Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Gjør hun? Fikk ikke det inntrykket på NRK.

Skulle ønske hun klarte å kontrollere seg

Da Dagbladet møter Gjelsvik etter prisutdelingens slutt, innrømmer hun at hun skulle ønske hun klarte å kontrollere seg selv litt bedre samt at å si det på en litt mer profesjonell måte.

https://www.dagbladet.no/kjendis/raste-mot-sophie-elise-i-takketalen/72092950

 

Jeg er ENIG i budskapet hennes, men IKKE måten hun gang på gang velger å gjøre det på!!!

Når hun tordnet mot danske Fie Laursen her tidligere i vinter skaffet hun Fie MASSE nye norske følgere - unge mennesker som ALDRI hadde hørt om det nautet før Kristin begynte å braute! Og er det noen ungdom IKKE bør følge så er det vel en influenser som kjører konkurranse hvor mange kan vinne en plastisk operasjon! Men neida, la oss lage så mye bråk og ståk rundt personen at personen får mange tusen nye norske følgere 🙈 Det er jo toppen av idioti! Hadde hun her holdt seg til å diskutere sak og ikke person så hadde ikke disse unge norske følgerne skjønt hvem det var snakk om. 

Det samme kunne hun gjort mot SE - tordnet alt hun ville mot skjønnhetshysteriet og operasjoner men holdt seg for god til å dra inn navn. Hvor mange nye klikk har ikke SE (og Fie) fått pga Kristin? Hun oppnår det STIKK MOTSATTE av det hun vil!

Skulle nesten tro hun var betalt av dem for å skaffe flere følgere......................

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillesnøfnugg
Akkurat nå, Bloggleseren skrev:

🙌🙌🙌 Jeg tror også den talen kostet Kristin mye. Der talte hun hele etablissementet imot, og SE er ingen liten, stakkars jente. Hun er en av de mektigste aktørene i den bransjen og kan være farlig å få imot seg. Det er få som tør å legge seg ut med henne fra journalister til andre influencere - hvilket forklarer hvordan hun slipper unna seriøs kritikk år etter år etter år.

Nettopp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bloggleseren skrev:

 Det er få som tør å legge seg ut med henne fra journalister til andre influencere - hvilket forklarer hvordan hun slipper unna seriøs kritikk år etter år etter år.

Nei, det er jo en bransje nærmest blottet for integritet, som er mye av grunnen til at Kristin Gjelsvik skiller seg sånn ut. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sirah skrev:

Kødder dere nå? Syntes dere VIRKELIG det er greit at Kristin brukte talen sin på å henge ut SE? Jeg er INGEN fan av SE, men det der var direkte kvalmt og sier alt om hva for en forferdelig dobbeltmoralsk person Kristin er! Det der er direkte mobbing! Temaet hun kjemper for er knallbra, men ærlig talt - mobbing er ALDRI greit! Jeg blir kvalm!

Du må lese deg opp om hva mobbing er

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Orly skrev:

Du må lese deg opp om hva mobbing er

Ok takk for tips. Det var nyttig

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, anonymbruker654 skrev:

Var det noen som fikk med seg hva Joakim Kleiven ropte midt i talen til Kristin Gjelsvik?

Fra NRK:

Under talen roper Joakim Kleven, ifølge Dagbladet,fra salen at Gjelsvik ikke skal gå ut mot enkeltpersoner.

– Det gjør jeg ikke heller, Joakim, svarte Gjelsvik, så ropte flere i salen «jo».

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lei av idealiseringen av Kristin - at hun er "rå!!", "jævli tøff" og "et ORDENTLIG forbilde!!1". Jeg synes hun er rappkjeftet og obnoxious. Greit, Sophie Elise har tidligere tjent penger på å reklamere for plastisk kirurgi. Det var fortiden. Og ja, hun tar plastisk kirurgi selv. Nei, barn og unge kommer sannsynligvis ikke til å føle seg megapresset til å ta plastisk kirurgi selv, fordi det tar mer enn én person til å normalisere plastisk kirurgi. Sophie Elise er mer latterliggjort av ungdom enn sett opp til. De fleste leser bloggen hennes fordi hun er et interessant individ, gjerne på en negativ måte også, ikke nødvendigvis fordi hun er et forbilde for dem. 

Vi må slutte å skylde på kun bloggere for å ha skapt kropps- og skjønnhetspress. Andre medier er minst like ansvarlig for spredningen av kropps- og skjønnhetspresset, og ikke minst vi. Med en gang vi individer deltar i jaget etter dette presset, så er vi også med på å videreføre disse sosiale forventningene - selv om vi føler oss som offer. Det tar et helt samfunn å skape et sosialt norm, ikke kun noen få bloggere. Prøv å se vekk fra Sophie Elise for en gangs skyld og se heller på det store bildet. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, anonymbruker654 said:

Var det noen som fikk med seg hva Joakim Kleiven ropte midt i talen til Kristin Gjelsvik?

Han sa "Problemet er at du angriper enkeltpersoner. Det er ikke bra. Ikke gjør det." 

