Gå til innhold

Forferdelige tinderbioer (screenshot-tråd, les regler før posting)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest TheCatLady
8 timer siden, bustelise skrev:

Er klar over at jeg svarer på et to år gammelt innlegg, men. Det der var da ikke nonsens engang. Mye humørløse damer i tråden her, ser jeg. Etter å ha kommet til side 11 hittil, så er dommen min at ca en tredjedel er forferdelige bioer indeed, ca en tredjedel er kanskje litt klønete og lite attraktive, men på ingen måte forferdelig, og ca en tredjedel er faktisk gode og morsomme bioer som jeg lett hadde sveipet høyre på (dersom bildene matchet, selvsagt)!

Lurer på hva dere egentlig forventer. Er dette en god bio?

Hei. Jeg heter Atle og jeg er 37 år gammel. Jobber som revisor, og på fritiden har jeg mange spennende interesser som frimerkesamling og sjakk. Jeg liker også å samle på steiner og å studere vepser. Ta kontakt hvis du vil bli en del av mitt liv.

For jeg klarer virkelig ikke å komme på noen sprekere bio enn det der uten at halve damekoret her blir krenket av humoren og legger det ut som en «forferdelig» bio.

Hilsen kvinne som ser langt verre bioer hver eneste dag

Er det ikke litt individuelt hva man synes er en forferdelig bio og ikke? De som har lagt ut har gjort det fordi de synes det og så synes jeg ikke at man trenger å dra krenkekortet ved enhver anledning. Bare fordi man synes noe er teit så betyr det ikke at man er krenket. 

Det er flere her jeg ikke synes er spesielt ille heller, men folk er ulike.

I tillegg ønsker ikke alle en "sprek" bio. For min del er det nok med en bio som viser hvem han er og noe som vekker interesse hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, bustelise skrev:

Er klar over at jeg svarer på et to år gammelt innlegg, men. Det der var da ikke nonsens engang. Mye humørløse damer i tråden her, ser jeg. Etter å ha kommet til side 11 hittil, så er dommen min at ca en tredjedel er forferdelige bioer indeed, ca en tredjedel er kanskje litt klønete og lite attraktive, men på ingen måte forferdelig, og ca en tredjedel er faktisk gode og morsomme bioer som jeg lett hadde sveipet høyre på (dersom bildene matchet, selvsagt)!

Lurer på hva dere egentlig forventer. Er dette en god bio?

Hei. Jeg heter Atle og jeg er 37 år gammel. Jobber som revisor, og på fritiden har jeg mange spennende interesser som frimerkesamling og sjakk. Jeg liker også å samle på steiner og å studere vepser. Ta kontakt hvis du vil bli en del av mitt liv.

For jeg klarer virkelig ikke å komme på noen sprekere bio enn det der uten at halve damekoret her blir krenket av humoren og legger det ut som en «forferdelig» bio.

Hilsen kvinne som ser langt verre bioer hver eneste dag

 

Det du ser i denne tråden, er en smakebit på hvor ekstremt vanskelig det er å være mann på dating-tjenester :ler:

Generelt sett er man nødt til å være veldig kreativ både i profilteksten og hvordan man skriver "hei" etter en match, i tillegg til at man må velge bildene sine nøye.

Oppå dette igjen, opererer Tinder med en algoritme som tildeler profilen din poeng ut ifra matchene du får. Er du uheldig, kan det resultere i at profilen din ikke vises til en eneste dame.

Det er veldig mange morsomme videoer på YouTube, hvor damer prøver å være mann på Tinder, hvor man får se reaksjonen deres når de oppdager hvor utfordrende dette er for gutta, og hvor lite damer selv vet om hva som skal til for å tiltrekke dem 😜

I grove trekk er formelen til suksess, for menn på Tinder, å slette profilen sin relativt ofte, og leve på "boosten" man får som ny profil, fordi appen etter hvert viser deg til færre og færre damer, og gjerne damer som selv har fått lav poengsum fordi Tinder dømmer dem som uattraktive, så vi skal bruke penger på tinder gold og boosts. De driver et ganske svindlete opplegg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tinder_ss.png

Anonymkode: bfab8...210

Hun har helt rett i at hun er singel og gal ja. 

Anonymkode: dc1fd...8bb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle hva en mann setter i teksten på tinder.

Er han kjekk, kan han skrive "elsker å lure kvinner til sengs ved å få dem til å tro at jeg er ute etter et forhold" og likevel dra tusen matcher.

Er man ikke kjekk, er det bare penger som funker. Lurt å oppgi det i teksten.

Personlighet på oss menn har NULL å si. Det er utseende, status og penger som trumfer alt. Ikke gidd å motsi det engang.

Anonymkode: 1ac48...d18

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spiller ingen rolle hva en mann setter i teksten på tinder.

Er han kjekk, kan han skrive "elsker å lure kvinner til sengs ved å få dem til å tro at jeg er ute etter et forhold" og likevel dra tusen matcher.

Er man ikke kjekk, er det bare penger som funker. Lurt å oppgi det i teksten.

Personlighet på oss menn har NULL å si. Det er utseende, status og penger som trumfer alt. Ikke gidd å motsi det engang.

Anonymkode: 1ac48...d18

Hehe dette er en god bekreftelse på det ja:

 

Anonymkode: bfab8...210

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, bustelise skrev:

Er klar over at jeg svarer på et to år gammelt innlegg, men. Det der var da ikke nonsens engang. Mye humørløse damer i tråden her, ser jeg. Etter å ha kommet til side 11 hittil, så er dommen min at ca en tredjedel er forferdelige bioer indeed, ca en tredjedel er kanskje litt klønete og lite attraktive, men på ingen måte forferdelig, og ca en tredjedel er faktisk gode og morsomme bioer som jeg lett hadde sveipet høyre på (dersom bildene matchet, selvsagt)!

Lurer på hva dere egentlig forventer. Er dette en god bio?

Hei. Jeg heter Atle og jeg er 37 år gammel. Jobber som revisor, og på fritiden har jeg mange spennende interesser som frimerkesamling og sjakk. Jeg liker også å samle på steiner og å studere vepser. Ta kontakt hvis du vil bli en del av mitt liv.

For jeg klarer virkelig ikke å komme på noen sprekere bio enn det der uten at halve damekoret her blir krenket av humoren og legger det ut som en «forferdelig» bio.

Hilsen kvinne som ser langt verre bioer hver eneste dag

HEY HEY HEY! 

Vennligst ikke kall dine medsøstre humorløse! Humor har de fleste av oss, dette betyr ikke at vi ler av hva som helst. Noen ganger er forsøk på humor frastøtende, kleint eller bare så dårlig at en blir stående stum. 

Og jeg som har postet mesteparten av bidragene her, fant til slutt en mann på tinder og vi er nå forlovet og planlegger bryllup. Han brukte humor i sin bio. Rett type humor - for meg. Han er ikke rik og ikke modellpen, som de desperate liker å skylde på hvorfor de ikke har sjanse på Tinder. Han var åpen og tydelig, blant humoren var også seriøsitet og noe som gav et konkret inntrykk av hvem han er. Meget lett å sveipe ja på, beste valget jeg har tatt i mitt liv. 

Så fuck off og sveip på det du vil, ingen bryr seg. 

Hilsen kvinnen som lagde denne tråden. 

Anonymkode: b816f...ff8

  • Liker 28
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, TheCatLady skrev:

Bare fordi man synes noe er teit så betyr det ikke at man er krenket. 

Nei, men bare fordi man synes noe er teit så betyr ikke det at det er forferdelig heller.

7 timer siden, TheCatLady skrev:

I tillegg ønsker ikke alle en "sprek" bio. For min del er det nok med en bio som viser hvem han er og noe som vekker interesse hos meg.

Nei, det er åpenbart forskjell på folk, og som noen nevner, så viser denne tråden godt hvor vanskelig det er å være mann på Tinder, ja. Til lags åt alle kan ingen gjera, heter det, men på Tinder er det åpenbart vanskelig å gjøre noen som helst til lags. «Alle» er enige om at man ha en bio, men hva skal man putte der? Min personlige empiri med venninner og bekjente kvinner tilsier at man må ha noe humor der, ellers blir man oppfattet som en tørrpinn og mister 70% av kvinnene med en gang. Men hva slags humor skal man ha? Det spiller egentlig ingen rolle, for 70% av kvinnene synes det er useriøst med humor uansett, Tinder er jo ikke en plass man skal vitse rundt.

Damned if you do, damned if you don't. 

6 timer siden, Yme skrev:

I grove trekk er formelen til suksess, for menn på Tinder, å slette profilen sin relativt ofte, og leve på "boosten" man får som ny profil, fordi appen etter hvert viser deg til færre og færre damer,

Nå er det riktignok ingen som vet hvordan Tinders proprietære algoritme funker, så jeg skal være forsiktig med påstandene mine, men jeg har lest (fra folk som har gjort mye grundigere research enn meg), at Tinder «straffer» folk som hyppig sletter profilen sin. Selv om Tinder har gått bort fra ELO-ratingen sin, så er det fremdeles et eller annet poengsystem i drift, og jeg har altså lest at sletting og reåpning av profilen straffer seg. Vanskelig å vite hvem av dere som har rett, naturligvis, men jeg tenkte bare å pitche det inn, så vet du i alle fall at du har en motpåstand der ute. :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

HEY HEY HEY! 

Hei :) 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vennligst ikke kall dine medsøstre humorløse!

Nei, for vi er jo alle søstre og skal stå sammen mot alt, spesielt alle de teite mannfolka. Ikke sant?

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger er forsøk på humor frastøtende, kleint eller bare så dårlig at en blir stående stum. 

Det er jeg jo som nevnt enig i. Som nevnt er min vurdering her at en tredjedel av bidragene er direkte frastøtende. En annen tredjedel er litt klønete uattraktivt for min smak, men helt sikkert rett for noen andre. Smaken er som baken, og min mening er ikke noe mer gyldig enn din mening. Og vice versa. Det er uansett helt vanvittig å se hvor enkelte av dere legger terskelen for hva som er motbydelig/forferdelig og ikke. Ikke rart mannfolka sliter, nei. Og så er det jaggu ikke rart mange av dere sliter heller. 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

fant til slutt en mann på tinder og vi er nå forlovet og planlegger bryllup. Han brukte humor i sin bio. Rett type humor - for meg.

Jøss. Hva slags humor var det? Og tror du at han ville kommet levende ut av heksegryta om du hadde postet bioen hans her, forkledd som en «forferdelig bio»?

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så fuck off

Tenk at jeg kunne finne på å kalle dere humørløse. Beklager! Trekker alt tilbake!

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

ingen bryr seg. 

Hilsen kvinnen som lagde denne tråden. 

Jeg liker tråden, så det er ikke det. Tanken er imidlertid bedre enn utførelsen. Hvis man i de 22 sidene her trekker bort all kranglingen og de to tredjedelene av bioene som faktisk er ålreite og passer for noen (selv om det ikke er meg eller deg), så kunne tråden vært på 3-4 sider med oppriktig forferdelige bioer, og dermed mye mer spiselig.

Hilsen medsøster gjennom tykt og tynt. Peace and love.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, bustelise skrev:

Nå er det riktignok ingen som vet hvordan Tinders proprietære algoritme funker, så jeg skal være forsiktig med påstandene mine, men jeg har lest (fra folk som har gjort mye grundigere research enn meg), at Tinder «straffer» folk som hyppig sletter profilen sin. Selv om Tinder har gått bort fra ELO-ratingen sin, så er det fremdeles et eller annet poengsystem i drift, og jeg har altså lest at sletting og reåpning av profilen straffer seg. Vanskelig å vite hvem av dere som har rett, naturligvis, men jeg tenkte bare å pitche det inn, så vet du i alle fall at du har en motpåstand der ute. :) 

 

Jeg vet ikke detaljert hvordan poengsystemet fungerer, men jeg ser at jeg får rundt 40 likes de 4 første dagene etter jeg har startet en ny profil, og rundt 40 til som akkumulerer sakte over 1 til 2 uker, før det stopper helt opp.

Det føles ikke helt ut som at jeg blir straffa på noen måte, når det går fra 0 matcher, til 40 matcher innenfor 4 dager 😊

Jeg har også lest at de brukte denne elo-ratingen før, og at den var mye mer ekstrem. De har også nylig lagt til en 6 timers boost, hvor de garanterer at profilen din blir vist, for den nette sum av 700 kr :ler:

Endret av Yme
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, bustelise skrev:

Er klar over at jeg svarer på et to år gammelt innlegg, men. Det der var da ikke nonsens engang. Mye humørløse damer i tråden her, ser jeg. Etter å ha kommet til side 11 hittil, så er dommen min at ca en tredjedel er forferdelige bioer indeed, ca en tredjedel er kanskje litt klønete og lite attraktive, men på ingen måte forferdelig, og ca en tredjedel er faktisk gode og morsomme bioer som jeg lett hadde sveipet høyre på (dersom bildene matchet, selvsagt)!

Lurer på hva dere egentlig forventer. Er dette en god bio?

Hei. Jeg heter Atle og jeg er 37 år gammel. Jobber som revisor, og på fritiden har jeg mange spennende interesser som frimerkesamling og sjakk. Jeg liker også å samle på steiner og å studere vepser. Ta kontakt hvis du vil bli en del av mitt liv.

For jeg klarer virkelig ikke å komme på noen sprekere bio enn det der uten at halve damekoret her blir krenket av humoren og legger det ut som en «forferdelig» bio.

Hilsen kvinne som ser langt verre bioer hver eneste dag

Du trenger ikke skrive navn og alder i alle fall, siden det står der fra før. Ellers er den jo grei, men noe kjedelig. 
Man burde ha en bio som fanger mer oppmerksomhet. Ja, noen kommer til å mislike den, men noen kommer også til å likte den. At noen få her inne ikke synes det er en bra bio bør ikke bety noe.

Anonymkode: 583b8...fb2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
6 timer siden, bustelise skrev:

Nei, men bare fordi man synes noe er teit så betyr ikke det at det er forferdelig heller.

Nei, det er åpenbart forskjell på folk, og som noen nevner, så viser denne tråden godt hvor vanskelig det er å være mann på Tinder, ja. Til lags åt alle kan ingen gjera, heter det, men på Tinder er det åpenbart vanskelig å gjøre noen som helst til lags. «Alle» er enige om at man ha en bio, men hva skal man putte der? Min personlige empiri med venninner og bekjente kvinner tilsier at man må ha noe humor der, ellers blir man oppfattet som en tørrpinn og mister 70% av kvinnene med en gang. Men hva slags humor skal man ha? Det spiller egentlig ingen rolle, for 70% av kvinnene synes det er useriøst med humor uansett, Tinder er jo ikke en plass man skal vitse rundt.

Damned if you do, damned if you don't. 

Nå er det riktignok ingen som vet hvordan Tinders proprietære algoritme funker, så jeg skal være forsiktig med påstandene mine, men jeg har lest (fra folk som har gjort mye grundigere research enn meg), at Tinder «straffer» folk som hyppig sletter profilen sin. Selv om Tinder har gått bort fra ELO-ratingen sin, så er det fremdeles et eller annet poengsystem i drift, og jeg har altså lest at sletting og reåpning av profilen straffer seg. Vanskelig å vite hvem av dere som har rett, naturligvis, men jeg tenkte bare å pitche det inn, så vet du i alle fall at du har en motpåstand der ute. :) 

Tråden er til for at folk kan legge ut ting de synes er teit eller "forferdelig". Det betyr jo ikke at alle er enige i det. Jeg er ikke enig i alt, men trodde denne tråden var litt humoristisk og ikke nødvendigvis 100% seriøst og "herregud, dette føler jeg så sterkt at er helt forferdelig altså".

Hva man skal putte der kommer an på hvem man er og hva man søker. Selv er jeg så humørløs og kjip (:P) at jeg ikke vil ha rekke med emojis eller teite masseproduserte greier. Husker ikke helt eksempel nå, men til tider dukker det opp samme type ordspill eller vits i mange profiler. Da tenker jeg at man kanskje kan være litt mer original. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2020 den 18.59, AnonymBruker skrev:

Denne ville jeg sveipet høyre på! Elsker klovner i kamp og liker at han tar sjansen på å ha det i bioen, tross risikoen for å bli misforstått.

Anonymkode: 583b8...fb2

Men du ser jo ingen bilder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, TheCatLady skrev:

Selv er jeg så humørløs og kjip (:P) at jeg ikke vil ha rekke med emojis eller teite masseproduserte greier.

Jeg er enig med deg der, altså. Jeg er dritlei den klassiske emojirekka. Jeg pleier ikke å gidde å se gjennom emojiene engang. Jeg bare konstaterer at det er emojier der, og går videre. Men det kunne ikke falt meg inn å poste den her som et eksempel på en «forferdelig» bio.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
6 minutter siden, bustelise skrev:

Jeg er enig med deg der, altså. Jeg er dritlei den klassiske emojirekka. Jeg pleier ikke å gidde å se gjennom emojiene engang. Jeg bare konstaterer at det er emojier der, og går videre. Men det kunne ikke falt meg inn å poste den her som et eksempel på en «forferdelig» bio.

Nei, ikke jeg heller,  men om alle skulle tenkt sånn så hadde det ikke blitt særlig med liv i denne tråden 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, bustelise skrev:

Hei :) 

Nei, for vi er jo alle søstre og skal stå sammen mot alt, spesielt alle de teite mannfolka. Ikke sant?

