Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Hebbbbbe skrev:

Det virker som om du har misforstått hva som er Kristin sitt budskap; hun sier at hun «driter i» om folk opererer seg eller tar fillers og Botox. Det hun er imot er at influencers som Isabel fremmer det på bloggen sin. Og at siden Isabel har mange lesere og «fans» som er veldig unge, er dette ekstra farlig. 

Jeg tror på at Kristin vil vell, og ikke håner med intensjon. Det er også lett for oss som mener det samme som Kristin å overse om hun går litt over streken. Og at hun kan være litt hyklerisk

Hun har selv nevnt hatkommentarene fra Isabel sine fans mange ganger. Slike kommentarer vet vi at Isabel får mye av 24/7. Og oftest når en person har så mye fans, vil noen av de skrive så tåpelige ting til folk som går i mot “idolet” sitt.

Fra begynnelsen av hinter Kristin ofte til Isabel, det var veldig åpenbart. Alt fra i videoer, til å kopiere alle overskriftene hennes som eksempel i blogginlegg.

Parodien var morsom, men i omstendighetene blir det feil. Om en veninne etterligner deg ler du, men om en person du ikke kommer overens med gjør det, føles det jo som hån. Her spesielt siden Kristin ikke er komiker, eller lager parodier ofte.

så er det jo alt med dennis..

Ja Isabel bør tåle mye, hun har selv valgt å være ett produkt hun selger. Jeg har lite medfølelse for henne. Men Kristin mangler utrolig mye selvinnsikt. Hun har faktisk opp gjennom åra singlet ut Isabel flere ganger. Så at hun ikke kan innse og inrømme at hun kansje har vert litt voldsom mot en person, det forstår jeg ikke.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk må forstå at det er forskjell på å håne noen og å nevne noen i en sammenheng hvor det er høyst relevant. At Kristin har trukket frem Isabel som eksempel når hun har snakket om plastisk kirurgi er ikke håning eller latterliggjøring - hvorfor skulle det være det? Kristin er mot den økende normaliseringen av plastisk kirurgi og at influencere skriver åpent om dette på sine blogger, så når hun snakker om dette i media er Isabel et navn som såklart vil dukke opp, da hun skriver åpent om dette på sin blogg! Kristin kritiserer ikke Isabel som PERSON - hun kritiserer det hun fremmer på bloggen sin! Og hun har også nevnt Sophie Elise når hun har snakket om dette, men alle vet at Isabel er MYE mer åpen om dette temaet enn Sophie Elise (sier ikke at hun ikke også snakker om det, selvsagt). 

Isabel og hennes fans må snart skjønne at dette er medaljens bakside, når du er en så stor blogger og er så åpen om et kontroversielt tema som dette, vil det komme andre mennesker på banen og kritiserer det man fremmer. Det er på tide at folk lærer seg å se forskjell på sak og person. Kristin sier til og med i videoen at Isabel helt sikkert er en flott person og ramser opp flere ting som hun beundrer ved Isabel, for eksempel at hun er ei veldig flink storesøster. 

Jeg tror at de som er tilhengere av Isabel vil klare å vri videoen til Kristin om til noe negativt uansett hva hun hadde sagt. Jeg håper uansett at Kristin er ferdig med dette nå, og lar det dø ut, og at folk slutter å sluke alt Isabel sier. 

Endret av Bareser
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og tenkte litt på dette med at bloggerne påvirker unge jenter, men om vi snur det rundt så kan  man jo like godt si at unge jenter påvirker bloggerne. Jeg tviler faktisk på at disse unge bloggerne hadde tatt fillers og botox her og der, hadde de vokst opp som normale unge jenter, uten påvirkning fra utsiden i form av kritikk av utseende hver bidige dag pga kjendisstatusen. De som kommenterer er jo ofte jenter i 12-18 års alderen. 
Ikke at man skal fraskrive bloggere ansvar, langt ifra. Var bare noe jeg tenkte på, og viser seg jo hos bloggere rundt om hvor påvirket de faktisk blir av nettopp leserne sine. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bareser skrev:

 

Jeg tror at de som er tilhengere av Isabel vil klare å vri videoen til Kristin om til noe negativt uansett hva hun hadde sagt. Jeg håper uansett at Kristin er ferdig med dette nå, og lar det dø ut, og at folk slutter å sluke alt Isabel sier. 

Dette er jeg enig i. Tror uansett hva Kristin hadde sagt i videoen, så hadde tilhengerne ikke vært fornøyd og vridd på det hele.

