Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2018


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner dere virkelig at dere er gravide, eller? For meg er dette så uvirkelig :fnise: så jo et sprellende vesen i forrige uke (var da 11+noe), men vanskelig å virkelig tro at dette går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, meelissa skrev:

Skjønner dere virkelig at dere er gravide, eller? For meg er dette så uvirkelig :fnise: så jo et sprellende vesen i forrige uke (var da 11+noe), men vanskelig å virkelig tro at dette går bra!

Føler meg høygravid allerede, jeg. Kunne gjerne født i går! :alice:

Men jeg kjenner jo litt selv på tanken om at livet jeg så i uke 7 kanskje ikke lever lenger. Man blir jo enormt påvirket av alle negative historier man leser. Skjønner nesten ikke hvordan det skal gå an å slappe av!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt forrige svangerskap tålte jeg ikke tanken, lukten eller smaken av egg i noen varianter. Og det startet ganske tidlig. Nå er det på’an igjen med alle typer frukt. Takler ikke tanken på eple, banan eller appelsin. Eeeew! Og jeg jobber i barnehage og skal håndtere frukt hver dag. :PNoen andre med anti-cravings enda? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Papirfly skrev:

Føler meg høygravid allerede, jeg. Kunne gjerne født i går! :alice:

Men jeg kjenner jo litt selv på tanken om at livet jeg så i uke 7 kanskje ikke lever lenger. Man blir jo enormt påvirket av alle negative historier man leser. Skjønner nesten ikke hvordan det skal gå an å slappe av!?

Nei, det er jo større sannsynlighet for at det går bra nå, enn at det ikke gjør det. Vi får prøve å være positive!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Papirfly skrev:

I mitt forrige svangerskap tålte jeg ikke tanken, lukten eller smaken av egg i noen varianter. Og det startet ganske tidlig. Nå er det på’an igjen med alle typer frukt. Takler ikke tanken på eple, banan eller appelsin. Eeeew! Og jeg jobber i barnehage og skal håndtere frukt hver dag. :PNoen andre med anti-cravings enda? 

Grillet kylling fra butikken.. blir utrolig kvalm av synet og lukten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2018 den 21.25, hotellpute09 skrev:

Grillet kylling fra butikken.. blir utrolig kvalm av synet og lukten!

Den kroppen, altså:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Crazydoglady

Tipper jeg er ca 11 fullgåtte uker nå, og magen er stooooor! Nå fødte jeg for et år siden da, men likevel. Leste i går at når man blir gravid mens man ammer, går sannsynligheten for tvillinger fra ca 1 % til 12%!! What, noen som har hørt dette noen gang?! Toeggede tvillinger på min mors side av familien er det og.

Kvalmen er insane, jeg går å brekker meg hele dagen og alt handler om hva jeg skal prøve å få ned neste gang. Sliter meg gjennom dagene på jobb, og prøver å gi jenta mi oppmerksomheten hun trenger etterpå. Takk og lov for disse langhelgene i mai :kvalm:

Ul på fredag, vi er så spente! Viktigste er at den eller de inni der er friske, men vi får litt panikk om det blir 3 under 2 til vinteren altså :sjokk:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2018 den 17.45, Papirfly skrev:

I mitt forrige svangerskap tålte jeg ikke tanken, lukten eller smaken av egg i noen varianter. Og det startet ganske tidlig. Nå er det på’an igjen med alle typer frukt. Takler ikke tanken på eple, banan eller appelsin. Eeeew! Og jeg jobber i barnehage og skal håndtere frukt hver dag. :PNoen andre med anti-cravings enda? 

Er som deg, tåler ikke lukten eller smaken av egg, kan dog spise det I røret :) har ingen syke cravings annet enn at jeg drikker en del buljong men det er for å erstatte kaffe og fordi jeg vil ha salt.. Gleder meg til å kjenne liv nå, er 16+4 I følge mens termin og 17+1 I følge tul termin :) men har morkaken på framsiden så regner med det tar en stund til.. Har ikke fått time til oul før jeg er i uke 19+6, og i følge tul vil jeg da være 20+3, tror dere det vil gjøre så det er vanskeligere å bestemme termin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazydoglady

Magefølelsen stemte, der var det to ja! Den ultralyden var noe for seg selv kan dere tro😂 Ser friske å fine ut da, så nå forbereder vi oss mentalt og praktisk til å ha 3 barn under 2 år 😆

Hvordan går det med resten av dere? Desemberbarna begynner vel å komme over de første tøffe ukene nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazydoglady
På 19.5.2018 den 8.45, Blingblingtahei skrev:

Er som deg, tåler ikke lukten eller smaken av egg, kan dog spise det I røret :) har ingen syke cravings annet enn at jeg drikker en del buljong men det er for å erstatte kaffe og fordi jeg vil ha salt.. Gleder meg til å kjenne liv nå, er 16+4 I følge mens termin og 17+1 I følge tul termin :) men har morkaken på framsiden så regner med det tar en stund til.. Har ikke fått time til oul før jeg er i uke 19+6, og i følge tul vil jeg da være 20+3, tror dere det vil gjøre så det er vanskeligere å bestemme termin? 

