Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, pop up bruker skrev:

Er ikke Kristin også i lomma på tv2? Mulig jeg tar feil, følger henne ikke så mye, men trodde hun også hadde hatt eller ut noe program på tv2.

Mener det er Viafree/ TV3?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Aricia skrev:

Mener det er Viafree/ TV3?

Ah, der hun holder til! Ja da ville det vvært naturlig, og på sin plass, at hun også kritiserer tv2 som du skriver 👊👊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, pop up bruker skrev:

Er ikke Kristin også i lomma på tv2? Mulig jeg tar feil, følger henne ikke så mye, men trodde hun også hadde hatt eller ut noe program på tv2.

Hun tok med TV2s rolle i talen sin, og det er bra. De serverer jo en plattform for både SE og andre påvirkere i programmene sine - og virker adskillig mer opptatt av det kommersielle potensialet i «Bloggerne» og «SEs verden» enn av redaktørplakaten og samfunnsoppdraget sitt. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i mye av det Kristin Gjelsvik sier, men hun bør ha "baller" nok til å ta dette med SE privat. Hvis det plager henne så mye, ta et møte off cam og snakk. Blir litt for dumt å benytte en kveld som i utgangspunktet skal være en hyggelig happening, til å skjelle å smelle på den måten, enten det er ment mot SE eller en random BlomsterFinn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spinjitzu
1 minutt siden, Krutthøna skrev:

Veldig enig i mye av det Kristin Gjelsvik sier, men hun bør ha "baller" nok til å ta dette med SE privat. Hvis det plager henne så mye, ta et møte off cam og snakk. Blir litt for dumt å benytte en kveld som i utgangspunktet skal være en hyggelig happening, til å skjelle å smelle på den måten, enten det er ment mot SE eller en random BlomsterFinn.

Hva i all verden skulle poenget være med å ta det med henne privat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Aricia skrev:

Det er jeg helt uenig i, det er jo et oppgjør med bransjen og systemet bak, og hun kunne heller tatt det enda mer i den retningen etter min mening. Det er en større og bredere offentlig debatt om dette vi trenger, utover den indre kretsen som følger marginale Vixen. Og det hjelper i hvert fall ikke med en hemmelig prat over et kafébord. 

Å "ødelegge" å skape sur stemning på en event er bedre?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Krutthøna skrev:

Veldig enig i mye av det Kristin Gjelsvik sier, men hun bør ha "baller" nok til å ta dette med SE privat. Hvis det plager henne så mye, ta et møte off cam og snakk. Blir litt for dumt å benytte en kveld som i utgangspunktet skal være en hyggelig happening, til å skjelle å smelle på den måten, enten det er ment mot SE eller en random BlomsterFinn.

Hun tok jo en privat samtale med henne på denne tiden i fjor.

SE nevner det selv i bl.a Debatten.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bruker stemmen en har, ja, men IKKE for å gå etter en person i en takketale. Jeg ble megaflau på henne vegne, det var rett og slett pinlig uansett hvor enig jeg er i budskapet. Helt utrolig at det går an å gjøre det på den måten, for igjen å skape overskrifter om seg selv. 

Jeg er helt enig i at kroppspress og fokus på det ytre skal få MASSIV oppmerksomhet men ikke på den måten. Begynner å bli for dumt, rett og slett.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, pøbelsara skrev:

Privat? Hvorfor det? Dette handler jo om systemet, om bransjen og om media som ukritisk formidler dette mildt sagt vanvittige utseendefokuset. Dette er virkelig ikke en privat greie mellom KG og SE. 

 

utrolig bra at Kristin G tok opp det vanvittige i at TV2 bruke det sjuke kirurgiopphenget som underholdning. 

Dette! 

TV2 har tatt "helt av" når det gjelder influencer-TV. Helt tragisk at de laget den episoden om operasjonen. 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Krutthøna skrev:

Å "ødelegge" å skape sur stemning på en event er bedre?

Hun har jo forsøkt andre måter også, feks debatt på NRK.

Men jeg mener også at det er et poeng at så lenge Kristin Gjelsvik selv har takket ja til å være med på Vixen med alt det innebærer, og i tillegg tar imot og takker for prisen sin, så er hun med på å være en del av og støtte det samme systemet - så lenge det tjener hennes egne interesser. Det diskvalifiserer henne ikke nødvendigvis mot å mene noe offentlig om kroppspress og om hvor grensene i influencerbransjen skal gå, men jeg tror hun ville fått en sterkere og mer legitim motstemme om hun tok helt avstand på en måte som også innebar et reelt offer for hennes egen virksomhet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Littlewoman skrev:

En bruker stemmen en har, ja, men IKKE for å gå etter en person i en takketale. Jeg ble megaflau på henne vegne, det var rett og slett pinlig uansett hvor enig jeg er i budskapet. Helt utrolig at det går an å gjøre det på den måten, for igjen å skape overskrifter om seg selv. 

