Gå til innhold

Hvor mye er dere villig til å betale for å delta i et bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror kanskje dere misforstår litt. Vi må jo velge den ene løsningen eller den andre. Vi kommer ikke til å forskjellsbehandle gjestene, men enten tilby en pakke der alt er inkludert, men som er dyrere, eller velge en løsning der alle gjestene selv dekker alkohol utover det som blir servert til maten, også de som overnatter. Vi leier hele godset, og må således uansett betale for overnattingsplassene, men for å kunne tilby fri bar (av øl og vin) så er vi avhengige av at en del av gjestene betaler inn igjen i form av at de dekker overnatting selv, hvis dere skjønner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, FactsOverFeelings skrev:

Ingenting, annet enn gave.
Har takket nei til to invitasjoner ila mitt liv, som begge hadde koster flere tusen for hver.
Bryllup er gørr kjedelig, jeg betaler ikke for å kjede meg.
 

Hihi.. det er faktisk sant. Bryllup er stas for brudeparet (i den grad man faktisk klarer å nyte dagen) og nærmeste familie (kanskje).

Anonymkode: c351e...fa2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cheerypie skrev:

Jeg tror kanskje dere misforstår litt. Vi må jo velge den ene løsningen eller den andre. Vi kommer ikke til å forskjellsbehandle gjestene, men enten tilby en pakke der alt er inkludert, men som er dyrere, eller velge en løsning der alle gjestene selv dekker alkohol utover det som blir servert til maten, også de som overnatter. Vi leier hele godset, og må således uansett betale for overnattingsplassene, men for å kunne tilby fri bar (av øl og vin) så er vi avhengige av at en del av gjestene betaler inn igjen i form av at de dekker overnatting selv, hvis dere skjønner? 

Folk kan betale alkoholen sin selv (er ikke alle som drikker heller!!) 

Anonymkode: c351e...fa2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, dere! Vi skal gifte oss på sensommeren neste år, og driver og planlegger allerede. Det blir et middels stort bryllup med ca. 100 gjester, og vi skal ha det en hel helg på en herregård litt utenfor allfarvei. 

Så til problemet: Stedet er helt nydelig, og vi ønsker jo selvsagt at så mange som mulig ønsker å overnatte der med oss. Likevel ser vi jo at det blir temmelig dyrt hvis vi skal dekke alt (typ 200.000 mer enn vi har budsjettert med).

En del av gjestene kommer fra nærmeste bygd (ca. 30 min unna), mens mange kommer fra byen (nesten to timer unna) og andre igjen flyr fra andre steder i landet. 

Så vi lurer på å enten la gjestene betale for overnatting (eventuelt ordne med dette selv), og ta en relativt høy pris (ca. 850 per person per natt), men da er alt av mat og alkohol inkludert hele helgen. 

Alternativt kan vi ta en lavere pris for overnatting, men at gjestene da kun får dekket alkohol til maten under middagen og må betale for all drikke utover dette og eventuelt betale for frokost selv. 

Hva ville du som gjest ha foretrukket? Er dette så dyrt at du ville ha gruet deg for å reise? Tenker at det er jo litt trist hvis dette skal bli en enorm kostnad, særlig for dem som kommer utenbys fra, men vi har samtidig ikke mulighet for å legge ut en halv million for dette bryllupet. 

Håper noen kan komme med konstruktive tilbakemeldinger :) 

Anonymkode: 0c948...adb

Nå er jeg vel prinsipielt i mot å betale mer enn gave og reise. Og muligens et nytt antrekk el.

Men dette ville jeg betalt for. Foruten bryllupet så er jo stedet som du beskriver det en opplevelse i seg selv. Kombinert bryllup og rekreasjon samt mat og drikke i prisen. Jo, det hadde jeg gjort. Det eneste som kunne ødelagt det var om noen lagde drama. Det skjer jo. Men her får en bryllup, fest og rekreasjon pluss gave til under 5000. 

