Gå til innhold

Mysimba - erfaringer?


Krøllalfa

Anbefalte innlegg

Det håper jeg også! :blush:  

Jeg veier meg hver morgen, og det er jo litt dumt siden det går litt opp og ned. Men har gjort det i alle år, og føler meg nesten litt i villrede dersom jeg ikke gjør det. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fortsatt fin vektnedgang og god virkning av pillene. Siden start 2 mars har jeg gått ned 10 kg.

Jeg er fortsatt på halv dose.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

Jeg startet med Mysimba for snart en uke siden.

Har gått på Reductil for 10 år siden, så jeg sammenligner automatisk med dette.

Jeg er jo i denne opptrappingsfasen, en tablet om dagen. Men merker ikke så mye egentlig... Flere med den erfaringen? Merker man mere jo lenger man kommer i opptrappingen?

Hva er egentlig poenget med opptrappingen? Har mest lyst til å kjøre på med 2+1 med en gang. (har høy terskel på medisiner og lignende.) 

Dere som tar tabletter på kvelden også, hvor lenge før leggetid tar dere?

Hadde vært gøy å høre hvor mye dere har gått ned, og hvor lenge dere har holdt på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt på i to uker i morgen, men har hatt lite uttelling på kiloene enda (-2 kg bare).

Når det gjelder bivirkninger kjente jeg dem ganske raskt; svimmel og urolig i kroppen. Og jeg kjente det når jeg doblet dosen, så jeg ville ikke gått rett på 2+1. Du kjenner deg selv best, men jeg ville ikke gjort det. Jeg tar tablettene ni om morgenen og ni om kvelden, enkelt og greit. :) 

Innlegget er ryddet for diskusjon om lavt matinntak

Perelandra, mod.

Endret av Perelandra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2018 den 18.16, Asus skrev:

Jeg har holdt på i to uker i morgen, men har hatt lite uttelling på kiloene enda (-2 kg bare).

Når det gjelder bivirkninger kjente jeg dem ganske raskt; svimmel og urolig i kroppen. Og jeg kjente det når jeg doblet dosen, så jeg ville ikke gått rett på 2+1. Du kjenner deg selv best, men jeg ville ikke gjort det. Jeg tar tablettene ni om morgenen og ni om kvelden, enkelt og greit. :) 

Innlegget er ryddet for diskusjon om lavt matinntak

Perelandra, mod.

Takk for erfaring :) 

2 kilo på 2 uker er vel greit? Større sjans for å holde vekta når man går sake ned har jeg hørt.

Det er ikke fordi du spiser mindre at doturene drar ut?

Jeg har hørt folk si at de ikke får sove av å ta tabletten på kvelden.. 

Jeg tenkte begynne ta en morgen og en kveld i morgen, så får vi se :) 

Endret av Perelandra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er kjedelig å telle kalorier, men tenkte at dette skal jeg gjøre skikkelig og jeg må ha kontroll. Jeg syns det er godt å vite at det ikke er noe jeg har gjort feil iallfall. Men, vi går da ned alt i alt, selv om det ikke er de store tallene...krysser fingrene for fortsettelsen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for diskusjoner om lavt mattinntak.

Viser til retningslinjene for Kosthold, trening og sport

På 14.9.2016 den 10.56, Tekola skrev:

- Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. 

- Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt.
Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her

Viser også til deres kilde her (side 187)

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God 17. mai!

 

I dag har jeg hatt diettfri, så i morgen er det nok litt opp på vekta. Men nasjonaldagen skal feires, sånn er det bare. I morgen blir det apotek-tur så jeg får ordna magen. Hvordan går det med dere andre? 😊

Endret av Asus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trapper opp til full dose i morgen, dvs jeg har gått tre uker nå. 

Har fått endel kviser, og har en intens kløe i ansiktet av og til, men ellers merker jeg ikke stort. 

Det med mat er fremdeles vanskelig, så skal bruke fridagene nå på å planlegge bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2018 den 15.33, Dorris85 skrev:

*snip*

Dere som tar tabletter på kvelden også, hvor lenge før leggetid tar dere?

Jeg tar det som regel rett før jeg legger meg. Har ekstremt godt sovehjerte da, så har ingen problemer med å få sove. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funderer på å prøve mysimba. Men er jo dyr, og redd for psykiske bivirkninger... 

 

Hvordan går det for dere? teller dere kalorier like mye/strengt eller er det bare lettere å holde seg innenfor kaloriene?

