Gå til innhold

Tog - hvordan ORKER FOLK å ta toget???

Gjest N-Nøff

Anbefalte innlegg

Gjest N-Nøff

Det er jo et h3lvete. Folk som offer seg, kliner seg oppi fanget ditt, bråker, snorker, snørrer og snyter seg, raper, sover (!!!???)! 

Det er ukomfortabelt, dyrt, lukter vondt og det er så innmaaaaaaaaariiiiiii treeeeeeeeegt. 

Er det folk som ikke har et annet valg? Finnes det folk som LIKER SÅNT? Jeg hater tog. Virkelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Treigere enn buss og bil mener du? Det er det ikke. I tilleg så går det faktisk ikke fly over alt (funfact). 

Jeg HATER å ta buss, å jeg HATER å kjøre inn i byer, så derfor tar jeg heller tog inn til Oslo feks når jeg skal dit fremfor å kjøre. Da må man jo finne parkering, tenke på at noen riper opp bilen, trafikken(!!) i Oslo etc. 

Takke meg til tog hvor jeg kan få reise meg opp å gå. Ikke har jeg vært borti sånne mene slet du snakker om heller.

Anonymkode: e923f...21b

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når vi skal på fjellet er det bare tog vi kan ta. Har tatt toget selv om det var stappfullt, men vi satt ute i gangen og koste oss der. Slapper godt av på toget, og har ikke opplevd det du beskriver. Nå reiser vi  gratis med tog, nå er det bare minsten som får reise gratis. Jeg kan få årskort, men vi reiser ikke så ofte, så mannen ordner fri billett til meg. Han har fribillett, som en del av jobben. 

Anonymkode: 7ec32...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Har aldri opplevd det du beskriver, men så er det vel 15 år siden sist jeg tok toget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du ikke bare kjøpe sånn komfort billett ? Eller sette deg i stillevogna?

Anonymkode: 87d75...7bd

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heller tog enn buss for å si det sånn... Noen ganger passer det ikke å ta bilen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tog er definitivt min foretrukne reisemåte. Aldri opplevd noe av det du beskriver. Vi er en familie på 3, og for oss er det mange ganger billigere med tog enn med fly når vi skal reise. Det er også mye enklere å reise med barn i tog enn i bil. De har eget lekerom, og barna får bevegd på seg. Vi som foreldre kan avlaste hverandre, en kan sove eller drikke kaffe mens den andre leker med barnet. Vi kan gå i matvogna for å spise lunsj eller middag. Det er stort sett veldig god plass den strekningen vi bruker å reise, og vi slipper helt å tenke på noe annet enn å fylle opp de timene vi skal være der :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, Neinøff skrev:

Det er jo et h3lvete. Folk som offer seg, kliner seg oppi fanget ditt, bråker, snorker, snørrer og snyter seg, raper, sover (!!!???)! 

Det er ukomfortabelt, dyrt, lukter vondt og det er så innmaaaaaaaaariiiiiii treeeeeeeeegt. 

Er det folk som ikke har et annet valg? Finnes det folk som LIKER SÅNT? Jeg hater tog. Virkelig 

De som sover synder i alle fall ikke. Ikke anklag dem.

Anonymkode: 7cc27...377

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med å sove på toget da? Så lenge man holder seg på sin egen plass så plager man vel ingen?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, Neinøff skrev:

Så glad jeg er for at jeg slipper å ha sånne som deg på toget mitt hver morgen og hver kveld.

Mine medpassasjerer er hyggelige :)

Anonymkode: cd853...fe8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker du på t-banen? Isåfall er jeg helt enig. Men mener du langdistansetogene, så opplever jeg bare de tingene på rørosbanen når alle skal hjem til jul.

Anonymkode: ec264...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest N-Nøff
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så glad jeg er for at jeg slipper å ha sånne som deg på toget mitt hver morgen og hver kveld.

Mine medpassasjerer er hyggelige :)

Anonymkode: cd853...fe8

Hva forestiller du deg at jeg gjør når jeg sitter på toget egentlig? Hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt ok å kjøre tog. Liker å sitte i egne tanker og kikke ut vinduet på landskapet som suser forbi. Synes ikke det er noe stress med tog i det hele tatt. Eller jo, hvis noen har unger med seg som skriker, men det gjelder jo fly etc også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker å kjøre tog og gjør det når jeg kan, dvs når togtidene passer til arbeidstiden min. Gjør de ikke det må jeg ta bilen. Jeg er glad for hver person som velger tog. Luften vår hadde vært elendig hvis samtlige skulle brukt personbil isteden, særlig i de store byene.

Anonymkode: a9244...4a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg elsker å kjøre tog, har tatt mye tog i Norge, og kjørt en del tog i utlandet og. Det går jo fortere enn bil, jeg tar toget jevnlig til Oslo, det tar meg 30 min, var en gang jeg måtte ta bilen, tok meg 2 timer. Elsker på morgningen, og sette meg på stille vognen, høre på lydbok og kose meg med min kaffe, bare lukke øynene og nyte.

Har ikke opplevd noe av det du har opplevd. 

Anonymkode: c6480...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker å kjøre tog. Har fine minner fra turer fra vest til øst. Det jeg avskyr er å pendle med tog. Jeg må ta to tog for å komme meg på jobb. Hyppige forsinkelser og nå på nyåret så er flere tog blitt innstilte. Bruker ufattelig mye tid og vet aldri når jeg kommer hjem. Bil er dessverre ikke et alternativ i dag. 

Anonymkode: 2c9a8...929

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktivt støydempende headset + god musikk man liker + En god bok

Eller

Aktivt støydempende headset + Nintendo Switch

Eller

Man kan ta seg en hvil.

Dette kan man ikke gjøre i en bil, samtidig er ikke tog like ømfintlige for dårlig vær med påfølgende veiforhold.
I tillegg er det mer skånsomt for miljøet, slik at jeg kan være en prekende, arrogant drittsekk om det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tok tog fra Bergen til Oslo i stedet for fly. Sparte meg for flybuss, flytog, masse sikkerhetssjekker og dill. Satte meg rett inn på toget, betalte en hundrings for ekstra komfort, og koste meg med å sove og se film på nettbrettet til jeg var i Oslo i gaten like ved hotellet jeg skulle på. Ingen som bråkte. Bare kos :)

Anonymkode: 6b4fc...943

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...