Jeg står på midt og synes Kristin holdt seg rolig og saklig i videoen. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk henger seg så ekstremt opp i definisjonene av håning og mobbing og skyver vekk hva dette egentlig handler om. Selvfølgelig kan ikke dette karakteriseres som mobbing fra Dennis og Kristin sin side. Det er helt klart. Men er dette OK oppførsel fra deres side? Absolutt ikke. Jeg er ingen tilhenger av Isabel Raad, men mener bevisene mot Kristin og Dennis er sterke. De bør legge seg flate begge to. 

Hvordan tror dere Kristin hade reagert dersom rollene var byttet om?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest justcurious
5 timer siden, AneKS skrev:

Jeg tror på at Kristin vil vell, og ikke håner med intensjon. Det er også lett for oss som mener det samme som Kristin å overse om hun går litt over streken. Og at hun kan være litt hyklerisk

Hun har selv nevnt hatkommentarene fra Isabel sine fans mange ganger. Slike kommentarer vet vi at Isabel får mye av 24/7. Og oftest når en person har så mye fans, vil noen av de skrive så tåpelige ting til folk som går i mot “idolet” sitt.

Fra begynnelsen av hinter Kristin ofte til Isabel, det var veldig åpenbart. Alt fra i videoer, til å kopiere alle overskriftene hennes som eksempel i blogginlegg.

Parodien var morsom, men i omstendighetene blir det feil. Om en veninne etterligner deg ler du, men om en person du ikke kommer overens med gjør det, føles det jo som hån. Her spesielt siden Kristin ikke er komiker, eller lager parodier ofte.

så er det jo alt med dennis..

Ja Isabel bør tåle mye, hun har selv valgt å være ett produkt hun selger. Jeg har lite medfølelse for henne. Men Kristin mangler utrolig mye selvinnsikt. Hun har faktisk opp gjennom åra singlet ut Isabel flere ganger. Så at hun ikke kan innse og inrømme at hun kansje har vert litt voldsom mot en person, det forstår jeg ikke.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, eeyoree skrev:

Folk henger seg så ekstremt opp i definisjonene av håning og mobbing og skyver vekk hva dette egentlig handler om. Selvfølgelig kan ikke dette karakteriseres som mobbing fra Dennis og Kristin sin side. Det er helt klart. Men er dette OK oppførsel fra deres side? Absolutt ikke. Jeg er ingen tilhenger av Isabel Raad, men mener bevisene mot Kristin og Dennis er sterke. De bør legge seg flate begge to. 

Hvordan tror dere Kristin hade reagert dersom rollene var byttet om?

Hvilke bevis? Hvilken oppførsel sikter du til? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, eeyoree said:

Folk henger seg så ekstremt opp i definisjonene av håning og mobbing og skyver vekk hva dette egentlig handler om. Selvfølgelig kan ikke dette karakteriseres som mobbing fra Dennis og Kristin sin side. Det er helt klart. Men er dette OK oppførsel fra deres side? Absolutt ikke. Jeg er ingen tilhenger av Isabel Raad, men mener bevisene mot Kristin og Dennis er sterke. De bør legge seg flate begge to. 

Hvordan tror dere Kristin hade reagert dersom rollene var byttet om?

Da er vi ganske enige. Hvis vi holder mobbebegrepet utenfor, som blir misbrukt og utvannet, så kan vi godt være enige om at Kristin har oppført seg dårlig. Det er at faktum at hun har navngitt og latterliggjort Isabel, samtidig som Sofie Elise har sluppet unna kritikken hele veien. Samme gjelder Morten Hegseth. Det er useriøst og mindre hyggelig av Kristin. Men hun fremstår ikke som noen spesielt slem person, og Isabel kan være nokså brutal og ufin mot andre selv, så jeg synes ikke hun har så mye hun skulle ha sagt. Tvert imot.

Dennis fremstår derimot svært dårlig over hele linja, og jeg synes synd på Kristin som er sammen med en yngre fyr som ser ut til å ha en sykelig hang-up på overvekt hos kvinner. (Hvilken annen bloggermann er det som har det og også hengte ut kroppen til Kim Kardashian i sin tid, montro? Jeg har det på tunga...). Trist når Kristin begynner å pushe 40 og kanskje har født et par barn, og Dennis driver og håner Kim K. som overvektig. Man kan jo få anoreksia av mindre.