Endret av nurcos
Feil sitat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, simsmachop skrev:

Er lei av idealiseringen av Kristin - at hun er "rå!!", "jævli tøff" og "et ORDENTLIG forbilde!!1". Jeg synes hun er rappkjeftet og obnoxious. Greit, Sophie Elise har tidligere tjent penger på å reklamere for plastisk kirurgi. Det var fortiden. Og ja, hun tar plastisk kirurgi selv. Nei, barn og unge kommer sannsynligvis ikke til å føle seg megapresset til å ta plastisk kirurgi selv, fordi det tar mer enn én person til å normalisere plastisk kirurgi. Sophie Elise er mer latterliggjort av ungdom enn sett opp til. De fleste leser bloggen hennes fordi hun er et interessant individ, gjerne på en negativ måte også, ikke nødvendigvis fordi hun er et forbilde for dem. 

Vi må slutte å skylde på kun bloggere for å ha skapt kropps- og skjønnhetspress. Andre medier er minst like ansvarlig for spredningen av kropps- og skjønnhetspresset, og ikke minst vi. Med en gang vi individer deltar i jaget etter dette presset, så er vi også med på å videreføre disse sosiale forventningene - selv om vi føler oss som offer. Det tar et helt samfunn å skape et sosialt norm, ikke kun noen få bloggere. Prøv å se vekk fra Sophie Elise for en gangs skyld og se heller på det store bildet. 

Ho er tøff som tør å si det andre kanskje tenker, men ikke sier selv.  

Ho er litt rappkjeftet og too much,til tider. Men syns det er bra hun tør å stå opp for galskapen de fleste opplever av mange av influenserne.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er greit å angripe SE på denne måten. Gå hjem og skriv ett innlegg om henne, noe på VG eller dagbladet om hvor ille SE er osv, men å benytte anledningen til å angripe enkeltpersoner, nei,smakløst. Uansett om SE er en bedrift eller hvor mektig hun er i denne bransjen så er det aldri hyggelig at hun blir behandlet sånn foran publikum i en dag der det skal være god stemning. Og igjen, jeg synes debatten om plastisk kirurgi er viktig, det skal man kunne diskutere, men at Gjelsvik valgte å gjøre det i går, på denne måten, så jævlig smakløst. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Sirah skrev:

Skulle ønske hun klarte å kontrollere seg

Da Dagbladet møter Gjelsvik etter prisutdelingens slutt, innrømmer hun at hun skulle ønske hun klarte å kontrollere seg selv litt bedre samt at å si det på en litt mer profesjonell måte.

https://www.dagbladet.no/kjendis/raste-mot-sophie-elise-i-takketalen/72092950

 

Jeg er ENIG i budskapet hennes, men IKKE måten hun gang på gang velger å gjøre det på!!!

Når hun tordnet mot danske Fie Laursen her tidligere i vinter skaffet hun Fie MASSE nye norske følgere - unge mennesker som ALDRI hadde hørt om det nautet før Kristin begynte å braute! Og er det noen ungdom IKKE bør følge så er det vel en influenser som kjører konkurranse hvor mange kan vinne en plastisk operasjon! Men neida, la oss lage så mye bråk og ståk rundt personen at personen får mange tusen nye norske følgere 🙈 Det er jo toppen av idioti! Hadde hun her holdt seg til å diskutere sak og ikke person så hadde ikke disse unge norske følgerne skjønt hvem det var snakk om. 

Det samme kunne hun gjort mot SE - tordnet alt hun ville mot skjønnhetshysteriet og operasjoner men holdt seg for god til å dra inn navn. Hvor mange nye klikk har ikke SE (og Fie) fått pga Kristin? Hun oppnår det STIKK MOTSATTE av det hun vil!

Skulle nesten tro hun var betalt av dem for å skaffe flere følgere......................

Kunne ikke sagt det bedre! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var både smakløst og taktløst, rett og slett.

En kan juble over at Sophie Elise får ‘passet sitt påskrevet’, og ja det var i stor grad kritikk hun må tåle. Men dette var helt feil anledning, og fremstår kun som usmakelig i denne settingen hvor det er prisutdeling. Det er ikke normal folkeskikk at en prismottaker bruker taletiden sin på å rette kraftig kritikk mot en annen prismottaker. I enhver annen sammenheng ville det bli sett som helt uhørt.

Jeg er redd dette opptrinnet kun er til skade for Kristin sin troverdighet som debattant blant folk flest, og stort sett bare vil være til skade for å få løftet fram problemstillingene og diskutert dem. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Vixen gav KristinG pris for årets sterke mening, og så gjentar hun denne meningen i talen sin. Synes ikke det er spesielt problematisk.

Jeg skjønner dog at det er ubehagelig for SE, men det er velfortjent. En eller annen gang må denne galskapen stoppe. Ingenting har hittil hatt effekt, så sa har man ikke annet valg enn å skru opp volumet. 

Jeg bøyer meg i støvet for KristinG. Hun velger altså denne arenaen, løvens hule, der svært mange har svin på skogen når det gjelder å påvirke negativt i forhold til utseendefokus. Hun står rimelig alene, og klasker til, på en kveld der hun vet hun får oppmerksomhet.