Det er jeg jo som nevnt enig i. Som nevnt er min vurdering her at en tredjedel av bidragene er direkte frastøtende. En annen tredjedel er litt klønete uattraktivt for min smak, men helt sikkert rett for noen andre. Smaken er som baken, og min mening er ikke noe mer gyldig enn din mening. Og vice versa. Det er uansett helt vanvittig å se hvor enkelte av dere legger terskelen for hva som er motbydelig/forferdelig og ikke. Ikke rart mannfolka sliter, nei. Og så er det jaggu ikke rart mange av dere sliter heller. 

Jøss. Hva slags humor var det? Og tror du at han ville kommet levende ut av heksegryta om du hadde postet bioen hans her, forkledd som en «forferdelig bio»?

Tenk at jeg kunne finne på å kalle dere humørløse. Beklager! Trekker alt tilbake!

Jeg liker tråden, så det er ikke det. Tanken er imidlertid bedre enn utførelsen. Hvis man i de 22 sidene her trekker bort all kranglingen og de to tredjedelene av bioene som faktisk er ålreite og passer for noen (selv om det ikke er meg eller deg), så kunne tråden vært på 3-4 sider med oppriktig forferdelige bioer, og dermed mye mer spiselig.

Hilsen medsøster gjennom tykt og tynt. Peace and love.

Ja jeg syns du er kjempeteit men du skal alltid få låne tampong når det haster. Det er sånt søstre gjør. 😂 

Om jeg hadde postet mannens bio på denne tråden så ville man hørt gresshopper mens en høyball fløy forbi, fordi det var ikke noe spesielt der. Jeg kan si med sikkerhet at den hadde universell appell, men pga utseende så svømte han ikke i matches (han hadde flere matcher men klarte ikke få dem til å faktisk møtes, det var det kun jeg som gidda). 

Heldigvis lagde han Tinder på et tidspunkt der min bio var meget edruelig, for da jeg startet å bruke det så hadde jeg en meget modig vits der. Kanskje noe som kunne blitt postet her. Men mannfolka syns jo det var hysterisk morsomt så kanskje ikke...

Anonymkode: b816f...ff8

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En stund siden jeg var på Tinder sist, men husker en som ville treffe noen som han kunne rimme. Han trengte ikke å få noe tilbake. :) 

Jeg syns mange er veldig vågale som syns sånn er greit å skrive. Jeg er selv glad i sex, men mine preferanser tar jeg etter vi har blitt kjent en stund og jeg vet at vi kan snakke greit sammen. 😜 Samtidig så våger jeg ikke å trykke liker på et bilde der jeg ikke kan se personen. Hva om jeg ikke finner han attraktiv? 🙄

Anonymkode: f3ca1...663

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En stund siden jeg var på Tinder sist, men husker en som ville treffe noen som han kunne rimme. Han trengte ikke å få noe tilbake. :) 

Jeg syns mange er veldig vågale som syns sånn er greit å skrive. Jeg er selv glad i sex, men mine preferanser tar jeg etter vi har blitt kjent en stund og jeg vet at vi kan snakke greit sammen. 😜

Anonymkode: f3ca1...663

Da er det lettere å date via Fetlife. Man vet alles fetisjer på forhånd og bruker det til å sirkle inn mot noe som kan være ok. Jeg hadde ei lang liste preferanser/ting jeg har gjort/ting jeg vil prøve. Rimming sto på alle listene :)

Anonymkode: 9e618...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2018 den 16.35, AnonymBruker skrev:

Oh shit den siste der var fæl, jada greit nok å ha dårlig selvbilde men det er ikke selvironi å regelrett latterliggjøre seg selv, det er egentlig bare trist. 

Her er en jeg reagerte på: 

"Ingen fjellgeit, men kan bli med en tur om været er fint. 
Heller sol og sommer enn vinter og snø. 
Dårlig på kjøkkenet, men en ræser på kjøttdeig og spaghetti. 
Ingen treningsnarkoman, men har ett par med vektløftersko. 
Fargeblind, men glad i DIY. 
Ingen musiker, men glad i musikk. 
Passe sportsinteressert, og helst motorsport." 

OK, er det i det hele tatt noe du FAKTISK virkelig liker? 

Anonymkode: 39703...061

Har sett for mye på "Tre nøtter til Askepott": "sot i ansiktet, men ingen feier....etc." 😅

Anonymkode: b97a3...802

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Denne mannen skriver ingenting om seg selv i bioen, kun hva han ser etter hos en partner. Ganske spesifikke krav 😂

_20200824_071339.JPG

Anonymkode: ffb66...61d

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...