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De verste er jo fansen og de som kommenterer på bloggere og SoMe. Helt hårreisende hva enkelte klarer å lire fra seg. Så mye dritt og stygge kommentarer! Dette gjelder både i kommentarfeltet hos Isabel og Kristin. Kristin er nok mere hardhuda enn Isabel, men det er jo ikke rart noen bloggere velger å operere seg og fikse på ting. Mtp alle de stygge kommentarene de får daglig 

Nå som det er sagt, så synes Kristin tok det på en rolig og grei måte i videoen, men synes Dennis drar det ned. Han fremstår barnslig og ler når Kristin snakker. Synes ikke han har endret seg så mye fra sin sesong i PH.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk helt enig i en ting som Isabell sier og det er : gå på sak, ikke person!

De aller fleste vet en del om bakgrunnen og usikkerheten til Isabell. At du henger en ja viktig sak på en allerede usikker person tjener IKKE formålet. Snakk med, ikke til, alltid. Og at Kristin snakker om klikk klikk klikk er hun ikke den rette å snakke om som melker dette like mye. 

Hvorfor i voksen alder IGJEN delta på PH om du ikke higer etter oppmerksomhet? Kristin har alltid jaget etter å være en toppblogger og har nå funnet sin fanesak for flere lesere og mer engasjement. Jeg tror ikke på henne, og ja jeg kjenner henne. Dette handler kun om lesertall. Punktum. Og mediene elsker slike diskusjoner. 

Dennis er en vits. Forbilde? Tidligere snappet han Kristin dritings igjen og igjen. Ikke forbilder og enda verre enn alt annet. Kristin kunne knapt gå. Ille.

Endret av TøffeSnåkus
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Willow

For dere som ikke har fått det med dere, så har Anna Rasmussen også kommet ut med en støttevideo til Isabel, hvor hun anklager Kristin og Dennis for å ha oppført seg på samme måte mot henne tidligere. Den blir vel nevnt i hennes tråd. Usammenhengende språk og jeg fikk ikke helt tak i hva hun konkret mener er blitt gjort. Synspunkter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, -Willow skrev:

For dere som ikke har fått det med dere, så har Anna Rasmussen også kommet ut med en støttevideo til Isabel, hvor hun anklager Kristin og Dennis for å ha oppført seg på samme måte mot henne tidligere. Den blir vel nevnt i hennes tråd. Usammenhengende språk og jeg fikk ikke helt tak i hva hun konkret mener er blitt gjort. Synspunkter? 

På MTM sin tråd blir det jo nevnt at Anna kom best ut av det av alle tre :P 
Hun er vel ikke akkurat en profesjonell taler, men syntes ikke det var så verst!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker at Kristin er i mot kroppshysteriet, men synes hun gjør dette på en feil måte. Man skal ikke håne og gjøre narr av andre for å få frem poenget sitt. Går det ikke an å snakke frem naturlig skjønnhet og aksept for hvordan man er, uten å måtte henge ut andre folk som opererer seg og folk som er tynne og stolt over kroppen sin.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Bustefisk skrev:

På MTM sin tråd blir det jo nevnt at Anna kom best ut av det av alle tre :P 
Hun er vel ikke akkurat en profesjonell taler, men syntes ikke det var så verst!

Da er det ille hvis Anna Rasmussen kom best ut av det :fnise:

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, smalls skrev:

Da er det ille hvis Anna Rasmussen kom best ut av det :fnise:

Jeg ble litt forvirra av videoen hennes selv. Virket nesten ikke som om hun visste hva hun skulle si, men tror bare hun slet med å få frem de riktige ordene. Det kjekke var at Anna sa det kjapt og greit på noen minutter, mens f.eks Isabelle, i begge videoene bruker 60% av tiden på å gjenta seg selv. Til og med Pierre måtte jo bryte inn i den første videoen og si "jeg tror de har skjønt det nå" :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt teit at andre bloggere skal blande seg inn og mene noe om dette. Først Anna og nå Martine Halvorsen. Martine skal alltid mene noe om alt 🙈

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Snuppah00 skrev:

Synes det er litt teit at andre bloggere skal blande seg inn og mene noe om dette. Først Anna og nå Martine Halvorsen. Martine skal alltid mene noe om alt 🙈

Martine mener jo egentlig ingenting om dette. Overskriften tyder på at hun skal si noe om diskusjonen, men innlegget er bare diffust

Endret av Bustefisk
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Bustefisk skrev:

Martine mener jo egentlig ingenting om dette. Overskriften tyder på at hun skal si noe om diskusjonen, men innlegget er bare diffust

Ok. Orket ikke å lese innlegget, men kun overskriften. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, justcurious skrev:

Synes Pierre fremstår som langt mer voksen og sympatisk enn Dennis. 

Dennis fremstår som den samme drittungen som spyttet på Miguel. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...