AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #1 Del Skrevet 10. april 2018 Noen ganger må man kjøre sakte ved vanskelige kryss for å ha full oversikt. Stort sett vil jeg gjerne holde meg på fartsgrensa på motorveien, ikke over. Noen ganger har jeg en hindring rett foran meg som du tydeligvis ikke ser. Noen ganger bruker jeg også forbikjøringsfeltet uten at det betyr at jeg som du vil ligge i 120 km/t. Jeg kjører allerede over grensa og kommer til å skifte felt så snart det er ledig, slapp helt av. Kjører jeg litt for sakte for deg, kan det faktisk hende du kjører litt for fort - slapp av, vi kommer alle fram til slutt. Du trenger ikke å demonstrere ved å ligge en liten meter bak meg. Faktisk er det du som kjører farlig. Og jeg vil heller at du skal være sur for at jeg kjører sakte i noen sekunder enn fordi vi har havnet i en kollisjon, jeg, du og hindringen foran meg. Og om det skulle være noen sjåfører som kjører treigt uten god grunn (de finnes jo), synes jeg heller ikke du skal legge deg oppi rumpa deres. Er det verdt det at du fikk fram ditt poeng hvis det blir en uventet bråstopp? Ja, personen foran deg kjørte for sent, men du holdt faktisk ikke trygg avstand og er derfor faktisk like dust i trafikken. Kanskje litt mer. Jeg er nøye på å ikke kjøre treigt til vanlig, men om jeg noen få ganger gjør det, er det en god grunn til det! Takk for meg. Anonymkode: d3a7e...d5d 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #2 Del Skrevet 10. april 2018 Kort oppsummert til deg som legger seg rett opp i rumpa mi. Drit i det. Anonymkode: 9f173...016 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #3 Del Skrevet 10. april 2018 og av og til legger man seg foran og slakker ned rett og slett fordi du kjørte som en idiot i utgangspunktet, og du vet det - det er derfor du blir så hissig... Anonymkode: 6b9a0...48a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 10. april 2018 #4 Del Skrevet 10. april 2018 Fatter ikke hva folk tenker med som kjører så uansvarlig! Skulle vært fratatt lappen øyeblikkelig for de viser jo tydelig at de har ingenting i trafikken å gjøre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #5 Del Skrevet 10. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen ganger må man kjøre sakte ved vanskelige kryss for å ha full oversikt. Stort sett vil jeg gjerne holde meg på fartsgrensa på motorveien, ikke over. Noen ganger har jeg en hindring rett foran meg som du tydeligvis ikke ser. Noen ganger bruker jeg også forbikjøringsfeltet uten at det betyr at jeg som du vil ligge i 120 km/t. Jeg kjører allerede over grensa og kommer til å skifte felt så snart det er ledig, slapp helt av. Kjører jeg litt for sakte for deg, kan det faktisk hende du kjører litt for fort - slapp av, vi kommer alle fram til slutt. Du trenger ikke å demonstrere ved å ligge en liten meter bak meg. Faktisk er det du som kjører farlig. Og jeg vil heller at du skal være sur for at jeg kjører sakte i noen sekunder enn fordi vi har havnet i en kollisjon, jeg, du og hindringen foran meg. Og om det skulle være noen sjåfører som kjører treigt uten god grunn (de finnes jo), synes jeg heller ikke du skal legge deg oppi rumpa deres. Er det verdt det at du fikk fram ditt poeng hvis det blir en uventet bråstopp? Ja, personen foran deg kjørte for sent, men du holdt faktisk ikke trygg avstand og er derfor faktisk like dust i trafikken. Kanskje litt mer. Jeg er nøye på å ikke kjøre treigt til vanlig, men om jeg noen få ganger gjør det, er det en god grunn til det! Takk for meg. Anonymkode: d3a7e...d5d Jeg foreslår heller at du slipper bilene forbi. Det er tydeligvis et stort problem for deg at så mange ligger tett oppe i ræva di, siden du gidder å skrive en halv novelle om det her på kg. Så kanskje det er du som er problemet. Ikke alle andre. Anonymkode: 0ce50...b41 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #6 Del Skrevet 10. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: og av og til legger man seg foran og slakker ned rett og slett fordi du kjørte som en idiot i utgangspunktet, og du vet det - det er derfor du blir så hissig... Anonymkode: 6b9a0...48a Jeg kjører forbi deg, for så å slakke ned foran deg. Det gjør deg forbanna. Det gjør meg glad. Anonymkode: 0ce50...b41 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #7 Del Skrevet 10. april 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg foreslår heller at du slipper bilene forbi. Det er tydeligvis et stort problem for deg at så mange ligger tett oppe i ræva di, siden du gidder å skrive en halv novelle om det her på kg. Så kanskje det er du som er problemet. Ikke alle andre. Anonymkode: 0ce50...b41 Det skjer ikke oftere med meg enn med andre, det plager meg kanskje bare mer enn andre, og jeg satt på med en kompis i går som gjorde rumpemanøvren med noen bare for å finne ut at syklisten i mørket foran var problemet - dermed ulmet dagens novelle fram. Jeg slipper selvsagt biler forbi når det er nødvendig og mulig. TS Anonymkode: d3a7e...d5d 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frances Ha Skrevet 10. april 2018 #8 Del Skrevet 10. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg slipper selvsagt biler forbi når det er nødvendig og mulig. TS Anonymkode: d3a7e...d5d Så når du vurderer at det ikke er nødvendig, må alle andre fint finne seg i å ligge i 70-75 i 80-sonen? https://www.dagbladet.no/tema/speedometeret-lurer-deg-sa-fort-kjorer-du-egentlig/64009531 http://www.pengenytt.no/sa-mye-feil-viser-speedometeret-pa-nye-biler/ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #9 Del Skrevet 10. april 2018 21 minutter siden, Frances Ha skrev: Så når du vurderer at det ikke er nødvendig, må alle andre fint finne seg i å ligge i 70-75 i 80-sonen? https://www.dagbladet.no/tema/speedometeret-lurer-deg-sa-fort-kjorer-du-egentlig/64009531 http://www.pengenytt.no/sa-mye-feil-viser-speedometeret-pa-nye-biler/ Har jeg sagt det? TS Anonymkode: d3a7e...d5d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #10 Del Skrevet 10. april 2018 Ikke rart det er ulykker i trafikken. Så utrolig aggresive folk er. Anonymkode: 9f173...016 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #11 Del Skrevet 10. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noen ganger må man kjøre sakte ved vanskelige kryss for å ha full oversikt. Stort sett vil jeg gjerne holde meg på fartsgrensa på motorveien, ikke over. Noen ganger har jeg en hindring rett foran meg som du tydeligvis ikke ser. Noen ganger bruker jeg også forbikjøringsfeltet uten at det betyr at jeg som du vil ligge i 120 km/t. Jeg kjører allerede over grensa og kommer til å skifte felt så snart det er ledig, slapp helt av. Kjører jeg litt for sakte for deg, kan det faktisk hende du kjører litt for fort - slapp av, vi kommer alle fram til slutt. Du trenger ikke å demonstrere ved å ligge en liten meter bak meg. Faktisk er det du som kjører farlig. Og jeg vil heller at du skal være sur for at jeg kjører sakte i noen sekunder enn fordi vi har havnet i en kollisjon, jeg, du og hindringen foran meg. Og om det skulle være noen sjåfører som kjører treigt uten god grunn (de finnes jo), synes jeg heller ikke du skal legge deg oppi rumpa deres. Er det verdt det at du fikk fram ditt poeng hvis det blir en uventet bråstopp? Ja, personen foran deg kjørte for sent, men du holdt faktisk ikke trygg avstand og er derfor faktisk like dust i trafikken. Kanskje litt mer. Jeg er nøye på å ikke kjøre treigt til vanlig, men om jeg noen få ganger gjør det, er det en god grunn til det! Takk for meg. Anonymkode: d3a7e...d5d Det er ikke lov å ligge godt under fartsgrensa. Er du ikke i stand til å kjøre i fartsgrensa OG ha oversikt så bør du vel ikke kjøre bil. Det mange her jeg bor ligge 20 under i 80 sone hvor det er veldig oversiktlig vei. Anonymkode: 83341...b91 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #12 Del Skrevet 10. april 2018 La meg reformulere for de som tydeligvis ikke skjønner poenget - det er ikke under noen omstendigheter greit å gjøre en dårlig trafikksituasjon verre ved å legge seg i rumpa på andre. Det betyr ikke at jeg synes det er greit å kjøre for seint med mindre forholdene tilsier at noen kan bli skadet om man ikke slakker ned. Men two wrongs don’t make a right. TS Anonymkode: d3a7e...d5d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #13 Del Skrevet 10. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: La meg reformulere for de som tydeligvis ikke skjønner poenget - det er ikke under noen omstendigheter greit å gjøre en dårlig trafikksituasjon verre ved å legge seg i rumpa på andre. Det betyr ikke at jeg synes det er greit å kjøre for seint med mindre forholdene tilsier at noen kan bli skadet om man ikke slakker ned. Men two wrongs don’t make a right. TS Anonymkode: d3a7e...d5d Så ikke gjør en feil du da. Anonymkode: 83341...b91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #14 Del Skrevet 10. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så ikke gjør en feil du da. Anonymkode: 83341...b91 Enig i at jeg ikke skal gjøre feil, jeg heller. TS Anonymkode: d3a7e...d5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frances Ha Skrevet 10. april 2018 #15 Del Skrevet 10. april 2018 16 minutter siden, AnonymBruker said: Har jeg sagt det? TS Anonymkode: d3a7e...d5d Linkene jeg la ut viser at den reelle farten som oftest er lavere, og kan være vesentlig mye lavere, dersom man holder den nøyaktige fartsgrensen ved hjelp av speedometeret. Ut fra åpningsinnlegget tolket jeg at det er slik du foretrekker å kjøre. 1 hour ago, AnonymBruker said: Stort sett vil jeg gjerne holde meg på fartsgrensa på motorveien, ikke over. Anonymkode: d3a7e...d5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #16 Del Skrevet 10. april 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke lov å ligge godt under fartsgrensa. Er du ikke i stand til å kjøre i fartsgrensa OG ha oversikt så bør du vel ikke kjøre bil. Det mange her jeg bor ligge 20 under i 80 sone hvor det er veldig oversiktlig vei. Anonymkode: 83341...b91 Selvfølgelig er det lov til å ligge under fartsgrensa. Du skal avpasse farten etter forholdene. Kjører du i det hele tatt selv? Anonymkode: 3c5a4...0c3 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 10. april 2018 #17 Del Skrevet 10. april 2018 https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1965-06-18-4 Veitrafikkloven, paragraf 3! Må pugges av alle trafikanter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #18 Del Skrevet 10. april 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er det lov til å ligge under fartsgrensa. Du skal avpasse farten etter forholdene. Kjører du i det hele tatt selv? Anonymkode: 3c5a4...0c3 Leser du ikke hva jeg beskriver? Anonymkode: 83341...b91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #19 Del Skrevet 10. april 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leser du ikke hva jeg beskriver? Anonymkode: 83341...b91 Det er vel heller ingen her som har sagt at det er OK å kjøre under fartsgrensa uten god grunn. Men siden du tar det opp - for tusende gang er det selvsagt ikke greit. Men det gjør ikke trafikksikkerheten noe bedre med bilister som ligger og knuffer oppi for å få fram et poeng, enten bilisten foran har en god grunn eller ikke. Når h*n har en god grunn (ikke har god oversikt etc), vil jeg påstå at det kun gjør vondt verre. Det er med god grunn at det skal være en viss avstand mellom bilene. Og at rumpekjørerne gjør det 100% bevisst er det som får blodet mitt til å koke, i hvert fall. TS Anonymkode: d3a7e...d5d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #20 Del Skrevet 11. april 2018 Jeg pleier å spyle vinduene mine om noen ligger opp i ræva. Da får de og en dusj.. 😃 ikke det verste man gjør. De får jo en gratis vask.. men kan jo irritere litt om man er heldig... eller at de skjønner at de kjører for nærme Anonymkode: f2e1f...f08 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå