofte sammen med han. Dagene var roligere og vi bestemte hva vi ville gjøre. På natta våknet han mange ganger men dette fikk jeg tatt igjen når vi sov sammen på dagen. 

Nå som er i jobb må jeg stå opp kl 5.30. Jeg er ute av døra kl 6.30 og er på jobb kl 08. På jobben er jeg i kontakt med med alt fra 20-50 mennesker om dagen(jobbet på et travel poliklinikk) når jeg går derfra er jeg helt utslitt. Har gitt alt av omsorg, forståelse og lyttet til en hel del personlige historier om folk sykdom og opplevelser. Jeg ferdig kl 15.30 og er hjemme kl 17.00. Hjemme venter en liten gutt som vil ha full fokus. Har også eldre barn som krever sitt. På natten blir jeg fremdeles vekket selv om pappa tar jobben så hører jeg gråten.  Neste dag opp igjen kl 5.30. 

Altså jeg vet ikke hva slags jobb du har men den må være virkelig bedagelig om du synes å.gå hjemme med baby/et lite barn er mer jobb. 

Anonymkode: b6d98...ff2

Men det du beskriver nå gjør jo fedrene i 7-8 måneder? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mnjah skrev:

Men det du beskriver nå gjør jo fedrene i 7-8 måneder? 

Opplever selv at det er svært stor forkjell på å være mamma og pappa akkurat her..

For min mann kan sove gjennom gråt fra stua, jeg derimot, våkner med en gang baby lager lyd.. Sikkert litt med biologi og instinker, vet du..

Kan være det som er greia med de to også. Ikke for å forsvare henne, bare for å komme med en mulig forklaring. 

Anonymkode: 177ce...a46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis kan ikke dere mødre bruker "mamma" kort lenger heller når dere skal prøve å få 100% omsorg for barnet når forholdet deres går i dass.   Med dette ordningen får babyer lov å knytte seg like mye med fedre enn dere mødre.  

On 4/13/2018 at 6:06 PM, AnonymBruker said:

Jeg hadde antakelig vært hjemmeværende på 80-tallet, som mange andre småbarnsmødre. 

Det er forøvrig legen som kommer til å sykemelde meg, ikke jeg. Det er ingen vits i å risikere at jeg blir utbrent på dette, og bekkenplager etter fødsel trenger ro, trening og fysioterapi for å ikke bli kroniske. 

Tydelig at du ikke har ammet særlig før, når man hører barnegråt så våkner man, melken begynner å renne, og nattesøvnen avbrutt uansett. 

Jeg vil tro det finnes flere som meg, som ikke er fysisk klare for jobbing etter et halvår. 

Anonymkode: 052dc...242

Dette der er bullshit - du burde egentlig ikke få barn hvis du blir så ødelagt at du klarer ikke å begynne å jobbe igjen etter 7 måneder.  Dere norske og alle klaging "meg meg meg meg meg"-  

Anonymkode: 19971...649

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2018 den 22.49, AnonymBruker skrev:

Ikke alle barn tar flaske, og ikke alle får til å pumpe vetu;)

Anonymkode: 0b235...31a

Og i tillegg blir da mor i realiteten dobbeltarbeidende. Hun må både gå på jobb og stå opp om natta for å amme/pumpe i arbeidstiden og masse annen mas. 

Anonymkode: 390e1...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2018 den 20.03, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp startet på jobb etter permisjon og jeg synes det nesten var ferie å gå hjemme med baby kontra å jobb. Dagen med baby startet kl 08 hver dag. Han sov lur fra kl 11-13 og den sov jeg ofte sammen med han. Dagene var roligere og vi bestemte hva vi ville gjøre. På natta våknet han mange ganger men dette fikk jeg tatt igjen når vi sov sammen på dagen. 

Nå som er i jobb må jeg stå opp kl 5.30. Jeg er ute av døra kl 6.30 og er på jobb kl 08. På jobben er jeg i kontakt med med alt fra 20-50 mennesker om dagen(jobbet på et travel poliklinikk) når jeg går derfra er jeg helt utslitt. Har gitt alt av omsorg, forståelse og lyttet til en hel del personlige historier om folk sykdom og opplevelser. Jeg ferdig kl 15.30 og er hjemme kl 17.00. Hjemme venter en liten gutt som vil ha full fokus. Har også eldre barn som krever sitt. På natten blir jeg fremdeles vekket selv om pappa tar jobben så hører jeg gråten.  Neste dag opp igjen kl 5.30. 

Altså jeg vet ikke hva slags jobb du har men den må være virkelig bedagelig om du synes å.gå hjemme med baby/et lite barn er mer jobb. 

Anonymkode: b6d98...ff2

Du forstår virkelig ikke hva hjemmeværende betyr altså? Det var snakk om å være hjemmeværende i en annen tidsepoke. Ikke dasse rundt med kiden. Men ta seg av alt husarbeid, ha maten på bordet til mannen var hjemme etc.

Vil bare ha det sagt at bare fordi ditt barn hadde et perfekt sovemønster og sov lenge, så betyr ikke det at det er lett å være hjemme med baby. Her er vi på måned fire med gråting hver dag pga mageproblemer, søvnløse netter pga mageproblemer. Ingen rutiner på søvn på dagen, oppvåkning etter 20 minutter. Jeg skulle ønske jeg kunne dra på jobb og gi av meg selv på en annen måte.

Anonymkode: a19d7...340

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går gravid i 9 mnd, jeg har morgenkvalmen, jeg har bekkenløsning, jeg sover ikke om natten pga plager, jeg føder, jeg skal komme meg etter fødsel. 

Jeg trenger tid å komme meg, jeg trenger tiden til å få inn rutiner på både meg selv, baby og de andre barna våre. Jeg tar fellesdelen - egoistisk? Javel! Det får så være. 

Jeg har snart tre barn sammen med mannen min, med første hadde ikke han permisjon fordi jeg var student og tok ut permisjon selv. Eldste er skikkelig pappagutt!

med Nr 2 hadde han permisjon i de ti ukene han skulle ha - hun er like avhengig av oss begge. 

Jeg skal ha permisjonen med Nr 3 også (føder heldigvis før den nye ordningen inntrer), far skal ha delvis permisjon, og jeg skal ha delvis ulønnet. For OSS fungerer dette supert! VI har blitt enige om dette sammen. Da slipper han å tenke på jobb når han går hjemme, da kan han kose seg med ungen de dagene han er hjemme, men likevel ha kontroll på det som skjer på jobb, og jeg får en mild overgang til jobblivet igjen. 

Flott at far får ta permisjon! Men det får han da nå også! Man kan jo fordele fellesdelen sånn man vil! 

Resultatet av dette blir mange som ikke tar ut hele pappapermen og mange mindre barn som må starte veldig tidlig i barnehagen. Kan ikke folk få fordele dette selv? Hvorfor skal vi alle bli trykt inn i samme A4 formen ? Hvorfor kan ikke staten stole på at hver familie kan fordele dette seg imellom? 😡👎🏻

Anonymkode: a65a3...82a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg går gravid i 9 mnd, jeg har morgenkvalmen, jeg har bekkenløsning, jeg sover ikke om natten pga plager, jeg føder, jeg skal komme meg etter fødsel. 

Jeg trenger tid å komme meg, jeg trenger tiden til å få inn rutiner på både meg selv, baby og de andre barna våre. Jeg tar fellesdelen - egoistisk? Javel! Det får så være. 

Jeg har snart tre barn sammen med mannen min, med første hadde ikke han permisjon fordi jeg var student og tok ut permisjon selv. Eldste er skikkelig pappagutt!

med Nr 2 hadde han permisjon i de ti ukene han skulle ha - hun er like avhengig av oss begge. 

