Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Gjest Mocchhaa
2 minutter siden, T-Rex said:

Er de? Hvorfor vente så lenge med "etter"-bildet? Tannbleking tar ikke særlig lang tid.

Det kan jo ta uker å bleke tennene, kommer ann på hva slags bleking du bruker vil jeg tro. Noen trenger endel behandlinger før man ser merkbar forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, BlondeVikingRage said:

Det kan jo ta uker å bleke tennene, kommer ann på hva slags bleking du bruker vil jeg tro. Noen trenger endel behandlinger før man ser merkbar forskjell. 

Å bleke tenner fungerer på noenlunde samme måte som å bleke håret. Riktignok kan man velge å bleke i flere trinn (eller over flere netter), men to måneder tar det ikke.

Men glem min avsporing - jeg burde ikke ha forvillet meg inn i rosabloggavdelingen. :link:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa
11 minutter siden, T-Rex said:

Å bleke tenner fungerer på noenlunde samme måte som å bleke håret. Riktignok kan man velge å bleke i flere trinn (eller over flere netter), men to måneder tar det ikke.

Men glem min avsporing - jeg burde ikke ha forvillet meg inn i rosabloggavdelingen. :link:

Jo, men en hårbleking kan du fikse på dagen.Alt etter hva håret ditt tåler. Så sterke midler for tenna ville ødelagt emaljen. Derfor skal man helst ta det hos tannlegen, og derfor får man ikke kjøpt "bra" tannbleking i hytt og pine. 

Og haha, nei det tror jeg ikke var så lurt! 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, BlondeVikingRage said:

Jo, men en hårbleking kan du fikse på dagen.Alt etter hva håret ditt tåler. Så sterke midler for tenna ville ødelagt emaljen. Derfor skal man helst ta det hos tannlegen, og derfor får man ikke kjøpt "bra" tannbleking i hytt og pine. 

Og haha, nei det tror jeg ikke var så lurt! 😛 

Det er det samme med tenner som hår, i grunnen. Bleking skader emaljen, åkkesom. Og emaljen regenereres ikke - den reparerer seg ikke etter blekingen (i likhet med håret, men det vokser jo ut igjen, ubleket). Bleker du hos tannlegen, har du (tannlegen) god kontroll på prosessen, og blekingen kan gjøres i én operasjon. Bleker du tennene i flere runder, hjemme, skades emaljen like mye, men du har bedre kontroll med svakere blekemiddel.

Og husk at noen aldri kan få hvite tenner, på grunn av at tannsubstansen under er gulaktig (og emaljen er litt transparent). Det gjelder meg. 😥

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa
1 minutt siden, T-Rex said:

Det er det samme med tenner som hår, i grunnen. Bleking skader emaljen, åkkesom. Og emaljen regenereres ikke - den reparerer seg ikke etter blekingen (i likhet med håret, men det vokser jo ut igjen, ubleket). Bleker du hos tannlegen, har du (tannlegen) god kontroll på prosessen, og blekingen kan gjøres i én operasjon. Bleker du tennene i flere runder, hjemme, skades emaljen like mye, men du har bedre kontroll med svakere blekemiddel.

Og husk at noen aldri kan få hvite tenner, på grunn av at tannsubstansen under er gulaktig (og emaljen er litt transparent). Det gjelder meg. 😥

Nettopp. Tannlegen kan kontrollere, og sørge for at du får ett riktig bra resultat. Mens å drive å eksperimentere sånn selv er veldig dumt, har du allerede slitt emalje så lønner det seg nok ikke å bleke verken hos tannlegen eller hjemme nei. 

Ja, ikke sant. Du får trøste deg med at de fleste har ikke colgate smil 😛 xD 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
4 timer siden, BlondeVikingRage skrev:

Ja, det er det jeg også tenker litt. Og for å ta problemet, så må man vel gå til roten av problemet, tenker jeg. 

Og ja, nettopp. Jeg synes ikke K og D er så veldig mye bedre, en andre. Og jeg tenker at det må kunne gå ant og fighte for saken sin uten og direkte måtte gå ut å hakke på en enkelt person. 

Men hva er roten av problemet?  Når problemet er at Sophie Elise er er dårlig forbilde, så er vel roten av problemet Sophie Elise? 

Videoen tok utgangspunkt i at Sophie Elise hadde postet et innlegg der hun hadde identifisert enda en skavank 

og løsningen var å tatovere seg. Da var påstanden at Sophie Elise er Norges farligste forbilde. Da må man jo naturlig nok snakke om nettopp henne. Blir vanskelig å komme utenom. 

Jeg synes det er enormt viktig at nettopp Sophie Elises blogging problematiseres og unge mennesker bevisstgjøres nettopp på galskapen i det hun formidler. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, T-Rex skrev:

Er de? Hvorfor vente så lenge med "etter"-bildet? Tannbleking tar ikke særlig lang tid.

Det står forklart i innlegget du linker til. Kanskje greit å lese det man selv legger ut?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa
2 hours ago, CecilieX said:

Men hva er roten av problemet?  Når problemet er at Sophie Elise er er dårlig forbilde, så er vel roten av problemet Sophie Elise? 

Videoen tok utgangspunkt i at Sophie Elise hadde postet et innlegg der hun hadde identifisert enda en skavank 

og løsningen var å tatovere seg. Da var påstanden at Sophie Elise er Norges farligste forbilde. Da må man jo naturlig nok snakke om nettopp henne. Blir vanskelig å komme utenom. 

Jeg synes det er enormt viktig at nettopp Sophie Elises blogging problematiseres og unge mennesker bevisstgjøres nettopp på galskapen i det hun formidler. 

 

Men SE alene? Altså? Hallo? Hva skjedde med resten av bloggverden? SE er da LANGT fra den eneste som har fremmet puppeoperasjoner, avslag på lipfillers og masse sminke. 

Men altså, det er 18 års grense på plastisk kirurgi. Er man ikke voksen nok i hodet som,18 åring da? For jeg kan banne på at i hvilken som helst annen situasjon så er man da gammel nok til å ta sine egne valg. Noe må innføres i skolen, hvis man ønsker en endring. 

MAN KAN BARE IKKE SKYLDE PÅ ANDRE FOR SINE EGNE VALG, skjønner dere ikke hvor dumt det blir?! 

Dette er en del av livet, å styrke seg selv, og tro det eller ei, KLARE SEG SELV. 

VERDEN ER GRUSOM, DEAL WITH IT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence
1 minutt siden, BlondeVikingRage skrev:

Men SE alene? Altså? Hallo? Hva skjedde med resten av bloggverden? SE er da LANGT fra den eneste som har fremmet puppeoperasjoner, avslag på lipfillers og masse sminke. 

Men altså, det er 18 års grense på plastisk kirurgi. Er man ikke voksen nok i hodet som,18 åring da? For jeg kan banne på at i hvilken som helst annen situasjon så er man da gammel nok til å ta sine egne valg. Noe må innføres i skolen, hvis man ønsker en endring. 

MAN KAN BARE IKKE SKYLDE PÅ ANDRE FOR SINE EGNE VALG, skjønner dere ikke hvor dumt det blir?! 

Dette er en del av livet, å styrke seg selv, og tro det eller ei, KLARE SEG SELV. 

VERDEN ER GRUSOM, DEAL WITH IT

Det er ikke det at ting du sier her er feil, men det er jo alltid rom for å fremme ønsker om forbedring fra influencere likevel ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa
3 minutter siden, Picketfence said:

Det er ikke det at ting du sier her er feil, men det er jo alltid rom for å fremme ønsker om forbedring fra influencere likevel ? :)

Og det har jeg, ikke en eneste gang, sakt at jeg ikke ønsker. 

Jeg er helt for Kristin sitt budskap, jeg synes måten SE blogger på er helt på trynet. Jeg er heller ikke noe fan av SE, for å si det sånn. Uansett hva folk måtte tro. 

Men jeg står fortsatt på mitt, og mener Kristin tok ting på en feil måte. MEN, at noe må gjøres, DET er jeg helt enig i! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence
1 minutt siden, BlondeVikingRage skrev:

Og det har jeg, ikke en eneste gang, sakt at jeg ikke ønsker. 

Jeg er helt for Kristin sitt budskap, jeg synes måten SE blogger på er helt på trynet. Jeg er heller ikke noe fan av SE, for å si det sånn. Uansett hva folk måtte tro. 

Men jeg står fortsatt på mitt, og mener Kristin tok ting på en feil måte. MEN, at noe må gjøres, DET er jeg helt enig i! 

Nei, det var bare ment som et spørsmål. Jeg har ikke uttalt meg stort om hva jeg synes om KG sin fremgangsmåte, masse man kunne sagt der. 

Viktig er uansett denne diskusjonen, selv om det finnes flere gode måter det kunne blitt gjort på. 

Jeg følger forøvrig også veien med å gi barna gode verdier og redskaper til å håndtere alt som møter de i verden, for den vil alltid være der uansett hvilke diskusjoner man tar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa
1 minutt siden, Picketfence said:

Nei, det var bare ment som et spørsmål. Jeg har ikke uttalt meg stort om hva jeg synes om KG sin fremgangsmåte, masse man kunne sagt der. 

Viktig er uansett denne diskusjonen, selv om det finnes flere gode måter det kunne blitt gjort på. 

Jeg følger forøvrig også veien med å gi barna gode verdier og redskaper til å håndtere alt som møter de i verden, for den vil alltid være der uansett hvilke diskusjoner man tar. 

Da skjønner jeg. Diskusjonen er helt klart viktig. Jeg bare synes det kunne blitt gjort på en annen måte. Men det er min mening. 

Sånnsett er vel det viktigste nå at noe BLIR gjort. 

Jeg har stor tro på at barna blir lært, det vi lærer dem. At man ikke kan skjerme dem for gud og hvermann, er helt klart. Og derfor mener jeg det er på foreldrene sin plass og ta den biten, og faktisk sørge for at de ikke får ett forvridd syn på verden og livet generelt. Men jeg skjønner at man ikke kan beskytte barna for alt vondt her i verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BlondeVikingRage skrev:

Da skjønner jeg. Diskusjonen er helt klart viktig. Jeg bare synes det kunne blitt gjort på en annen måte. Men det er min mening

Jeg tenker at det er flott at motsvaret til plastikkpikene i norsk bloggsfære kommer ut med et smell. For mange ungdommer blir foreldre respektert fordi opposisjon mot foreldrene får konsekvenser, ikke fordi ungdommene faktisk respekterer foreldrene sine. De meningene som foreldrene forkynner i hjemmet kan gjerne feste seg senere i livet, men for ungdommer er det viktigst å passe inn i helheten, ikke i den isolerte boblen som er hjemmets fire vegger. 

Så ved at Kristin G. Smeller til på denne måten kan det faktisk få noen til å tenke seg litt om og revurdere de verdiene som arbeids Barbiedukkene har vært delaktige i å så hos så mange lettpåvirkelige ungdomssinn. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keikolina
29 minutter siden, BlondeVikingRage skrev:

Men SE alene? Altså? Hallo? Hva skjedde med resten av bloggverden? SE er da LANGT fra den eneste som har fremmet puppeoperasjoner, avslag på lipfillers og masse sminke. 

Men altså, det er 18 års grense på plastisk kirurgi. Er man ikke voksen nok i hodet som,18 åring da? For jeg kan banne på at i hvilken som helst annen situasjon så er man da gammel nok til å ta sine egne valg. Noe må innføres i skolen, hvis man ønsker en endring. 

MAN KAN BARE IKKE SKYLDE PÅ ANDRE FOR SINE EGNE VALG, skjønner dere ikke hvor dumt det blir?! 

Dette er en del av livet, å styrke seg selv, og tro det eller ei, KLARE SEG SELV. 

VERDEN ER GRUSOM, DEAL WITH IT

Voksen som 18 åring 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
8 timer siden, BlondeVikingRage skrev:

Men SE alene? Altså? Hallo? Hva skjedde med resten av bloggverden? SE er da LANGT fra den eneste som har fremmet puppeoperasjoner, avslag på lipfillers og masse sminke. 

Men altså, det er 18 års grense på plastisk kirurgi. Er man ikke voksen nok i hodet som,18 åring da? For jeg kan banne på at i hvilken som helst annen situasjon så er man da gammel nok til å ta sine egne valg. Noe må innføres i skolen, hvis man ønsker en endring. 

MAN KAN BARE IKKE SKYLDE PÅ ANDRE FOR SINE EGNE VALG, skjønner dere ikke hvor dumt det blir?! 

Dette er en del av livet, å styrke seg selv, og tro det eller ei, KLARE SEG SELV. 

VERDEN ER GRUSOM, DEAL WITH IT

Ingen har sagt noe om SE alene. Men du kan ikke se forbi har hun har en posisjon som gjør at hun påvirker mange. Hun er kåret til Norges mektigste mediakvinne. Hun har eget TV-program, inviteres stadig til å delta i andre TV programmer. Ingen andre influencere har en sånn posisjon. Og bruker makten sin så dårlig. Hun når ut til så mange, og du sier det i andre innlegg at du ser det problematiske i det. 

SE har jobbet beinhardt for å få den posisjonen hun har og når hun nå nyter godene av sin egen status så blir det latterlig å ikke kunne stå til ansvar for det. At det er mange som bidrar til kropppress og dårlig selvbilde fratar ingen retten til å kritisere Sophie Elise. Fordi hun er en av de med aller størst påvirkning i kraft av den posisjonen hun selv har jobbet hardt for å få. 

Og nei, vi lever ikke i et vakum når vi lever i et samfunn. Vi må også ta ansvar for hvordan våre handlinger påvirker våre medmennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, BlondeVikingRage skrev:

Men SE alene? Altså? Hallo? Hva skjedde med resten av bloggverden? SE er da LANGT fra den eneste som har fremmet puppeoperasjoner, avslag på lipfillers og masse sminke. 

Men altså, det er 18 års grense på plastisk kirurgi. Er man ikke voksen nok i hodet som,18 åring da? For jeg kan banne på at i hvilken som helst annen situasjon så er man da gammel nok til å ta sine egne valg. Noe må innføres i skolen, hvis man ønsker en endring. 

MAN KAN BARE IKKE SKYLDE PÅ ANDRE FOR SINE EGNE VALG, skjønner dere ikke hvor dumt det blir?! 

Dette er en del av livet, å styrke seg selv, og tro det eller ei, KLARE SEG SELV. 

VERDEN ER GRUSOM, DEAL WITH IT

Eh, hva tenker du skolen bør gjøre? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2019 den 23.15, FrodeF skrev:

Hun er akkurat som alle andre. Funnet sin nisje og suger mest mulig penger ut av det. 

Hvis noen vil tjene penger på å fronte gode verdier, og kjempe en kamp for unge menneskers kroppsidealer; så syntes jeg det er helt topp!

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 11.44, BlondeVikingRage skrev:

Hun er slettes ingen tilfeldig jente, det er helt klart. Men hun er også en jente som tydelig sliter psykisk, så synes jeg også videoen var alt for hard, og følgene som Kristin viste ville komme. Det er ikke første gang Kristin har gått til "angrep" på noen hun er uenig med, og det har ikke engang alltid vært en god grunn engang, og det burde si litt. Oppførselen til K og D kan faktisk diskuteres. De har opptrått kvalmt noen ganger, Det går ant å tone ned ett par hakk, dette er ikke det største problemet vi har, selvom det er ett problem. Foreldrene burde ha ett mye større ansvar, for ikke å snakke om skolene også. 

Hun KUNNE ha laget ett innlegg, tatt det personlig med SE (Om det ville hatt like stor innvirkningskraft, er en annen ting) lagd en video UTEN å peke den direkte til SE, hvis hun var så god som hun er, så vil hun også klare å få fram budskapet uten å dra noen andre ned. (Selvom det IKKE handler om å dra noen ned) 

At unge usikre jenter ser opp til henne er for seg selv skummelt, men samtidig så er det også noe med det å se en person som SE også har de samme usikkerhetene som alle andre, hun velger å fikse dem, fortelle alle at hun har gjort det, (ikke greit) og føle seg "bedre". De fleste unge jentene rekker faktisk å modnes LITT til innen de er gamle nok til å ta disse operasjonene, hvis de har en riktig oppdragelse med riktige verdier, noe man også burde få i skolen mener jeg. Er man ung er man såklart lett påvirkelig, men du burde ha klart å tenke litt selv, innen du er 18 år gammel. 

Hvis barnet ditt, får usikkerheter, og tar silikon, pga en rosablogger, så har du feilet ett sted i oppdragelsen. 

 

Jeg synes videoen var helt på sin plass. Tror neppe du fikk med deg budskapet til Kristin når du ber henne ta dette på tomannshånd. Hun kommenterer i videoen at dette ikke gjelder kun SE. SE sin blogg er også et firma som baserer seg på reklame og klikk, man må skjelne mellom privatpersonen SE og bloggen. Og det man formidler i en så stor blogg som påvirker såpass mange, som Kristin så godt poengterer i videoen- du er en påvirker.  På godt og vondt.  

Har du lest Anette Marie Antonsens blogginnlegg som ble postet her så ser du at selv uten mobil i hjemmet, tv eller ipad så blir hennes 9åring likevel utsatt for uheldig påvirkning utenfor hjemmet. Det er naivt å tro du kan oppdra ungene dine i en boble. Man kan snakke opp og i mente om indre verdier og selvtillit. Det hjelper lite om vennegjengens store forbilde er SE eller Kim Kardashian for den saks skyld. Forskning har vist at for ungdom har venners meninger en mye sterkere påvirkning enn foreldres verdier og meninger.

Eksplosjonen av kosmetiske inngrep har eksplodert.  Veldig mange 18åringer ikke er modne nok til å ta de rette valgene når det gjelder operasjon eller ei, man er ekstremt sårbar og usikker i den perioden. 18åringer burde klare å tenke seg sier du, SE er et bevis på at selv i en alder av et par og tyve tenker man ikke klart.  Jeg tror og hun sliter psykisk, men det er det også mange av følgerne hennes som gjør. Det er noe med å være sitt ansvar bevisst. 

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...