Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Gjest BethD

De som mobber ser vel aldri seg selv og kan innrømme at de mobber... Er vel der det ligger...

KG og DP mobber... helt klart...

Mobbing er pr definisjon erting/plaging/oppførsel personen det rettes mot ser på som angrep mot seg selv over en lengre periode...

KG og DP mobber..enkelt og greit...

 

Skjønner ikke at de ikke bare slutter å ta Isabell sitt navn i sin munn/fingre og bare driter i å kommentere det videre..En person som KG som liksom skal være såpass mot mobbing osv burde vel vite hva mobbing er ? eller..?

Virker ikke helt oppegående noen av de to... Støtter absolutt Isabell i dette,selv om jeg ikke er noen fan av det hun har gjort..Men som hun sier selv,hun er fortsatt en person med følelser... Som alle andre i verden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, SelinaKyle skrev:

Det er vel kanskje Dennis som bør gå ut og unnskylde, ikke Kristin? Siden det er bevist at han har lagt ut kommentarer/bilder om/av Isabel. Jeg måtte se klippet fra PH for å se hva det gjaldt, men bortsett fra at Dennis korser seg så klarer jeg verken å se hånlige smil eller nedlatende blikk. Skjønner heller ikke hvordan noen kan tolke smil/blikk nedlatende. Synes Kristin kom greit ut av det, og som sagt var det kun korsingen til Dennis som jeg la merke til. Men husker Dennis kunne vær fæl i sesongen han var med også, sikter da til oppførselen hans mot Miguel, som han blant annet spyttet på. 

Jeg støtter ikke Isabel på noen som helst måte, men er ingen fan av Dennis heller. Kristin synes jeg står for mye positivt. 

Men siden det tydeligvis er mange som mener smilene og blikkene er mobbing, så spurte jeg Isabel på hennes blogg, om det ikke kunne være slik at det hadde blitt klippet sånn for å få en dramatisk effekt? Isabel klager over hvordan hun selv blir fremstilt (de viste ikke at hun ba Erik om unnskyldning for det hun kalte han), og jeg spurte henne om dette også kunne være tilfelle med Kristin; at det er klippet slik for å fremstille situasjonen mer underholdende.  Kommentaren ble ikke godkjent

Selvfølgelig er det klippet slik. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Bustefisk said:

Ånei... Så det er ikke mobbing å håne overvektige mennesker?  Lage tegneserier om dem? Det er heller ikke mobbing og sammeligne mennesker med ailiens? 
Hva er mobbing i dine øyne? 

Det er farlig at mobbebegrepet har blitt så utvannet. Ser at mange tror dårlig oppførsel mot noen kan kalles mobbing og hopper på Isabels påstand om at hun har blitt mobbet av Kristin Gjelsvik, og det passer sikkert Isabel som hånd i hanske.

Her er den vanlige definisjonen på mobbing:

Quote

Mobbing vert definert som aggressiv åtferd som vert gjentatt over tid og er karakterisert ved eit ujamt styrkeforhold. Det er vanleg å seie at det er mobbing når plaginga skjer kvar veke eller oftare, men for den som vert ramma, kan også plaging som skjer sjeldnare enn éin gong i veka, vere ei vesentleg belastning.  (Fra snl.no)

En sentral del av definisjonen på mobbing er at den skal være gjentatt eller vedvarende over lang tid. Et blogginnlegg som nevner Isabel ifm. plastisk kirurgi samt himling med øynene en annen gang kvalifiserer ikke som mobbing. Verken kravet til varighet eller ujevnt styrkeforhold er tilfredsstilt. Det samme gjelder vitsetegningene som Dennis har lagt ut.

Mobbing er altfor alvorlig til at man bør utvanne begrepet smånn. Mobbing ødelegger hele menneskeliv og driver ungdommer døden - la oss forsøke å ta mobbing litt mer på alvor enn at vi misbruker begrepet på den måten.

 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bloggleseren skrev:

Det er farlig at mobbebegrepet har blitt så utvannet. Ser at mange tror dårlig oppførsel mot noen kan kalles mobbing og hopper på Isabels påstand om at hun har blitt mobbet av Kristin Gjelsvik, og det passer sikkert Isabel som hånd i hanske.

Her er den vanlige definisjonen på mobbing:

En sentral del av definisjonen på mobbing er at den skal være gjentatt eller vedvarende over lang tid. Et blogginnlegg som nevner Isabel ifm. plastisk kirurgi samt himling med øynene en annen gang kvalifiserer ikke som mobbing. Verken kravet til varighet eller ujevnt styrkeforhold er tilfredsstilt. Det samme gjelder vitsetegningene som Dennis har lagt ut.

Mobbing er altfor alvorlig til at man bør utvanne begrepet smånn. Mobbing ødelegger hele menneskeliv og driver ungdommer døden - la oss forsøke å ta mobbing litt mer på alvor enn at vi misbruker begrepet på den måten.

 

Isabel nevner flere ting de har lagt ut, over tid, med hennes navn nevnt i svært negative sammenhenger. De henger ut Isabel og latterliggjør henne for å heve seg selv (egentlig hever de seg ikke ved å gjøre dette, men synker lavt).

Klart det er mobbing. De gjør det offentlig, så det er lett å få med seg hva de har sagt i over et år nå.

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Mippi skrev:

Isabel nevner flere ting de har lagt ut, over tid, med hennes navn nevnt i svært negative sammenhenger. De henger ut Isabel og latterliggjør henne for å heve seg selv (egentlig hever de seg ikke ved å gjøre dette, men synker lavt).

Klart det er mobbing. De gjør det offentlig, så det er lett å få med seg hva de har sagt i over et år nå.

Nettopp! Dette har pågått en god stund nå. Ikke bare på pH.

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Mippi said:

Isabel nevner flere ting de har lagt ut, over tid, med hennes navn nevnt i svært negative sammenhenger. De henger ut Isabel og latterliggjør henne for å heve seg selv (egentlig hever de seg ikke ved å gjøre dette, men synker lavt).

Klart det er mobbing. De gjør det offentlig, så det er lett å få med seg hva de har sagt i over et år nå.

Noen få spredte episoder når ikke opp til kravet om at det skal være vedvarende, over lang tid. Det er heller ikke ujevnt styrkeforhold - begge er realitykjendiser med mange følgere, Isabel har vel en større blogg.

At Isabel nevner flere episoder betyr heller ikke at dette stemmer. Isabel mener blant annet at det er mobbing når Kristin sier at hun skulle ønske en annen blogger var til stede i et debattkprogram. Det er liksom en av de "episodene" hvor Isabel mener hun ble mobbet. Men et ønske om å debattere Isabel er faktisk ikke mobbing. Hvordan er det mobbing?

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BethD
2 minutter siden, Bareser skrev:

Skremmende å se hvor mange som sluker alt Isabel sier.

Dere som sier at Kristin er en mobber, eller at det Kristin og Dennis har gjort kan kalles mobbing, har overhode ikke satt seg inn i hva mobbebegrepet går ut på. Ser at noen allerede har lagt ut definisjonen, så skal ikke gjenta det, men dette er IKKE mobbing. Jeg jobber selv på skole, og vi ser at mobbebegrepet stadig blir vannet ut, nettopp på grunn av slike ting. Man kan selvfølgelig ikke bestemme om noen føler seg mobbet eller ikke, men det er viktig at man forklarer barn hva som faktisk defineres som MOBBING - det er et svært alvorlig begrep, og man skal ikke kalle folk mobbere over en lav sko. 

 

Nå har Kristin og Dennis lagt ut en video og forklart sin side av saken, og et er åpenbart at her har ting blitt blåst langt ut av proposjoner. At Kristin og Dennis «mobbet» Isabel inne på hotellet?? Hvor?? Ja, Dennis korset seg, det var kanskje litt unødvendig og barnslig, men mobbing?? Og jeg ser overhode ingen steder at Kristin sender stygge blikk. Her tror jeg Isabel sine fans ser det de vil se, og at folk har blitt veldig farget av Isabel sine uttalelser. 

 

Dennis og Kristin har ikke hetset Isabel på nettet ved flere anledninger og over langt tid, dette stemmer bare ikke. Kristin har parodiert Isabel en gang, etter at hun la ut en snap hvor hun rullet seg i penger (lol), noe hun gjorde ÅPENBART for å provosere! Og nå skal hun gjøre seg til offer når hun faktisk får reaksjoner fra folk? Hvor er logikken i det? Og Dennis tagget Isabel i ett bilde - noe jeg skal innrømme at jeg synes var veldig unødvendig, og noe som han gjerne kunne unnskyldt seg oppriktig for. Samme med den 7/10 kommentaren hans, men jeg tror nok bare at han har veldig barnslig humor. 

 

Kjenner jeg blir mektig irritert av mange her inne, synes dere burde se Kristins video hvor hun forklarer alt dette.

Skal lett trekke min kommentar over her, og er helt enig med deg ! 

Etter  å ha sett Kristin sin video, så har jeg forandret mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter Kristin fult ut etter å ha sett videoen hennes. Det er Isabel som er den store dramaqueen og overdriver noe vilt. I følge Kristin (som jeg tror på) så prøvde hun faktisk å prate med Isabel 2 ganger på hotellet, men Isabel ville ikke. Kristin ville få ordne opp, men Isabel bare hyler ut mobbing til produksjonen. Kristin ba Isabel om unnskyldning på videoen, men hele blir for dumt!.

Fansen til Isabel er ikke riktige på en plass! Så mye dritt de slenger til Kristin!

Ikke kall dette mobbing. Herregud! 🙈

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bareser skrev:

Skremmende å se hvor mange som sluker alt Isabel sier.

Dere som sier at Kristin er en mobber, eller at det Kristin og Dennis har gjort kan kalles mobbing, har overhode ikke satt dere inn i hva mobbebegrepet går ut på. Ser at noen allerede har lagt ut definisjonen, så skal ikke gjenta det, men dette er IKKE mobbing. Jeg jobber selv på skole, og vi ser at mobbebegrepet stadig blir vannet ut, nettopp på grunn av slike ting. Man kan selvfølgelig ikke bestemme om noen føler seg mobbet eller ikke, men det er viktig at man forklarer barn hva som faktisk defineres som MOBBING - det er et svært alvorlig begrep, og man skal ikke kalle folk mobbere over en lav sko. 

Nå har Kristin og Dennis lagt ut en video og forklart sin side av saken, og et er åpenbart at her har ting blitt blåst langt ut av proposjoner. At Kristin og Dennis «mobbet» Isabel inne på hotellet?? Hvor?? Ja, Dennis korset seg, det var kanskje litt unødvendig og barnslig, men mobbing?? Og jeg ser overhode ingen steder at Kristin sender stygge blikk. Her tror jeg Isabel sine fans ser det de vil se, og at folk har blitt veldig farget av Isabel sine uttalelser. 

Dennis og Kristin har ikke hetset Isabel på nettet ved flere anledninger og over langt tid, dette stemmer bare ikke. Kristin har parodiert Isabel en gang, etter at hun la ut en snap hvor hun rullet seg i penger (lol), noe hun gjorde ÅPENBART for å provosere! Og nå skal hun gjøre seg til offer når hun faktisk får reaksjoner fra folk? Hvor er logikken i det? Og Dennis tagget Isabel i ett bilde - noe jeg skal innrømme at jeg synes var veldig unødvendig, og noe som han gjerne kunne unnskyldt seg oppriktig for. Samme med den 7/10 kommentaren hans, men jeg tror nok bare at han har veldig barnslig humor. Dette er IKKE mobbing! Og at Kristin sier at hun ønsket at Isabel stilte til debatt når temaet handler om plastisk kirurgi og kroppspress blant unge, hvorfor skulle det være mobbing? Alle vet jo at Isabel fronter dette på sin blogg, og er en helt naturlig og relevant person å nevne i den sammenhengen. 

 

Kjenner jeg blir mektig irritert av mange her inne, synes dere burde se Kristins video hvor hun forklarer alt dette.

 :klappe::klappe::klappe:

Helt utrolig at folk sluker det Isabel sier..

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bareser skrev:

Skremmende å se hvor mange som sluker alt Isabel sier.

Dere som sier at Kristin er en mobber, eller at det Kristin og Dennis har gjort kan kalles mobbing, har overhode ikke satt dere inn i hva mobbebegrepet går ut på. Ser at noen allerede har lagt ut definisjonen, så skal ikke gjenta det, men dette er IKKE mobbing. Jeg jobber selv på skole, og vi ser at mobbebegrepet stadig blir vannet ut, nettopp på grunn av slike ting. Man kan selvfølgelig ikke bestemme om noen føler seg mobbet eller ikke, men det er viktig at man forklarer barn hva som faktisk defineres som MOBBING - det er et svært alvorlig begrep, og man skal ikke kalle folk mobbere over en lav sko. 

Nå har Kristin og Dennis lagt ut en video og forklart sin side av saken, og et er åpenbart at her har ting blitt blåst langt ut av proposjoner. At Kristin og Dennis «mobbet» Isabel inne på hotellet?? Hvor?? Ja, Dennis korset seg, det var kanskje litt unødvendig og barnslig, men mobbing?? Og jeg ser overhode ingen steder at Kristin sender stygge blikk. Her tror jeg Isabel sine fans ser det de vil se, og at folk har blitt veldig farget av Isabel sine uttalelser. 

Dennis og Kristin har ikke hetset Isabel på nettet ved flere anledninger og over langt tid, dette stemmer bare ikke. Kristin har parodiert Isabel en gang, etter at hun la ut en snap hvor hun rullet seg i penger (lol), noe hun gjorde ÅPENBART for å provosere! Og nå skal hun gjøre seg til offer når hun faktisk får reaksjoner fra folk? Hvor er logikken i det? Og Dennis tagget Isabel i ett bilde - noe jeg skal innrømme at jeg synes var veldig unødvendig, og noe som han gjerne kunne unnskyldt seg oppriktig for. Samme med den 7/10 kommentaren hans, men jeg tror nok bare at han har veldig barnslig humor. Dette er IKKE mobbing! Og at Kristin sier at hun ønsket at Isabel stilte til debatt når temaet handler om plastisk kirurgi og kroppspress blant unge, hvorfor skulle det være mobbing? Alle vet jo at Isabel fronter dette på sin blogg, og er en helt naturlig og relevant person å nevne i den sammenhengen. 

 

Kjenner jeg blir mektig irritert av mange her inne, synes dere burde se Kristins video hvor hun forklarer alt dette.

Dette innlegget skulle fått 1000 plusser!!! 

 

Isabel ass... jeg har ikke ord. Og jeg hadde IKKE klart å holde hodet kaldt og svare saklig, så ære være Kristin og Dennis for sin voksne og saklige fremstilling av situasjonen. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ^littletoomuch skrev:

Isabel ass... jeg har ikke ord. Og jeg hadde IKKE klart å holde hodet kaldt og svare saklig, så ære være Kristin og Dennis for sin voksne og saklige fremstilling av situasjonen. 

Kristin ja, men Dennis synes jeg ikke fremstår som voksen og saklig. Han sitter mest som en klovn og fjaser mens Kristin prøver å forklare på en seriøs og saklig måte hvorfor Isabel overdriver.
Pierre fremstår heller ikke som den skarpeste kniven i skuffa der han sitter i videoene og jatter med Isabel som en lydig hund.
Jeg tror det beste for Isabel og Kristin hadde vært om de tok denne debatten uten mennene sine.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Max Potente

Det er temmelig ufint å kommentere andres kropper og utseende på denne måten, og når det kommer fra en mann så fremstår det i tillegg som misogynistisk. ikke greit! :angry:

Endret av Max Potente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper blogg om toppbloggere lager en sak om dette, så man får helheten i et innlegg.  

 

Har ikke sett noen av videoene enda, men har hørt av andre at de var helt rystet etter å ha sett I&P sin video, men etter å ha sett K&D sin, er de ikke i tvil om hvem de støtter og tror på. 