Ta med papirene fra tidlig kl til timen du så får de se :) Vet ikke om de er enige med meg, men jeg ville stolt mer på tul enn oul på terminen. 

Uansett så er det ikke såå nøye når terminen egentlig er, ungen kommer jo når den vil. Og går du over får du ekstra kontroller og ul, så det går nok bra uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, satser på det :) jeg regner med termin vil ligge en plass mellom tul og mens termin, blir jo spennende å se :) merker magen kommer mer og mer nå! Blir en varm sommer! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Crazydoglady skrev:

Magefølelsen stemte, der var det to ja! Den ultralyden var noe for seg selv kan dere tro😂 Ser friske å fine ut da, så nå forbereder vi oss mentalt og praktisk til å ha 3 barn under 2 år 😆

Hvordan går det med resten av dere? Desemberbarna begynner vel å komme over de første tøffe ukene nå 😊

Fantastisk! Gratulerer med TO! :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Crazydoglady

Takk dere, ja det er vi virkelig :) Etter sjokket la seg begynte vi å glede oss ganske fort :) Vi måtte jo bare le på ultralyden, hjelpes for et kjør det blir! Men med rett innstilling og litt backup fra familie skal det gå fint. Det blir en utrolig morsom gjeng om et par år! Vi krysser fingrene for at alt går fint med svangerskap og fødsel, også håper mannen på to jenter til mens jeg håper på en av hver. Blir spennende å se hvem som gjemmer seg inni der :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tok morkakeprøve i forgårs, får sannsynligvis svar i slutten av uka. Har egentlig en god følelse, men blir godt å få et svar 😊 for å være helt ærlig er jeg fristet til å spørre om kjønn når de ringer, men vet ikke om det er upassende/mulig? Hva tror dere? 😅

Endret av LeonoraI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei hei alle sammen :) hyggelig å lese her inne! Noen som har begynt å kjøpe inn utstyr? Er 16+3 i dag og fått tilbud om å kjøpe en maxi-cosi pebble plus for 1000 kr, uten isofix (den må jeg kjøpe separat), fra en venn. Jeg har ikke peiling på sånt 😅 Noen med erfaring kanskje? Men leste at denne er bra og tør å kjøpe brukt bilstol av kjente 😊 Ellers er det jo virkelig en jungel mtp. vogn også. Og alt utstyr! Gruer meg litt til å begynne prosessen merker jeg 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazydoglady
På 13.6.2018 den 14.36, Aryamili skrev:

Hei hei alle sammen :) hyggelig å lese her inne! Noen som har begynt å kjøpe inn utstyr? Er 16+3 i dag og fått tilbud om å kjøpe en maxi-cosi pebble plus for 1000 kr, uten isofix (den må jeg kjøpe separat), fra en venn. Jeg har ikke peiling på sånt 😅 Noen med erfaring kanskje? Men leste at denne er bra og tør å kjøpe brukt bilstol av kjente 😊 Ellers er det jo virkelig en jungel mtp. vogn også. Og alt utstyr! Gruer meg litt til å begynne prosessen merker jeg 😂

Vi trodde vi hadde alt fra før, men siden det blir to må vi bare starte innkjøpene på nytt 😅 Det er en jungel ja, men vogna er det vanskeligste syns jeg, etter det går det greit.

Start innkjøpene når det passer for dere du, og etter ordinær ultralyd er det iallfall bare å sette i gang. Vi kjøper alle bilstoler brukt på finn, ligger masse bra der ute siden alle kjøper nytt! Her må vi fort ha tre stoler i hver bil, og det blir jo en formue om det skal kjøpes i butikk!

Hvis du vil ha tips så har vi vært superfornøyde med disse tingene: Babyjogger city elite vogn, voksi city vognpose, babybjorn vippestol, ergobaby bæresele og tripptrappstol med newbornseat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter, hvordan går det? Fått innkalling til ul, men ikke før sent i juli ☹️ skal ringe i morgen og spørre om jeg får tidligere 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LeonoraI skrev:

Hei, jenter, hvordan går det? Fått innkalling til ul, men ikke før sent i juli ☹️ skal ringe i morgen og spørre om jeg får tidligere 😅

Jeg har fått innkalling allerede i uke 17. Lurer på om de vil ha mest mulig unnagjort før ferieavvikling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...