Gå til innhold

Konfirmasjon -kransekake av mynter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tenkt å lage pengekransekake til en konfirmant. Men hva stabler man pengenesirklene rundt?

 

Kan noen gi en oppskrift på hvordan dette gjøres?

Anonymkode: f6884...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et kjapt google-søk viser at det er lurt å bruke plastperler e.l. mellom myntene. Om du trenger noe å stable rundt burde det funke med et kremmerhus av kartong eller stiv plast. Pyntes etter ønske. :) 

Anonymkode: 54cec...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kransekake mynter, what...? Skal du gi vekk flere tusen i 10kroninger, eller? Jeg skjønner ikke, hva snakker dere om? Er det noe nytt? 

Anonymkode: 4d742...162

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kransekake mynter, what...? Skal du gi vekk flere tusen i 10kroninger, eller? Jeg skjønner ikke, hva snakker dere om? Er det noe nytt? 

Anonymkode: 4d742...162

Pengekransekake. En litt mindre gørrkjedelig måte å gi penger i gave på, for dem som har tid og ork. 

10-kroninger funker nok dårlig, de må naturligvis ha et hull i midten så de kan tres på snor. 

Anonymkode: 54cec...c24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panduro, og sikkert også andre hobbyforretninger, har isoporkjegler i ulike størrelser. Vanligvis brukes vel disse som råmateriale for julepynt, men jeg er sikker på at de fint kan brukes til «innmat» i en pengekransekake også. 

Eksempel: https://panduro.com/nb-no/products/skap-dekorer/former-figurer/isopor/isoporkjegle-hoyde-195-cm-722936

Endret av Ullvott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En svær kake laget av småpenger? Så... praktisk for mottaker, da... 

Anonymkode: ea643...a91

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En svær kake laget av småpenger? Så... praktisk for mottaker, da... 

Anonymkode: ea643...a91

Artig måte det da, - går fint å sette inn småmynter i de fleste banker. Man kan jo pynte kransekake med pengesedler, om det skulle bli lite ellers. Det er bare 1 og 5 kr som har hull.

Anonymkode: a82fc...5f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lage kaker av mynter er det dummeste du kan gjøre. De fleste ungdommer vil ha sedler. Mynter må man til bank for å få vekslet inn og det gir ekstraarbeid.

Det beste du kan gjøre, er å sette pengene inn på konto og lage et fint kort der du formidler dette

Anonymkode: fb8d9...743

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Artig måte det da, - går fint å sette inn småmynter i de fleste banker. Man kan jo pynte kransekake med pengesedler, om det skulle bli lite ellers. Det er bare 1 og 5 kr som har hull.

Anonymkode: a82fc...5f1

Kjempeartig å måtte sitte og pirke fra hverandre mynter og perler for så å dra med seg en stor pose skillemynt i banken. Det der er noe man lager ene og alene for å få oppmerksomhet og skryt for å være "kreativ" - for mottaker er sedler i en konvolutt, evnt penger rett inn på konto, en mye bedre løsning.

Anonymkode: ea643...a91

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tenke meg at noen blir :raven: av å måtte sitte og plukke pengene løs fra ståltrådene og deretter måtte betale vekslingsgebyr for å få brukt pengene :sukk:

Anonymkode: 91daf...513

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller laget et penge tre. Altså bindt sedler på kvister. 

Anonymkode: bab86...bbe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søk opp money art, og lag figurer av sedlene :)

 

Anonymkode: 91daf...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Konseptet virker vulgært og usmakelig. Prøv å finne en mer verdig måte å feire konfirmasjon.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gi aksjer i gave :) 

Anonymkode: 91daf...513

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget det og gitt til konfirmant. Den ble tatt veldig godt imot, og står fortsatt fremme for han vil vise den frem 😊

 

 

Endret av Mammanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...