Jeg skal ha permisjonen med Nr 3 også (føder heldigvis før den nye ordningen inntrer), far skal ha delvis permisjon, og jeg skal ha delvis ulønnet. For OSS fungerer dette supert! VI har blitt enige om dette sammen. Da slipper han å tenke på jobb når han går hjemme, da kan han kose seg med ungen de dagene han er hjemme, men likevel ha kontroll på det som skjer på jobb, og jeg får en mild overgang til jobblivet igjen. 

Flott at far får ta permisjon! Men det får han da nå også! Man kan jo fordele fellesdelen sånn man vil! 

Resultatet av dette blir mange som ikke tar ut hele pappapermen og mange mindre barn som må starte veldig tidlig i barnehagen. Kan ikke folk få fordele dette selv? Hvorfor skal vi alle bli trykt inn i samme A4 formen ? Hvorfor kan ikke staten stole på at hver familie kan fordele dette seg imellom? 😡👎🏻

Anonymkode: a65a3...82a

Dere har jo allerede fordelt permisjonen slik dere ønsker, vil ikke si at dere har valgt en A4 form? Og i den nye ordningen er det jo bare snakk om å flytte over 5 uker ekstra til far?

"Man kan fordele fellesdelen sånn man vil" sier du. Ja, hvordan ser realiteten ut? Andelen pappaer som tar ut perm synker jo om pappapermukene blir redusert. Altså, pappaen tar 12 uker om han får 12 uker (generelt sett) . Får han lovfestet færre uker, går antall pappapermuker tatt ut også ned. Jeg tenker derfor at mange menn ønsker å ha flere uker enn det de faktisk har lovfestet rett til, men at det er kun staten som kan sikre de dette. Mor vil nok ha mest mulig perm sjøl.... (og dette forstår jeg også!)

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/OnbQbw/Na-er-det-pavist-Fedre-folger-fedrekvoten-nesten-slavisk 

Anonymkode: 86ab3...ba7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.4.2018 den 20.57, Mnjah skrev:

Men det du beskriver nå gjør jo fedrene i 7-8 måneder? 

Min mann har ikke nattammet eller tatt noe særlig nattevåk det første året da babyen kun aksepterte meg. Han er heldig fra naturens side at han sover gjennom barnegråt . Han sovner også raskt om han blir vekket. Heh derimot kan ligge lenge å ikke få sove igjen. 

I tillegg hang ikke baby i skjørtet på han når han kom hjem fra jobb. Når jeg kommer hjem kl 17 slipper ikke minsten meg av syne eller fysisk til han skal legge seg. 

Så det kan nesten ikke sammenlignes.  

Anonymkode: b6d98...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår virkelig ikke hva hjemmeværende betyr altså? Det var snakk om å være hjemmeværende i en annen tidsepoke. Ikke dasse rundt med kiden. Men ta seg av alt husarbeid, ha maten på bordet til mannen var hjemme etc.

Vil bare ha det sagt at bare fordi ditt barn hadde et perfekt sovemønster og sov lenge, så betyr ikke det at det er lett å være hjemme med baby. Her er vi på måned fire med gråting hver dag pga mageproblemer, søvnløse netter pga mageproblemer. Ingen rutiner på søvn på dagen, oppvåkning etter 20 minutter. Jeg skulle ønske jeg kunne dra på jobb og gi av meg selv på en annen måte.

Anonymkode: a19d7...340

Tror du ikke jeg tok av meg alt husarbeid og hadde middagen klar? Leste du at mitt barn heller ikke sov natta gjennom så at han sov lenge på morgenen er fordi han er utslitt etter natta. Men det er ferie å være hjemme med baby kontra å være på jobben min. Det er min opplevelse. Selv om barnet våkner hundre ganger på natt. 

 

Anonymkode: b6d98...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2018 den 16.23, AnonymBruker skrev:

Sverige har ikke 100 % uttak.

Anonymkode: a19d7...340

Ikke Danmark, heller. Der får man, med mindre man har en god avtale gjennom fagforeningen, utbetaling tilsvarende sygedagpenge, som er maks ca 4 000 kr/uke.

