Gå til innhold

Hvorfor bruker noen burqa og niquab, mens andre "bare" bruker hijab?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Burqua, det som dekker hele kroppen og ansiktet. Niquab, viser bare øynene. Og hijab dekker hodet, men ikke ansiktet.
Hvorfor må noen dekkes seg helt, mens andre bruekr hijab og kler seg vestlig?

Hvordan ser mennene til konene med burqua/niquab, på kvinnene som bruker hijab? Ser de på de som horer, slik som enkelte muslimer ser på oss som bruker shorts og singlet uten å dekke hodet?

Anonymkode: 7b7a6...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor går noen med miniskjørt mens andre dekker til knærne? Hvorfor dekker noen til skuldrene mens andre går med singlett? Hvorfor har noen dyp utringing mens andre har høyhalset genser?

Folk har forskjellige grenser. Noen elsker å vise seg fram mens andre vil ikke blotte seg for alle og enhver. Kultur, religion og oppvekst påvirker dette. Men personlige preferanser spiller også en rolle. Noen vil gjøre opprør mot familien med å kle seg på en annen måte enn dem. Mens andre bryr seg mer om komfor. Hvem man omgås har også mye å si, man vil gjerne passe inn. 

Det er nesten ingen som går med heldekkende hodeplagg i Norge, og jeg kjenner ikke til noen studier på deres parforhold. 

Det finnes drittsekker i alle religioner. Hvorfor er noen så besatt av en gruppe som består av færre enn 200 mennesker? La nå stakkarene være i fred og fokuser hatet ditt på noen grupper som i det minste består av et antall som er statistisk signifikant. La meg foreslå sykklister eller folk som går på rulleski.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Burqua, det som dekker hele kroppen og ansiktet. Niquab, viser bare øynene. Og hijab dekker hodet, men ikke ansiktet.
Hvorfor må noen dekkes seg helt, mens andre bruekr hijab og kler seg vestlig?

Hvordan ser mennene til konene med burqua/niquab, på kvinnene som bruker hijab? Ser de på de som horer, slik som enkelte muslimer ser på oss som bruker shorts og singlet uten å dekke hodet?

Anonymkode: 7b7a6...0d8

Hvor har dere tankesettet. Er det noe si henger fra ungdomstiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, omarel skrev:

Hvor har dere tankesettet. Er det noe si henger fra ungdomstiden?

Henger ikke fra ungdomstiden.

Men jeg stilte et spørsmål fordi jeg var nysgjerrig.

Anonymkode: 7b7a6...0d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det edelt å se ned på horer? Ser alle kvinner og menn ned på horer? Er de ikke våre medsøstre? Hva med de som har kone med hijab, og som kjøper sex fra prostituerte? Hva er det som får dem til å ønske å gjøre noe slikt? Kan det ha noe med hijaben til konen å gjøre? og... Hva er egentlig en Hijab? Er det et plagg som forringer eller foredler den prostituerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Olaug Olsen skrev:

Er det edelt å se ned på horer? Ser alle kvinner og menn ned på horer? Er de ikke våre medsøstre? Hva med de som har kone med hijab, og som kjøper sex fra prostituerte? Hva er det som får dem til å ønske å gjøre noe slikt? Kan det ha noe med hijaben til konen å gjøre? og... Hva er egentlig en Hijab? Er det et plagg som forringer eller foredler den prostituerte?

Det jo en kjent sak at enkelte muslimske menn ser på vestlige kvinner som horer, og at vi er lettkledde.

Kvinner bruker hijab fordi de ikke skal tiltrekke seg oppmerksomhet. Og burqua/niquab fordi de tilhører mannen.

Anonymkode: 7b7a6...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Olaug Olsen skrev:

Er det edelt å se ned på horer? Ser alle kvinner og menn ned på horer? Er de ikke våre medsøstre? Hva med de som har kone med hijab, og som kjøper sex fra prostituerte? Hva er det som får dem til å ønske å gjøre noe slikt? Kan det ha noe med hijaben til konen å gjøre? og... Hva er egentlig en Hijab? Er det et plagg som forringer eller foredler den prostituerte?

Bra poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jo en kjent sak at enkelte muslimske menn ser på vestlige kvinner som horer, og at vi er lettkledde.

Kvinner bruker hijab fordi de ikke skal tiltrekke seg oppmerksomhet. Og burqua/niquab fordi de tilhører mannen.

Anonymkode: 7b7a6...0d8

du glemmer at muslimske menn også benytter seg av prostituerte. det er bare på grunn av konvensjonene, og ikke nødvendigvis fordi de ser ned på noe som helst. de trenger å ha sex. ferdig med saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Henger ikke fra ungdomstiden.

Men jeg stilte et spørsmål fordi jeg var nysgjerrig.

Anonymkode: 7b7a6...0d8

Kalle noen hore er umodent.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er visst ekstra "flinke" de som går med niquab. Det blir betraktet som ekstra bra i forhold til religionen. Ifølge hva muslimer har fortalt meg.

Anonymkode: 11ed3...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tror det har litt med tolkning å gjøre. Noen er ikke så nøye, men de som setter seg godt inn i det ser at hijab er obligatorisk, og niqab er valgfritt (bra å bruke det, men hijab er godt nok), og noen mener niqab er obligatorisk. Så er det de som bruker hijab uten å ha satt seg inn k hvordan det brukes osv.. muslimer er forskjellig, men det er bare én islam  

Anonymkode: 876ae...0dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble "forfulgt" av en muslimsk mann engang, hvor gang han så meg kom han løpende. En gang såjeg ham med konen og barna, hun var totalt tildekket med lang frakk og hijab. Hun hadde tydeligvis sin islamske moral på plass, mens hennes mann tydeligvis var en " late som muslim".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg ble "forfulgt" av en muslimsk mann engang, hvor gang han så meg kom han løpende. En gang såjeg ham med konen og barna, hun var totalt tildekket med lang frakk og hijab. Hun hadde tydeligvis sin islamske moral på plass, mens hennes mann tydeligvis var en " late som muslim".

Dette blir bare spekulasjoner. Hun kan utmerket godt ha vært utro, selv om du har sett henne med frakk og hijab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes forskjellige "grener" innen islam, akkurat som med kristendommen. I tillegg tolker folk den hellige bok forskjellig, og noen er rett og slett litt mer ekstrem enn andre - som i alle religioner.

Dessverre tror jeg at få av kvinnene med niquab og burka har valgt det selv. De bor i regioner styrt av eiesyke menn. Det kan umulig være spesielt godt å leve i et slikt plagg, spesielt i asiatiske og afrikanske sommertemperaturer.

Håper på flere feminister, sånn at slike menn får et mer rettferdig syn på kjønn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Olaug Olsen skrev:

Dette blir bare spekulasjoner. Hun kan utmerket godt ha vært utro, selv om du har sett henne med frakk og hijab.

Ja selvfølgelig, sikkert mange muslimske kvinner som bærer sin hijab som skalkeskjul, ingen vil beskylde dem for å være utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, JaVel skrev:

Ja selvfølgelig, sikkert mange muslimske kvinner som bærer sin hijab som skalkeskjul, ingen vil beskylde dem for å være utro.

Ja. Norske kvinner leser mye rart inn i Hijaben, og noen beundrer den til og med litt i det skjulte. Dette er en gammel tradisjon her nord. Koneskautet i bunaden er inspirert af midtøstens kultur. På 1800 tallet, var det mange intellektuelle skandinavere som konverterte og ble muhammedanere.

Endret av Olaug Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova
På 2.4.2018 den 22.05, AnonymBruker skrev:

Burqua, det som dekker hele kroppen og ansiktet. Niquab, viser bare øynene. Og hijab dekker hodet, men ikke ansiktet.
Hvorfor må noen dekkes seg helt, mens andre bruekr hijab og kler seg vestlig?

Hvordan ser mennene til konene med burqua/niquab, på kvinnene som bruker hijab? Ser de på de som horer, slik som enkelte muslimer ser på oss som bruker shorts og singlet uten å dekke hodet?

Anonymkode: 7b7a6...0d8

Det hender at kvinner som har valgt å vise håret får stygge blikk fra muslimske menn. De må tåle strenge blikk. Hvorfor noen er mer tildekket har forsåvidt andre svart på. 

15 minutter siden, Olaug Olsen skrev:

Bør hunder også bruke Hijab?

Jeg skjønner ikke hva du vil fram til. Kan du ikke bare si det rett ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bossa Nova skrev:

Det hender at kvinner som har valgt å vise håret får stygge blikk fra muslimske menn. De må tåle strenge blikk. Hvorfor noen er mer tildekket har forsåvidt andre svart på. 

Jeg skjønner ikke hva du vil fram til. Kan du ikke bare si det rett ut?

Jeg har en katt. Hun skal ut nå. Jeg tar på henne Hijab. Da er hun ærbar, når hun skal jakte mus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova
10 minutter siden, Olaug Olsen skrev:

Jeg har en katt. Hun skal ut nå. Jeg tar på henne Hijab. Da er hun ærbar, når hun skal jakte mus...

Creepy catlady...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...