Men, la folk få valget ved å gi de opplysningene du kommer med her. At det er tilbud om overnatting til den prisen inkludert mat og drikke.

Men du skriver en hel helg? Kommer alle seg hjem ut på natten? Og er det greit? Kan de la være å tilbringe hele helgen der ? Til rimeligere pris da så klart. Og er det greit for dere at gjestene ikke har mulighet til å bli hele helgen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Nå er jeg vel prinsipielt i mot å betale mer enn gave og reise. Og muligens et nytt antrekk el.

Men dette ville jeg betalt for. Foruten bryllupet så er jo stedet som du beskriver det en opplevelse i seg selv. Kombinert bryllup og rekreasjon samt mat og drikke i prisen. Jo, det hadde jeg gjort. Det eneste som kunne ødelagt det var om noen lagde drama. Det skjer jo. Men her får en bryllup, fest og rekreasjon pluss gave til under 5000. 

Men, la folk få valget ved å gi de opplysningene du kommer med her. At det er tilbud om overnatting til den prisen inkludert mat og drikke.

Men du skriver en hel helg? Kommer alle seg hjem ut på natten? Og er det greit? Kan de la være å tilbringe hele helgen der ? Til rimeligere pris da så klart. Og er det greit for dere at gjestene ikke har mulighet til å bli hele helgen?

Vi kommer til å invitere alle til å komme fredag ettermiddag/kveld og bli værende hele helgen, men om de kun ønsker å delta i vielse/fest på lørdagen er dette selvsagt en mulighet. Stedet ligger et stykke fra der de fleste bor, og de må jo eventuelt besørge transport hjem på lørdagen dersom de heller vil det. Vi håper jo så mange som mulig har lyst å komme og være hele helgen, men det er lagt opp til at dette skal være valgfritt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, dere! Vi skal gifte oss på sensommeren neste år, og driver og planlegger allerede. Det blir et middels stort bryllup med ca. 100 gjester, og vi skal ha det en hel helg på en herregård litt utenfor allfarvei. 

Så til problemet: Stedet er helt nydelig, og vi ønsker jo selvsagt at så mange som mulig ønsker å overnatte der med oss. Likevel ser vi jo at det blir temmelig dyrt hvis vi skal dekke alt (typ 200.000 mer enn vi har budsjettert med).

En del av gjestene kommer fra nærmeste bygd (ca. 30 min unna), mens mange kommer fra byen (nesten to timer unna) og andre igjen flyr fra andre steder i landet. 

Så vi lurer på å enten la gjestene betale for overnatting (eventuelt ordne med dette selv), og ta en relativt høy pris (ca. 850 per person per natt), men da er alt av mat og alkohol inkludert hele helgen. 

Alternativt kan vi ta en lavere pris for overnatting, men at gjestene da kun får dekket alkohol til maten under middagen og må betale for all drikke utover dette og eventuelt betale for frokost selv. 

Hva ville du som gjest ha foretrukket? Er dette så dyrt at du ville ha gruet deg for å reise? Tenker at det er jo litt trist hvis dette skal bli en enorm kostnad, særlig for dem som kommer utenbys fra, men vi har samtidig ikke mulighet for å legge ut en halv million for dette bryllupet. 

Håper noen kan komme med konstruktive tilbakemeldinger :) 

Anonymkode: 0c948...adb

Seriøst? 

Jeg ville ikke betalt mer enn gaven og det å komme meg frem og tilbake, hadde det blitt for dyrt så hadde jeg droppa bryllupet.

Anonymkode: 72a2f...4e7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm-- slettet mitt innlegg..

For ble litt usikker på spørsmålet.. 

Hva var spørmålet igjen ?

Var så mye annet her plutselig :)

Endret av fjærestein
usikkerhet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn helt personlig hadde jeg ( som gravid) satt pris på å slippe å sponse alkoholen til de andre gjestene :P 

Anonymkode: 2d46a...22b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting... du er jo invitert som gjest... da blir det merkelig å måtte betale: "Du er heved invitert til bryllupet vårt, i tilegg til gave til en gitt stiv pris må dere også betale for å delta i denne feiringen. Du er hjertelig velkommen, men husk å betal innen fristen..." 

Går utifra at det ville vert formulert på en fin måte, mend det blir for dumt, da hadde jeg latt ver å komme... 

Dere kan godt sk at det er mulighet til å overnatte, men at dette vil bli på deres regning. Alkohol... usiker på hva kotymen er der... Til maten selvsagt! Men etter...

Anonymkode: b870a...f94

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? 

Jeg ville ikke betalt mer enn gaven og det å komme meg frem og tilbake, hadde det blitt for dyrt så hadde jeg droppa bryllupet.

Anonymkode: 72a2f...4e7

Samme her. Og reisen dit måtte være max 30 minutter unna med bil. Bryllup er dørgende kjedelig uansett så aldri om jeg hadde giddet å betale noe for å vær gjest. Tipper mange av de dere inviterer kommer til å takke nei til invitasjonen.

Anonymkode: 121a6...60b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Cheerypie skrev:

Vi kommer til å invitere alle til å komme fredag ettermiddag/kveld og bli værende hele helgen, men om de kun ønsker å delta i vielse/fest på lørdagen er dette selvsagt en mulighet. Stedet ligger et stykke fra der de fleste bor, og de må jo eventuelt besørge transport hjem på lørdagen dersom de heller vil det. Vi håper jo så mange som mulig har lyst å komme og være hele helgen, men det er lagt opp til at dette skal være valgfritt.

Ja, ok. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så drøyt med sånne herregårdsgrylluper jeg. 

Det er ikke spesielt gøy på en herregård, uansett hvor fint det er. Det er kun gøy hvis man kjenner mange morsomme mennesker i bryllupet. 

Det sier seg selv at om jeg måtte ta fly og transport til herregården, måtte jeg kommet fredagen. Dvs 1600 kr pluss flybilletter og hva enn transporten tur/retur herregård - flyplass koster. 

I tillegg kommer utdrikkingslag og gave. Så vi snakker minst 5000 for å få æren av å delta i din drømmehelg. 

Synes du ikke det er litt frekt?

Anonymkode: 2e350...7de

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
45 minutter siden, Cheerypie skrev:

Ts her! Takk for alle svar hittil! Vil bare understreke at de fleste av gjestene bor i området, og det vil selvsagt være helt opp til dem om de ønsker å overnatte eller om de vil kjøre hjem 2 timer på natta. Men vi ønsker likevel å tilby overnatting på stedet for dem som ønsker det, som for eksempel nære venner og familie (og kanskje besteforeldre som ikke orker å dra den lange veien hjem). Likevel er det som jeg skrev noen som uansett må fly inn, og det er jo dem jeg er bekymret for om dette blir for dyrt for, men samtidig så måtte de jo ha ordnet med overnatting uansett, og de står fremdeles fritt frem til dette. Så hvis jeg omformulerer det; ville dere foretrukket en dyrere pakke med alt inkludert, eller ville dere ha betalt for alkohol, men fått en rimelig overnattingsdeal? 

For de som kommer medfly så må de jo betale flybilletter også..  og overnatting.. og gave.. og muligens antrekk..  dette blir veldig dyrt for et par. Hadde definitivt ikke gjort det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Cheerypie skrev:

Jeg tror kanskje dere misforstår litt. Vi må jo velge den ene løsningen eller den andre. Vi kommer ikke til å forskjellsbehandle gjestene, men enten tilby en pakke der alt er inkludert, men som er dyrere, eller velge en løsning der alle gjestene selv dekker alkohol utover det som blir servert til maten, også de som overnatter. Vi leier hele godset, og må således uansett betale for overnattingsplassene, men for å kunne tilby fri bar (av øl og vin) så er vi avhengige av at en del av gjestene betaler inn igjen i form av at de dekker overnatting selv, hvis dere skjønner? 