 

storemeg

Anonymkode: 890a2...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller like strengt, men det er mye lettere å få det til. Er mett lenger og tenker mye mindre på mat. 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har legetime i morgen, skal spørre om der går bra med alkohol i små mengder. Skal også høre hva han anbefaler som kaloritak for meg. Har bare gått ned litt over to kg, altså helt stopp etter uke 1...

 

Har en mistanke om at jeg spiser for lite og ustrukturert. Har hatt spiseforstyrrelser i mange år, og har ikke helt fått til det med jevnt matinntak per dag. Litt rart at jeg ble anbefalt medisinen når jeg fremdeles har en aktiv forstyrrelse, men mulig det er anorektikere som ikke bør bruke dem(?). 

I teorien vet jeg jo hva jeg bør spise og hvor mye, men det er vanskelig å få til i praksis. Legen skulle sjekke om det finnes en ernæringsfysiolog i kommunen som kan hjelpe meg.

Hvordan går det med dere andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evigpositiv skrev (På 23.5.2018 den 22.22):

.

 

Endret av tånegla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Krøllalfa; jeg har gått ned ca. 3 kg siden jeg startet for ca. tre uker siden. Jeg syns ikke det er veldig mye, og det er omtrent det jeg ville regnet med på den dietten jeg går på UTEN piller også.

Men jeg sliter jo med forstoppelse, så hver gang det løsner gjør jeg et lite hopp ned i vekt. Må nok belage meg på å ta avføringsmiddel en gang hver uke rett og slett, og det er jo noe dritt (bokstavelig talt..). Jeg kjenner at pillene gjør at jeg kan følge dietten lettere uten å bli sulten eller tenke mye på mat, så sånn sett fungerer de. Jeg kommer nok til å gå på en måned til, etter det må jeg tenkte meg litt om tror jeg, en skal jo ikke bruke avføringsmidler så ofte; da ødelegger en tarmens naturlige evne til å gjøre det den skal. 

Registrerer du det du spiser hver dag slik at du har kontroll? Last ned Lifesum-appen, så får du litt oversikt og litt data å gi legen så vedkommende kan si litt om inntaket ditt. Det er en veldig grei måte for å ha litt oversikt; den har også en strekkode-scanner så det er raskt å legge inn det en spiser. Jeg har alltid syns det er en merkelig mekanisme at man slutter å gå ned i vekt når en spiser for lite; kun fordi jeg syns det er rart at kroppen har mulighet til å senke forbrenningen så langt ned. Vi trenger jo energi for å opprettholde grunnleggende funksjoner og da må det jo skje en forbrenning. Men jeg veit det er reelt og slik det fungerer. Håper og tror du finner ut av det. :)

Tånegla; godt fylleslag! :duskedame:

 

Innlegget er ryddet for diskusjon av lavt matinntak

Perelandra, mod.

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for diskusjon om lavt matinntak.

Jeg minner om retningslinjene for Kosthold, trening og sport.

På 14.9.2016 den 10.56, Tekola skrev:

- Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt.

 

Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her

Viser også til deres kilde her (side 187)
 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2018 den 7.55, Asus skrev:

*klipp*

Da har jeg lastet ned lifesum. Har brukt myfitnesspal sporadisk tidligere, men likte ikke appen. Lifesum var mer oversiktlig, men dumt at det bare er tre måltider som ligger der. I dag har jeg lagt inn mellommåltider som snacks, gjør du også det? 

Kaloriforslaget som kom opp var 1700 kcal, noe jeg syns hørtes mye ut. Snakket med legen, han mente det var riktig, men at jeg kunne holde meg på ca. 1500-1700 om jeg absolutt ville. Tenker jeg går for 1500, det kan bli vanskelig nok å spise såpass mye når det er "skikkelig" mat, og ikke junk 🙄

Har begynt å legge inn neste dags måltider kvelden før, slik at jeg har en plan og forholde meg til. Tror det blir bra.

Ellers spurte jeg om det å innta alkohol. Legen mente at grunnen til at mange blir anbefalt å holde seg unna er at Mysimba også gis til alkoholikere. Den kan altså fungere som den medisinen som gjør dem syke når de drikker (helt jernteppe på hva den heter, haha). 

Fikk likevel beskjed om at det skulle gå fint å drikke med måte, så får teste det ut når eksamen er ferdig.

Noen av dere andre som har drukket mens dere tar pillene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meen dere som klager på at dere ikke har gått ned mer, er det ikke sånn at mysimba bare reduserer sultfølelsen og gjør at man blir mett fortere?

Trodde at det var ment mer på oss som aldri blir mett? Hvis man er i gang med vektnedgang allerede, så speeder det ikke opp den liksom?

Vurderer å spørre legen om å få prøve..

Anonymkode: 1c07d...a30

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...