Anonymkode: d3521...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke Danmark, heller. Der får man, med mindre man har en god avtale gjennom fagforeningen, utbetaling tilsvarende sygedagpenge, som er maks ca 4 000 kr/uke.

Anonymkode: d3521...f1f

Beklager, er økt til maks 4 300 kr/uke før skatt.  https://www.borger.dk/arbejde-dagpenge-ferie/Orlov/Barsel-loenmodtagere

Anonymkode: d3521...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange her som virkelig ikke vil se saken fra andres perspektiv, mye "Vær nå litt løsningsorientert!" og "Pappa er like mye verdt som mamma!".

Selvfølgelig er far og mor like mye verdt, men det er dessverre ikke til å stikke under en stol at en liten baby ikke klarer å knytte seg til mer enn en hovedomsorgsperson om gangen. Denne personen blir ofte mor, rett og slett pga at det er mor som tar mest vare på barnet i starten. 
Vårt barn har alltid vært en fryktelig mammadalt, selv om pappaen er fantastisk involvert og "på", og har vært det helt siden hun ble født. Han fikk til og med skryt av barnelegen under 6-mnd kontrollen pga hvor trygge de var på hverandre, barnelegen mente det ikke var bestandig at var tilfelle så tidlig. 
Men på tross av dette foretrakk hun meg hvis det var noe, og det endret seg ikke særlig før hun var godt over året. 

Man kan godt prøve å være løsningsorientert, men det er ikke alltid det har så mye å si hvor villig man er. Hvorfor påtvinge folk et system som ikke passer for veeldig mange?
Vi begynte å innføre fast føde ved 5 måneder. Naive meg tenkte jo at 3 måneder måtte være nok av tid for å få igang spisingen og gjøre barnet klart for en hverdag uten meg og hyppig amming. 
Det var ikke tilfelle, hun begynte ikke å spise ordentlig og regelmessig før hun var 13 måneder. Det var utrolig mye stress og uro for vår del, pga hun ikke spiste særlig og vi ikke visste hva vi skulle gjøre for å bedre situasjonen. 
I tillegg jobber jeg turnus, mye natt, og når jeg skulle sove på dagen ble det mye sutring og klaging fra barnet pga jeg også måtte våkne jevnlig for å amme, og hun da ble hun obs på at jeg egentlig var hjemme.

Permisjonen var i grunn mer stressende for far enn koselig. Vi var begge utrolig slitne når hans del av permisjonen var over, og mye kunne vært unngått hvis jeg hadde fått litt mer tid med henne hjemme før jeg dro tilbake i jobb. I hvertfall til jeg hadde kommet litt lengre på vei i innføringen av fast føde, og at hun hadde følt seg litt mer klar. Bare en måned til hadde hjulpet mye, så 5 uker er ikke "bare".
Familier BURDE få lov å velge hvordan de vil gjøre det selv, alle barn er forskjellige og det fins ingen one size fits all.

Man kan gjerne si at foreldrepermisjon er et gode vi får av velferdsstaten, men nå er nå realiteten slik at de vil ha så mange som mulig av oss i full jobb for å få velferdsstaten til å gå rundt, og de ønsker også at vi skal føde flere barn. 
For at vi skal oppfylle disse ønskene deres må vi faktisk få visse goder for å få gjennomført dette uten at den ene tingen går ut over den andre. Jeg anser det mer som at vi hjelper hverandre, vi produserer de nye borgerne staten trenger og staten tilrettelegger for at dette skal kunne skje.
Å sammenlikne det med hvordan kvinner i USA må tilbake på jobb etter 12 uker blir bare latterlig, USA har det dårligste barseltilbudet i den utviklede verden og det er skammelig hvordan de behandler nybakte foreldre der. 
Da kan man like greit ta den at fedre i USA har ingen lovfestet foreldrepermisjon overhodet, og de klarer da å skape et bånd med barnet sitt allikevel...

Og bare så det er sagt, jeg er veldig for at fedre skal få sin pappapermisjon, men det burde ikke gå ut over barnet.

 

Anonymkode: cf142...b5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...