Hun viser i alle fall tydelig at prisen er velfortjent!

Jeg skjønner raseriet, for i forrige runde manipulerte SE pressen, stilte opp i debatt uten all staffasjen og man fikk et inntrykk av at hun ville gjøre endringer. Hun har siden fått masse positiv presse på fjerning av pupper og rompe, bare for å operere det inn igjen etterpå. Jeg fatter ikke at pressen ikke er på ballen. Så da må noen andre ta ansvar, i beste sendetid og med max spredning! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Justsaying
6 timer siden, Sirah skrev:

Kritikk kan man fint gi (og det er absolutt på sin plass at SE får!) uten å banne som en gammel sjømann og bruke enkeltpersoner som eksempel! Når man velger å gjøre det rettet mot EN enkeltperson mens man banner og skriker derimot så er det IKKE greit! Hvilket signal sender dette ut til barn og unge? Det er helt greit å rope og skrike og henge ut folk man ikke er enig med! 

Det betyr IKKE at det SE gjør er ok, men at en person er et dårlig forbilde rettferdiggjør ikke at en annen kan være et enda dårligere et. Heldigvis får KG MASSIV kritikk i alle kanaler nå og sier selv til media at hun har dritt seg ut og at hun burde spart seg for de værste kraftsalvene 😉

Signalet er: Rop ut kjære barn, hvis dere ser noen som oppfører seg umoralsk, lyver og går over alle støvleskaft for å reklamere for at man kan bare betale for å fikse skavankene sine. Skavanker som kommer av et ødelagt indre, ikke ytre. 
Både Sophie og Fie er skremmende når det gjelder å fokusere på at det er det ytre som teller. Og at Fie Laursen fikk mange norske følgere pga Kristin er tull, Fie fikk flere følgere fordi hun stengte profilen sin. De forsvinner nok etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å ikke bruke Sophie Elise og kroppen hennes som eksempel på fronting av kosmetisk kirurgi fordi hun står i en særstilling i Norge. Jeg skjønner også at det må ha føltes umulig å ikke si noe om det like etter at bransjen har gitt Sophie Elise en pris for beste business. Tillegg: Men hun sier faktisk ikke navnet Sophie Elise i talen i det hele tatt, hun sier "vi", og hun snakker om bransjen som helhet.

Men jeg skulle samtidig ønske at en tordentale hadde blitt enda sterkere rettet mot Sophie Elises hallik TV2 i stedet, og mot kanaleier Egmont, og mot Vixen selv som akkurat hadde legitimert freakshowet.  Og i samme åndedrag helst sagt fra seg sin egen pris, og annonsert at man sluttet som blogger selv.

Da ville det i hvert fall blitt vanskeligere å bli beskyldt for at man bare var ute etter en catfight for å få oppmerksomhet.

Endret av Aricia
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

Vixen gav KristinG pris for årets sterke mening, og så gjentar hun denne meningen i talen sin. Synes ikke det er spesielt problematisk.

Jeg skjønner dog at det er ubehagelig for SE, men det er velfortjent. En eller annen gang må denne galskapen stoppe. Ingenting har hittil hatt effekt, så sa har man ikke annet valg enn å skru opp volumet. 

Jeg bøyer meg i støvet for KristinG. Hun velger altså denne arenaen, løvens hule, der svært mange har svin på skogen når det gjelder å påvirke negativt i forhold til utseendefokus. Hun står rimelig alene, og klasker til, på en kveld der hun vet hun får oppmerksomhet.

Hun viser i alle fall tydelig at prisen er velfortjent!

Jeg skjønner raseriet, for i forrige runde manipulerte SE pressen, stilte opp i debatt uten all staffasjen og man fikk et inntrykk av at hun ville gjøre endringer. Hun har siden fått masse positiv presse på fjerning av pupper og rompe, bare for å operere det inn igjen etterpå. Jeg fatter ikke at pressen ikke er på ballen. Så da må noen andre ta ansvar, i beste sendetid og med max spredning! 

Så enig i dette! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Aricia skrev:

Det er umulig å ikke bruke Sophie Elise og kroppen hennes som eksempel på fronting av kosmetisk kirurgi fordi hun står i en særstilling i Norge. Jeg skjønner også at det må ha føltes umulig å ikke si noe om det like etter at bransjen har gitt Sophie Elise en pris for beste business. Tillegg: Men hun sier faktisk ikke navnet Sophie Elise i talen i det hele tatt, hun sier "vi", og hun snakker om bransjen som helhet.

Men jeg skulle samtidig ønske at en tordentale hadde blitt enda sterkere rettet mot Sophie Elises hallik TV2 i stedet, og mot kanaleier Egmont, og mot Vixen selv som akkurat hadde legitimert freakshowet.  Og i samme åndedrag helst sagt fra seg sin egen pris, og annonsert at man sluttet som blogger selv.

Da ville det i hvert fall blitt vanskeligere å bli beskyldt for at man bare var ute etter en catfight for å få oppmerksomhet.

Er ikke Kristin også i lomma på tv2? Mulig jeg tar feil, følger henne ikke så mye, men trodde hun også hadde hatt eller ut noe program på tv2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...