Ok.. såå om jeg forstår:

Enten 850 natta med fri drikke eller gratis overnatting og betal-bar ? Om det er rett ville jeg foretrukket betal-bar. (mulig jeg misforstår igjen altså. Lykke til uansett :) )

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter å betale for å se på at noen andre gifter seg annet enn å gi gave. Enkelt og greit. Da kommer jeg heller på besøk en dag ved en senere anledning, gratulerer dem og leverer fra meg bryllupsgave. 

Anonymkode: 98289...704

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hva man får for pengene.

850,- per pers er ikke mye for det du skisserer. Har blitt bedt i overnattingsbryllup der man må dekke alt selv. Reise, to overnattinger, gave (som de skrev de ønsket seg, frekt nok), frokost og en middag. Måtte dra, men det ble 10.000,- for meg og kjæresten. 

Bruden mente selvfølgelig at det var ok, for gjestene fikk jo en flott kjærlighetshelg! Hennes kjærlighetshelg, vel og merke..... Omringet av ukjente og kjipe mennesker man måtte sitte og jatte med.

Anonymkode: 08ad9...b95

Samme erfaring som deg. Meg og kjæresten har bodd utenlands i flere år og er fattige studenter. En av mine beste venninner giftet seg og hadde et overdådig bryllup på et dyrt hotell som lå langt fra by, dermed måtte de fleste gjestene som ikke bodde i område overnatte. Det var lagt opp til 2 dager meg festiviteter. Alt i alt kostet flybilletter, overnatting, gave, reise i forbindelse med utrdikningslag og selve utdrikningslaget pluss noe nytt fintøy rett over 10 000. Jeg slet økonomisk hele det semesteret. Hun satte tydeligvis standarden for hvordan bryllup skulle feirres i min vennegjeng for nå kan jeg se frem til fullstending bankorotto da jeg har 2 slike brullyp jeg skal delta i i sommer. Jippi

jeg synes bryllup skal koste minimalt for gjestene. Jeg føler at de unnskylder det med at gjestene må betale 2000 i overnatting og 95kr per øl i baren med at de har brukt så mye penger på bryllupet selv (mat til 1500kr per hode etc)... men dette velger de jo selv. Skjønner ikke at det skal være så overdådig. Som nær venn blir mann litt stilt opp til veggen, og er nødt til å bruke penger man egentlig ikke har på å feire andre. Mange gjester har nok bedre råd enn meg da men. Ideelt sett ville jeg ikke ha brukt mer enn 1500kr på hele opplegget. 

Endret av Occulta
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere har alt leid hele herregården ? Og ønsker å hente inn igjen en del av pengene ved å tilby noen av gjestene overnatting for betaling ? Ergo må dere uansett betale for hele herregården selv om ingen ønsker å overnatte ? 

Hva med å heller lage til et bryllup som dere faktisk har råd til ? 

Anonymkode: 871c4...ac5

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle bryllupene jeg har vært i har vært under en time hjemmefra og jeg har alltid hatt et edru familiemedlem som kjører hjem. Usikker på hva jeg ville gjort om det skulle vært langt unna. Jeg synes ikke noe særlig om bryllup.

Anonymkode: 7361f...184

Det var litt spesielt, synes jeg. De fleste ektepar jeg kjenner, kommer fra ulike steder, mer enn 6 mil unna hverandre – ofte MYE mer. Og det synes jeg blir mer og mer vanlig.

Anonymkode: b62ec...1a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde absolutt ikke kommet i det bryllupet. Har dere så store krav til herregård osv, så betaler dere. Hvis ikke får dere jenke kravene, så dere har råd.

Jeg bidrar med gave hvis jeg kommer og jeg akter ikke å betale for noe som helst for at dere skal få ett overdådig bryllup.

Dere har ikke råd rett og slett.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...