Jeg er helt enig i at kroppspress og fokus på det ytre skal få MASSIV oppmerksomhet men ikke på den måten. Begynner å bli for dumt, rett og slett.

Hun er svært dempet mht Sophie Elise direkte i talen, hun var mye mer spesifikk i debatten på NRK i fjor, da Sophie Elise var motdebattant og kunne svare selv. Så hun tok hensyn til kontekst.

Det er ikke en presis beskrivelse å si at hun går etter én person i en takketale.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, xemiliex said:

Sophie Elise er en forretningsvirksomhet. Hun blir konfrontert med hvordan hun driver denne virksomheten. For hvordan hun velger å generere klikk, for hvilke idealer og verdier hun velger å fremme; for hva hun bruker sin posisjon til. Det er ikke mobbing. At kritikken kan oppleves personlig er forståelig, men så er det en naturlig følge av det å gjøre ens navn, person og kropp til en merkevare. Man kan ikke takke for anerkjennelsen som "årets business" i det ene øyeblikket, for så å legge seg ned i fosterstilling og se seg som mobbet når man blir kritisert for hvordan man driver business. Sorry. Hvorfor kan hun ikke stå opp og forsvare seg? Står hun ikke inne for de valg hun gjør som forretningsdrivende? Hun synes jo det er helt uproblematisk å dokumentere sine operasjoner, så da kan hun vel imøtegå kritikken med de vurderinger hun har gjort? Blir all dobbeltkommunikasjonen for krevende? Det er sikkert vanskelig å balansere narrativet mellom den suksessrike karrierekvinnen på den ene siden og den usikre, stakkars bloggeren hjemme på jenterommet på den andre. 

Jeg mener det er på tide at kritikken mot denne bransjen blir mer konkret. For hvem er denne bransjen? Når kritikken er så generell, kan alle stille seg bak den og se den som strukturell; som noe som i hvert fall ikke angår en selv. Da pulveriseres også ansvaret. Dette er ikke et abstrakt fenomen. Dette er helt forbanna konkret, til å ta og peke på. Og så lenge Sophie Elise og hennes like ikke kan stå i en konfrontasjon, ta innover seg realitetene og se seg som mer profesjonell enn å innta den tynnslitte offerrollen igjen og igjen, vil de fortsatt bli pekt på. 

Kristin Gjelsvik begynner å bli vant til å gå i front, men jeg tror ikke man skal undervurdere hvor mye det koster å holde en sånn tale foran et sånt publikum. 

Amen. 

'Sophie Elise' er en forretningsvirksomhet - kan ikke gjentas nok. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, marthes skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor hun tok imot prisen... når hun er imot at de rett før gav SE en pris... 

Antagelig fordi prisen Kristin fikk var jo nettopp for en sterk mening som hun jo definitivt har... Ser ikke problemet med at hun tok i mot nettopp den prisen...

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Antagelig fordi prisen Kristin fikk var jo nettopp for en sterk mening som hun jo definitivt har... Ser ikke problemet med at hun tok i mot nettopp den prisen...

Men når vixen deler ut pris til det firmaet hun absolutt ikke liker basert på det hun kjemper imot... jeg synes det blir litt sånn teit rett og slett, litt sånn «jeg liker ikke det dere gjør men det får være greit siden jeg får en pris selv»...  da mister det litt hos meg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre bruker Kristin alle muligheter hun har til å skape overskrifter rundt eget navn.

Å gå etter Sophie Elise, som jeg overhodet ikke prøver å forsvare, det blir så lett gjennomskuelig. For meg virker det som at Kristin tråkker på Sophie ved enhver anledning bare fordi det gir henne selv oppmerksomhet og penger i kassa. Det blir for dumt.

Grunnen til at jeg tror dette er fordi Kristin før har snakket om mobbing og at det ikke er greit og blablabla. Så ble hun og Dennis invitert til Paradose Hotel hvor en annen blogger Kristin ikke liker var med samtidig. Kristin og Dennis oppførte seg skikkelig dårlig mot denne andre bloggeren. Da mistet hun absolutt all troverdighet hos meg. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jo være veldig tydelig at det er firmaet man kritiserer når man uttaler seg om Sophie Elise, da personen bak heter Sofie Steen Isachsen.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...