Jeg har aldri vært i tvil. IR er kun ute etter drama, og clickbaits for å få lesere til bloggen sin. 

Fy som hun provoserer meg!!!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener Kristin mobber over Isabel over lengre tid og gjort det flere plasser, jeg vil gjerne ha eksemper. For ble veldig nysgjerrig 

Blir provosert når folk roper ut mobbing og forsvarer Isabel! Hun har laget så mye drama ut av dette og gjør alt for å få sympati. Folk har lagt Kristin for hat. Nei, jeg har virkelig ikke ord. Blir bare så utrolig provosert!! Den jenta er ute etter drama og klikk på bloggen. Thats it

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har nå sett begge videoene. Det har vel aldri vært tvil om at Isabell har til vane å overdramatisere... Alt?

Men Kristin er overhodet ikke "the bigger better person". Videoen til Kristin blir jeg flau over. Det er en lang tirade om at Isabell ikke har blitt mobbet (mens Dennis innimellom avbryter, ler, og tydeligvis synes alt er skikkelig teit), men hun i samme innlegg formidler at HUN blir mobbet av Isabell sine fans?? Jeg har sett hvordan kommentarfeltet til Isabell har kokt av hat etter at Kristin har ytret seg om plastiske operasjoner - og (ut fra min tolkning) veldig tydelig har hintet til at det er Isabell og Sophie Elise hun kritiserer. Det er vel akkurat samme mobbingen Isabell har blitt utsatt for pga Kristin sine lesere, som Kristin nå opplever fra Isabell sine lesere.

De er absolutt like gode, og ingen av de vinner denne debatten. MEN, jeg hadde forventet mer fra Kristin, både på grunn av alder, men også for har hun har satt seg selv på den pidestallen hun har. Det går fint an å formidle et budskap uten å tråkke andre ned på veien.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor jobber ikke Dennis lenger? Har ikke fått med meg hva som har skjedd. Husker fra tidligere Bloggerne at han hadde jobb. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, BeverTramp skrev:

Jeg har nå sett begge videoene. Det har vel aldri vært tvil om at Isabell har til vane å overdramatisere... Alt?

Men Kristin er overhodet ikke "the bigger better person". Videoen til Kristin blir jeg flau over. Det er en lang tirade om at Isabell ikke har blitt mobbet (mens Dennis innimellom avbryter, ler, og tydeligvis synes alt er skikkelig teit), men hun i samme innlegg formidler at HUN blir mobbet av Isabell sine fans?? Jeg har sett hvordan kommentarfeltet til Isabell har kokt av hat etter at Kristin har ytret seg om plastiske operasjoner - og (ut fra min tolkning) veldig tydelig har hintet til at det er Isabell og Sophie Elise hun kritiserer. Det er vel akkurat samme mobbingen Isabell har blitt utsatt for pga Kristin sine lesere, som Kristin nå opplever fra Isabell sine lesere.

De er absolutt like gode, og ingen av de vinner denne debatten. MEN, jeg hadde forventet mer fra Kristin, både på grunn av alder, men også for har hun har satt seg selv på den pidestallen hun har. Det går fint an å formidle et budskap uten å tråkke andre ned på veien.

Jo høyere hest, jo lengre fall...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror grunnen til at Isabell oppfatter det som mobbing; er fordi det kommer kommentarer fra så mange kanter. Og akkurat det kan jeg faktisk forstå. Hun har på en måte blitt «fritt vilt». Jeg er langt fra en fan av Isabell men det må være utrolig ubehagelig at så mange håner og ler av henne. Hun sier jo selv at operasjonene skyldes lav selvtillit. Ganske sykt at noen mener de kan gjøre narr av kroppen hennes uansett om den er kjøpt eller ikke. Hun sier jo også at hun angrer flere av operasjonene. 

Når det gjelder Kristin og Dennis så fremstår de for meg meget umodne. Tenker da kanskje spesielt på Dennis. Mener enkelte her inne oppriktig at det er OK å gi score på andre sine kropper?? Og det fremmer liksom ikke kroopspress??

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...