Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2005 #1 Del Skrevet 20. februar 2005 Hva kan man finne ut ved innvendig ultralyd? Kan man f. eks se om man har tette eggledere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 20. februar 2005 #2 Del Skrevet 20. februar 2005 Ja, jeg tror det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2005 #3 Del Skrevet 20. februar 2005 Nei, man kan ikke se om man har tette eggledere ved bare GU ultralyd, da må man bruke kontrastmiddel i tillegg eller ta en laparoskopi. Ved GU ultralyd kan man se om du har cyster på eggstokkene og hvor eggstokkene ligger og åssen livmoren ligger og om den er tykk eller tynn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 21. februar 2005 #4 Del Skrevet 21. februar 2005 Innlegget over meg er korekt svar. Jeg har vert på innvendig ul og venter på lap for å sjekke blant annet om egglederne er tette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 2. mars 2005 #5 Del Skrevet 2. mars 2005 Nei, i utgangspunktet kan man ikke avsløre tette eggledere på innvendig UL. Men kan danne seg en misstanke om det. For å avdekke tetteeggledere må man ta en spesiell type røntgen som heter HSG røntgen. Da blåses det opp en liten balong i livmoren, og kontrastveske sprøytes inn i egglederene. På røntgenbildene kan legen da se om det er normal åpning, eller om det er noe som ikke er som det burde. Min lege bruker innvendig UL mye. Han bruker det til å måle eggposenes størrelse, og måle tykkelsen på slimhinnene. Han kan også se om EL har vært, anta når den skal komme, og se andre "lege-ting" som jeg ikke har helt peiling på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå