Gå til innhold

Hva er feil med denne setningen?

Mons

Anbefalte innlegg

Jeg bruker i kveld tid på å formulere en kortfattet og tydelig email. Så avslutter jeg med denne setningen:

"Jeg synes vi er storsinnet om en enklere montering, og derav mindre arbeidstimer enn forutsatt, ikke blir nevnt."

Nå hater jeg hele setningen. Den er kanskje stiv og full av skrivefeil. Jeg ser det ikke selv. Den er jo tross alt min! Kanskje språknazi her kan hjelpe meg:balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, Mons skrev:

Jeg bruker i kveld tid på å formulere en kortfattet og tydelig email. Så avslutter jeg med denne setningen:

"Jeg synes vi er storsinnet om en enklere montering og derav mindre arbeidstimer enn forutsatt, ikke blir nevnt."

Nå hater jeg hele setningen. Den er kanskje stiv og full av skrivefeil. Jeg ser det ikke selv. Den er jo tross alt min! Kanskje språknazi her kan hjelpe meg:balltre:

Slik.

Anonymkode: 437e1...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slik.

Jeg er tydeligvis språklig handikappet. Skjønner ikke svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mons skrev:

"Jeg synes vi er storsinnet om en enklere montering, og derav mindre arbeidstimer enn forutsatt, ikke blir nevnt."

Kunne du forklare med enklere ord hva du egentlig mener, for det får jeg ikke tak i. Jeg kan sikkert hjelpe deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Mons skrev:

Jeg synes vi er storsinnet om vi ikke nevner at enklere montering gir mindre arbeidstimer enn forutsatt. 

Av storsinn kan vi la være å nevne at pga. enklere montering blir det færre arbeidstimer enn forutsatt. 

Anonymkode: 18dfe...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn utenom at jeg ikke forstår hva setningen skal bety i mangel av kontekst synes jeg den ser grei ut etter at AB:13c rettet kommafeilene :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 minutter siden, Mons skrev:

Jeg er tydeligvis språklig handikappet. Skjønner ikke svar.

17 minutter siden, Mons skrev:

Tok vekk kommaet foran "og"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kontormus skrev:

Enten "lavere antall arbeidstimer", eller "færre arbeidstimer"

Likte den siste best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok vekk kommaet foran "og"

Takk! Tror jeg er enig. Går det an å hate et komma? :dany:Kan jeg fremdeles være en flott og attraktiv mann selv med kommafeil? Hjelper det med en grei pikk når man har kommafeil?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mons skrev:

Takk! Tror jeg er enig. Går det an å hate et komma? :dany:Kan jeg fremdeles være en flott og attraktiv mann selv med kommafeil? Hjelper det med en grei pikk når man har kommafeil?

Hva i all verden har dette innlegget på språkforumet å gjøre? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Arabella skrev:

Hva i all verden har dette innlegget på språkforumet å gjøre? 

Godt spørsmål! Kanskje en stressreaksjon.

Noen bedre forslag?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg ville muligens kanskje sagt (forutsatt at jeg forstår hva du mener å si): 

"Etter min mening fremstår vi som veldig generøse her, særlig hvis vi unnlater å påpeke at en enklere montering fører til færre arbeidstimer enn først anntatt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...